Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

január 2022
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Címkék

Airbus Helicopters (20) AirPowerNews (80) éleslövészet (20) f 16 (20) Gripen (66) gripen (76) Győr (15) H145M (29) Hajmáskér (30) helikopter (45) hírek (30) honvédség (21) hungarian (29) hungary (63) kecskemét (45) Kecskemét (59) Körös-hegy (20) Kub (20) légvédelmi rakéta (24) lövészet (16) magyar (42) Magyar Honvédség (17) Mi-17 (24) Mi-24 (28) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (21) radar (18) Szolnok (49)

HTML

Szliácsi orosz-amerikai csúcstalálkozó: B-52H + MiG-29M2

2012.08.29. 18:20 | zord | 73 komment

A hétvégi szliácsi repülőnap két legérdekesebb résztvevőjének érkezését (B-52H), illetve dobbantását (MiG-29M2) útban Batajnica felé volt alkalmunk figyelemmel kísérni, Thomas barátom és a szlovák vendéglátók jóvoltából kerítésen belülről is.

120829_Szilacs_B-52_MiG-29M2.jpg

Nagyhatalmi vendégek az egykori Tri Dubyban a szlovák nemzeti felkelés (SNP) napján...

120829_Szilacs_151m.jpg

Az 1960-as költségvetési évben kifizetett "őshüllő" máig tiszteletre méltó állapotban szolgálja az Egyesült Államok érdekeit.

 120829_Szilacs_198m.jpg

Begurulás a repnapon kijelölt állóhelyre a betonnal párhuzamos gurulóúton.

 120829_Szilacs_227m.jpg

Három póttartállyal földet érés után a MiG-29M2, melyet egyesek az indiai KUB és a MiG-35 "hibridjeként" jellemeznek, és melynek egyik célországa állítólag Szíria.

120829_Szilacs_232m.jpg

Hátul hagyományos ZS-7-es sisakban, elöl viszont már Thales TopSight megjelenítős sisakban ül a hajózó. 

120829_Szilacs_452m.jpg

Indul tovább Batajnicára tankolás, két és fél óra földi idő után a MiG, háttérben a kiszolgáló személyzetet szállító An-12-es. Az, hogy a szerbiai és a szlovákiai repnapok között fog ingázni a gép a hétvégén, mutatja: az oroszok itt ezeket az országokat találják esélyesnek (amit kiegészíthetünk Bulgáriával és Horvátországgal is).

Zord

Címkék: Sliac MiG 29M2 B-52 SNP TopSight Szliács

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr934740105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zordabb 2012.08.30. 07:46:00

hu.wikipedia.org/wiki/Szli%C3%A1cs

aruld mar el hogy a Szilacsot honnet vetted ? mint lathatod meg magyarul is Szliacs....

Zordabb 2012.08.30. 10:13:49

@God hates us all by Hank Moody:

nana es pont teged neztelek ki magamnak :)

viccet felreteve, vannak szlovakiai Magyar ismeroseim, es ok mind Szliacsnak mondjak...

zord 2012.08.30. 10:27:56

@Zordabb:

Barátom, hallottál te már olyanról, hogy Magyarország földrajzi nevei, helységnévtára? Nos, akkor menjél el szépen könyvártárba, azt keresgéljél. Én is ezt tettem, aztán eljutottam ehhez a formához. Egyébként meg mivel mindkét forma előfordul, sok jelentősége itt nincs.
Különben meg jó lenne, ha szakmáznál! Most az a szerencse, hogy egy kis helységnevezést elvisel a blog, miután a földrajz beletartozhat témakörébe.
A kötekedést, rombolást törléssel honorálom.

És a kérdésemre továbbra se válaszoltál. Mi a célod itt?

Zord

gaffel 2012.08.30. 10:30:33

@Zordabb:

Szilács is helyes pont

@zord:

en biztos nem fogok megsertodni ha az utobbi 4 bejegyzest torlod.

GSF 2012.08.30. 12:43:59

Zord!

Szilácson v. Szliácson van valami standard, hogy melyik irányból jönnek be leszállásra a gépek? Érkezések miatt kérdem, a helyezkedés nagy úr, főleg ismeretlen terepen :-)

Üdv!

Zordabb 2012.08.30. 13:06:42

@GSF:

elnezve a repteri terkepeket 36-os palya szerint

data.hu/get/5507902/Sliac.png

zord 2012.08.30. 13:30:45

@GSF: @Zordabb:

Hát bevallom őszintén pár tucat szilácsi (szliácsi) látogatásom alkalmával eléggé vegyes pályahasználatot láttam, de azért a 36-os némileg mintha többségben lett volna.

