Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

szeptember 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

Címkék

Airbus Helicopters (17) AirPowerNews (66) éleslövészet (15) f 16 (20) Gripen (61) gripen (76) H145M (15) Hajmáskér (27) helikopter (39) hírek (18) honvédség (17) hungarian (29) hungary (63) kecskemét (45) Kecskemét (53) Körös-hegy (17) Kub (20) légvédelmi rakéta (24) lövészet (16) magyar (42) Mi-17 (20) Mi-24 (23) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (20) radar (17) Szolnok (40)

HTML

Kontroll az éjszakában

2012.03.07. 23:59 | zord | 8 komment

A szolnoki ERICS és a 34. BLKMZ katonái egy fagyos, holdfényes éjszakán, valahol az Alföldön. A feladat: CAS-rávezetések gyakorlása.

Néhány órával korábban, imitált gépágyús rácsapás közben a JTAC-ek egyik kecskeméti „ügyfele”.

Ilyen kép látható a JTAC számára rendszeresített célmegjelölő infravörös csatornáján keresztül.

Zord

 

Címkék: gripen cas jtac erics mh 34 blkmz

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr154298715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

No°3 Szeti 2012.03.09. 09:55:49

elég jó kis világot adott a Hold! Így tovább! +

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.03.09. 11:48:50

A rendszer tud olyat, hogy a lenti kamera képét data linken felküldi? Vagy data link hogyan jön a képbe?

zord 2012.03.09. 14:38:57

Ha minden igaz, az idei amerikai segélyben lesznek földi Rover terminálok, melyek tudják venni a konténer által készített, pilóta által látott képet. Az nem világos, hogy a konténerbe való adatcsatorna-kártya is benne lesz-e a csomagban, vagy azt nekünk kellene megvenni, amire 0,7 GDP mellett várhatunk, örökkévalóságig...

Namármost, ez egyutas kapcsolat ugyan, de a fontosabb (a földieknek van nagyobb szükségük arra, hogy lássák, a pilóta is arra a célra gondol, amire ők, hiszen ők irányítják és adnak engedélyt a "forró" rárepülésre a végén)

Kérdésedre válaszolva: úgy tudom, az amerikaiaknál van kétutas képcsere is, azaz a JTAC is fel tudja lőni a saját képét.

De tényleg homályos az ügy...most nagyon el vagyok havazva utána járni.

Zord

Batkaa 2012.03.09. 20:33:59

Ha ez most volt, tegnapelőtt, akkor láttam messzebbről a gépeket szépen kivilágítva fordulózni...és meg van a "valahol az Alföldön" is! :)

szasa30 2012.03.09. 20:51:29

Uh.. Kezdünk komoly haderő képét mutatni....-néhol..:-)

Liverbird 2012.03.09. 21:27:49

@Batkaa: Mintha itt Eger felett is átröppent volna valami... Kb nyílegyenesen, de nem úgy tűnt, hogy utasgép lenne. Akartam is kérdezni, hogy nocsak, éjszakai műszak?

Flankerr 2012.03.10. 08:00:00

Azért olykor elámulok, mire képes a haditechnika.. meg a civil.. félelmetes.

zord 2012.04.13. 11:46:33

AFC-t kapott egy amerikai JTAC százados egy 2010-es afganisztáni csatáért, melyben 33 gépet vezetett és 40 csapást hívott be:

www.af.mil/news/story.asp?id=123297774

Zord