Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

december 2021
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Címkék

Airbus Helicopters (20) AirPowerNews (79) éleslövészet (20) f 16 (20) Gripen (66) gripen (76) Győr (15) H145M (29) Hajmáskér (30) helikopter (45) hírek (29) honvédség (21) hungarian (29) hungary (63) kecskemét (45) Kecskemét (59) Körös-hegy (20) Kub (20) légvédelmi rakéta (24) lövészet (16) magyar (42) Magyar Honvédség (17) Mi-17 (24) Mi-24 (28) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (21) radar (18) Szolnok (49)

HTML

Air Power News 28. (2015. július)

2015.07.05. 10:58 | zord | 329 komment

Egy kis történelemórával nyílik az új hírbejegyzés. A szemünk előtt előtt zajló, néha nem is olyan nyilvánvaló események, és az azok megörökítésére törekvők.

150705_airpowernews28_psd.jpg

Zord

 

Címkék: AirPowerNews

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr907596706

zord 2015.07.31. 16:12:26

@molnibalage: Magyarország az Magyarország, akármilyen kormánya is van. Ha az USA akar valamit, letolja a torkunkon. Nem ez történik, mert velünk más a terv. Ebben a főszereplő nem a mindenkori magyar kormány, ez meggyőződésem. Mi az a csapat vagyunk melynek az erősítése nem áll érdekükben, szétzilálása annál inkább. Egy régi entitás maradványa, amit minél jobban szét kell b..ni, hogy egy újat, jobban vezethetőt lehessen tenni a helyébe.
A mai napig visszacsengenek a fülembe egy amerikai diplomata ismerősöm szavai, amikor a kettős állampolgárságról beszéltünk. "Ez mindenkinek jár, akkor velünk mi a baj?" kérdeztem, mire ő csak annyit mondott, hogy a magyarok esetében ez geopolitikai kérdés, azért nem. Ezzel mindent elmondott.

Ne érts félre, mi magunk és különösen "elitünk" vagyunk a leginkább felelősek a sorsunkért, beleértve a katonapolitikánkat. De az irányunkba mutatkozó amerikai attitűd elsősorban nem ennek a függvénye, hanem eleve elrendelt.

Zord

Hpasp 2015.07.31. 22:34:33

@molnibalage: Más. Vajh mennyire pontos a lista?

Gond ezzel az hogy csak a Kill eseményeket tartalmazza, azokat az indításokat nem amikor eredménytelen volt a lövészet.
Megvan az összes amcsi légiharc-kill debriefje, gondolom onnan írta ki ő is.

zord 2015.08.01. 03:53:59

@Hpasp:

Engem már az elején ez megütött:

"Although the words “he,” “him,” and
“his” are used sparingly in this course to
enhance communication, they are not
intended to be gender driven or to affront or
discriminate against anyone."

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.08.01. 15:58:52

ÉJSZAKAI REPÜLÉS - KÖZLEMÉNY
2015. augusztus 3-6. között, minden nap este 6 órától hajnali 1 óráig a kecskeméti repülőbázis pilótái éjszakai repüléseket hajtanak végre. A kiképzési repülések során a pilóták így éjszaka is fejlesztik képességeiket.
Az éjszakai repülés során - Kecskeméten kívül - az alábbi települések környékén nagyobb zaj és hanghatás lesz tapasztalható: Eger-Balmazújváros-Miskolc-Heves, Szolnok-Kisújszállás-Mezőtúr-Szarvas valamint Orosháza és annak 30 kilométeres körzete. Kérjük a lakosság szíves megértését és türelmét.

Hpasp 2015.08.01. 19:02:04

Szépen levezeti hogy miért is kell az F22/35 a drónokkal szemben.

"The next year, it was flying reconnaissance over Bosnia. In 1999, NATO lost thirty drones over Yugoslavia—a loss that would have been alarming had the aircraft been manned."

Miközben a pilóta vezetett cuccokból csak 2 került a Tesla melletti múzeumba.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.08.02. 18:37:37

A Berkut orosz democsapat egy Mi-28N helikoptert vesztett a Rjazanyi Légibemuatón..

www.youtube.com/watch?t=10&v=WlcH6PEI_lA

Sajnos az egyik hajózó meghalt, a másik pedig súlyosan megsérült.

Hollywood 2015.08.03. 08:07:31

"Hétfőtől csütörtökig minden éjjel vadászgépek gyakorlatoznak majd Kecskemét és még kilenc másik város fölött."

www.origo.hu/itthon/20150802-vadaszgepek-verik-fel-az-ejszaka-csendjet-gyakorlat-kecskemet.html

KGyST · http://repules.tumblr.com 2015.08.03. 10:33:45

@Kelepisti:
Ez a balesetet nem értem.

Mert eléggé pilótahibának tűnik (pont egy ilyen manővernél krepáljon be a helikopter, az kevéssé valószínű), viszont nem értem, hogy mért nem tudott kijönni a pörgésből, illetve mért süllyedt, mint az állat. A repcsiknél értem, hogy mért van átesés meg mélyátesés, de emberi számítás szerint heliknél ilyennek nem kellene lennie, ha megvan a rotor fordulatszáma, akkor jönnie kellene a felhajtóerőnek is. A függőleges tengely körüli forgás nem vesz el a lapát sebességéből érdemben, és szerintem a süllyedés sem változtathatott olyan sokat a lapátok állásszögén.

Emellett nem teljesen érthető, hogy a személyzet (egy tagja) hogyhogy nem élt túl egy ilyen kis sebességű becsapódást, elvben az ilyen heliket _direkt_ erre tervezik.

Furcsa, na

zord 2015.08.03. 11:31:21

@KGyST:

Szerintem a farokrotorral gond volt. Hogy a pilóta lépte túl a limiteket, vagy magától eltörött valami, az kérdés, de hogy nem működött, ahogy kellett volna, az biztos.

Zord

zord 2015.08.03. 11:37:22

@KGyST: azért kis sebességűnek nem mondanám.

zord 2015.08.03. 11:39:11

@stonefort2: :-) munkában az EW maffia! A sáv változat, az elkötelezettség nem!

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.08.03. 12:36:55

Érdekes egybeesés, a RAAF is éjszakai repüléseket hajt végre 3-6 között, érdemes a facebook oldalukon elolvasni a kommenteket. Nálunk valahogy a teljes ellentét van:

kepfeltoltes.hu/150803/Clipboard04_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Allesmor Obranna 2015.08.03. 12:51:12

Ennél a Mi-28-as katasztrófánál elgondolkodtató, hogy az operátor, akinek a fülkeajtaja a tűzzel átellenes oldalon nyilt ki, saját lábán, még ha sérülten is, de ki tudott mászni. Élek a gyanúperrel, hogy talán a pilóta is képes lett volna erre, csak egyszerűen benn égett.
Azaz az energiaelnyelő rendszer műkdötött, de ilyen tűz ellen nincs védelem.

zord 2015.08.03. 13:57:25

Gyászol a columbiai SIGINT-közösség, lezuhant egy CN-235 rádióelektronikai felderítő, mind a 11 fedélzeten tartózkodó személy életét vesztette:

defense-update.com/20150802_elint_cn235_crash.html?utm_source=Subscribers&utm_campaign=a706b3e199-Daily_News10_5_2014&utm_medium=email&utm_term=0_3e00b99948-a706b3e199-168871121#.Vb9WWrWrGf8

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.08.03. 14:53:02

Görög és Izraeli helikopteres gyakorlat volt júli 23-30 között, OLYMPUS SUMMIT 2015 néven:

defenceline.gr/index.php/enoples-dynameis/stratos-kshras/item/3062-olympus

zord 2015.08.05. 08:33:49

Újabb columbiai veszteség: ezúttal egy rendőr Black Hawk:

www.bbc.com/news/world-latin-america-33782539

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.08.05. 09:34:43

Indiában újabb fordulatot vett a Rafale történt..

www.defensenews.com/story/breaking-news/2015/08/04/india-cancels-12b-combat-jet-program/31097627/

Nagyon úgy néz ki, hogy Indai nem képes egyszerre finanszírozni a PAK-FA-t (különösen, hogy az elhúzódó fejlesztés és a több helyen olvasható technológiai problémák miatt, lehet, hogy maga a PAK-FA program kudarc India számára) és a MMRCA program nagyon drága Rafale-it. Viszont nehezen tudnak mindkettőből valahogy kitáncolni..