Itt a helyi szélstatisztika:

www.windfinder.com/windstats/windstatistic_sliac_letisko.htm

weatherspark.com/averages/32472/Sliac-Banskobystricky-kraj-Slovakia

Zord

rudai gyerek 2012.08.30. 13:34:52

"az oroszok itt ezeket az országokat találják esélyesnek (amit kiegészíthetünk Bulgáriával és Horvátországgal is)."

A bolgár MiG-29-eseket nem modernizálták?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.08.30. 14:02:43

A szlovákoknak R-77-re nem telik, nemhogy új gépekre...

GSF 2012.08.30. 14:04:33

@zord:

Köszi, ez is valami :-)

Üdv!

GSF 2012.08.30. 14:06:43

@Zordabb:

Neked is köszi :-)

Arra nyomulunk elsőre akkor, csak a múltkor egy túrán a szél folyamatosan megtréfált bennünket... Régen Kecsón még orkán hátszélben is ugyanúgy mentek a 29-esek, ma már ez ott sincs így.

Üdv!

zord 2012.08.30. 14:21:04

@rudai gyerek:

Nem, "csak" olyan üzemidőhosszabbítás/új üzemeltetési rendszerre átállás volt, mint nálunk.

@molnibalage:

Mindig arra telik, amire akarják. Múltkor R-77-re sem jutott, holnap valaki M2-est gründol. De a lényeg nem feltétlenül az, hogy eladják ide a gépet, hanem hogy 29-es, ami van, maradjon. Ne felejtsük el, hogy a szlovákok AS/UBS programja áttörés volt az oroszok számára ezen a piacon. Mennek-mendegélnek az úton, alkatrész, javítások, papírok, esetleg egy újabb korszerűsítési lépcső, esetleg tényleg R-77, esetleg csak néhány új R-73. Csurran-cseppen, amíg a platform a MiG-29.

Zord

elgabi 2012.08.30. 17:48:08

@GSF: ha az AIP (by Zordabb) megfeküdte volna a gyomrotokat, itt van egy kicsit könnyebben emészthetö info:

www.airportsliac.sk/technicke-parametre-letiska

elgabi 2012.08.30. 18:11:06

@elgabi: Úristen, csak most olvastam át ezt az oldalt, hát, ezt biztos guglival fordították szlovákról angolra, olyan csapnivaló!

Bocs, srácok, legközelebb elöször csekkolok, csak utána linkelek...

Mindensetre ne innen tanuljatok "szakkifejezések"-et, ha nem akarjátok kiröhögtetni magatokat!

rudai gyerek 2012.08.30. 19:13:44

@zord: Akkor valóban vannak még lehetőségeik Bulgáriában; pláne most, hogy - ha minden igaz - a bolgárok egyenlőre lemondtak új típus beszerzéséről.

Nighthawk9 2012.08.30. 20:27:24

Ha már Bulgária és MiG-29:

6 October 2012 - Graf Ignatievo AB - open house.

(A szeptemberi időpontot tették át októberre.)

elgabi 2012.08.31. 12:39:53

Lehet, hogy hülzének fogok, most tűnni, de megy valaki közületek ide: www.siaf.sk/en/ ?

zord 2012.08.31. 13:41:45

@elgabi:

Valaki biztos. Ez itt evidencia. Olyan, mint hogy az alkoholisták isznak, a drogosok meg felszívnak néha (gyakrabban) egy csíkot.

Egy-két pajtással a közösségből mi azért mentünk már ki szerdán, hogy "lefölözzük" azt, amit akartunk, mivel a hétvégén lehet, hogy máshol programozunk. Hála a szervezőknek, nemcsak spotting lett belőle.

Zord

elgabi 2012.08.31. 15:04:01

@zord: aha, mentek inni, meg felszívni egy csíkot, mi?...

:)

Bocs, magas labda volt, muszáj volt lecsapni!

Nyugodtan kiradírozhatod...

zord 2012.08.31. 16:46:49

@elgabi:

Szlovákiában pivót, Kolumbiában csíkot...

:-))))

Zord

Open Skies 2012.08.31. 18:26:45

Ide csak média-akkreditációval lehetett bemenni?

elgabi 2012.08.31. 19:38:29

@Open Skies: Tíz ajró a beugró, a parkolás és a shuttle ingyenes.

www.siaf.sk/en/

Bocs, angoulul van...

Open Skies 2012.08.31. 20:08:55

@elgabi: Köszönöm, de nem erre vonatkozott a kérdésem.

