Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (106) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (73) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (34) helikopter (47) hírek (55) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (65) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Air Power News 31. (2015. okt.)

2015.10.08. 10:13 | zord | 301 komment

Mivel hirtelen nagy nyomás nehezedik a NATO-ra és tagországaira keleten, Szíriában és -ból, illetve a már-már elfeledett Afganisztánban, íme kezdjük az októberi hírbejegyzést az épülő új szövetségi központ makettjéről készült friss képpel.

151008_airpowernews31m.jpg

Zord

Címkék: AirPowerNews

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr227949134

David Bowman 2015.10.27. 12:04:50

@Beat it!: Jó cikk, bár az ilyen EW hatásfokát (is) csak lejátszott meccsek után tudnánk megitélni.

David Bowman 2015.10.27. 12:09:56

@Beat it!: Ez a Krasuha-4 csak az egyik a közelmúltban bemutatott vagy nyolc új rendszerből.
Itt írtam pár összefoglalót róluk (gacsat néven):

htka.hu/kozosseg/discussion/48444/orosz-eredetu-aktiv-passziv-vedelmi-rendszerek/p2

David Bowman 2015.10.27. 12:17:01

2020ig 2600 mrd rubelet akarnak elszórni EW célra. Ez akkora összeg, hogy tuti komolyan gondolják. Valamit elírhattak, mert ennyi pénz nincs is.

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.10.27. 13:18:21

54 éve alakult meg a 24. Légi Bázis, Plovdiv (LBPD)
Krumovo. Az alakulat jelenleg: Mi-17, AS532UL, Bell 206B-3 típust üzemel.

zord 2015.10.27. 16:42:25

Eltaláltak egy F-16-ost Afganisztán felett, kényszerleszállnia kellett. Vészdobta a pótost, három bombát, szóval nem egyszerű helyzet lehetett. Érdekes a fogalmazás: "unscheduled landing". Csak azután beszélt a Pentagon, hogy az eset kiszivárgott:

edition.cnn.com/2015/10/19/politics/afghanistan-u-s-fighter-f-16-jet-hit/index.html?iid=ob_article_organicsidebar_expansion&iref=obnetwork

Zord

zord 2015.10.27. 18:01:35

Akinek van kedve, az élőben követheti a defense.gov -on az LRS-B szerződéás odaítélését 5:15 p.m. EDT-től.

Zord

zord 2015.10.27. 19:41:03

@JohnTerry:

Megtetszett az amerikai kommunikációs szakiknak az oroszok latakiai kommunikációs offenzívája. Eddig valamiért nem volt fontos. De igazuk van, sohasem árt korrigálni.

Zord

zord 2015.10.27. 23:50:50

Mozgalmas hétvégéje volt a BAP-nak: csütörtök Il-20, péntek Il-20, An-26, Szu-27 és 34 :-) szombat azonosítatlan cél, melyet nem ért már el az Alpha.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.10.28. 15:25:25

Érdekes videó Szíriából...de ugye régi tapasztalat, hogy meg kell válogatni onnan a dolgokat, mi eredeti, mi az ami utólag manipulált:

www.liveleak.com/view?i=13c_1446038768

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.10.28. 15:43:45

"October 23rd 2015 was a historic day for the Royal Australian Air Force (RAAF) following the first combat refuelling by a RAAF KC-30 Multirole Tanker Transport aircraft using its new-technology computerised refuelling boom. "

www.youtube.com/watch?v=2mygTW99Rn8

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.10.28. 16:36:55

Finn barátaink is kiirják a tendert az F/A-18C/D-k felváltására. Ahogy olvasom boritékolt győztes az F-35, hiszen követelmény az alacsony érzékelhetőség. De azért indul minden nyugati gyártó a piacon..

www.flightglobal.com/news/articles/finnish-air-force-launches-hornet-replacement-projec-418040/

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.10.28. 18:03:46

@Kelepisti:
Ez meglep, hisz 20 éves gépekről van szó. na persze ha F-35-s bevezetéséről van szó, akkor 8-10 év a reális rá? Akkor viszont jó előre gondolkodnak.

