Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

  • Levente B.: "One pilot died in an F-4 fighter jet crash in the Ionian Sea off western Greece on Monday and res... (2023.01.30. 17:35) Búcsú a görög felderítő Phantomoktól
  • zord: Biztam benne, hogy 2023-ban USS Ford CSG-t fotózhatunk a 6. Flotta AOR-ben. Úgy tűnik, optimista v... (2023.01.29. 21:03) Triesztben a TCSG
  • molnibalage: Kis retospektív. youtu.be/C2nX2_bj1k4 (2023.01.29. 14:23) AirPowerNews 118. (2023. jan.)
  • zord: Ezünk is lehetett volna. Terminátor akcióban Ukrajnában: m.youtube.com/watch?v=7Og2p2h2pfg Zord (2023.01.28. 23:42) Működés közben az orosz szárazföldi technika
  • zord: Lakenheathi TDY Avianóban: m.youtube.com/watch?v=w5lAdUsTXqg m.youtube.com/watch?v=kJUIJGd7Ohc ... (2023.01.28. 23:25) Késői szüret Avianóban
  • zord: Ahogy azt sokan sejtették, a lengyel 29-esek egy része már egy ideje Ukrajnában, vagy annak terüle... (2023.01.27. 06:30) Az ég is megsiratta a szlovák MiG-29-eseket
  • zord: Megérkeztek sógorék új AW169-esei: facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02kE7bwcwZLdgJKbbgkCrBX... (2023.01.23. 09:31) A sógor igavonói
  • Kelepisti: @molnibalage: Én is úgy gondolom, hogy a + bővítőhelyre egy amraam (netalán METEOR) ha felférne ... (2023.01.06. 18:38) AirPowerNews 117. (2022. dec.)
  • árpika: Itt a képen azoknak az embereknek a lábnyomai lennének, akik épp mennek aláírni az MLRS meg a drón... (2022.12.25. 13:22) Boldog karácsonyt 2022-ben!
  • gal3: @zord: Vajon a kabinban lévő kijelzőt diszkréten kitakaró Asus MyPal A696 PDA szériatartozék? ;-)... (2022.12.22. 22:20) Balti expressz tuda i obratno

Kalendárium

január 2023
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Címkék

Airbus Helicopters (21) AirPowerNews (91) éleslövészet (21) f 16 (20) gripen (76) Gripen (68) Győr (17) H145M (31) Hajmáskér (32) helikopter (47) hírek (39) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) Kecskemét (60) kecskemét (45) Körös-hegy (23) Kub (20) légvédelmi rakéta (24) lövészet (16) magyar (43) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (24) Mi-24 (29) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (18) Szolnok (50)

HTML

Air Power News 16. (2014. július)

2014.07.01. 20:58 | zord | 161 komment

140701_AirPowerNews16.psd.jpg

Zord

Címkék: AirPowerNews

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr946498173

zord 2014.07.17. 18:40:59

@Z69:

Így van, ahogy írtam, két illuminátor, azaz célmegvilágító lokátor. Tűzvezető radarnak nem nevezném.

Zord

zord 2014.07.17. 18:42:13

@ljuka71:

Van itt minden. Buk, Szuhoj, érthető felháborodás. És közben szépen teljesül a geopolitikai cél.

Zord

Allesmor Obranna 2014.07.17. 18:51:29

@zord: nem értem a közzétett térképeket. Ahol véget ér a gép jelzett útja, az sokkal inkább van közel a lengyel vagy a belorusz határhoz, semmint az oroszhoz.

Greg36 2014.07.17. 19:00:24

A malájok márciusban már elvesztettek egy 777-et...
Egyébként kíváncsi vagyok, hogyan hat ez a maláj légierő fejlesztésre (ugye nekik vannak MiG-29 és Szu-30-as típusaik is).

ljuka71 2014.07.17. 19:23:31

@zord: Ha jól tudom,le van zárva a légtér a térségben az elmúlt hetekben történt események miatt(Il-76,An-26).Akkor mit kerestek ott a malájok?????
Attól félek egy KAL- 007-es incidens ismétlődik meg.

zord 2014.07.17. 20:50:57

@ljuka71:

Ha nem megy az eszkaláció így, akkor meg kell próbálni úgy.

"utasok között 55 holland, 23 amerikai és négy francia állampolgár volt"

Casus bellinek sem rossz.

És hogy mire megy ki a játék:

"Petro Porosenko ukrán államfő utasította csütörtökön a hadsereg vezérkarát, hogy dolgozzon ki új taktikát, amely külföldi fegyveres erők közvetlen bevonását teszi lehetővé az ukrajnai katonai műveletekbe."

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2014.07.17. 21:16:35

@ljuka71:
Az NTBS saját felelősségre helyezte ki az átrepülést vagy kitérést. A British Airways így tett pl. Most mondta be a BBC.

zord 2014.07.17. 21:35:57

@Levente B.: állítólag július 8-tól volt korlátozás Luhanszk és Doneck megye fölött – ezt a szakadárok mondják. Ha viszont nem volt, akkor a légtérért hivatalosan felügyelő kijevi hatóságok valamit nagyon elkureltak.
Az IATA szerint nem volt korlátozás, ami szintén érdekes:

www.iata.org/pressroom/pr/Pages/statement-MH17.aspx

Senkinek nem tűnt fel eddig, hogy ott kőkemény háború zajlik?

Zord

GSF 2014.07.17. 21:42:06

Érthetetlen hogy eddig miért repülhettek ott a polgári gépek. Utolsó intés volt a 6500 méterről lelőtt Ancsa. Milyen jel kellett volna még?

Borzalmas.

zord 2014.07.17. 22:48:33

"Az Eurocontrol közölte továbbá: információik szerint a malajziai gép által repült útvonalat az ukrán hatóságok 32 ezer láb (9,7 kilométer) magasságig lezárták, a Malaysia Boeing 777-ese ezer lábbal magasabban, 33 ezer lábon repült, amikor eltűnt a radarernyőkről."

Zord

Batkaa 2014.07.17. 22:51:50

@zord: @Beat it!:
itt a megoldás:
"Eltérően több más ország 60 mm-es aknavetőjétől, nálunk az aknavető olyan optikai irányzóműszert (MUM 706) kapott"
nem kell ide elektronika, minek, még leejtik és elromlik...

van itt még érdekesség
"a fegyver megfeleljen a könnyűlövész-doktrína elvárásainak is"
vagyis "Lövész 2020" él és virul...

zord 2014.07.18. 01:18:31

@Batkaa:

Az a Lövész 2020, amiről Benkő nekem azt mondta 2011-ben, hogy van benne MANPADS?

Zord

zord 2014.07.18. 09:09:38

Elkezdődött az APG-82 rendszeresítése az F-15E-n:

www.mountainhome.af.mil/news/story.asp?id=123418004

Zord

KGyST · http://repules.tumblr.com 2014.07.18. 10:12:35

@zord:
Gondolj bele, a gazdaságilag igen gyenge lábon álló Ukrajnának minden (légi irányításért beszedett) centre szükség van, ezért a háború palástolására mindent megtesznek, legalábbis megtettek idáig. (Ha megnézed a háborús övezetet, ennek lezárása gyakorlatilag kiürítette volna az ukrán átmenő légiforgalmat.) Mások életét kockáztatták. Az Eurocontrol, az IATA és a Malaysian meg nem a CIA, ők csak az ukrán hatóságokra hagyatkozhatnak.

Naiv ügyfél kérdés 1:
A Buknak van-e szüksége a központi radarjára, vagy egy külön indítóállvány is tud önállóan célt felderíteni? Mert elég ésszerűnek tűnik, hogy a rendszert már bőven a lokáttorromboló rakéták idejében kifejlesztve, már úgy csinálták meg, hogy az indítóállványok a lehető legautonómabbak legyenek. Ebben az esetben ezek az idióták elkezdtek pásztázni a célmegjelölő radarral, találtak valamit, lőttek, puff, nem az volt. Nem kellett komplett üteget zsákmányolni és fenntartani, elég volt egy állvány. Igaz, Karát sem állt rendelkezésre a célazonosításhoz.

Kérdés 2.:
A korai riasztó holdak alkalmasak egy ilyen indítás detektálására infravörösben? Mert Ez nem egy Topol, sokkal kisebb, de pl. egy Iszkandernél már nem olyan sokkal kisebb, azokat meg a grúz háborúban tudták követni problémák nélkül. Sokat segítene egy pontos indítási helyszín.

zord 2014.07.18. 10:52:16

@KGyST: ígen, a Buk radaros indító járműnek vannak szűkös, de önálló lehetőségei, és mellesleg van Karátja is. Elvileg egy jól képzett személyzet megtalálhat és elfoghat vele egy célt a Kupol felderítő célmegelölő radar és a vezetési jármű nélkül is. De azt is látni kell, hogy a fejlesztésnek nem az autonómia, hanem a célcsatornák számának növelése volt a célja.

