Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (106) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (73) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (34) helikopter (47) hírek (55) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (65) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Apró forgószárnylapát-csapások

2016.06.15. 23:59 | zord | 95 komment

Összevont rendezvényen örülhettünk Szolnokon a januárban létrehozott 2.KRE új amerikai eszközeinek és a SOCEUR-ral kötött együttműködési megállapodásnak, illetve a 86. SZHB két "új" könnyűhelikopterének. Míg a különlegesek esetében egy megkezdett út folytatásáról, egy hosszú ideje kitüntetett figyelemben részesített alakulatnak adott további támogatásról beszélhetünk (mely központi eleme az amerikai-magyar katonai együttműködésnek, s mint ilyen politikai prioritást képez), addig a helikoptereseknél legfeljebb fuldoklónak dobott mentőövről, amivel még nem jön ki a vízből, de legalább életben marad.

160615_szn_2kre_ecureuil_blog_2.jpg

Megfogyva bár, de törve nem? A szolnoki forgószárnyas közösségnek nagy segítség a két Ecureuil érkezése, de ez csupán a valós katonai helikopteres képesség helyreállítása irányába tett apró lépésként értékelhető, modernizációként, építkezésként semmiképpen nem. Főleg akkor, ha úgy nézünk rá, mint a kudarcot vallott Robinson-projekt hat évet (a kelleténél másfél évvel többet) késett pótlása.

160615_szn_2kre_ecureuil_blog_5.jpg

Simicskó István a kamerák kereszttüzében, Ecureuil-típusülésen. Hoz-e minisztersége valós megoldást a helikopterkérdésre, megkezdheti-e a jelentős beszerzéseket? A válaszra csak az első 100 euromilliós nagyságrendű szerződés aláírása esetén mondhatunk egy bátortalan igent.

160615_szn_2kre_ecureuil_blog_9.jpg

A Mókuska hagyományos műszerfala teljesen összhangban van a minyókéval, nincs Hawk/Texan II vs L-39/MiG-29 diszharmónia. Azért reptechnikailag más megközelítést s ezért roppant odafigyelést igényel a bevezetése.

160615_szn_2kre_ecureuil_blog_3.jpg

Az egyik "nem létező" helikopterünk, a PP-ből OEM-engedély nélkül átalakított 707-es. Ez a hírek szerint nem megy ki nagyjavításra, bár hogy a Mi-17-es projekt most hogy áll, van-e szerződés vagy ne adj isten jól működik a dezinformációs funkciója, ezúttal sem tudhattuk meg.

160615_szn_2kre_ecureuil_blog_6.jpg

A 2/88 állománya az amerikaiaktól kapott vezetési pont sátor és az egyik Mókuska előtt.

160615_szn_2kre_ecureuil_blog_8.jpg

A sátor belülről, a vezetési rendszernek összeállított gépek kijelzőin határhelyzettel összefüggő adatokat láthattunk, de felvételről bevillant a különlegesek Raven drónja által lesugárzott kép is.

160615_szn_2kre_ecureuil_blog_7.jpg

2015 augusztusában gyártotta a Drash cég a sátrat.

160615_szn_2kre_ecureuil_blog_10.jpg

Mesterlövész az egyik új szerzeménnyel, az M113-assal.

160615_szn_2kre_ecureuil_blog_11.jpg

Lőtéren dolgoznak a kamerának a 2/34 BMZ katonái.

160615_szn_2kre_ecureuil_blog_1.jpg

Schwarz és Orosz aláírja az MH-SOCEUR megállapodást. Vajon mit gondol most Vitéz Bertalan Árpád?

Zord

Címkék: helikopter Szolnok Ecureuil különleges műveleti 86. SZHB 2. KRE

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr658815476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sipovicsné Zahedli Krisztina 2016.06.16. 21:25:33

Szerintem aki itt helikopter-beszerzésben reménykedik, az határtalanul naiv (és akkor finom voltam, eredetileg azt akartam írni, hogy bolond).

Ott a 3 Minyó az oroszoktól, a 2 Ecureuil meg a nagyjavítandó 17-esek.

