A 1999-es jugoszláviai légi háború emlékeit feltáró kutatómunka folytatódik. Az elmúlt hétvégén és e hét elején is így tett a Légierő Blogger.
88-0550, azaz a Hammer 34-ként pórul járt avianói F-16C-40 kevéssé ismert bal szárnya, némi törzsmaradványokkal Szabácson egy udvaron. Utolsó pilótája, David Goldfein alezredes (jelenleg altábornagy) sokkal jobb állapotban van: a vezérkari főnökök egyesített bizottságának törzsigazgatója.
Csőszekció szeleppel, valószínűleg a kondirendszerből. A kézzel írt, 1990 februári összeszerelési dátum konzisztens a gép 1988-as költségvetési évben történt finanszírozásával.
Ez már a szabácsi Uniplast Serbia cég szerelőcsarnoka, ahol kompozit teherkabinokat gyártanak és újítanak fel a legkülönbözőbb haszongépjárművek számára...
Egy orosz Kamaz 43118-as alváz, (ez esetben személyszállító) dobozára várva.
Meglepetés a cég egyik szerelőcsarnokában: a Szerb Légierő és Légvédelem P-12-es radarjának kabinját is ők építették újjá.
Itt 0-24-ig tart a munka :-)
A NATO-agresszióban elesett hősök emlékműve Szendrőn (Smederevo), rajta ismerős nevek: a helyi 250/6 osztálytól Blagoja Radics és Robert Lajcsák, akik 990419-én adták életüket a hazájukért.
Radics őrnagy (posztumusz alezredes) sírja a szendrői új temetőben.
Nem messze tőle, szintén a Novo Grobljében a szlovák-magyar származású Robert Lajcsáké (posztumusz kapetan prve klasze).
Ez már Debrc, a kragujeváci 310. önjáró rakétaezred 2. ütegének egykori tüzelőállása. A kis fa és a tuja a ködben is jelzi azt a helyet...
...ahol Zoran Virijevics tartalékos katona, SzURN járművezető 990414-én elesett, amikor két AGM-130-ast kaptak. A rakéta-póthajtású, elektrooptikai távirányítású bombákat Lakenheath-i F-15E-k indították.
Zord