Állítólag van adat az indításról, EO űrszenzortól és RF SIGINT forrásból is.

Zord

KGyST · http://repules.tumblr.com 2014.07.18. 11:12:11

@zord:
Most ez egy nagyon laikus tapasztalat, de samsimmel kipróbálva az Sz-75, Sz-125 komplexumok tűzvezető radarjának bőven van akkora a látómezeje, hogy "csak szemmérték alapján" be lehessen fogni egy célt, főleg, ha az nagy magasságon (sok idő marad az elfogásra) és nem manőverezve repül. Most hogy a Buk célmegjelölő radarjának mekkora a látómezeje, az egy másik kérdés.

Van egy olyan érzésem, hogy ennek a témának új poszt fog nyílni, hasonlóan a lelőtt török RF-4-hez.

zord 2014.07.18. 11:23:44

@KGyST: egyelőre menjünk át az MH17 esettel az ukrán válságos bejegyzésre!

Zord

zord 2014.07.18. 12:07:15

Dan Hampton egyiptomi oktatóként F-16-ossal kergetőzött izraeli F-16-osokkal:

foxtrotalpha.jalopnik.com/the-usafs-deadliest-f-16-viper-pilot-on-women-combat-1603954525

Zord

Flankerr 2014.07.18. 13:34:05

"Ugyancsak jelentős a Honvédelmi Minisztérium (3,253 milliárd), a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (2,881 milliárd), a Belügyminisztérium (2,726 milliárd), és a Miniszterelnökség (1,446 milliárd) forintos hozzájárulása a zároláshoz."

Volt szó valami ""garantált"" költségvetésről..

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2014.07.18. 14:44:16

A könyve kötelező olvasmány, mindenkinek ajánlom. Külön fejezet szól az egyiptomi szolgálatáról. Khm... olvasmányos. :-)

zord 2014.07.18. 15:07:01

@Flankerr:

Kicsivel többet elvettek, amibe a három Mi-8-as került. RÖHEJ!

Zord

Open Skies 2014.07.18. 20:39:58

"Késik a felújítás, az ukránok nem repülik be a gépeket, állítja a horvát védelmi tárca."

iho.hu/hir/leallt-a-felujitott-horvat-mig-21-es-hajtomuve-140709

zord 2014.07.18. 21:18:18

@Open Skies: Pont tíz napja már volt, eredeti forrásból. De azért kösz a magyar nyelvű interpretációt!

Zord

Open Skies 2014.07.18. 21:32:16

@zord: Sorry, benéztem. Tudtam hogy olvastam valahol, de itt nem találtam.

zord 2014.07.21. 10:33:25

@Open Skies:

Egy pillanatra sem merül fel, hogy mi lesz a repülőkórházzal.
El a kezekkel!

Zord

Hollywood 2014.07.21. 11:34:43

Átmeneti megoldások minden területen :(

"Fél évre közel 420 millió forintért bérelne járőrhelikoptert a rendőrség uniós pénzből.."

www.origo.hu/itthon/20140717-szazmilliokba-kerulne-a-berelt-helikopter.html

Zordabb 2014.07.21. 12:50:00

@zord:

na latod, csak kiderul hogy elbeszelunk egymas mellett, en mindvegig a tuzvezeto lokatorrol irtam, es te kotottel belem.
Dolgoztam rovid igeig meteres lokatorral, nem szerettem. Ha lalltal valahio P18-as indikatorernyot mukodes kozben, akkor meg tudod erteni, hogy miert.
Szamomra a lokator a P37. Persze mokas volt, hogy a suliban mi meg a 100-t tanultuk es a valo eletben meg a 400-at uzemeltettem. Mondjuk azt be kell hogy valljam, hogy a lerakos hokuszpokuszhoz nincs sok kozom, es annyire nem is erdekel, csak annyit tudok rola, ami mikrohullam es lokatortechnika orakon tanultam.

Zordabb 2014.07.21. 12:53:27

@zord:

nem kotozkodes keppen, de az IATA-nak tulajdonkeppen mi koze van ehhez az egesznek ?