Open Skies 2012.08.31. 20:15:31

@zord: Ide (szerdán) csak média-akkreditációval lehetett bemenni?

zord 2012.08.31. 23:29:30

@Open Skies:

Ja. Thomas is kedd du. berhelte össze az egészet...
És meglepetésemre szerda reggel már hívtak is, magyarul (!), hogy hol vagyunk, lehet bemenni, mert korábban jön a gép. Mázlinkra már ott voltunk, csak a spotterhelyről be kellett gurulnunk a civil terminálhoz, ahol a busz várt ránk, magyarul beszélő sofőrrel.

Zord

Dynax 7 · http://spotter.blog.hu 2012.09.02. 13:27:25

MiG-29M2 fotók és némi infó Allesmor Obranna szakszerű kiegészítéseivel: spotter.blog.hu/2012/09/02/mig_29m2_fulcrum_az_uj_generacio

stonefort 2012.09.02. 15:45:50

@Dynax 7: Csak nekem van problémám a honlapoddal? Sehonnan sem nyílik meg, hibát jelez.

zord 2012.09.02. 23:32:28

@Dynax 7:

"Hatalmas méretűek a kétrészes, réselt fékszárnyak".

Zord

Allesmor Obranna 2012.09.03. 10:07:31

Nyilván kétszeres akart lenni.

zord 2012.09.03. 10:21:26

@Allesmor Obranna:

Nem nem, ezt én írtam. Az eredetiben féklap van írva.

Szerintem úgy lenne helyes, hogy kétrészes, réselt fékszárny. A fótón szerintem nagyon szépen látszik, hogy nem egy darabból áll.

Zord

Beat it! 2012.09.03. 10:24:42

@Dynax 7: @Allesmor Obranna:
Nagyon köszönöm ezt az összefoglalót az M2-ről. Hiánypótló, régóta vártam.
Már csak pár dolog nem világos. Ebből a változatból csak kétüléses verzió készül? Nem találtak volna jobb helyet a MAWS-nak, hogy megmaradjon a légi utántöltő csonk?

Allesmor Obranna 2012.09.03. 10:34:22

Az, hogy miért nem tölthető levegőben után a gép, azaz itt most miért hiányzik az amúgy elegánsan behúzható töltöcsonk, csak az én spekulációm, szerintem helyhiány és kész.

Fékszárny ügyben én azért írtam, hogy kétszeres, mert tudtommal, ha réselt, akkor azt adják meg, hogy hányszorosan, nem pedig, hogy hány darabból áll.

Amúgy elnézegetve a fotókat, ez lehet akár három is. Részes is, szeres is... :)

elgabi 2012.09.03. 11:09:16

Van valakinek valami hasznalhato fenykepe a szliacsi repulonapon reszt vett C17-rol?

Dynax 7 · http://spotter.blog.hu 2012.09.03. 11:14:37

@zord: átírtam, köszönöm a kigészítést!

zord 2012.09.03. 11:19:21

@Allesmor Obranna:

Sőt, a nagy szekció forgáspontja úgy tűnik, el is mozdul lefelé és hátra, szóval hátrasikló is.

Zord

stonefort 2012.09.03. 12:11:36

Feljebb linkeve egy fotóalbum amely minden fontosabb résztvevő típust tartalmaz. C-17-es nem volt a programban. ha volt, akkor nem a repülőnap programjában vett részt, hanem anyagot vitt a B-52-eshez(?)

stonefort 2012.09.03. 12:12:32

@Beat it!: A másik protó együléses. Ne tévesszen meg a kabinbtető, az mindkét verziónál azonos.

elgabi 2012.09.03. 15:35:59

@stonefort: Ezek szerint kozuletek senki nem volt Szliacson vasarnap...

zord 2012.09.03. 16:41:25

@elgabi:

Én biztosan nem.

Ezt a videót találtam róla, képet nem:

www.youtube.com/watch?v=NOyOjE_81O4

Zord

stonefort 2012.09.03. 17:00:12

Az áthúzás nem volt benne az előzetes programban, azért mertem állítani a dolgot.

Open Skies 2012.09.03. 17:29:54

@elgabi: Vasárnap mindenki Batajnicán volt, mert ott több volt az érdekesebb látnivaló.

Open Skies 2012.09.03. 17:35:39

@elgabi: Fotós és spotter oldalakon nézz körül. A rendezvények után néhány nap alatt általában feltöltik a képeket a szpotterek.

