Bár az utóbbi hetekben nyugtalanító pletykákat is hallani a negatív transzparenciában élenjáró, de határozottan beígért magyar helikoptertenderről, a LégierőBlogger nagy örömmel vett részt ma az Eurocopter (akarom mondani, Airbus Helicopters) évindító sajtótájékoztatóján, ahol Guillaume Faury vezérigazgató sorolta fel az elmúlt év eredményeit és az idei esztendő reményeit.
A CEO magyaráz, háttérben az emelkedésben világrekorder EC175-ös, mely immár megkapta a papírjait, és amely a 2014-es tervek középpontjában áll.
Magyar szempontból két fontos dolgot tudnék a mai napból kiemelni: idén esedékes a Helionix avionikával felszerelt EC145 T2 certifikációja, illetve határozott utalás hangzott el arra nézve, hogy a régi-új cég terveiben mennyire fontos a lengyel helikopterbeszerzés. És valóban, bár a magyar menetrendről azt mindenképpen tudjuk, hogy sürgős, az is tény, hogy Lengyelország lépéseit valahogy érdemes lenne figyelembe venni.
A cég szempontjából fontos lépés, hogy reményteli új típusuk, az EC175 tegnap befejezte a certifikációs folyamatot, néhány napon belül megkapja az típusalkalmassági bizonyítványt. Faury emlékeztetett: a géppel két emelkedési világrekordot is megdöntöttek, amikor háromezer méterre 3' 10" alatt, hatezer méterre 6'54" alatt emelkedtek vele.
Szimbolikus beszállókártya az európai helikoptergyártás jövőjébe. Ahogy a blogon már írtam róla, enyhén szólva nem vagyok meggyőződve a névváltoztatás helyességéről, mindenesetre a CEO nagyon határozottnak tűnt ez ügyben a nekem adott villáminterjúban.
És hogy mi is az Eurocopter-Airbus Helicopters ma, arról következzen néhány szám. A civil szektor 53 százaléka, míg a katonainak a 11 százaléka az övék. 2013-ban 497 gépet szállítottak le, 422 megrendelésük pedig a következőképpen alakult: EC120/Ecureil/Fennec/EC130 211; EC135 61; EC145 61; Super Puma/Cougar/EC225/EC725 család 33; Dauphin/Panther/EC155 család 17; EC175 5; NH90 34. A leszállított gépek 72 százaléka exportra, azaz nem a német, francia vagy spanyol piacra ment.
Kik és milyen arányban osztoztak 2013-ban a forgószárnyas piacon?
Zord