Zordabb 2014.07.21. 12:56:53

worldairops.com/public/WAO_UkraineAirspaceBriefing18JUL.pdf

Simferopol FIR volt lezarva, most lett lezarva a Dnipropetrovsk FIR keleti resze, bar nem lepodnek meg, ha tovabbi legtereket zarnanak le. Kicsit off, de a terkepen latszik, hogy Tripoli FIR is le van zarva.

"On behalf of Libyan CAA, Malta ATS is informing that under the authority of the Libyan CAA, this notification is issued to advise aircraft operators that HLLL FIR is closed for international transiting traffic until 31/07/2014 2359 UTC.

NOTAM A0583/14 refers.

Only the following HL aerodromes are available as follows:

HLLB closed UFN. NOTAM A0189/14 refers.
HLLS closed UFN. NOTAM A0190/14 refers.
HLLT closed UFN. NOTAM A0191/14 refers.

HLLM, HLMS are available H24 in accordance with the MRS ( Mandatory Routing Scheme ) as indicated in LM NOTAMs A0589A/14 and A0599/14

HLLQ, HLTQ are available between 0700z-1900z in accordance with the MRS (Mandatory Routing Scheme) as indicated in LM NOTAM A0589/14 and A0599/14.

Malta ATS is in constant contact with the Lybian ATM authorities over this developing security situation in Tripoli. On behalf of Malta ATS we kindly advise operators that they can contact MATS on:
airspace.cell@maltats.com

Due to the developing crisis these two DCT segments have been made available WIE:

TISAL DCT RASNO Odd levels FL285-460
(to allow alternative routing due to HLLLFIR MRS)

OLMAX DCT DINUX Even levels FL195-460
(to allow alternative routing due to HLLLFIR MRS)"

zord 2014.07.21. 15:37:33

@Zordabb:

Láttam párszor méteres ernyőt. De nem is az a lényeg, amit egy kívülálló lát rajta, hanem amit egy legalább 2-3 évet rajta ülő ember. A két éves sorállományú kezelők leszerelés előtt már nagyon értették, hogy mit látnak, a profikról (a VSZ-ben tudtommal a Románoknál voltak hivatásosok ilyen beosztásokban) nem is beszélve.

A 37-es nagyon jó szerkezet, úgy is mondhatnám, zseniális. Tudtommal a mai napig több változat megy idehaza. Egyrészt az eredeti gyártási sorozat, amit te is írtál, illetve a korszerűsítés. A századoknál tudtommal vegyesen vannak. Nem volt pénz az összes modernizációjára, de az extraktor révén azért mindegyik be tud dolgozni a rendszerbe.

Zord

zord 2014.07.21. 17:58:32

A napokban elég sok anyagot olvasva a Bukról egyre inkább úgy gondolom, hogy ajándékként hozzá lehetne csapni a finnek kivonásra kerülő TELAR-jait a magyar Kub-ütegekhez. Egyből megugrana a célcsatornáink száma.
Elvileg nem okozna különösebb gondot. Persze tudom, hogy álom. Inkább ne legyen semmi, de orosz semmiképpen. Pláne ilyen PR-ral. Képzeljük csak el, mekkora botrány lenne egy ilyen felvetésből...

Zord

Zordabb 2014.07.22. 13:24:48

@zord:

a 400-ban mar bent van a DMTI, a 100-ban nincs, ott meg kulon kabinban volt a zavarvedelm, azt imadtam.

illetve a 400-as mar gyakorlatilag egy al 3D-s lokator, Az 5 ado altal adott karakterisztika magassagban elkulonul es tudhatod, hogy melyik magassagi szektorban van a celtargy.

Az azert megdobbentett, mikor Erden lattam, hogy a kis amerikai srac uzemelteti, mintha ezt tanulta volna. Tudom csak korbe kell nezni Groom Lake kornyeken.

Egyebkent jol tudod, a mai napig mennek idehaza a modernizalt 400-asok.

zord 2014.07.22. 15:03:42

@Zordabb:

Az érdit a 99-es településük alatt láttad?

Zord

Zordabb 2014.07.23. 09:59:07

@zord:

kb akkor lehetett

bocsi a pontos datumra mar nem emlekszem

Zordabb 2014.07.23. 10:01:18

Mandatory STAR for LLBG and LLSD
Notam A1212/14 and A1224/14 refers.