Open Skies 2012.09.03. 19:07:36

@elgabi: Egyébként miért érdekes a SAC 01 égháttérrel? Van rajta valami változás vagy ott ültél rajta?

elgabi 2012.09.03. 20:52:35

@Open Skies: aha, már kerestem ott, de nem találtam, ezért kérdeztelek benneteket...

elgabi 2012.09.03. 21:02:20

@Open Skies: ami a "rajta ülést" illeti, hát, nem mindenkinek adatik meg az, ami Zordnak... de, mivel nem túl gyakori vendég magyar felségjelü Ceholjev repnapokon, mindenképp örültem volna néhány jó képnek a környékbeli hegyekkel a háttérben. Föleg, ha néhány flikk-flakk is belefért (nem tudom, csak reménykedem)...
Sajnos nekem is más programom volt a hétvégén, még ha szilvapálinkák és "csíkok" felszippantására nem is került sor.
:)

stonefort 2012.09.03. 21:07:02

@elgabi: Valóban ott volt vasárnap a SAC01, az Airportal-on találsz róla fotókat.

Open Skies 2012.09.03. 21:14:38

@elgabi: a C-17-tel kapcsolatos hozzászólásaid alapján nekem úgy tűnt hogy a pápai bázison dolgozol vagy valami hasonló.

elgabi 2012.09.03. 21:15:59

@stonefort: kösz, végre valami használható...

elgabi 2012.09.03. 21:27:05

@Open Skies: ja, vagy pedig a B verzió, hogy megtanultam rendesen angolul, és nem az Aranysas-ból, meg hasonló szinvonalú szennylapokból kell a katonai repüléssel kapcsolatos információ-éhségemet csillapítani, hanem a fentebb belinkelt cikkekhez hasonló írásokból is, melyek nem az újságírók prekoncepcióit tartalmazzák, hanem a téma iránt valóban kiváncsi, a releváns személyeknek kényes kérdéseket feltenni kész riporterek munkái. Ha valaki tisztában van azzal, hogy a RIPORT szó valójában mit jelent, valószínüleg érti, mire gondolok.

zord 2012.09.03. 21:44:04

@elgabi:

Egy kicsit hátrább az agyarakkal! Nem tisztem Aranysast védeni, de azért hidd el, hogy rengeteg erőfeszítés megy bele, és ha illetheti is kritika, szennylapnak nevezni iszonyatos tiszteletlenség.

Zord

elgabi 2012.09.03. 21:52:19

@zord: Bocs, tisztelet a kivételnek (néhány cikk / sorozat tényleg megüti a mércét), ugyanakkor szomorú, hogy az elmúlt kb. 20 év alatt sem sikerült felnönie (meg más lapoknak sem) a nyugati szintre...
Bocs az offért...

stonefort 2012.09.03. 22:15:56

@elgabi: Majd ha nyugati szintű lehetőségei lesznek a szerzőknek, akkor jogos lesz a kritika.
Röhejes honoráriumért saját pénzből beszerzett fotó felszereléssel, saját pénzből fedezett külföldi utakkal, havi 180 óra főállásban végzett munka MELLETT hobbiból készíti a Sast a néhány fős szerzőgárda.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.09.03. 23:17:19

@elgabi: No offense, de a nyugati offline sajtóban találtam olyan egymásnak ellentmondó infót és marhaságot az F-15 cikk készítése során, hogy az ihaj..

Allesmor Obranna 2012.09.03. 23:42:41

A szennylap mint kifejezés elég jól behatárolható, mind a jelentést, mind a használatot illetően.
Az Aranysas egy technikai magazin, egy réteg sajtóorgánum, szövegezését, nyelvezetét, tematikáját tekintve távol van attól, amit szennynek szokás nevezni.
Nem kéne így elragadtatni magunkat.

Meglátásom szerint a nyugati szaklapokban bizony bőven akad hiba, vagyis inkább mellébeszélés, részben az elkényelmesedés, részben pedig a szemlélet miatt.
Valahogy megszokott, hogy igazán részletes anyag a keleti szaklapokból jön, a nyugati témában, nyugati lapoknál sokkal többször kell a sorok közt olvasni, sokkal többször kell a bullshitet lehántani az érdemi információról.

zord 2012.09.04. 09:13:37

@elgabi:

Én elég sok nyugati "kollégát" ismerek, "hivatalból" olvasom az irodalmat, és ismerem az ottani szaksajtó rendszerét. Maradjunk annyiban, hogy összehasonlíthatatlanul jobb anyagi feltételek mellett, a nyugati felsőbbrendűség miatti előnyöket élvezve arányosan jóval alacsonyabb hatékonysággal dolgoznak, mint mi. Bizony meglepő lesz, amit mondok, de egyes gyakran ismétlődő nyugati szerzők szakmai tudása jóval szűkebb, mint a hazai "csapaté". Saját szintetizáló, analitikai képességeiktől egyáltalán nem vagyok elragadtatva, viszont arrogancia annál több van bennük. Amikor átírja a cikkemben a magyar alakulat nevét, mert őneki a saját adatbázisában más (évekkel ezelőtti) van. Az, hogy én itt élek, ezzel foglalkozom direkt módon, nem zavarja.