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.08.05. 10:21:32

Gripen hazai éjszakai repülés, amatőr videó, de mégis valami vizuális infó:

www.youtube.com/watch?v=5vIpzIr4Y7U

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.08.05. 15:13:25

Nagy létszámú amerikai erő áttelepülését erősítette meg a Török Védelmi Miniszter. Török cikkből fordítva:

"We see that arrive manned and unmanned aircraft and will soon mount a full battle against the Islamic State as a whole,"

zord 2015.08.05. 17:30:13

Megérkeztek Hulburtra az első AC-130J-k:

http://www.janes.com/article/53354/afsoc-receives-first-ghostrider-gunship?utm_campaign=[PMP]_PC5308_J360%2005.08.15_KV_Deployment&utm_medium=email&utm_source=Eloqua

Zord

zord 2015.08.06. 00:58:24

IÁ ellen kiképzett szíriai véleménye:

www.bbc.com/news/world-middle-east-33792796

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.08.06. 09:32:21

Tegnap megnéztem kapun kívülről a éjszakai gyakorlást.
Hétfőn-kedden 3-3 bevetés volt. Az első 18-kor indult, és kb. 120 perc múlva tértek vissza Kecskemétre. két hullám között általában 80 perc szünet volt. 5 gép volt az apronon, ebből egy együléses tartalék, 3 single és az egyetlen kétüléses repült.
A gépek egy részén Maverick, és Litening is volt. Szerdán az első hullám elmaradt, csak 9-kor indult a tréning. (erős vihartevékenység volt Kecso körzetében, de szerencsés elkerülte a repteret.
Készítettem éjjel néhány fényképet, inkább a hangulat kedvéért, mint a minőségért..

jetbirds.gportal.hu/gindex.php?pg=36628076&gid=2957731

zord 2015.08.06. 09:54:51

@Kelepisti: ügyes munka! Állványod volt,vagy csak kézből?

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.08.06. 10:14:41

@zord: köszönöm
A képeket kézből készítettem. Sajnos állványt nem vittem.. Ma még tart a gyakorlat..

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.08.06. 13:22:36

Kis történelem:

"This day in aviation history (August 5, 1954): first production "A" model of the B-52 Stratofortress took flight."

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.08.06. 23:31:09

Horvát MiG-21 felhozatal, a légi felvételen az összes látszik :) Egyébként nem tudom mi a téma ;)

www.youtube.com/watch?v=0EixHD--THs

Hollywood 2015.08.07. 11:08:41

OFF:

"Kifogyott a lőszerből a holland hadsereg"

www.origo.hu/nagyvilag/20150807-kifogyott-a-loszerbol-a-holland-hadsereg.html

Ha a hír igaz akkor az elég lehangoló.
Európai haderők ennyire rosszúl állnak?!

Allesmor Obranna 2015.08.07. 13:39:41

@molnibalage: Ezt már sokszor kitárgyaltuk veled is.
Tavaly történt a 80-adik évfordulós ersón a KnAAZ-nál.
Valószínű dobott egyet rajta az aszimmetrikusan terhelt főfutó rugóstag, a többi meg az FbW reakciójából jött.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.08.07. 14:28:47

Csütörtökön nem tudtam kimenni, de voltak ismerőseim kinn. Mind a három hullám megvolt, szokásos 2x2 es géppárban, ebből 2 griff maverick+litening combó..
Volt éjjeli Ancsa repülés is.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.08.08. 00:37:20

@Allesmor Obranna: Akkor amnéziás lehetek, ilyenekre szoktam emlékezni. Mindenesetre érdekes.

zord 2015.08.08. 06:05:03

Csak nekem tűnik úgy, hogy itt erőforráshiány van?

alert5.com/wp-content/uploads/2015/08/150805-N-MH885-0011.jpg

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.08.08. 12:35:10

@zord: ...
az NVG vagy titkos, vagy nincs... Én is azt hittem, hogy az NVG miatt van az éjjeli repülés. Aztán a földi támadóképesség éjjeli missziókra felszerelése után, kicsit kételkedtem benne....
Most mi van??

GSF 2015.08.08. 23:45:47

Nyilván más a Gripenekkel a a repülés intenzitása, és a 29-es üzemhez képest tényleges harci és egyéb éles feladatokra kell készülni de ha azzal is számolunk, hogy kevesebb felszállásból, hosszabb feladatokkal operálnak, hát akkor is azt kell mondjam kecskemétiként (hallva mi megy fent az égen), hogy elég lagymatag a készülődés.

Sajnos nem tudok már úgy kijárni mint rég, sőt... De nagyon kicentizett az üzem. Attól hogy beszélünk róla, sajtóztatják az esti váltást, ebben semmi új nincs, legalábbis a 29-es időkben is viszonylag rendszeres volt (haldoklás előtt) és sokkal-sokkal intenzívebb. Persze a Gripenekkel nem a fel-és leszállás gyakorlása a fő elem. De basszus, csak egy forró helyre mennek és ennyivel lesz elintézve (4 nap!!!)?

