Levente B.:
@Levente B.:
"In response to the news that Colombia would buy JAS Gripen fighter planes manufact... (2024.11.05. 19:58)Fedőneve Echo: az új Gripen
Levente B.:
Nem először látom, Izrael-Pardubice járat...SPYDER leszállítás?
globe.adsbexchange.com/?icao=738... (2024.11.01. 18:59)Kub: 3M9 helyett Aspide?
zord:
@Levente B.: nyilván a helyén kell kezelni az olyan alkotásokat, melyek eleve a társadalmak egyre ... (2024.11.01. 07:04)Jobb később, mint soha
Mielőtt kommentálnék: a BAP kapcsán nagyszerű EW cikk lesz kalinyingrádi orosz EOB-vel a szeptemberi Aeromagazinban.
Szóval:
Év elején kérték a srácok. Volt is belőle kisebb harc, de ezek szerint győztek. Legalább megy bele üzemidő. De azért az kikívánkozik belőlem, hogy AMRAAAM-mal sem volt sok repülés eddig, még ha sok különbséget nem is jelent.
A leszerelt felületek azért vannak (ez lövészeten is ez volt), hogy az átrepülés során véletlenül se lehessen használni a rakétákat (szlovákok, lengyelek, mint tudjuk szövetségesek...) De miért is viszik a rakétákat a gépek? Miért nem az Ancsák? Azért, mert ezzel Ancsa-utat lehet megspórolni, hiszen ha fenn van a pár rakéta mint veszélyes áru a fedélzeten, személyt már nem tudnak szállítani. Szóval az Ancsák csak a dobozokat viszik a vezérsíkokkal és kormányfelületekkel, meg a kiszolgáló berendezéseket.
Ja, nem tudok róla, hogy bármelyik BAP-váltás kitelepüléséhez a fogadó ország légi szállítási segítségére lett volna szükség. Persze, jó, hogy van, de mutatja, mennyire padlón is vagyunk.
(Magyar légierőlködés, 2015.)
Zord
Ps: Csak a szócső volt ott, vagy újságírókat is meghívtak az indulásra?
@zord: Nekem a 3 pótossal együtt volt így kuriózum,de teljesen jogos.
Amúgy az Amraam készleteink nagy része most elszállításra kerülhetett a BAP-ra ? A muníciót is gondolom nekünk kell biztosítani teljes egészében a szövetségi feladatok ellátásakor?
Dehogy! A fent leírt Ancsa-spórolós megoldás miatt szerintem fél javadalmazást vitt ki a 4 vagy öt gép, ami kiment. Azaz kettőt gépenként tehát 8-10 rakéta lehet kint. Ugyanez igaz lehet a csörgőkígyókra is. Elvileg kellene tartalék is, de akkor összeomlik a logisztikai modell, ha Ancsára raknak rakétát.
Tényleg, hány gép ment ki? 4, vagy 4+1? Milyen számok?
Nem tudom, mit terveztek, és egyeztettek le a CAOC-kal (mármint repülési intenzitást, Tangókat). Az Alphák ugyebár kiszámíthatatlanok, de ha lesz mondjuk húsz (nem lesz), akkor az is csak negyven óra plusz négy hónap alatt. Attól még nem kellene rotálni.
A baj inkább azzal van, hogy a számítások szerint a két gépveszteség elvileg a telepíthetőség határértékére vitte le a flottát. A négy kinti gépnek mindig a tervezetten hadrafogható hetven százalékba kell tartoznia, tehát a harminc százalék tervezetten nem hadrafogható itthon kell, hogy legyen (?). Azaz négy plusz négy plusz négy. Repülési értelemben 50-50 százalék lesz itthon, és kinn. Ez kemény.
Lehet, hogy úgy lesz megoldva, hogy kinn lesznek kiképző-karbantartó repülések a Tangók és Alphák mellett az éppen kinn lévő hajózóállománynak. Ez viszont valószínűsíti, hogy több óra lesz kinn, és akkor viszont rotálni kell a gépeket is.
Kellene egy kis számolgatás, akkor tisztább lenne a kép.
@zord: 4 gépet látni a képeken, 32, 38,39,40
Ha lesz Alpha riasztás, elfogás, vajon felkapcsolunk minden EW rendszerünket, és az oroszok majd csemegézhetnek belőle? Lehetséges, hogy pl valamit nem kapcsolunk be?
Isten ments, hogy zavarjunk. Akkor kitört a háború.
Hallgatózni. Azt viszont lehet, és kell is.
Legyünk őszinték, ennek az egésznek ez a legértelmesebb része. Szívd fel begyem a sok elektront!
@zord:
Ha jól emlékszem a litván C-27-ese alapból részt vesz a váltások biztosításában. Talán még a norvég F-16-osok esetében is kiegészítette a C-130-ast és a C-17-est...