Egyszóval, becsüljük meg, amink van, legyünk önkritikusak, de ne ájuljunk el valami olyasmitől, ami messze nem olyan színvonalú, mint amit magáról terjeszt.

Azt is meg kell érteni, hogy nekünk SOHA nem lesz olyan közvetlen hozzáférésünk, mint nekik, így kénytelenek vagyunk belőlük is dolgozni. Ez azonban nem jelenti azt, hogy mellőzhetjük a forráskritikát, sőt, kell is.

Zord

Zordabb 2012.09.04. 09:58:52

@zord:

sajnos ha kimesz nyugatra egybol elkonyvelnek ugy mint posztkommunista allambol erkezett pontencialis veszelyforras, es igy sok informaciot eleve nem osztanak meg veled, esetleg meg dezinformalnak is es egy jot rohognek a markukba

nyugati ujsagiro meg sokzor sajat allami erdekbol nem publikal bizonyos dolgokat, bar mondjuk ez meg ertheto is

arrol nem is beszelve, amit te is emlitettel, hogy az anyagi, technikai hatter enyheny szolva sem egyforma

nalunk ami sokszor problema, hogy alapos utanajars nelkul leirnak emberek amit gondolnak ahelyett hogy mindent megtennenek ezert hogy a tenyeket megismerjek, ha meg nem biztos benne miert irja meg, foleg tenykent talalva

zord 2012.09.04. 10:15:48

@Zordabb:

Ez utóbbiban van igazság, de azért amit lehet, általában kiásnak a jó szerzők.

Ami még fontos, hogy mi (következhetne 5-6 név) elég nagy erőfeszítést teszünk arra, hogy a technika közelébe kerüljünk. A rendszeresen publikálóknak van valamilyen repülős háttere is, műszaki vagy pilóta vonalon, ami azért nagyon sokat segít abban, hogy mit nézzél, mit kérdezzél.

Zord

Zordabb 2012.09.04. 11:01:04

@zord:

azt meg szabad kerdeznem, hogy neked konkretan milyen repulos hattered van ?

nem kotekedesbol, kivancsisagbol kerdezem

zord 2012.09.04. 13:12:17

Vitorla 1990-2003, ezüstkoszorú, vitorlaszakszó. Meg hát családilag és barátilag elég sok motoros repülés, útvonalak, műrepülés.
És azért ide sorolom, hogy 1995 óta elég sokféle katonai légijárművel is repülhettem, elég sokszor (Mi-8/17, An-26, Chinook, CH-46E, Cougar, Hercules, Combat Shadow, KC-135E, R, L-39, Sk60, C-2, C-17...) – talán ez is több, mintha nem.

Zord

Zordabb 2012.09.04. 13:48:28

@zord:

szep :)
nekem mondjuk semmi ilyesmi
egyszeru villamosmernok vagyok, gyengebbek kedveert nem javitok villamosokat :)

BME Mikrohullamu tanszek, szakdolgozat Elektromagneses impulzusfegyverekbol :)

repules csak hobby, tipusokat nem sorolnek, majd az osses forgalomban levo utasszallitohoz volt szerencsem

Zordabb 2012.09.04. 13:49:12

C17-bol csak a kettes verziohoz volt szerencsem :)

Liverbird 2012.09.04. 19:36:32

@Open Skies: Ó halleluja, végre valaki megkérdezi, féltem tőle, hogy tudatlannak leszek nézve, mert nem tudom :) Ezek szerint nem csak nekem nem esik le...

Zordabb 2012.09.04. 19:48:18

@Liverbird:

C172 :P

bocsi nem lehetett kihagyni :P

Liverbird 2012.09.04. 19:50:44

@Zordabb: Ember........................

Ez fájt.

:)

Nézzetek rám amúgy. 27 éves vagyok és meg csak nem is repültem soha. Gáz, de valahogy így alakult eddig. :)

zord 2012.09.04. 20:35:44

@Liverbird:

Ezt sürgősen pótolni kell...

Zord
süti beállítások módosítása