Hpasp 2015.10.28. 18:08:30

@Kelepisti: "Cost and low-observability have been an early focus of inquiry for the HX fighter project."

Ebbe azért akár még a Gripen is beleférhet...

JohnTerry 2015.10.28. 21:21:30

@zord: Ezekre tudsz forrást adni?

JohnTerry 2015.10.29. 06:27:27

@Open Skies: Dehogy is! Csak szerettem volna bővebben olvasni róluk, köszi a linket! :)

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.10.29. 10:57:28

Csodálkozom, hogy az ilyen sztorit az RAAF nyilvánosan leír:

"RAAF KC-30A refuels USMC Hornet with engine trouble over Iraq
In an Australian first, a RAAF KC-30A Multi-Role Tanker Transport has refuelled a United States Marine Corps (USMC) F/A-18C Hornet with engine trouble over Iraq.
The USMC Hornet was flying a combat mission against Daesh over Northern Iraq when it was forced to shut down one of its two engines due to a mechanical issue.
Short on fuel, the Hornet requested air-to-air refuelling support from the RAAF KC-30A.
A challenging feat at the best of times, air-to-air refuelling with an engine-out Hornet had only ever been conducted in flight-testing scenarios and never before from the RAAF aircraft over a war-zone.
The RAAF KC-30A aircraft's captain, Squadron Leader Jamie, said the situation demanded some brainstorming and clever flying."

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.10.29. 14:24:59

@Levente B.: Amíg sikerről van lehetőség beszámolni, addig miért ne? A jenkik tankeres vontatása is ismert.

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.10.29. 15:44:25

Civil spotter bejutott a Trident Juncture 15‬ gyakorlatra a portugáliai Beja bázison:

www.facebook.com/sayandaphoto/timeline

Open Skies 2015.10.29. 22:41:54

@Levente B.: Bárkit beengedtek, aki regisztrált és odament a helyszínre. Legalábbis a repülős programokra.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.10.29. 23:44:06

Na, infó és saját következtetés is. Az AIM-120D +50% HMZ az nagyrészt marketing. Az F-22 számára él nagy magasságban, de a többi gép számára gyakorlatialg nincs szinte semmi difi.

stonefort2 2015.10.30. 07:24:01

@molnibalage: Na erre hogyan jöttél rá?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.10.30. 08:34:25

@stonefort2: Elég egyszerű.

Kisebb magasságon egyszerűen mese, hogy egy már eddig is optimalizált rep profil további optimalizálásával nyert 50% kinematikai távolságot. Ez mese habbal. Ez áramlástechnikusként elég jó meg tudom ítélni. Ilyen egyszerűen nincs. Nem tudsz úgy játszani a magassággal és sebességgel, hogy ez igaz legyen mindenhol. A fel és lemászás során a rakéta fordul, ami mozgási energia felhasználás és ha nem extranagy a cél magassága, akkor nem is éri meg komolyabb felmászni, mert a lejövetel során bukta az egész. a két forduló miatt és a kisebb légellenálás miatti előny egy része szintén buka mikor lejössz az alsóbb rétegekbe. A két forduló + végén a hosszabb út miatt szinte semmit nem nyert.

Ha a hajtómű teljes impulzusa nem nő jelentősen úgy, hogy a rakéta picit hosszabb vagy a hajtóanyag teljesítménysűrűsége nem változik, akkor generálisan az 50% lehetetlen főleg úgy, hogy az AIM-120-nak mindig is volt repprofil optimalizálása, mert nem félaktív rakéta. Már az AIM-54-nek is volt, mert csak a végfázisban volt arányos előre tartása, addig a robotpilóta vitta a rakétát, ami egészen máshogy dolgozik.