On behalf of Tel Aviv FMP

Route closures in LL
The following routes are closed in LL airspace:

J15, J10S, and J19

Refer to NOTAMs A1197/14 and A1199/14.

ALL SID's from LLBG and LLSD temporarily modifed
Aircraft operators be aware that due to military operations all departures (SID's) from LLBG and LLSD are modified.

Refer to NOTAM A1196/14 and
A1207/14, A1221/14, A1222/14 and A1223/14

The EASA Safety Information Bulletin
(SIB) 2014-22 for Ben Gurion International
Airport from 22/07/2014 is available here.

The FAA issued a Notam A3630/14 informing U.S. airlines that they are prohibited from flying to or from Israel's Ben Gurion International Airport.

www.public.cfmu.eurocontrol.int/PUBPORTAL/gateway/spec/PORTAL.18.0.1.48/_res/LLBGSIB.pdf

zord 2014.07.23. 11:57:04

@Zordabb:

Ja, a reptér kerítéséhez esett pár rakéta, először az amerikaiak álltak le, útban lévő gép Párizsban szállt le. El is gondolkodtam, hogy milyen beszédes is, hogy Tel-Aviv kitérő reptere Párizs :-)

Zord

Zordabb 2014.07.23. 13:02:31

@zord:

nem tudom milyen gepnek lehet az, hiszen a nemzetkozi eloirasok szerint egy negyhajtomuves gepnek ket oran belul kell lennie a kitero repternek Barhogy nezem 3000 km korul van a tavolsag, es akkor meg nem szamoltunk azzal, hogy az ATS utvonalak bizony nem mindig egyenesek

Csinaltam is gyorsan par utvonalat.

LLBG - LFPG
M0.76 0357
M0.80 0348

az ATS utvonalakat kovetve a tavolsag 1828NM, ami kb 55000 font kero

stonefort2 2014.07.23. 14:52:53

@Zordabb: Miért is az a két óra?

Zordabb 2014.07.24. 08:26:56

@stonefort2:

ICAO Annex 6 Fuel, Alternate and EDTO Operations Amendment

4.3.4.1. Takeoff Alternates.
The term “distance” is replaced by “flying time”.
For a two-engine airplane, one hour flying time with one engine inoperative, which must be calculated at the actual takeoff mass (weight) of the aircraft. (The weight requirement is new).
For three or more engines, not more than two hours flying time, one engine inoperative, also at actual takeoff mass.
A new provision allows for EDTO aircraft to use their approved maximum diversion time for flying time to a takeoff alternate. (ie if they have a 207 minute rule, they can use it for takeoff alternates.).
4.3.4.3 Destination Alternates.
Destination alternate is required unless there will be visual conditions at destination at time of intended use, or two runways with at least one instrument approach procedure, or it can be an isolated airport with no alternate for destination but must have a decision point at the point of no return which assures that conditions at destination at estimated time of use will allow a safe landing. (This is new).
Also new is the allowance of operation to a destination airport when it is below operating minimums or when meteorological information is not available, as long as two alternate airports for the destination are specified.
New “performance based safety risk assessments” are incorporated in the annexes to allow deviation from Annexes when an “equivalent level of safety” can be demonstrated to the State of the Operator.

es a legtobb legitarsasag Operational Manual-a a take off alternetra megadott maximalis ket orat alkalmazza a destination alternate-re is. Igaz ott mar nem harom hajtomuvel szamolva
mivel itt ameiraki geprol van szo, meg kell allapitani, hogy az FAA is ugyanezt a szabalyzot alkalmazza (121.617Alternate airport for departure)

Beat it! 2014.07.24. 11:46:52

Ismét felröppent a Mig-29-es téma:
iho.hu/hir/hova-kerulnek-a-magyar-mig-29-esek-140724
Irak kormánya állhat a háttérben? Nem lepődnék meg akkor sem, mondjuk ha az ukránok akarnák megvenni őket.

Zordabb 2014.07.24. 14:21:57

World Air Ops Info Bulletin

Somalia: If you're brave enough to send an aicraft there, bear in mind that all airports except for the following, are closed to non-humanitarian traffic: Airports in Somaliland, Puntland, Beletuen, Dussa mareb, Adado and Guryael. All ops require prioir permission.