Azt nehéz lenne. Az oroszok földi és légi cuccokkal mérik a Gripenek jeleit. Minden le lesz ujjlenyomatolva, amit ott kibocsátanak. Komm, nav, radar, minden. Zavarás is, ha lenne, de nem lesz.
A kérdés az, hogy az EWS 39 mit szed össze, az orosz (és környékbeli más) cuccokból és a srácok abból mit tudnak majd kibogozni. Remélhetőleg minél többet. Nem kell arra számítani, hogy ész nélkül sugároznak és pont a mi gépeinkre. De négy hónap és több száz helyi repülés során biztos lesz szép számmal elég érdekes új, számunkra ismeretlen jel. Persze a sikerhez nem árt az sem, hogy "jó helyre, jó időben" nézzenek a spektrumban. Ez eljárásbeli és programozási kérdés is. Nem úgy van, hogy tágra van nyitva ajtó-ablak, és mindent megértesz belőle, ami bejön.
De amit megfogtál, az a tied. Mástól ne várd, és ha megvan, ne is add oda másnak.
A sablai lövészet. Videós urak, szerintem így kell izgis darabot lőni és szerkeszteni. Volt mit persze, de azért az indító elé lerakott gopro egy magyar mistral, kub, de akár egy fagot, komkursz és metisz lövészetet is feldobna. Persze lehet, hogy a KíNBiSZtosító rosszul lenne, de vagy akarunk látványos propagandát csinálni, vagy nem. El kell dönteni.
@zord:
A norvéghoz:
AS 2015/8: Viking misszió/Norvég F-16-osok Litvániában: 42. oldal: "A norvégok felszerelését és személyi állományát saját C-130J Herculesük, a HAW C-17-esei, és a litván légierő C-27-esei juttatták a helyszínre."
Mintha másik nemzet esetében is olvastam volna ilyesmit régebben, de azt most nincs időm előkeresni.
Ezen kívül a helyiek célokat is biztosítanak, pl. Mi-8, L-39-est.
@molnibalage: Ilyen mikor a szomszédod Észak-Korea.
Egyébként nem felesleges a gyakorlás. Ne feledjük el, hogy ott a Hyunday, a Samsung és az LG a vezető cég, nálunk meg a Butcher&Butcher, a MET és az OTP és a MOL... kicsit más gazdasági, politikai és katonaipolitikai helyzet...
Ja meg oda megy némi amcsi katonai segély is, hozzánk meg a néminek is csak a maradéka, Ott 600ezer koreai áll fegyverben és még 30ezer amcsi+ a KATUSA alakulatok (amcsi hadseregben szolgáló dél-koreaiak..)
12.15-kor repült el egy Mi-8T a Hungária krt felett, a keleti pu irányába. Sajnos sem oldalszámot nem tudtam már elolvasni, de vszeg egyik volt a 3 vásárol oroszból...
@Levente B.: Nagyon köszi. A statikot unokaöcsémék fotózták, és tőlük kérdeztem, de a sas helyett baglyot láttak (ami a régi patch volt az 51-eseknél) Javítom.
Akárcsak a Floridai gárdára a Louisinai-t mit szintén bemondása írtam :-(
@Kelepisti:
Az egyik gépen ott virított a 33-s ezred jelvénye, a másikon nem látok semmi baglyot, azt tudom, hogy a beömlőnyílást védő zsákon volt valami lehet arról adtak neked infót. A két F-15 innen jött ha érdekel:
142nd Fighter Wing, Oregon Air National Guard, F-15C, Redhawks
159th Expeditionary Fighter Squadron, Florida Air National Guard’s F-15C, Jaguars
Keflavik 2.rész Tamástól. Azért az jellemző, hogy csehekkel Izlandra ki tudott menni magyar szakújságíró, Siauliaiba a magyarokhoz viszont nem. Lehet tudni, hogy Nárcisz vitt-e magával az udvariakon kívül mást?
Én már a nyáron azt mondtam, hogy el tudunk jutni a BAP-ra, de majd kb. októberre, mikor a királyiak már kimentek és lement az érdeklődés..
ha köpni kell, hát köpni kell. Annyi talán pozitívum, hogy a csókosok közül a három fényképész (Topi-Dévényi-Kaszab) gondolom jó képeket fog készíteni, szerintem biztos ott lesznek.
De még szeptember végén meglátjuk.. Addig szerintem felesleges próbálkozni..
Tényleg, nem arról volt szó eredetileg, hogy a mieink nem Siauliai-ba mennek, hanem Amariba? Csak úgy eszembe jutott. Láthattak volna Raptort a srácok...
A célanyag lehetőségei (repidő, hatótávolság) határolják be, de látszik az is, hogy a RUM indítási/visszatérési pontja 18 kilométerre van. A part is jól kivehető, a 2090 méteres magassággal jól összeillik a látvány.
Egyszóval a PMU zóna kb. egynegyedénél történt az elfogás. Egyébként földrajzilag ezen a ponton:
Nárcisz down. Én nagyon szeretnék, de nem tudok szomorkodni.
