Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

október 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Címkék

Airbus Helicopters (18) AirPowerNews (67) éleslövészet (16) f 16 (20) gripen (76) Gripen (63) H145M (16) Hajmáskér (28) helikopter (40) hírek (18) honvédség (17) hungarian (29) hungary (63) kecskemét (45) Kecskemét (54) Körös-hegy (18) Kub (20) légvédelmi rakéta (24) lövészet (16) magyar (42) Mi-17 (20) Mi-24 (24) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (20) radar (17) Szolnok (41)

HTML

Load Diffuser bónuszokkal

2017.05.29. 16:20 | zord | 33 komment

Ma kellemes kétharmad üzemnapot sikerült eltölteni a kecskeméti tengelyben – és a korai kezdés miatt a RP-k felőli oldalon is, lásd első kép – a Load Diffuser 2017 miatt felpezsdült forgalom fotózásával. Volt itt az Alföldre, a Dunántúlra igyekvő amerikai-magyar vegyes raj, lérak-alájátszás, horvát forgószárnyas, Herky, stb.

170529_ke_ld17_blog_1.jpg

Az első sor első gépe, Buckeye 13, a szívócsatorna oldalán precíziós vésőt is visz magával. Az ANG különutas modernizációja az ohiói gépekre nem érvényesül: vélhetően CCIP-n mentek át ezek a Block 42-esek is, mint az aktív állomány 40-50-esei. Míg az ANG Block 30-asai izraeli DASH sisakcélzóval és a hozzá szükséges, dekkre ragasztott pozíciószenzorral, itt az aktív csapatoknál alkalmazott JHMCS-t láthatunk.

170529_ke_ld17_blog_2.jpg

Indulnak a Dunántúlra Rexék.

170529_ke_ld17_blog_3.jpg

Spontán-kényszeres, de semmiképpen sem tervezett-tudatos 2xFox3 konfigurációs fixáció Titánéknál :-) A csörgőkígyók közben hanyagolásos tüneteket mutatnak, látleleteként a válsághelyzetben lévő egészségügynek. Hiába, a légierő indikációs potenciálja ágazaton kívüli degradációs jelenségek felfedésére is kiterjed.

170529_ke_ld17_blog_4.jpg

Haslövés: futó, féklapok nyitva. Ez az a pozíció, ahonnan úgy hallani, mintha a P&W erőforrású F-16-osokban R2D2 füttyögne. Mindenkit bátorítok, hogy a következő két hétben legyen tanúja!

170529_ke_ld17_blog_4b.jpg

Ez a perspektíva arra is jó, hogy illusztrálja a Stonefort által először még 1999-ben Cerviában identifikált kétféle AMRAAM-radom variációt, a karcsúbbat és a teltebbet.

170529_ke_ld17_blog_6.jpg

112. század némelyik gépén bevetés/bombaoldás jelvények is felfedezhetőek az iraki (ONW, OSW, OIF) települések idejéből. Ezen a példányon 12. Jól látszik a JHMCS a pilótán, illetve a Block 40/42-esek eredeti LANTIRN-rendszeréhez fejlesztett holografikus HUD, mely a kivetített FLIR-képpel az éjszakai kis földközeli repülést volt hivatva támogatni a navigációs konténerbe ugyancsak elhelyezett terepkövető lokátor mellett.

170529_ke_ld17_blog_5.jpg

A Mansfieldből érkezett Herculesek földi előkészítése zajlik. DIRCM-előbeépítés: üresen. MWS-szenzorok előbeépítése: üresen. Ohióban sincs kolbászból a kerítés, pláne nem egy magyarországi gyakorlat erejéig.

170529_ke_szitakoto.jpg

Azon kívül, hogy egy szitakötő, nem tudom, hogy mit láthatunk a képen, de aerodinamikai szempontból aggályosnak tűnik.

Zord

Címkék: ohio Kecskemét keszi F-16 Gripen AMRAAM load diffuser 2017

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr2412548751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2017.05.29. 18:28:15

Újabb bejegyzés a Load Diffuserről. Szokatlan szögekből.

Zord

GSF 2017.05.29. 18:40:50

m.youtube.com/watch?v=qxnpF4tPENg

Egész friss. 3.26-nál a csóka lő egy expót a Maverick lövésről...

Üdv

zord 2017.05.29. 20:34:01

AMRAAM-radom variációk egymás mellett:

Zord

ms007 2017.05.30. 20:44:06

A mai délután eléggé sok gépes reptetés volt, ha jól szàmoltuk, 21 ment fel :) A sidewinder kikopás egyre biztosabb lehet, ma is Amraam-mal repült a keszi. Kicsit más: ennyire napos időben milyen beàllításokat használtok fényképezésnél? Csak nem rég vettem a gépet.

MikeSJ 2017.05.30. 23:14:38

@ms007: Av mód, F8 rekesz, iso100

zord 2017.05.31. 10:17:38

@ms007: én félautomata shutter priority-ben (S) dolgozom, amióta fotózom. Ilyen szép verőfényes időben is használok 200 ISO-t, 1/800-tól felfelé, és mivel jellemzően világos háttéren egy sötétebb objektum a feladat, általában 0,3-1-es pozitív korrekciót alkalmazok. A

Zord

zord 2017.05.31. 10:31:56

Hirtelen azt hittem, hogy puma jelvényt festettek az egyik PC-9-esre, de csak a kopirájt-igyekezetben a képre tett felirat csapott be.

www.honvedelem.hu/cikk/63568_javaban_tart_a_load_diffuser_2017_nemzetkozi_gyakorlat_kecskemeten

Zord

zord 2017.05.31. 18:05:54

@Levente B.: tehát elmondhatjuk, hogy a románoknak meglengettük a nagyobbik f...unkat. A kisebbik most nem volt kéznél :-)

Zord

ms007 2017.06.01. 12:52:24

Köszönöm az instrukciókat! :)

zord 2017.06.01. 15:57:58

@ms007: persze fontosnak tartom leszögezni, hogy én amatőr, dokumentarista fotós vagyok. Abban azért hiszek, hogy a lehetőség az első. Légifotózni például nem lehet hangárban, tábornoki beszéd közben.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2017.06.01. 17:07:13

"A Load Diffuser 2017 elnevezésű gyakorlat első hetében teljesített levegő-levegő, levegő-föld feladatok után a második héten komplexebb műveleteket hajtottak végre a résztvevők."

www.honvedelem.hu/cikk/63641_komplex_feladatokkal_folytatodik_a_load_diffuser_2017_gyakorlat

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2017.06.03. 08:00:09

Amikor otthon vannak a toledóiak:

forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=41&t=132085

CYXU London Ontario Canada airshow 2016.

GSF 2017.06.07. 18:25:18

Sikerült kijutnom egy kicsit spotterkedni. Itt volt a Falcon is, volt Herki, heli, egyszerre 14 gép fent. Kettőkor 6 Gripen ment fel, köztük volt a kettő keszi, meg négy 16-os.

Kicsit borzolta a kedélyeket, hogy reggel a 32 Grilen kényszerleszállt, futópályán gép után iramodó tűzoltók stb... De minden jó ha a vége jó.

Régóta járok ki, követem a dolgokat, de ilyen láthatóan összetett, értelmes, sok gépet mozgató gyakorlatot hazai szinekben 20 éve nem láttam. Respect.

És az az igazság, hogy látszik, hogy a srácok erre tényleg rákészültek, a gyakorlat előtt egy hónappal már jelentősen növelték a repülések intenzitását, ez a városban jól hallható volt...

Üdv

zord 2017.06.07. 18:38:00

@GSF: az a tény, hogy most minden nap repül a keszi, és megérzésem szerint a szcenárióba belefűzve, ugyanakkor azt mutatja, hogy a hadrafoghatóság nem elégséges szintű ezek kihagyásához. Kéne egy kis oldalszám analízis erre a három hétre.

Zord

GSF 2017.06.07. 20:32:56

Ma 31 keszi, 32, 33, 34 keszi, 37, 38, 41,

A 43-ast hajtóművezték.

zord 2017.06.07. 21:06:56

@GSF: 7/14 keszivel együtt. Ez bizony 50 százalék. Megnézzük mi lesz holnap. Ha beleveszünk ezt meg azt, sem lehet sokkal jobb. Értem én, hogy ennyi a terv, de látszik, hogy még egy ilyen gyakorlatra sem lehet jobban megfeszíteni ezt a rendszert.

Egyébként jó lenne egyszer már kiszámolni, hogy az éveken át húzott 1300-1400, illetve a most célba vett 2000-2100 eléréséhez mennyi átlagos hadrafoghatóság kell.

És persze oké, hogy ezt kitermeli a rendszer, de hogy tudunk "peak" üzemet csinálni? Van erre opció? Tegyük a szívünkre a kezünket...

Zord

GSF 2017.06.07. 21:24:47

A gyakorlat első péntekén megfotóztam a 44-es és 30-ast is. Akkor repült a 33 és 32 a mai napi gépek közül.

Üdv

Levente B. · combatant.blog.hu 2017.06.07. 22:09:26

Júni 1:
30, 32, 38, 41
38, 41, 44, 30
38, 32, 41, 33
keszi 36, 34

Júni 2:
41, 37, 38, 33, 39

GSF 2017.06.07. 22:17:01

Egyszerűen kevés a 14 gép. Ettol függetlenül kizárólag a nki szerződésben garantált svéd support, ha tetszik az a tény, hogy ezek nem a mi gépeink, az menti át és tartja fent ezt a rendszert. /lásd 29-es/

Sztem mostanság láttam a 36-ost is. Szóval ez nem rossz összegészében. Az már 11/14 (a 43- ast is beszámítva).

De mindez annak köszönhető, hogy jelenleg önpörgő a Gripen üzem. Ezen a szinten. Akarhatnánk ezt jobban, de ahhoz plusz ráfordítás, és persze elköteleződés kellene az ügy mellett. Az nem is volt, nem is lesz. Marad a szerződés... A mi nagy szerencsénkre...

Üdv

GSF 2017.06.07. 22:18:50

A 39-essel együtt már
12/14.

Ez kifejezetten jó sztem.

Üdv!

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2017.06.08. 09:28:55

A gyakorlat után, viszont valószínűleg eljön a nagyobb karbantartási szünet, hiszen utána a Romániai gyakorlat és a TLP is max. 2 géppárt jelent+ a hazai keszi 3-at.. ez 7 gép 50%. Egyéb gyakorlásra és közben a maintance elviszi a maradék 50-et. Ráadásul lassan a MS20 miatt is kiesnek Griffek összel, szerintem, nem csak egy installálás az egész, annál azért bonyolultabb dolog.

zord 2017.06.08. 15:02:50

@GSF: azért az nagyon jó hír, hogy a gépek nagy része pörög. Akkor szépen elosztják az órákat.

@Kelepisti: az a lényeg, hogy a 19-ben BAP-oló gépeknek már MS20-nak kell lenniük a Mode 5 követelmény miatt. Addigra ~6 gépnek át kell esnie a dolgon. Ez nagyon nem csak szoftver.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2017.06.09. 10:20:09

@zord: Én akárhogy is számolom, Szűcs ezredes úr átal mondott min. 6 gép helyett inkább min. 8 kéne a BAP-ig. mert 4 misszióba kinn, irrhon 2 keszibe, 1 tartalékba, egy javítás, karbantartáson. 4 keszi gép kéne azért itthon is kéne mod5-el. Gondolom nemcsak a válságövezetekbe lesz kötelező a mod5, hanem minden QRA-nál..

zord 2017.06.09. 15:23:14

@Kelepisti: én úgy értelmezem, hogy először regionálisan kell az M5. Itt még jó egy ideig az M4 is.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2017.06.12. 16:41:36

16:30 környékén aki hangos morajlást hallott Budapest felett és vadászgépre gondolt, jól tippelt, hazamentek az amcsik Kecskemétről.

Open Skies 2017.06.12. 22:16:18

"Divert into Mildenhall.

They are enroute home from Kecskemet when a tanker failed to launch from Mildenhall."

www.fightercontrol.co.uk/forum/viewtopic.php?f=16&t=147525&sid=a97aea8b401343010711a979eec4a786

T.Tom · visualcontact.blog.hu/ 2017.07.01. 12:17:58

Én egy ilyet találtam a szlovákoknál, a google translate-ot ráeresztve angolra elég érdekes anyagot ad:
www.vvzs.mil.sk/70991/?pg=1

zord 2017.07.03. 00:26:01

@T.Tom: érdekes, hogy a Falcon20 csinált COMJAM-ot is.
Egyébként meg ez egy jó infók alapján megírt belsős cikk. Nekünk esélyünk sem volt ilyesmire, infóhiány miatt, pedig itt rendezték...

Zord