Szorítok értük, mert a napnál is világosabb, hogy döntéshozói-finanszírozói szinten hazárdjáték folyik, és a végrehajtó állományon kívüli kockázati tényezők hatványozottan felerősödve indirekt módon növelik a hiba faktor veszélyét.

Ebbe a rendszerbe a magyar valóság szintjén (ha már vállaltuk ezt az egész BAP-ot) elképesztő pénzt kellett volna beletenni, és már előtte egy évvel rámozdulni!

És aki azt mondja hogy nem hiányzik, vagy megoldották a kieső két gépet, hát...

Szóval ezek az éjszakai képek inkább lehangoltak, mert adott egy platform, a régió egyik legjobb gépe, tényleg minden adott, a magyar vezetés meg nem adja oda a lényeget, azt a kis pluszt, ami a gépek beszerzési-üzemeltetési költségeihez képet már nem ordenáré nagy összeg csak épp a lényeg: fegyver, NVG, légiutántöltés, folyamatos gyakorlás.Mert ez a rendszerez most is naprakész lehetne, úgymond lépést lehetne tartani a fejlődéssel, apró folyamatos lépésekkel. Lehetne.

Csak ne lenne az a teflonbőr a képükön...

Úgyhogy nem marad más csak a tehetség, szakértelem, és reméljük az újra hosszan kitartó szerencse.

Üdv!

zord 2015.08.09. 09:58:41

@GSF: nem tudjuk mi a feladat pontosan, de én a hetit nem kötném direkt sem a BAP sem a V4 missziókhoz. Éjszakai jártasság fenntartása, a fiataloknál esetleg pár haladó feladat. CAS valahol elbújt JTAC-kel. Egyébként a hosszabb repülési időtartamokból még egy dolog lejön, hosszú távon: kevesebb repórára jutó munkaidő (MMHFH). A növekvő feltöltetlenségű RMZ mellett ez segítség lehet. Talán még nem beszéltünk itt erről, de ez ilyen kihegyezett helyzetekben számíthat.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.08.09. 13:56:30

Mind a 406 és a 603 kint van Malmöben. Ma mentek ki.

zord 2015.08.09. 15:02:30

Az LM nyerte a Hellfire és légi indítású TOW leváltását célzó JAGM-verseny első fázisát. Érdekes adat, ma egy Hellfire darabja 80-130 ezer dollár között van:

www.defensenews.com/story/defense/land/weapons/2015/08/08/army-win-solidifies-lockheeds-air--ground-market-share/31243261/

Zord

zord 2015.08.09. 15:11:31

@Levente B.: Nem Halmstadba? (Försvarsmaktens Tekniska skola)

Zord

zord 2015.08.09. 15:18:22

Az NGM HM-büdzsével is foglalkozó államtitkára önkéntes műveleti tartalékos. Remélhető-e nagyobb megértés az ilyen mozzanatoktól, vagy egy individuális akcióról van szó, és maradjunk is ennyiben?

„Ebben az időszakban most mélyebben, életközeli helyzetben láttam, mi rejlik a költségvetési fejezetek nagy számai mögött.”

www.honvedelem.hu/cikk/52522_banai_peter_a_belso_indittatas_nem_valtozott

Zord

zord 2015.08.09. 15:20:37

1,5 milliárd Pápára. És nemzeti célra, mondjuk Kecskemét aszfaltozására mikor lesz?

www.honvedelem.hu/cikk/52520_masfel_milliard_forintot_ad_a_papai_bazisrepuloter_fejlesztesere_a_kormany

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.08.09. 17:10:02

@zord: Ez piszok olcsó más rakétához képest.

zord 2015.08.09. 18:11:40

@molnibalage:

Például?

A Hellfire egy 8 km hatótávolságú, transzonikus páncéltörő-multifunkciós rakéta, 53 kilogrammos tömeggel, ezt ne felejtsd el.