1. Egy ilyen populista kormánytól nem várható, hogy meglép egy népszerűtlen, a váasztópolgároknak nehezen beadható beszerzést.
2. Ha napirenden lenne a beszerzés, nem nagyjavíttatnák a Mi-17-eseket.
3. Meggyőződésem, hogy a cél a kezdetektől fogva az, hogy a lehető legkevesebb pénzből kihúzni addig, ameddig új kormány nem lesz (legkorábban 2022), aztán már fájjon valaki más feje a dolog miatt...

zord 2016.06.16. 21:50:01

@Sipovicsné Zahedli Krisztina:

Lehet, de azért egy légierő blog némileg reménykedhet.

És persze várjuk meg, amíg hiteles hír érkezik a Mi-17-esek nagyjavításáról, és elkezdik kivinni a gépeket rá. Számomra ez a jelen pillanatban még ugyanannyira valószínű, mint hogy dezinfóként lett bedobva, miközben egy (jelenleg valszeg amerikai) dealt, esetleg visegrádi körben tető alá nem hoznak.

A nincs pénzes érvelés jogos, de az emelések miatt évről-évre nehezebben fenntartható. Ad absurdum a 2017-es növekményből (150-160 M EUR) a HM már holnap aláírhatna fél-egy századnyi Black Hawkra.

Zord

piratvitorla 2016.06.16. 22:15:03

"Ha napirenden lenne a beszerzés, nem nagyjavíttatnák a Mi-17-eseket."
Egy új típus beszerzése minimum 2-5 év. De inkább min. 3...

Open Skies 2016.06.16. 22:17:12

@Zord:Már mikor megírtad, hogy ez lesz...

legiero.blog.hu/2015/12/11/falat_kenyer_hasznalt_konnyuhelikopter

Mi tartott ennyi ideig? Mihez kellett ennyi idő?

Volt kiképzés, átképzés a rendőrök segítségével?
Leltár, eszközök átadása stb?

Batkaa 2016.06.16. 22:37:58

A precíziós puska, amivel a szakember dolgozik, egészen pontosan SOCOM Mk13 Mod5 típusú, 300WM kaliberű fegyver.
Brutális egy darab... :)

vilmoci 2016.06.16. 23:38:24

Annyira jellemző ostobaság lenne a pp-ket nem tovább éltetni. lehet 1-2 ezer óra bennük. Irdatlan kótyavetyélés...mint mindig.
(ráadásul nem nagyon van az orrfutó rugóstagjában nitrogén)

piratvitorla 2016.06.17. 16:05:37

@Open Skies: Milyen rendőrök segítségével???

piratvitorla 2016.06.17. 16:07:37

@vilmoci: PP-k már nem léteznek.
A P-k teljesen más típusú gépek eltérő hajtóművel, fegyverrendszer nélkül, Mi-8-as "külső" rendszerű teherzárral stb... (Ahogy ez már meg is jelent.)

vilmoci 2016.06.17. 17:31:27

@piratvitorla: Attól még nem kéne veszni hagyni őket, elvégre a másik 5-ből se nagyon van két egyforma.
Ráadásul többet érne az alig helikopternél a 7 és gondolom feladatot is lehet nekik találni.

Open Skies 2016.06.17. 20:57:50

@piratvitorla: Hol, mikor és kitől kaptak típusátképzést a szolnoki helikopteresek a Mókusra?

piratvitorla 2016.06.17. 23:24:37

@Open Skies: A rendőröknek nem is volt ilyen gépük...

Open Skies 2016.06.18. 00:32:48

@piratvitorla: Ok, már leesett. Kicsit összekevertem a dolgokat. Sorry.