Azert az az elso mondat beszedes :)

Levente B. · combatant.blog.hu 2014.07.24. 16:32:12

Mi igaz a finnek BUK kivonásáról, a gyenge zavarvédelem címmel? Ezt olvastam és hogy 2012-től kezdve kéne leváltani, na persze ez egy 2009-es cikk volt.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.07.24. 20:27:35

Hoppá! 0:15-nél.

www.youtube.com/watch?v=YSP5k5R1_kw&feature=youtu.be

IRST-s jenki F-15E. Nem is tudtam, hogy rendszeresítik ők is.

zord 2014.07.24. 22:37:37

@Levente B.: már válaszoltam fenn.

Zord

zord 2014.07.24. 22:45:19

Jelzés értékű pillanat. Boeing-szerződés Iránnal:

www.defense-aerospace.com/article-view/release/155766/boeing-is-first-us-company-to-sign-contract-with-iran-since-1979.html

Megy a játék, semmi nem véletlen...

Zord

Open Skies 2014.07.27. 01:52:32

@zord: az oldalablakban meg tudnád növelni a "Friss topikok" számát 10-re? Könnyebb lenne megtalálni a megfelelő topikot a hozzászólásoknak.

zord 2014.07.27. 16:27:30

@Open Skies:

Kérésed parancs!

...teljesítve!

Zord

zord 2014.07.27. 21:56:19

@ljuka71: egyre gyanúsabb az ügy. A balfék tollnok számára először is le kellene pl.szögezni, hogy alapvetően nem mi, hanem a NATO kontraktor zavar.

Zord

Open Skies 2014.07.27. 22:28:28

@zord: Még a végén kiderül hogy Ferihegy is megbénult, csak el lett titkolva :)

zord 2014.07.28. 09:30:58

A legújabb Iron Dome alakulatnál már David's Sling komponensek is vannak:

defense-update.com/20140711_iron_dome-3.html#.U9X7gDJBvMI

Zord

wape 2014.07.29. 09:59:54

@zord: Valaki elmagyarázná egy nem szakavatott embernek, hogy miről szólt ez a hír?

wape 2014.07.29. 10:02:18

Az alábbi anyagban benne van az összes fontosabb műveleti részvétel Irak és Líbia között + a doktrina, műveleti tapasztalatok stb.

The Role of Italian Fighter Aircraft in Crisis Management Operations: Trends and Needs

The volume analyses the role of airpower capabilities in recent operations and their prospects for the future. Drawing on the experiences of ten international operations, the study analyses the needs of the Italian Armed Forces – the Air Force and Navy in particular – which will have to replace a large portion of their current combat fleets in the near future. In this context the study also looks into the acquisition of F-35 fighter jets, including its industrial aspects.

www.iai.it/pdf/Quaderni/iairp_16.pdf

2014.07.29. 20:53:20

Újabb szankciók Moszkva ellen.
www.portfolio.hu/gazdasag/itt_vannak_az_eu-szankciok_oroszorszag_ellen.3.201928.html
Viszont a Vlagyivosztokra vonatkozó rész az Indexen kissé más, pedig a Portfoliora hivatkoznak.
index.hu/kulfold/2014/07/29/bovitette_az_eu_az_oroszok_elleni_gazdasagi_szankciok_listajat/

A Vlagyivosztok helikopterhordozó ügye szerintem még mindig nem zárult le. Majd ha átadják, az lesz a biztos.
Nekünk maradt bármilyen mozgástér helikopter nagyjavításra, vagy beszerzésre?

Open Skies 2014.07.29. 20:57:15

@Z69: "Nekünk maradt bármilyen mozgástér helikopter nagyjavításra, vagy beszerzésre? "

AW, EC, Sikorsky, Bell...

2014.07.29. 21:15:21

@Open Skies:
Mil termékre gondoltam.

wape 2014.07.29. 21:20:03

@zord: Jogos, bocs:

ljuka71 2014.07.27. 20:48:50
Vagy mégse:

444.hu/2014/07/27/honvedseg-vs-legiiranyitok-azonnal-leallt-a-honvedseg/

Válasz erre
zord 2014.07.27. 21:56:19
@ljuka71: egyre gyanúsabb az ügy. A balfék tollnok számára először is le kellene pl.szögezni, hogy alapvetően nem mi, hanem a NATO kontraktor zavar.

Zord

zord 2014.07.29. 21:23:45

@Z69: nem látom, hogy érintené a behozatalt. Csak kivitelről van szó.

