Balesetek persze időről-időre előfordulnak. De a lényeg a haladás. A Lion Effort 2015 is ezt szolgálta a Gripen-közösség berkein belül - talán lehetne sűrűbben?
Svéd pilóta már a megjelenítős Cobra sisakkal.
A csütörtökön repülni látott nyolc svéd gép közül csak a 218-as fedélzetén, a fenti pilótán láttuk a fejvédőt, ez valószínűleg arra utal, hogy még műveleti teszt/rendszeresítés fázisában van a rendszer, mely sokat dobhat nemcsak a gép közelharc-képességein (különösen a HOBS AIM-2000/IRIS-T-vel kombinálva), hanem az A-G célmegjelölés képességén/sebességén is.
A gyakorlat jelvénye.
Szcenárió...
DCHQ sátrak illusztris társaságban.
Tájékoztató vörösök tervező és eligazító helységében, azaz sátrában.
A Vera rendszer információi a telepíthető harcálláspont "Red Air" sátrának kivetítőjén. A passzív rendszer itt bizonyos értelemben SSR módjára dolgozik, a gépek válasz jeladóinak jeleire támaszkodik.
Thaiföldi pilóták is részt vettek, és repültek az LE15-ön.
Pillantás a caslaviak időszakos hangárjába. Transzparencia minden szinten: nyitva a 9244-es lokátortere. Háttérben az évfordulós gép.
A DV-napon mind a négy kitelepült magyar együléses repült. Itt a 41-es közvetlenül a küszöbre célzott bejövetele.
Svéd sor, összesen 11 géppel. Érdekes, hogy hoztak gépet a C-sor elejéről (209) és a végéről (292, átépítés A-ból, magyar módra) is. Volt ember- és gépállomány az F17-től és az F7-től is, és vélhetően a tesztelőktől is.
A forgószárnyas résztvevőket két Mi-24-es biztosított Námestből.
A cseheknél még külön párnás Mi-8S-re (Sz) is futja a Mi-17-esek, 171-esek és 24-esek mellett.
Zord
Ps:
Ez pedig már az évtizedes meglepetés: