Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (99) éleslövészet (23) f 16 (20) gripen (76) Gripen (71) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (33) helikopter (47) hírek (48) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (64) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (16) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Lion Effort 2015, Caslav

2015.05.21. 23:59 | zord | 8 komment

Balesetek persze időről-időre előfordulnak. De a lényeg a haladás. A Lion Effort 2015 is ezt szolgálta a Gripen-közösség berkein belül - talán lehetne sűrűbben?

150521_caslav_lioneffort_blog_1.jpg

Svéd pilóta már a megjelenítős Cobra sisakkal.

150521_caslav_le15_9.jpg

A csütörtökön repülni látott nyolc svéd gép közül csak a 218-as fedélzetén, a fenti pilótán láttuk a fejvédőt, ez valószínűleg arra utal, hogy még műveleti teszt/rendszeresítés fázisában van a rendszer, mely sokat dobhat nemcsak a gép közelharc-képességein (különösen a HOBS AIM-2000/IRIS-T-vel kombinálva), hanem az A-G célmegjelölés képességén/sebességén is.

150521_caslav_le15_3.jpg

A gyakorlat jelvénye.

150521_caslav_le15_4.jpg

Szcenárió...

150521_caslav_le15_7.jpg

DCHQ sátrak illusztris társaságban.

150521_caslav_le15_10.jpg

Tájékoztató vörösök tervező és eligazító helységében, azaz sátrában.

150521_caslav_le15_5.jpg

A Vera rendszer információi a telepíthető harcálláspont "Red Air" sátrának kivetítőjén. A passzív rendszer itt bizonyos értelemben SSR módjára dolgozik, a gépek válasz jeladóinak jeleire támaszkodik.

150521_caslav_lioneffort_blog_3.jpg

Thaiföldi pilóták is részt vettek, és repültek az LE15-ön.

150521_caslav_le15_11.jpg

Pillantás a caslaviak időszakos hangárjába. Transzparencia minden szinten: nyitva a 9244-es lokátortere. Háttérben az évfordulós gép.

150521_caslav_le15_12.jpg

A DV-napon mind a négy kitelepült magyar együléses repült. Itt a 41-es közvetlenül a küszöbre célzott bejövetele.

150521_caslav_le15_14.jpg

Svéd sor, összesen 11 géppel. Érdekes, hogy hoztak gépet a C-sor elejéről (209) és a végéről (292, átépítés A-ból, magyar módra) is. Volt ember- és gépállomány az F17-től és az F7-től is, és vélhetően a tesztelőktől is.

150521_caslav_le15_6.jpg

A forgószárnyas résztvevőket két Mi-24-es biztosított Námestből.

150521_caslav_le15_13.jpg

A cseheknél még külön párnás Mi-8S-re (Sz) is futja a Mi-17-esek, 171-esek és 24-esek mellett.

Zord

Ps:

Ez pedig már az évtizedes meglepetés:

150521_caslav_lioneffort_blog_2.jpg

Címkék: Gripen Caslav Lion Effort 2015

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr717481416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Allesmor Obranna 2015.05.22. 10:26:40

Na ezaz! A Cobra nagyot fog dobni a gép közelharc képességein, ami miatt nem is forszírozzák az erősebb hajtóművet. Ár-érték arányban egy F414EPE vagy akár egy C/D flottába integrált F414G messze rosszabb, mint a pilóta fejével célozgatni.

Hollywood 2015.05.22. 12:35:13

@molnibalage:

Én ezt találtam rá elsőre:

"F414G
Produced for the Saab JAS 39 Gripen Demonstrator. Slightly modified for use in a single engine Gripen, instead of a twin-engine aircraft like the F/A-18. With it, the Gripen Demonstrator reached Mach 1.2 in supercruise (without afterburner)."

Allesmor Obranna 2015.05.22. 14:10:50

Az F414G egy projekthajtómű (volt) a Gripen NG demonstrátorhoz. Pár egyhajtóműves repüléshez nélkülözhetetlen módosítás svéd kérésre a GE elvégzett az F414-esen, ez lett a G modell. Ma már van rendes megnevezése is az E/F-ekbe kerülő majdani szériaváltozatnak.

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.05.22. 15:46:50

An-26, 407, jött-ment, elég keveset volt kint.
süti beállítások módosítása