Open Skies 2016.06.18. 00:59:17

Közben a kérdéseim egy részére is megtaláltam a választ:

"A bázisparancsnok szerint, 2017 novemberéig csak a fizika szabja meg, mennyit repülnek. 500 dolláros óránkénti költség mellett csak az előre meghatározott részegység-karbantartásokkal kell foglalkozni, de ezek sem okoznak egy-másfél napnál hosszabb leállást, ráadásul ezekre az időszakos szervizekre is megvan már a keret és a megállapodás is. „Az egyes részegységeknek van üzemidőkorlátja, a helikoptereknek maguknak nincs” - szögezte le az ezredes. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Mókuskákat nagyon sokáig megtartják majd, függetlenül attól, milyen technika jön majd a harci- és szállítóhelikopter-tendereken."

index.hu/tech/2016/06/16/sarga_mokusnak_orul_a_honvedseg/

Jó lenne egy részletes cikk arról, hogyan állít rendszerbe és üzemeltet a Honvédség egy új repülőeszközt.

Open Skies 2016.06.18. 01:04:56

"Az AS-350B helikopterekbe még gépenként 500 óra van, úgy, hogy addig hozzá sem kell nyúlni szinte a forgószárnyasokhoz..."

iho.hu/hir/mokuskak-a-katonaknak-hordagyak-nelkul-160616

Open Skies 2016.06.18. 01:18:07

" A gépek áttelepülése után június elején megkezdődik a pilóták és a földi kiszolgáló személyzet felkészítése, úgynevezett típusátképzése. Ennek befejeztével a gépek a Magyar Honvédség hadrendjébe kerülnek."

www.honvedelem.hu/cikk/57391_bovul_a_honvedsegi_helikopterflotta

piratvitorla 2016.06.18. 07:08:21

@Open Skies: Egyébként nem tévedtél nagyot, mert a két hajtóműves változatot bérelték fél évre. :) Viszont kiképzési szempontból az másik típusnak számít.

Open Skies 2016.06.18. 18:31:42

@piratvitorla: Ne szépítsük, hülyeséget írtam :) Közben a rendőrségi MD500-asok átadásáról álmodoztam és hozzá olasz légierős MD500-asokról nézegettem fotókat.

piratvitorla 2016.06.18. 19:54:40

Talán kicsit off, de szerintem nem nagyon: a horvát OH-58D beszerzés igen korrektnek tűnik...

zord 2016.07.05. 11:28:54

Open Skies 2016.07.04. 19:25:37
airbase.blog.hu/2016/07/04/misszio_es_nevvalasztas

vasutas77 2016.07.15. 12:00:14

A rendőrségtől leselejtezésre kerülő helikoptereket nem kaphatná meg a honvédség hasonlóan ezekhez? gondolom a Mi-2 már túlkoros, de az MD-500-ak talán olcsón repülhetnének tovább.

zord 2016.07.15. 12:11:04

@vasutas77: meg kell találni az egyensúlyt a több platform jelentette több repülési lehetőség, és a többlet erőforrás igény között. Már jelenleg is szedett-vedett a flotta én hajlok rá, hogy még egy újabb típus többet visz, mint hoz. Ha lenne Ecureuil még, az oké, de hogy az MD-ket is, az már szétforgácsolás lenne.

Zord

Batkaa 2016.07.15. 21:54:18

@vasutas77: A rendőrség leselejtezné az 500-asokat? Erről eddig nem volt szó.

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.07.17. 13:26:48

"Elkezdték a gyakorlórepüléseket a közelmúltban kapott helikopterekkel a szolnoki katonák "

www.szoljon.hu/galeria/76348

zord 2016.08.02. 13:51:47

Különleges rotáció Afganisztánban:

Elöljárói elismeréssel zártak a különlegesek

A végéhez közeledik az MH Különleges Műveleti Kontingens 9. váltásának afganisztáni missziója.
A kontingens az afgán hadsereg 5. Commando Zászlóaljának, azaz Kandakjának mentorálási feladatait látta el. Tar László őrnagy a kontingens parancsnoka kérdésünkre elmondta: rendkívül összetett és bonyolult műveleti környezetben kellett megoldani a tanácsadási, kiképzési feladatokat, amelynek során a fő célkitűzés az afgán commando kandak képességfejlesztése, képesség hiányainak felszámolása volt. Ennek érdekében folyamatos együttműködésre volt szükség az afgán és a szövetséges különleges műveleti erők, szervezetek, vezetési szintek között.

Az elért eredményeket jól mutatja, hogy a medálparádét követően az Afganisztánba települt amerikai és szövetséges különleges műveleti erők parancsnoka, Scott A. Howell vezérőrnagy külön, név szerinti elismerésben, dicséretben részesítette a kontingens tagjait. Ez a magas szintű elismerés is jelzi a magyar különleges műveleti katonák szakmai professzionalizmusát, hozzáértését és szilárd motivációját.

A kontingens parancsnoka szerint ilyenkor látszik igazán, hogy mennyire magas szintű szakmai munka, kiképzés folyik az MH 2. Különleges Rendeltetésű Ezrednél, ahol a sok éves éles műveleti tapasztalatokon nyugvó felkészítési, alkalmazási rendszer megbízható alapot biztosít a külföldi műveleti szerepvállalásokhoz.

www.honvedelem.hu/cikk/58501_eloljaroi_elismeressel_zartak_a_kulonlegesek

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.08.02. 14:46:04

két ismerősöm Bückeburgban járt. Egyiknek mesélte, hogy megemítette a használt MD-k megvásárlását. Az ottani kopteresek közül mondták, hogy nem a EC-knek kellett a piac, meg a német területi rendőrségeken van egységesítési hajlam, egyszerűen miután több baleset, (összesen 4 Németországban és 2 Ausztriában)

aviation-safety.net/wikibase/dblist.php?AcType=EXPL

és ebből volt két német gép MŰSZAKI HIBA, nem HUMÁN FAKTOR miatt veszett el, nem akartak kockáztatni..
Nézzünk utána, hogy EC műszaki hiba miatt mikor zuhant le.

Batkaa 2016.08.02. 16:19:47

@Kelepisti: volt nemrég, hogy zord linkelt ide EC potyogásokról listát - talán a román eset kapcsán.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.08.05. 12:30:31

@Levente B.: Nagyon tetszik, így, jobb mintha tereptarka lenne, bár az eredeti sárga sem volt rossz, gondoljunk csak az általában feltűnő színű iskola-gyakorló helikopterekre a briteknél. Általában fekete vagy sárga színűek.

Batkaa 2016.08.05. 22:28:49

@Kelepisti: Én is így gondolom, felesleges fáradtság volt, de szép lett!

zord 2016.08.07. 23:14:03

@Batkaa: majd megnézzük, hogy mennyi lesz a repülés. Papírhoz, festékhez értenek, ezt már bizonyították. Hogy a típus levegőben tartásához, nem összetöréséhez értenek-e, majd elválik. Jobb repülésbiztonságot kívánok a zöld rágcsálóhoz, mint a mítikus lény 20 A osztályú per százezer óra statisztikája!

Zord

Hollywood 2016.08.08. 08:03:37

"Két helikopterrel kevesebb?

2016 végén elfogyhat az ex finn Mi-8-asok üzemideje"

Üröm az örömben?!

lhsn.hu/ket-helikopterrel-kevesebb/

T.Tom · visualcontact.blog.hu/ 2016.08.08. 08:36:43

@Hollywood: Én spotter célokkal igyekszem követni az aktív oldalszámokat, és sajnos az egyik gépről (3307) 2013 óta nem találtam aktív képet. Ami persze nem azt jelenti, hogy nem repült, csak hát az esélye elég nagy...

docs.google.com/spreadsheets/d/1NaqnR1V6y3yrI5syQ0xXclfbM0kvxpV5J6KIBms1r2Y/edit#gid=0

zord 2016.08.08. 21:41:17

@T.Tom:

Ne hangsúlyozd túl a spotter célokat, még gyanús lesz :-)

Zord

Open Skies 2016.08.09. 22:08:03

„Mi-17 típusú helikopterek ipari nagyjavítása”
(77002/16-72/002-1HA) - Tájékoztató az eljárás eredményéről"

http://honvedelmibeszerzes.kormany.hu/download/8/f0/81000/Tájékoztató az eljárás eredményéről.pdf

zord 2016.08.09. 22:50:36

@Open Skies: nagyon jó. Most már elhisszük :-)

