Az idei Farnborough-i kiállításon a LégierőBlogger igyekezett a tervezett magyar helikopterbeszerzés szempontjából (is) nyitva tartani a szemét.
Csavaros konstrukció 1.: Eurocopter EC145/UH-72 (ex-BK-117) US Army FMS keretében Magyarországnak?
Csavaros konstrukció 2.: Sikorsky S-70i, amerikai helikopterikon "közép-európai megoldásként" Lengyelországból?
Uniós konformizmus: AgustaWestland AW139M, a "katonásított" változat
A Motor Szics Mi-8T áthajtóművezéshez is ajánlja új változatú TV3-asát, a kísérleti gép már repült is. Ha minden terv dől, más opciók megnyílhatnak. A kérdés csak az, hogy lesz-e megvalósításukhoz kellő műszaki autoritás. Ha más minyók átépítése megéri, miért ne érhetné meg a mieinké?
Gripen NG demonstrátor Taurus makettel. Komolyabb géphez komolyabb fegyverzet.
Az amerikai ATGI cég új "embedded" RAT technológiáját a Next Generation Jammer (NGJ) program konténereihez (elsődleges platform: EA-18G, ALQ-99 utódlás) ajánlja. A cél olyan konstrukció volt, melyben a légturbina nem akadályozza az új (AESA-alapú) antennarendszer 360 fokos lefedettségét (az ALQ-99 konténereknek csak oldalirányú nyalábjaik vannak), illetve szélesebb repülési teljesítménytartományban használható (azaz nem fogja vissza annyira a Growlert, mint a jelenlegi podjai).
A dán Terma gyártja az F-35B és C kompozit gépágyúkonténereit, most erre alapozva egy Multi Mission Pod-ot javasolnak, mely a típuscsalád feladatrendszerének (recce, EA) bővítését vetíti előre.
Zord