Az Sz-300 és a Patriot is a célparaméternek megfelelő ballisztikus pályán indul és nem mindig azon, ami a max indítási távhoz tartozik. Pont ezért. Ha csak 30 km-re van a cél, akkor semmik értelme olyan pályán indítani, ami felküldi a rakétát 20 km magasra és onnan jön le.

Az F-22 nagy magasságon azonban egészen más célparaméterekkel repül, tehát a többi gép számára használt paraméterek és AMRAAM robotpilüta üzemmód tutira nem optiámlis és a rakéta DLZ-nél a korlát sokkal inkább a rakéta belső áramellátása a korlát. A normál TAC vadászok számára a kb. 1-1,5 perces rakéta üzemidő bőven megfelel, de egy F-22-ről elhajíva. Hát izé... Az égésvégi sebesség az M5.0 táján van az AIM-54-hez képest töredék keresztmetszettel. A teljes repülési ideje ilyenkor az AMRAAM-nak bőven 2 perc felett van ráadásul mivel a célok alacsonyabban vannak nála egészen más pályán kell megközelíteni a cél, hogy a legoptimálisabb legyen az eneregiafelhasználás. Ha a többi TAC gép számára használt rakétát használta, akkor is volt előnye a többi géppel szemben, de még volt tartalék az F-22-nek.

A több gép számára azonban erről szó nincs. Az AS-ben és máshol is azt írtad, hogy nincs sem új hajtómű se semmi... Ha 50%-kal nő a HMZ csak egy esetbem is, akkor ott minimum belső áramforrás csere kell, mert ekkora túlméretezés szerintem nincs belső energiaellátás terén. Lásd a pofátlan 40 km-es marketing adatot R-73-ra mikor az áramellátás 23-26 sec-re elég. Egyszerűen nemigen tudsz kitaálni olyan célparamtétert, hogy ennyi idő alatt ekkora indítási távval az R-73 odaérjen a célhoz.

Egy kinti tag Szerintem ebbe nyúltak bele és a fedélzeti áramellátás idejét tolták ki és én is pont erre jutottam. Semmilyen forrást nem találni arról, hogy a rakéta kinematikáját biztosító hajtómű, hajtóanyag változott volna.

A jenki is kezd elmenni a pofátlan marketing és ferdítés irányába...

zord 2015.10.30. 08:43:12

@molnibalage: @stonefort2:

Az ugyanolyan méret és tömeg keretében történt jelentős teljesítménynövekedésére egy válasz.
Az új hajtómű, meg a még okosabb pályaképzés (új navigációs rendszer (EGI) egy másik.
Hogy minek mekkora a szerepe?...

Zord

stonefort2 2015.10.30. 10:04:47

@molnibalage: A dolog egyik összetevője a GPS. A rakéta pontosan tudja mérni a saját sebességét és magasságát, ami minden eddiginél jobb röppálya optimalizációt tesz lehetővé. Hogy ez 50%-ot jelent, vagy kevesebbet, nem tudom, de hogy javíthat a hatótávon az biztos. Plusz a saját helyzet ismeretében és az indító gépről kapott midcourse update alapján "takarékosabb" fordulókat végezhet, ami kisebb sebesség veszteséget okoz.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.10.30. 10:25:22

@zord: De van új hajtómű? 1 éve még az volt a hír, hogy a C-5/7 rakéták hajtóművei repednek és visszaszerelték a C fejrészhez az A változat hajtóműveit...

Próbáltam forrást keresni arra, hogy a hajtóanyagok fajlagos impulzusa hogyan nőtt az '50-es évektől kezdve. Nem sok sikerrel...

Annyi látszik a kevés adatból ami nekem van, hogy a jenkiknél az AIM-7F óta nincs komoly minőségi előrelépés a rakéta fajlagos tömegegységre eső impulzusból a fejlődés ott van, hogy ugyanazt az arányt az AIM-120 sokkal kisebb átmérővel és jobb L/D aránnyal éri el, tehát azonos fajlagos impulzussal nagyobb hatótávolság érhető el.