Zord

Beat it! 2016.08.10. 11:23:45

@Open Skies:
Van benne egy-két furcsaság:
A szerződés teljesítésének helye: MH 86. Szolnok Helikopter Bázis.
Trehányul (értsd: hiányosan) állították össze a papírt és nincs benne, hogy kiszállítják őket? Vagy tényleg itt fogják javítani?
Másik: összeg szerepel, de darabszám nem.
És mindez úgy tűnt fel, hogy nem vagyok jogász...

piratvitorla 2016.08.10. 11:43:42

@Beat it!: Miért trehány, ha Szolnok a teljesítés helye? Ez valószínűleg azt jelenti, hogy ott kell átadni a gépeket és a cég intézi a szállítást és az árban az is benne van...

Beat it! 2016.08.10. 11:53:55

@piratvitorla:
No igen, játék a szavakkal és a fogalomértelmezéssel. Meg sem fordult ilyesmi a fejemben. Ezért nem lettem jogász. :)

zord 2016.08.10. 14:23:44

@Beat it!: ezen én nem lepődök meg. A javítási szerződéseknek emlékeim szerint mindig az adott technika bázisa a teljesítési helye, esetleg valamilyen raktárbázis.

Zord

Open Skies 2016.08.10. 19:22:44

@Beat it!: Szerintem inkább azt kellene észrevenni hogy a javítási költséget 25%-al alacsonyabbra becsülte a HM... lehet hogy ezért lesz csak 4 gép nagyjavítva? És hogy csak egyetlen ajánlat volt.

Beat it! 2016.08.10. 21:29:00

@Open Skies:
Igen, figyeltem ezt is. De a szerződésben nincs benne a darabszám. Vagy csak elkerülte a figyelmemet? Ha 4 darabot javítanak ennyiért, az kicsit drága. Ha benne lenne némi modernizáció (legalább olyan, mint az N verziók esetében, netán még FLIR) akkor megbocsátható lenne.

zord 2016.08.11. 17:02:44

@Beat it!: a mai MN-ben pont erre hívtam fel a figyelmet!

Zord

Beat it! 2016.08.11. 23:50:06

@zord:
Lemaradtam az újság megvásárlásáról. Online elérhető lesz a cikk?

zord 2016.08.12. 06:52:23

@Beat it!: sajnos nem. Káosz.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.08.12. 08:17:42

@zord:
Se a mai se a tegnapi MN-ben nem találtam

Open Skies 2016.08.13. 09:21:29

m.nol.hu/gazdasag/kaosz-a-helikopterstrategiaban-nagyitoval-keresik-az-utokepesseget-1627383

" lengyelországi gyártású helikopterek vásárlásának terve került a kabinet elé, a gépeket a Magyar Honvédségnek szánnák..."

Open Skies 2016.08.13. 12:36:44

@Open Skies: A cikkben érzek némi zavart az Erőben.

Batkaa 2016.08.13. 16:34:10

@Open Skies: nem keveset! ez a balf### máskor is leírt már bődületes baromságokat...

zord 2016.08.16. 07:46:55

@Open Skies:

"Szóba jöhet valamilyen orosz helikopter is, a PZL Swidnik nevű gyár a szocialista idők óta – jelenleg is – képes az orosz Mi helikopterek egyes variánsainak felépítésére. "

Hát nem. A típuscsalád javítása sem náluk folyik Lengyelországban, hanem a légierő valamelyik üzemében.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.08.16. 12:55:25

@zord:
Bydgoszcz városa mellett, a Wojskowe Zakłady Lotnicze No. 2 S.A. ha jól tudom.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.08.16. 14:47:09

A Wojskowe Zakłady Lotnicze No. 2 S.A. portfóliója:
Cirrus SR20; SR22;
Cessna 150, 152, 172, 182;
Piper PA-34-200 Seneca, PA-34-220T;
PZL-104 Wilga 35, 80;
PZL-110 Hummingbird, Kolibri 150;
AN-2;
Szu-22, MiG-29, C-130 Hercules.
F-16-nál is minimális karbantartási lehetőség.
tehát egyik sem helikopter.

Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego PZL-Świdnik S.A
amely képes Mi-1 Mi-2, de elsősorban W-2, W-3, W4 és variánsai javítására, és a lengyel licencek valamint változataik gyártására.
A W-3 Sokol/Huasar, Gluszec változatok mixe, amelyek szóba jöhetett volna tudomásom szerint, de amikor megvette őket a most Leonardónak nevezett konzorcium, azóta, csak a Lengyel hadseregnek, tengerészetnek építenének át gépeket és a már eladott példányokat nagyjavítják világszerte, egyébként a volt a Augusta Westland gépekhez készítenek alkatrészeket. Az új tulaj a W-4 Puszyk helikoptereken kívül nem akar W-5 stb. lengyel helikoptert, hiszen a saját portfólióját gyengítené, amelyben szinte minden vertikumban AW-109 -AW-169 ig (Leonadó típusjelet nem tudom :-) van versenyképes forgószárnyasa.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.08.17. 09:49:54

@Gyömbér Béla: Én jó választásnak találom, mert műszaki adatai mellett a közép-kelet európai repülőipar terméke. Magyar iskolarepülőgépet kockázatos lett volna kompozitból gyártani, gyermekbetegségeit kiküszöbölni és gazdaságtalan nagyon alacsony sorozatban gyártani.
A Lasta meg szerb gép, igen megfelelő szintén, de talán inkább a NATO és EU tag Csehek felé volt a politikai gazdasági és lobbyérdekek miatt is a húzás. Egyébként is velük volt több katonai repülőgépes, helikopteres ügyletünk. Többen nagyobb teljesítményű iskola-gyakorló repülőgépekről ábrándoztak, de a PC-7/21 vagy a Super Tucano stb. nem az alapfokú kiképző repülőgép kategória.. Ezen felül bekerülési és üzemeltetési költségük is sokszorosa a beszerzett repülőgépekének.

Gyömbér Béla · http://www.gyomberbela.blog.hu 2016.08.17. 10:13:33

@Kelepisti: köszi a választ. Amikor 2015-ben először írtam arról, hogy százmilliós tételben akarják a 94-ben átadott, de isten tudja mikor gyártott Jak-52-eseket tovább foltozgatni, akkor úgy gondoltam, hogy ennél bármi jobb lehet, és ezt most is így gondolom.

Persze gondolom sokaknak hiányozni fog a műrepülhetőség magasabb szintje, de ennek a váltásnak is el kellett jönnie szerintem. Az árba én erősen furcsállom, hogy fért bele egyáltalán a 242-es (még ha pár tíz millióval több is lett az eredmény), de örülök neki.

A Currusról nem is tudtam, hogy repülőgépgyártói ambícióik (is) vannak, így az öröm dupla, legalább rendes, repülőgépnek látszó tárgyat kapnak a pilóták.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.08.17. 11:37:36

@Gyömbér Béla: Nem a Currusra gondoltam, a régi Corvus gyártó (észak-amerikai gyáruk működik tudtommal, illetve a Magnus Kft Genpro Kft stb. akik utlrakönnyű, kompozit repülőgépeket készítenek.
A hollandoknál is hasonlóval repülnek először a pilóták.

www.blackshapeaircraft.info/

Nos a németalföldiek ezekkel kezdik a repülést.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.08.17. 11:39:30

Az Open Dagenen még gyakorló légiharcot is bemutattak két ultrakönnyűvel. Ezek a gépek nem a Légerőnél vannak, de ezekkel kezdik a kiképzést.

jetbirds.gportal.hu/picview.php?prt=25101&gid=2969378&index=11

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.08.18. 10:22:23

@T.Tom:
A mai próba állítólag elmaradt a jó idő ellenére. Bár tegnap nem volt tökéletes idő (jobb mint tavaly), szerencsénk volt.

Hollywood 2016.08.18. 13:45:31

Nem tudom hogy volt-e már erről szó és nem tudom hogy hova tegyem ezért ide linkelem:

"Megszüntetik a Magyar Légimentő Nonprofit Kft-t?