Zord

Open Skies 2014.07.29. 21:26:51

@Z69: Értettem, azért írtam. Jó lenne tudni, miért nem lett semmi a 2013-as orosz szerződésből sem.

zord 2014.07.29. 21:34:02

@wape: a Nato-ban van egy csapat, a JEWCS (dzsúiksz), ők szervezik, bonyolítják a NEWFIP-eket.

www.aco.nato.int/page208304257.aspx

A zavarópodok , földi készletek tulajdonában vannak, de a repülőplatform, üzemeltetés kontraktoros meló. Ez mostanában az FR Aviation, Cobham biznisze. Hozzánk is ők járnak DA Falconjaikkal.

A mi maradék aktív zavarásunk pedig közismerten szűk magas.

Zord

Zordabb 2014.07.30. 13:12:57

@zord:

dobalozunk kaviccsal es remenykedunk, ha zavarunk valakit :(

zord 2014.07.30. 14:01:10

@Zordabb:

Specifikusan nem rossz ami van, különösen A-A vonatkozásban, amelyek magasak. A földi fenyegetések egy része sajnos lejjebb van. A Saab gyárt széles "gyakorló" podokat E-től fölfelé, egy négy plusz egyes mennyiséget el tudnék képzelni idehaza gyakorlásra, illetve kísérő munkára.
Ez a podosdi szerintem perspektivikus irány lenne, nemcsak az EW-ben, hanem multispektrális felderítésbien is. A bombák után ez lehetne a következő cél.

Zord

Open Skies 2014.07.31. 21:07:35

First Visit to Singapore for Royal Thai Air Force Gripens

zord 2014.08.01. 19:53:31

A nemzetbiztonsági átvilágításon történő megfelelés fordítottan arányos az adófizetési hajlandósággal?

www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/155944/employees-with-security-clearances-owe-%24730m-in-taxes.html

Zord

Liverbird 2014.08.02. 23:18:12

Hehe. Mikor július 1-én úton voltunk Albánia felé, Szerbiában felfigyeltünk rá, hogy az autópálya mellett szinte pár száz méterenként áll egy-egy rendőr a túloldalon, szerencsétleneknek jó melegük lehetett... Aztán egyszer csak szemből jött egy (A) konvoj, fekete autók, mikrobuszok, magyar rendszámmal. Bizony, maga Orbán Viktor jött szemből, mint kiderült a Belgrádi Magyar Intézetet adták át, és ott voltak a spanjai is, Pintér, Hende, Navracsics, Seszták. Meg a kisinasok.

Na szóval feltűnt, hogy repked egy kisgép az autópálya környékén, de messze volt, a fényképezőgépem meg szar, így nem igazán tudtam kivenni, hogy mi is volt az. Most nézem a képeimet, hát egy UTVA-75-ös. A szerbek nem aprózták el, még légierős kíséretet is adtak :)

zord 2014.08.03. 13:35:32

@Liverbird:

Röhejesen hangzik, de:

Képzeljük el, ha valami hülye, vagy provokátor Szerbában nyírja ki (és sleppjét), pont 2014-ben :-)
Nem elég, hogy az aktuális boszniai megszálló erő vezető nemzete ma, ugyanúgy, mint 100 éve Ausztria és Magyarország? És akkor azt a gyenge tényt nem említem, hogy a kiszakított Koszovóban is a mienk az egyik legnagyobb kontingens...
Persze, hálistennek mostanában drúzsba van, meg megbékélés (emlékmű, stb.), de azért Szerbiában ebben is nem kevesen inkább újabb nyugati trükköt látnak, mint igazi barátságot. Tekintettel, hogy 2000-ben úgymond Szegedről buktatta meg Milosevicset az Otpor (Tufo nagykövet úr nem leplezett támogatásával), vannak némileg érthető, viszonylag friss fóbiák Magyarország és Orbánék iránt is...

Én ezzel együtt remélem, hogy tényleg a pozitívumok kerekednek felül. A jó szerb, román, szlovák kapcsolat a magyar biztonság alapja. Nem más.

Zord

Zordabb 2014.08.04. 09:54:43

@zord:

sajnos egyes erdekek azt diktaljak, hogy ne legyen veluk jo a kapcsolat
persze ez nem csak itthon igaz, konnyu eladni egy szelsojobbos politikat, hogy azok a csunya magyarok...

ljuka71 2014.08.04. 20:29:05

Hahó,augusztus vaaaaaan ! :)))))
süti beállítások módosítása