(Az R-73/77 és az R-27R fajlagos imp. nem rossz, alig tér a AIM-7F-től, csak éppen a dual thrust hiánya miatt optimalizálatlanul adják le...)

Most sikerült valami áttörést elérni, amiről mélyen hallgatnak? Az 50%-nak ha nem extrém magasságról van szó, akkor a döntő része a hajtóműtből kellene hogy jöjjön és a hozzá tartozó nagyobb power supplyból, amit meg lehet és kell is támogatni az új tolóerőkarakterisztika függvényében új robotpilótával, hiszen ha más a tolerőkar. akkor más lesz az ideális pálya is. A meglevő tolőerővel 50%-kal nagyobb DLZ az mese habbal.

stonefort2 2015.10.30. 10:45:50

@molnibalage: Egyes légvédelmi rakétáknál a kormányvezérlő rendszer durva működése, a rakéta "cikázása" 50%-ot vesz el a lehetséges hatótávból. A kormányok útvonalrepülésnél történő "visszafogott" használata és a már említett röppálya optimalizáció tökéletesítése hoz hatótáv növekedést, de ahogy Te sem, én sem vagyok rakéta szakértő, a valós adatokat nem imserem. Annyi bizonyos, hogy az AIM-120D nem véletlenül van már ott az AESA radaros F-15-ösök és Super Hornet-ek fegyverzetében.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.10.30. 12:02:11

@stonefort2: Itt konkrétan melyikre gondolsz? A Tunguskánál és a Tornál néha látni ilyet. Ezeknél viszont a kezdetektől fogva tudommal megy az célparaméter szerinti arányos rávezetés, hiszen kis hatótávolságú rendszerekről van szó.

Amikor robotpilóta visz egy rakétát, akkor ott manőverezni nem kell, ha a rakéta magától stabilan repül, akkor a sebesség változás miatt változtatni kell a rakéta állásszögét. Nem hinném, hogy ez megoldhatatlan feladat. Ha megnézed az AIM-9 vagy más AAM éleslövészetet, akkor a jenki rakéták már 30 éve sem kacsáztak.

Indítás után elindul felfelé majd adott magasságon átmegy víszintes repülésbe vagy szimplán ballisztikus hajítás is szóba jöhet, ahogy Sz-300/Pat esetén. A rakéta ez tartja a végfázisig a kvázi onnantól fogva majdnem ballisztikusnak mondható pályát és csak akkor korigál, ha a célparaméter változik. Namármost nagy távolság esetén is az előretartás korrekciója minimális és nagyobb magasságban a lassulás nem olyan drasztikus, hogy folyamatos tűpontos korrigációt kockáztatnak esetleges rángatás probléma miatt. Ha finom kormányzás nem lehetséges, akkor inkább nőjön egy ideig az AoA és csak adott határon túl korrigál a rendszer.

Tekintve, hogy AIM-120-szal kisméretű drónt is kaptak már telibe nem hinném, hogy a finom kormányvezérlés gond lenne.

zord 2015.10.30. 16:56:38

@molnibalage: Nem osztogatom bőkezűen, de szerintem okos dolgokat mondasz.
Sajnos a baj ott van, hogy sok bemenő paraméter, ami az agyalgáshoz kell, ismeretlen. Marketing, vagy szándékos dezinfó annál több.

Zord

zord 2015.10.30. 17:06:59

Az amerikai haditengerészet utolsó olyan hajója, mely ellenséges hajót süllyesztett el, a USS Simpson, kivonásra került:

edition.cnn.com/2015/09/29/politics/uss-simpson-decommissioned-warship/index.html

Zord

zord 2015.10.30. 18:36:10

@Levente B.:

Nagyon jó látni, amikor profi, magas a színvonal.

Nem pedig lihegő politikusok küldözgette – már elnézést! – segédhadak "megszállástámogató" műveleteiről van szó.

Zord

zord 2015.10.30. 18:41:40

@Levente B.:

Látok németet és csehet is megfigyelőként a briefingeken. Magyar nem volt kinn?

Zord

stonefort2 2015.10.30. 19:40:15

@molnibalage: Amit írtál, az változatlan mozgásparaméterű célra igaz.

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.10.31. 11:48:02

Az első Román IAR-93 prototípus a mai napon 41 éve szállt fel.

zord 2015.10.31. 15:23:34

Ma a Magyar Nemzetben rittyentettem egyet a zsámbéki múzeum felszámolása ügyében. Mno-n nincs kinn...

Zord

David Bowman 2015.10.31. 15:59:42

Az RTn is elbasszák a képaláírásokat:
www.rt.com/news/311450-mig-record-night-flight/
Hosszútávú MiG31es bevetés, elfogási gyakorlattal.

Open Skies 2015.10.31. 16:22:45

@zord: Ma volt nyitva utoljára. Sajnos nem volt ma időm kimenni Zsámbékra.

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2015.10.31. 18:40:56

@Open Skies: Más időpontban is lehetséges, csak egyeztetni kell.

Harrdder 2015.10.31. 18:42:07

Ha már légvédelem, akkor itt egy érdekes átalakítás, mondhatni kuriózum. A kép készítése után évekkel később hívta fel valaki a figyelmemet arra, hogy a Kubot alkalmassá tették légiharc-rakéták indítására.
killermetals.blog.hu/2015/10/31/szaddam_hadmernokei_foldrol_is_inditottak_a_repulogepek_fegyvereit

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.10.31. 22:18:13

@Devil 505:
Jovoheten kezdik el a szállítást

zord 2015.11.01. 14:56:50

@Devil 505: @Levente B.: @Open Skies:

Bizony. Vége. Hiába kértek közbeavatkozást többen is az elmúlt hetekben a legmagasabb szinteken is. Mindhiába.
Én ezt írtam (végül felkerült az mno-ra):

mno.hu/belfold/legvedelem-helyett-legfegyver-1311733

Zord

Beat it! 2015.11.01. 19:52:23

@zord:
Idézek a cikkből: "a jövő héttől szállítják el, információink szerint közel százmillió forintos költséggel három különböző helyszínre".
Nagyszerű. Ebből a közel százmilliós költségből a helyszínen fel lehetett volna újítani az eszközöket, rendbe lehetett volna tenni a bázist, és olyan programokat szervezhettek volna, ami igazán turistacsalogató. Már régebben is írtam, ha legalább csak egyetlen TÁS-ba archaikus módon betettek volna egy Volhov indítóállványt rakétával, és az SZNR fedezék tetejére odatették volna az SZNR-t, hogy régen kinézett, már az is sokat számított volna.

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.11.01. 21:36:25

@Beat it!:
Sajna minden SZNR-t szétvágtak réges régen.

zord 2015.11.01. 22:06:48

@Levente B.:

Bizony, csak antennakészlet van, PV-kabin hozzá nyema.

Zord

zord 2015.11.01. 22:18:12

A NATO ACO jóvoltából tudhatjuk, hogy ma egy légi tervezési és "Battle Rhythm" gyakorlat kezdődik Magyarországon Blue Horizont fedőnév alatt.

EX BLUE HORIZONT/2015 national (HUN) CPX, /LIVEXRehearsal of AirC2 planning cycle and Battle Rhythm
2-27 Nov
HUNSzolnok, Kecskemet, Gyor, Veszprem, Papa

www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&cad=rja&uact=8&ved=0CEMQFjAFahUKEwiqnay8iPDIAhWponIKHULEDNI&url=http%3A%2F%2Fwww.aco.nato.int%2Fsystems%2Ffile_download.ashx%3Fpg%3D10650%26ver%3D6&usg=AFQjCNHO4crRF5qCd_lB8mNK-FscemOABw&sig2=jnozcIQEhXVJ8O0zcVN6Ng

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.11.01. 22:54:09

@zord:
Tudok egy történetet, hogy Volt Tüzér kolléga még régebben mondta Zsámbékon az illetékeseknek, hogy egy komplett Volhovot de jó lett volna megmenteni ide, mire az illető rámutatott a rakétára...el kellett neki magyarázni, hogy a Volhov nem "csak" egy rakéta.

zord 2015.11.01. 23:34:12

@Levente B.: a HIM jelenlegi vezetés legszívesebben már 2010-ben megszabadult volna ezektől a vasaktól. Igazából ők minden 1945 utáni vastól megszabadulnának. Rendkívül hibás, teljességgel szakmaiatlan szemlélet. A hidegháborús időszak ugyanis a magyar hadtörténelem technológiai csúcspontja volt, és ez kiemeltté kellene hogy tegye a történészek szempontjából. Mellékesen az a tény, hogy nem volt háború, el kellene gondolkodtasson mindenkit ennek az óriási erőfeszítésnek a hatékonyságán.
A HIM-ben is ideje lenne a személyi változásoknak. Egy nyitott, nem a politikai megfelelés hajtotta vezetésre lenne szükség.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.11.02. 10:21:42

@zord: A Magyar Haditechnikai Intézetet felszámolták és gyakorlatilag a Lehel uton egy raktárépületben tengődik a maradék hadmérnök. Közel a különféle hadtörténelmi-haditechnikai irásos anyag, olyan helyzetben van, hogy dohos pincében tárolják, amelyek 1 méteres viz szokott borítani évente 2-3x. Én jártam az áldatlan állapotok birodalmában. Az egyik fő feladat egy nem kívánom megjegyezni, de magas rendfokozatú ott szolgálatot teljesítő tiszt szerint, megmenteni a haditechnikai-hadtörténelmi dokumentumokat, mert eltűnik a 45--től napjainkig terjedő időszak katonai történelmének jelentős része. Magát az egész történelmet kell, megmenteni, a magyar fejlesztésekkel stb. együtt, mert ki akarják radírozni a történelemből.

Azt tudom, hogy a HT a maga eszközeivel - aki olvassa láthatja probál közölni a 2v.h háború után fejlesztésekből, stb. cikkeket, de egy 2 havonta megjelenő magazin kevés, ehhez történelmi igényességű tárolóhely, és ahhoz értő szakemberek kellenek. Sajnos annyi feladatuk van a volt Hadtudomány Intézet maradékának, hogy 24 óra is kevés lenne.
Egyébként valószínűleg a közszolgálati egyetembe tagozódnak be, de ott kétséges, hogy milyen szemléletben és mit akarnak átörökíteni (lásd a kormánypárt befolyását). Nem elsősorban a 45-200-es évek történelmét, és haditechnikai, szervezeti stb. eredményeit az biztos.

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.11.02. 12:51:22

Tegnap volt, hogy 90 évvel ezelőtt alapították meg az IAR Brasov gyárat.

zord 2015.11.02. 13:59:11

Ja, volt egy ilyen a múlt héten. A csehek készülnek a helikoptertenderre:

Prague, 28.October 2015 – In the frame of the on-going multipurpose helicopter tender of the
Czech Ministry of Defence, Airbus Helicopters signed yesterday a Memorandum of
Understanding with the LOM PRAHA s.p. for a future cooperation in the field of helicopter
maintenance, repair and overhaul.