Zord

zord 2015.08.09. 20:26:54

Emirátusi Block 60-asok hajigálják a GBU-31-est Jemenben. Semmi különös, néha egy-egy villanásra feltűnik a Terma PIDS-pilonja a jobb szárny alatt:

www.youtube.com/watch?v=Sm2eD2eTLjQ

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.08.10. 16:26:59

@zord: A Brimstone majdnem hasonló kategória, "csak" kettős vezérléssel bír. Ehhez képest alsó hangon egy nagyságrenddel drágább...

zord 2015.08.10. 17:19:20

@molnibalage:

A DM Brimstone óriási képességbeli különbség, és nem egy nagyságrend a különbség, hanem kb. kétszeres az ár tudtommal. Az amerikaiak a JAGM-el pedzegetik ezt (hány évvel később is, mennyivel fejlettebb technológia mellett is?), és látod, az IIR-t ki kellett belőle venniük, hogy féken tartsák az árát.

Zord

zord 2015.08.10. 20:39:36

Avianóiak Incirlikbe. Láthatóan már nincsen adatbusz korlát.

alert5.com/wp-content/uploads/2015/08/150809-F-FK724-3731.jpg

Zord

szasa30 2015.08.11. 07:44:34

http://honvedelmibeszerzes.kormany.hu/download/3/2d/01000/Részvételi%20felh%C3%ADvás%20-%20Jak-52%20t%C3%ADpusú%20kiképző%20repülőgépek%20fenntartása%20nagyjav%C3%ADtása.pdf

Jak-52 nagyjavitas?

zord 2015.08.11. 08:33:56

@szasa30:

Ez nagyon sok. Szerintem már meg is van, hogy kié lesz. Különben nem lenne értelme.
Ahhoz képest, hogy a jövő évi leállásról volt szó nemrégiben...

Zord

Noname123456789 (törölt) 2015.08.11. 08:58:44

Sajnos nem tudom a pontos és aktuális beszerzési árát az Aerostarnál a Jak-52-esnek, de három darabra biztos lenne már valamennyi kedvezmény is (bár állítólag összevárnak mostanában 10 darabos "megrendelési csomagokat"). De ha jól tudom, akkor a litván Jak-52 TD még olcsóbb.

zord 2015.08.11. 09:24:40

@Woland Azazello:

Nagyjavításról beszélünk. Nem kell egy ilyen régi gép árát az új építésűvel összevetni. Azzal kell összevetni, hogy mi a nagyjavítása egy bocsánat, nyamvadt egymotoros, erősebb sportrepülőgépnek.

És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy egy KRÜ szintű szervezetnek, vagy akár a szolnoki hangárnak nem okozhatna gondot egy ilyen jogosítás megszerzése.

Zord

Noname123456789 (törölt) 2015.08.11. 09:32:31

@zord: Így volt talán szemléletesebb egy átlag olvasó számára, mert hogy mi mennyiért javítható azt sokféle módon ki és meg lehet magyarázni. De ez annyira sok pénz, hogy az infók alapján tényleg kijönne belőle két darab új gép is.

Egyébként az utolsó gondolattal is egyetértek, a sajnálatos katasztrófában megsemmisült egy példányon kívül van/volt még 11 darab gép (gondolom jobb híján már "kannibalizálták") és 21 év üzemeltetési tapasztalat, csak döntés kérdése lett volna a képesség megszerzése, hiszen ez azért tényleg nem egy csúcstechnológia.

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.08.11. 09:44:57

Richárd barátommal pár hete lent voltunk kecelen, igaz csak ő filmezett a drón járművével. :)

www.youtube.com/watch?v=nFOcCM7YN7Q&feature=youtu.be

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.08.11. 10:12:34

15-én lesz Miskolcon repülőnap, a programból egy részlet:

"11:40-11:50 JAS39 Gripen géppár bemutató repülése HU (Géppár parancsnok a Borsod Megyei Repülőklub egykori növendéke Ivanics Gyula százados) "

zord 2015.08.11. 11:59:14

@Levente B.:

Gratulálok! A HM-nek ilyen csávóknak kellene teret engedniük. Szép felvételek, jó zene, szép munka, na!

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.08.11. 12:01:10

Elvesztett egy Vipert, a Spangi ezred (480 FSQ Warhawks). A hajózó túlélte, könnyű sérüléseket szenvedett.

zord 2015.08.11. 12:07:25

Lezuhant egy Spangdahlemi F-16 Bayreuth mellett, srác kattintott:

www.stripes.com/news/europe/spangdahlem-f-16-crashes-in-germany-1.362387

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.08.11. 14:29:07

Ha már kedves barátom nem reklámozza, akkor én teszem:

airbase.blog.hu/2015/08/09/ejszakai_repules_kecskemet_2015_augusztus

Az eddig látott legszebb éjszakai felvételek szerintem a gyakorlatról. Egyébként gondoltam, hogy lesz tudósítás és képek.

zord 2015.08.11. 15:41:56

@Kelepisti:

Ebből is látszik, hogy ez "sima" jártassági-kiképzési repülés volt, és nem V4 EUBG specifikus. Nem hiszem, hogy a lengyelek, mint a harccsoport vezető nemzete beleegyezne abba, hogy a 40 darabos 65-ös készletünkre alapozzuk a felajánlást. Bomba, bomba, bomba. Na de hol van az a bomba?