"A lap megkersett egy tapasztalt mentőhelikopter pilótát, Rács Tamást. A Szentesen repülő pillóta szerint a kormányhatározattal a Magyar Légimentő Nonprofit Kft. megszűnését készítik elő. Rács szerint beszédes, hogy a szövegezés 15 évre szóló megállapodást vár, üzemanyagellátással együtt. Mint mondta, ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy üzembentartó céget keresnek. A Légimentőket 2005-ben az Országos Mentőszolgálat hozta létre, a légimentés ma is állami feladat. Rács Tamás szavai alapján ezeknek a gépeknek a bérbeadása mindenhol a világon kereskedelmi célú tevékenység, vagyis a pályázatra kereskedelmi légitársaságok jelentkezhetnek majd. Az osztrák cég is - ahonnan már több mint tíz éve béreljük az EC135-ös típusú helikoptereket. "

omegahirek.hu/index.php/belfold/6326-felszamoljak-a-magyar-legimento-nonprofit-kft-t

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.08.19. 07:43:57

@Levente B.: Ott voltam délelőtt, de a célbaugró paráknak leeresztett a célpontnak felfújt elem, így elhalasztották. Ugy tudom ma délelőtt lesz, sajnos minden napra nincs szabadságom, meg időm Szolnokra járni. Reméltem pedig egy Mókuska+2 Minyo kötelék áthúzást..

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.08.19. 10:16:01

@Kelepisti:

"Gránátot találtak a folyó városi szakaszát átvizsgáló búvárok a Tisza szolnoki szakaszánál, a tiszaligeti evezősház stégje alatt ma délelőtt. A területet rendőrök őrzik, amíg megérkeznek a tűzszerészek."

iszolnok.hu/2016/08/18/granatot-talaltak-a-tisza-belvarosi-szakaszan/

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.08.19. 13:41:07

@Kelepisti:

Ma volt repülés 9 után nem sokkal. A hír amit küldtem tegnapi.

zord 2016.08.19. 14:17:46

@Levente B.: @Kelepisti:

Miért rejtegetik a Mókuskákat? Pár áthúzás bőven beleférne. Ebben a stádiumban senki nem vár el flikk-flakkot, de bemutatkozást igen. Vagy valami baj van megint?

Zord

Batkaa 2016.08.19. 14:22:19

@zord: ma délelőtt repült az egyik Mókuska (zöld), Szolnoktól északra, alacsonyan, sajnos oldalszámot nem tudtam olvasni.

zord 2016.08.19. 15:02:42

@Batkaa: megnyugtató. Ezért holnap át is húzhatna, hogy az adófizető láthassa a kivétel erősíti a szabályt esetet a légierőnél.

Zord

Batkaa 2016.08.19. 16:40:08

@zord: még akár ez is megtörténhet.. ;)

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.08.19. 16:56:59

@Batkaa: @zord:
Gripen biztos nem lesz, ugyanis a bázisnak nem szóltak, hogy vegyenek részt a Tisza felett.

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.08.19. 17:31:24

Remélem jó helyre rakom:

"a Magyar Honvédség állományában ténylegesen eltöltött szolgálati ideje, valamint eddig végzett
eredményes munkája elismeréséül
A TISZTI SZOLGÁLATI JEL I. FOKOZATÁT ADOMÁNYOZTA 30 ÉV UTÁN

....DR. KOLLER JÓZSEF ezredesnek..."

Batkaa 2016.08.20. 21:32:18

@zord: nem lett Mókuska... azt az infót csíptem föl, hogy addig nem engedélyeznek ilyen repülést. míg nem szerzik meg rá a szakszót, szintén innen származik, hogy már átfestették mindkettőt.