Zord

zord 2015.11.02. 16:00:22

Jön a V4 EUBG kvalifikációs gyakorlata, a Common Challenge Drawsoban a következő hetkben. Ezt megelőzően volt a törzsfelkészítési gyakorlat, az Autumn Challenge Krakkóban:

www.honvedelem.hu/cikk/53857_krakkoban_keszultek_fel_a_validacios_gyakorlatra

Zord

zord 2015.11.02. 16:24:39

Harckészültségi ellenőrzés lesz a kalinyingrádi orosz egységeknek :-)

www.defence24.com/270539,unexpected-russian-air-force-exercise-in-the-kaliningrad-area

Zord

Open Skies 2015.11.02. 18:13:06

@Open Skies: Természetesen a Trident Juncture 2015 gyakorlaton történt.

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.11.02. 18:56:51

Egy kis iAF hír:

"This week in history> 36 Years ago, the Hughes Defender ("Lahatut" – Trick, in Hebrew) attack helicopter"

David Bowman 2015.11.02. 21:10:20

@Open Skies: Ezért van a gyakorlat.
Ezek meg itt az angolok.
www.youtube.com/watch?v=D-eeGl7Ydx8

zord 2015.11.02. 21:56:09

@David Bowman: elvileg légierő és légvédelem, szóval a 689. Pokriskin GvIAP-ot is érinti Cskalovszkijon.

Zord

zord 2015.11.02. 22:03:01

A múlt hét a BAP-on: öt Alpha. Csupa érdekesség...Tu-134, An-148. De volt ismét Szu-24, 27, 34 és An-26. Megosztva Siauliai és Amari között.

Zord

Miguel · http://miguel.blog.hu 2015.11.03. 00:37:07

@zord: csak a keritesepites miatt csuszott a dolog, mar akkor is ment a szetszereles, mikor en irtam rola. Akkor legalabb azt sikerult elerni, hogy a miniszter talalkozott kezdemenyezett a zsambekiakkal, termeszetesen csak ugy, nem a cikk hatasara. Szomoru ez, de miert pont egy legvedelmi muzeum ugyeben mennenek mashogy a dolgok.

zord 2015.11.03. 09:59:13

@Miguel:

Az nem fér a fejembe, hogy miért kell engedni két múzeumit szétverni ahhoz, hogy legyen egy tökéltelen szabadidőpark? Pápáról szerezhettek volna pár 21-est mászókának, ha már ez jutott eszébe valamely nagyokosnak.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.11.03. 10:46:41

Nemsokára igazi látványossággal bővül az új kecskeméti körforgalom:

www.baon.hu/bacs-kiskun/kozelet/szobor-lesz-a-vadaszrepulobol-636701

Miguel · http://miguel.blog.hu 2015.11.03. 11:39:53

@zord: a naiv válasz: a reptár még akár jó is lehetne, turistacsalogató hely egy olyan környéken, ahová a kutya se megy, ha nem muszáj (lásd még: nyíregyházi állatkert). Az építéséhez lehet eu-s támogatásokat nyerni, ami Zsámbékon nem megy, mert Pest megye mínusz pontokkal indul a pályázatokon, Szolnok meg ugye nem. Ha nem az lenne a tapasztalat, hogy az ilyen, főleg állami irányítás alatt épülő cuccok mindig tragikomédiába fulladnak, még azt is mondanám, hogy oké, vigyék, Zsámbékon tényleg csak a lefújás után kaptak észbe a népek, nem feltétlenül saját hibájukból, most meg már hiába minden, egy milliárdos projektet nem fektetnek meg azért, mert most már istibizi jobban figyelnek majd a cuccokra.

a nem naiv válasz: egy bizonyos államtitkár, mr. menetből oldjuk meg a dolgokat.

block50 2015.11.03. 14:28:47

@David Bowman: Nem tudom olvastad-e a Pillangó című könyvet? Az utolsó szökésük jutott erről a videóról eszembe, amikor mondta a társának, hogy ne menjen ki dagály előtt a partra mert belesüllyed az iszapba. A társa sem várta meg a dagályt és ott is maradt. Ezeknek a briteknek sem volt egyszerű ez a szitu. Tragikomikus....