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.08.11. 16:04:55

@zord: Mi az, hogy hol a bomba?
HÁÁT A LENGYELEK-nél :((
van nekik a Jastrebjeikhez, ami a Griffjeinkre is függeszthető. Nem ezért vettük a méregdrága NATO comp. COBHAM függesztőket. EJNYE-EJNYE .....

viszont, nem 4EBUG specifikus, mert hát bomba itthon csak a tüzijátékon lesz fellőve, nem légtérrendészetre, mivel hol vannak az éjjellátók... De ketyeg az idő.. Hende Csaba 10 millió/db. éjjellátót mondott a tájékoztatón, hogy aláírta, szívta a fogát, és 8-10 db-ot szereztünk be... hol van? Ezt akár külön sajtótájékoztatón is bemutatnám a helyükbe, mert képességnövekedés... okosabb, mint holmi dinnyeosztás a kerítésépítőknek..

zord 2015.08.11. 18:01:20

@Kelepisti: Valami nem stimmel az NVG-kkel, az biztos.
Egyébként egy gyorskeresés 7-10 ezer USD per copy árat ad ki az AVS-9-re (ez ugyebár 2,8 millió forint). De a sisakokat állítólag nem lehetett átalakítani, szóval valszeg új sisakokat is kellett venni, kifejezetten erre a célra. Lehet, hogy ez dobta meg.
És hát ugye a legnagyobb kérdés, hogy hol van az a papír, ahol a BAP QRA minimálkövetelményekbe bele van írva az NVG?
Én elfogadom, hiszen mondták. De az agyam zsigerileg tiltakozik.

Egyébként keressetek rá, hogy BAP és NVG, vagy szinonimáik...nekem nem dobott ki semmit, hogy 2004 óta bárki is repült volna ott guglival.

Zord

ljuka71 2015.08.11. 19:07:26

Ha kötelékeznétek egy P-51-esből egy F-22-essel,akkor kattintsatok és huzigáljatok :)

www.youtube.com/watch?v=-RFjROsovWs

zord 2015.08.11. 22:45:37

@Open Skies: sok barátot szereztek a szepességi sportrepülők között. A szlovák HM-kommunikáció pedig kb.pariban van a mienkkel.

Zord

zord 2015.08.11. 23:53:01

Nem tudom volt-e már itt, de a V4 EUBG vizsgagyakorlata Common Challenge 2015 néven a lengyel Drawsko Pomorskie gyakorlótéren lesz. Lásd:

legiero.blog.hu/2013/11/04/vissza_az_alapfeladathoz_steadfast_jazz_eagle_talon

legiero.blog.hu/2015/06/20/suhintottak_a_szablyaval

https://www.google.com/maps/place/Drawsko+Pomorskie,+Lengyelország/@53.448642,15.7812184,16z/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x47011d1ec06c894d:0x1943f5d9a4d66363

Zord

zord 2015.08.12. 00:09:40

Ja, és a cseh-lengyel védelmi együttműködésről:

lotniczapolska.pl/Gen--Majewski-z-robocza-wizyta-w-Pradze,37557

Zord

Liverbird 2015.08.12. 01:55:20

@zord: Ha a tótoknak nem tetszik, jöjjön hozzánk. :) Engem nem zavarna. Szívesen meglepődnék úgy, mint annak idején a Combat Talon-nál.

zord 2015.08.12. 09:35:09

@Liverbird: most a hétvégén a Mátrában jó lesz, viszek telét is! :-)
Azt azért el tudom képzelni, hogy Tótországban lett volna jópár földhátteres pozíció...

Zord

zord 2015.08.12. 12:07:48

8000 óránál tartanak a török Block 30-as F-16-osok? 25-öt továbbéltetnének:

www.defensenews.com/story/defense/air-space/strike/2015/08/10/turkey-upgrade-f-16-block-30-aircraft/31408875/

Zord
süti beállítások módosítása