Finn Minyó és levett kagylós 17-es repült, sajnos se fotó, se oldalszám... (vessetek e mókusok elé...)
Minyóból ugrott két sorozat eje, az első kör zászlókkal (szolnoki alakulatok, város, magyar, nato és eu), a második hatos pedig a világbajnokok voltak. Aztán a 17-esből egészen alacsonyan a folyóba ugrott 4 fő felderítő, akik a partra úszva, ott biztosították a visszatérő 17-esből a csapat gyorsköteles kirakását, közben a Minyó lőkörön repülve a levegőből biztosított.
Ezután beúszott a képbe a Sellő nevű közismert tiszai motoros, amit a dramaturgia szerint terroristák térítettek el és a KRE katonái három rohamcsónakból támadtak, illetve a partra kirakott csapat ropogtatott a nézőkkel szemben, látványosan. Közben a Minyó a levegőből biztosított. Ezután a 17-es jelzőfüstre kiemelte a parti csoportot és elrepült velük, a hajók elúsztak (Pista bácsi a Sellőn elkezdhette összesöpörni a töltényhüvelyeket), visszajött elköszönni a helikopterkötelék és a parádé véget ért.

Open Skies 2016.08.20. 22:49:35

Ha valaki lemaradt volna róla... ez az egyik gyakorlónapon készült, de ez volt a mai program is, ugyanezekkel a gépekkel. Ha jól látom, Levente még nem linkelte be ide:

www.youtube.com/watch?v=2zXqYWWnbaY

Batkaa 2016.08.27. 20:00:19

Remek fotók a 20-ai programról a htka-nál:

www.facebook.com/media/set/?set=a.1263965426960573.1073741840.148530615170732&type=3

www.facebook.com/media/set/?set=a.1266059033417879.1073741842.148530615170732&type=3

Ezen a képen érdekes részlet: az ajtólövész Ak-63-mal végezte a légi támogatást... :)
(persze, nyilván útban lett volna a PKM állványa)
scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/13996073_1263965766960539_8823484194299699641_o.jpg

zord 2016.08.27. 22:41:21

@Gyömbér Béla: persze. Elejétől fogva 2-2 volt a felállás, és mivel a csehek is tudhatóak voltak előre, a 242-143 lehetett csak. Ott van a "futár" és a "felderítő" is a kiírásban.

mno.hu/belfold/jonnek-a-honvedseg-uj-repuloi-1325014

A majom azonban ezzel még nem ugrott a vízbe. Csak most készülődik...

Zord

Gyömbér Béla · http://www.gyomberbela.blog.hu 2016.08.28. 07:59:24

@zord: Köszönöm a választ, bár nem igazán értem. 2016. január 19-én megírtam a beszerzés részleteit (nyilván az általad is említett ajánlattételi felhívás alapján), ha megnézed a kommentemet, 2016. január 20-án a már terjedő szóbeszéd szerinti konkrét gyártót és típust is.

gyomberbela.blog.hu/2016/01/19/a_honvedelmi_miniszterium_negy_repulogep_beszerzeset_kezdte_meg

Nem mintha versenyezni akarnék a 2016. január 22-én megírt cikkeddel, veled, vagy bárkivel. Ettől még úgy gondolom, hogy sokakat érdekel, olyan formában is a beszerzés, amit a HM is megerősít.

zord 2016.08.28. 12:07:27

@Gyömbér Béla: igazad van, csak nekem a céges oldalon szűrődnek le kb.ugyanazok a dolgok, néhány hét késéssel.

Zord

Beat it! 2016.08.28. 12:38:45

Miért van az, hogy idehaza 5-6 ezer repórával kivonták a heliket a forgalomból, az Oroszországból vett 3 Mi-8-asban pedig több, mint 15 ezer óra van darabonként?
A hazaiak naptár szerint hamarabb elérték a ciklus végét, mint üzemóra szerint? Akkor miért nem repültették őket többet ez idő alatt?

zord 2016.08.28. 18:03:45

@Beat it!: itthon mndig a naptár az első. Arról, hogy mi lett azzal a rengeteg géppel, amit simán repülhetnénk üzemidő hosszabbításokkal, nagyjavításokkal, alkatrészekkel és korszerűsítésekkel, arról a nemrég itt is emlegetett urakat is meg lehetne kérdezni.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.09.05. 11:36:32

Ezen a héten három szó összefügg:
Kecskemét, Ruszlán és forgószárnyas nagyjavítás.
süti beállítások módosítása