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.11.03. 14:57:47

65 éves lett a MH 25. Klapka György Lövészdandár.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.11.03. 15:56:05

@Miguel: ez már bocsánat, de MTVA közleményét írtad volna le. Az egész REPTÁR projekt eu-s pénzből megy. Amennyibe kerül, annak a feléért ott lehetett volna hagyni ahol vannak a gépek + a Szolnoki bázistól még kapott helyen, (mert régen dandárnyi helikopter települt, meg két szárazöldi egység), olyan fedett repülő múzeumot lehetett volna csinálni, hogy csak na. De ezek itt nagyüzemi lopás, hogyan lehet elcsaklizni az eu-s pénzt című. Koklerekkel dolgoznak (lásd a honlapot, a sok marhaságot amit írtak, tettek, nyilatkoztak.) Végül lesz néhány szépen helyreállított repülőgép, néhány szimuátor képernyő, több hely összeszedett, de nem teljes vertikumú technika, átadja a Simicskó, a szakma nem fog fanyalogni, mert befogja (befogják a száját) katonáéknál. A hadtudományi társaság, Hadtörténeti intézet,stb. sem szólal fel semmi ellen, hányinger.. ennyi..

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.11.03. 16:42:31

Holland cikkből fordítva le:

"The Air Task Force Middle East last week its 7,000th flight hour flown over Iraq.
Meanwhile, the Air Task Force carried out 700 missions, which took place more than 1,000 times weapon deployment.
Since October 2014, the Netherlands is an F-16 detachment part of the ISIS international coalition in the fight against terror. Together with coalition partners conducted air strikes over Iraq. Dutch pilots are hereby requested to conduct regular missions from several nationalities and appliances.
The Netherlands is currently with four F-16s and two reserve units participated in the international fight against ISIS."

Miguel · http://miguel.blog.hu 2015.11.03. 16:50:33

@Kelepisti: sajnalom, nem tartottam eleg magasra az ironia-tablamat. :)

zord 2015.11.03. 19:24:44

@Miguel: Tessék magasra tartani, itten idősödő, morcos emberek vannak :-)

Zord

zord 2015.11.03. 22:42:49

Az ACC ezredek EW-felkészültségét tesztelő program, a Combat Shield:

www.seymourjohnson.af.mil/news/story.asp?id=123461738

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.11.04. 13:02:42

A Bengázi nagykövetség 2012-es történetének, filmes változata, új előzetes:

www.youtube.com/watch?v=m84z-GWwa58

Michael Bay, garancia kiváló akció jelenetekre, de vájuk ki az első híreket a filmről. Mondjuk a "this is the true stroy, you were never told" érdekes.

Flankerr 2015.11.05. 01:59:30

Talán már volt ez a hír:
444.hu/2015/11/04/berlunk-het-mentohelikoptert-307-milliardert

A mentőhelikopter lefedettség szempontjából szerintem jó megoldás. Viszont ez az utolsó szög a közös/katonai beszerzésbe..

zord 2015.11.05. 05:27:34

@Flankerr: hogy ennyi, az új. De a kiírás ténye volt, arról viszont nincs a cikkben szó, hogy plusz öt év opció és vásárlási opció is benne van a kiírásban.
A linken viszont kiderül.

És ez a lényeg:
"Az Ajánlatkérőnél jelenleg a mentési tevékenységben résztvevő pilóták és légijármű szerelők EC 135 típusú helikopter vezetésére, illetve karbantartására rendelkeznek képesítéssel. Amennyiben ajánlatevő egy másik típusú helikoptert kíván megajánlani, úgy vállalnia kell a teljes pilóta állomány és 5 fő légijármű szerelő típusátképzését. "

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.11.05. 14:31:40

@zord: végül is normális.. Ezzel bár előnyben vannak az EC-135-öt kínáló cégek, de gazdaságilag rendben van, hogy hog így írták ki, én is így tettem volna, ebben a kontextusban.
süti beállítások módosítása