Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

október 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (105) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (73) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (34) helikopter (47) hírek (54) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) Kecskemét (65) kecskemét (45) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

A könnyű orosz

2012.07.18. 21:02 | zord | 6 komment

Lehet, hogy úgy tűnik, hogy túlzottan lelkesedem a könnyű harci gépek iránt (lásd JF-17 és T-50 témájú írásaim), de van egy olyan érzésem, hogy hosszú érési folyamat után az orosz Jak-130 (és persze a M346-os bérmunka) is meg fogja találni helyét ilyen szerepkörben a piacon. Ebből kiindulva úgy döntöttem, hogy megosztom pár, múlt héten a típusról készült fotográfiámat itt.

Jak-130_1.jpg

Orsó közben a hátát mutatja. Jól látható, hogy a hátsó ülésben ülő, narancssárga ruhás hajózó keze a boton és a gázkaron van. A törővégi konténerekben két ASzO kazetta van elhelyezve.

Jak-130_2.jpg

Hasa, húzott forduló közben: a műrepülés a kategóriához és 2xR-73 makett, 2xB13 rakérakonténer, 2xpótos függesztményhez képest eléggé dinamikus volt. Bár fegyverrendszere hiányos (radar egyelőre nincs), a típus már így ahogy van alkalmas a könnyű támadó feladatra.

Jak-130_3.jpg

Hogy a hétfői bemutatót a hátsó ülésből repülték, az is alátámasztja, hogy a leszállás előtti fordulónak épp  kilebegtetés előtt lett vége. Bár a Jakból nem rossz a kilátás, ilyen megközelítés esetén oldalra nézve végig szemmel tartható a földetérés tervezett helye. Régi trükk (a narancsárga ruhás másnap elöl ült, korábban rá is fordult az irányra).

Zord

Címkék: Jak 130

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr644665012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Open Skies 2012.07.18. 21:19:28

Miért a hátsó ülésből vezették? Bemutatták hogy így is lehet jót repülni?

Ahhoz képest hogy a beömlőnyílás-védő félig zárt állapota matt (ami földön természetes jelenség) nem akarták engedni repülni, ebben nem találtak kivetni valót a rep.biztonsági szakemberek?

Flankerr 2012.07.18. 22:25:48

Nincs radar? Ennyi év fejlesztés után?

stonefort 2012.07.18. 22:29:11

@Flankerr: Szerinted melyik kiképző gépben van radar?

Flankerr 2012.07.18. 22:41:21

@stonefort: Jogos, elsőre nem gondoltam bele. Illetve a gépre mint könnyű támadóra (is) tekintettem, és ehhez éreztem furcsának a radar hiányát.. Persze a méret miatt eleve korlátozott teljesítményű férne el, gondolom.
A Hawk, L-159, T-50, M346, JF-17 hogy áll ezzel?

stonefort 2012.07.18. 22:45:18

@Flankerr: A Hawk-nak volt együléses könnyű harci változata, radarral. Az L-159-esben ugyancsak van, de az nem gyakorlógép. A T-50-es harci változatában lesz, az M346-osban nncs, a JF-17-esnek természetesen van radarja, de ez ugyancsak nem gyakorlógép. A kiképzésre szolgáló korszerű típusok "virtuális" radarral rendelkeznek, szofteresen imitálják a használatát valódi célok nélkül.

zord 2012.07.19. 00:23:42

Ami a lényeg, hogy a Fazotron fejleszt radart a Jak-130-a számára, és ha csak egy Kopiót raknak bele, már az is jó lesz.

Zord
süti beállítások módosítása