Simicskóval öt éves fáziskésésben van a kormány. De talán jobb később, mint soha. Így jár, aki nem mer szuverén döntéseket hozni.
Igen. Lemondott (mondatták) és Simicskó a dzsúdos érkezik.
Személy szerint L.Bloggerrel ellentétben a rendszerváltás utáni legjobb miniszter volt, sajnos olyan miniszterelnökkel, aki szarik a honvédségre. A Gripen szerződés érdeme, a Mi-24 kivonása, valamint a helikopterhelyzet, lérak helyzetért is Ő az válást terheli, bár szerintem minden pénzzel kapcsolatos Orbán az egyszemélyi felelős.
A dzsudós eddig sporttökömtudjaként tartalékolt Simicskó nem rossz választás, hiszen régeben volt honvédelmi államtitkár..
Nagyon szemét amit írok, de Te szuverén döntést hoztál, és holnap nem lehet Kecskeméten.
Nem tudom ki a jobb HM miniszter? Aki szuverén döntést hoz egy autoriter diktárorral szemben, és holnap már nincs a posztján, vagy aki megpróbálja amit vállalat kompromisszumokkal megoldani. Nekem mindegy emberi gyengesége mellett utóbbi volt Hende. Szerintem egyébként OV olyat akart a kerítésnél a HM-től ami enyhén szólva nem felel meg a hadsereg feleladatainak. (európai értelemben).
Nem egészen értem, amit írsz. Én eléggé sokáig (idén februárig) közvetlen közelről néztem ezt az előadást. 2011 elején (!) elszenvedtem az első személyes fenyegetést. Aki nem tud ebben a pozícióban felülemelkedni, és ilyen pitiáner, az bizonyosan nem alkalmas miniszternek.
Szakmailag talán 2012-ig voltak viszonylag jó lépések (tartalékosok, rendrakás HM-ben, stb.) Azóta egyre gyengébb, és sokszor kifejezetten hatalommentő lépések és időzítések sora.
Na de térjünk át törpefalváról és forgó morgóról a való világra. Cameriben repült az első olasz F-35-ös:
ITALY’S F-35A LIGHTNING II FLIES INAUGURAL EUROPEAN FLIGHT
CAMERI AIR BASE, Italy, Sept. 7, 2015 – Italy’s first F-35A Lightning II, known as AL-1 and assembled at the Cameri Final Assembly and Check Out (FACO) facility, flew for the first time today marking the program’s first-ever F-35 flight outside the United States.
@zord: a tartalékos rendszer egy komplett őrület! szóval az már a leszálló ág eleje... tipikus zajosan reklámozott kirakattevékenység és azt bizony még Simicskó jelentette be, szóval ezen keresztül akár mindjárt vizsgázhatna is... hiszen mondott korábban jókat például a területvédelmi erőről, aminek a jelenlegi "műveleti" tartalékos rendszer, némi átalakítással megfelelne.
.
Bizonyosan nem. Most jött az alkalom, a kérdés az, hogy Orbánnak, vagy Hendének. Én arra hajlok, hogy Hende megelőzte Orbánt. Végül ő jött el, és ez még jól jöhet neki, vagy legalábbis azt hiheti. Ne felejtkezzünk el a jó kis stabil egyéni mandátumáról és és az amerikaiakhoz való dörgölőzéséről, amiből egész jó kis folytatás is kinézhet...de csak abban az esetben, ha nem kirúgott miniszter, hanem olyan miniszter, aki önszántából eljött.
"Ilyen „nagyfiút” első lépésben a balti országok, Lengyelország, Románia és Bulgária fogad területén – a szövetség 1999-ben kezdődött keleti bővítése óta ezek lesznek az első állandó NATO-egységek és létesítmények az új tagállamok területén. Ezek azonban túl kicsik ahhoz, hogy az esetleges hadműveleteket irányítsák, így erre északkeleti irányban a szczecini hadtest- délkeleti irányban pedig a constantai vagy bukaresti hadosztály-parancsnokságok szolgálnak majd több száz fővel, melyeknek a létrehozását szintén üdvözölték a védelmi miniszterek."
"Today we have reached a historical milestone. With all contracts signed, the biggest export deal in the history of Saab has now been finalised which means that the Brazilian Gripen NG programme moves in to the next phase. "
@zord: Néha tele van a tököm a nyugati hisztéria miatt. Ha IL-76, AN-124 stb. lett volna akkor megértem, hogy nem engedik át a légtéren. De egy IL-62M-el max könnyű fegyvereket, személyi állományt, "megymagot" vihetnek. Nincs nagy
Cargoajtaja, hogy komolyabb cucc beférjen. Ergo teljesen normális, hogy átengedték..
Meg aztán, az oroszok sem engednének át némi polgári forgalmat, (igaz ez a bevétel hiányozna nekik).. akkor mi lenne.
Az utolsó 100 komment: