Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (100) éleslövészet (23) f 16 (20) gripen (76) Gripen (72) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (33) helikopter (47) hírek (49) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (65) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Gripen 2026-ig: aláírva

2012.01.30. 14:00 | zord | 33 komment

A HM Fegyverzeti és Hadbiztosi Hivatalának főigazgatója, Keszthelyi Gyula és a svéd fegyverexport ügynökség, az FXM vezetője, Ulf Hammarström aláírásával ma 2026-ig meghosszabbításra került a magyar Gripen program, addig biztosítottá vált a hazai szuperszonikus harci repülés jövője.

Zord

Címkék: aláírás gripen fxm 2026 keszthelyi hammarström hm fegyverzeti és hadbiztosi hivatal szerződésmódostás

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr113977102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2012.01.30. 14:53:39

zord 2012.01.30. 13:43:14
Aláírták a Gripen megállapodás módosítását Stockholmban, FXM-közlemény:

Hungary to continue to use Gripen
The Swedish Defence and Security Export Agency (FXM) has negotiated an extension of the JAS 39 Gripen agreement with Hungary. The new agreement is extended until 2026. The agreement was signed today in Stockholm by FXM Director-General Ulf Hammarström and Director-General Gyula Keszthelyi of Hungary’s Armament and Quartermaster Office.

“We are pleased that Hungary has taken a long-term strategic decision to continue to use Gripen and thus chosen continued partnership with Sweden and the other Gripen users,” said Ulf Hammarström in connection with the signing of the agreement.

Apart from sharing the costs of operations, maintenance and development, Sweden and Hungary conduct joint exercises. Hungary supported the Swedish Air Force in connection with the Libyan operation. In its capacity as NATO member, Hungary has also worked together with Sweden on introducing interoperable NATO functions within the Gripen system.

A lease-purchase agreement between Hungary and Sweden regarding 14 Gripen aircraft was entered into in 2001. All the aircraft were delivered during 2006 and 2007. The current agreement would have expired in 2016, but the countries have now thus chosen to extend their cooperation for a further ten years.

Gripen is operated by air forces in Sweden, Hungary, the Czech Republic, South Africa and Thailand. Switzerland announced in November 2011 that it intends to purchase 22 Gripen aircraft.

Zord

zord 2012.01.30. 14:02:54
@zord:

A Phalanxblogon:

mno.hu/phalanx/alairtak-az-uj-gripen-szerzodest-1047246

Zord

rudai gyerek 2012.01.31. 09:25:03

Remélem a pilóták ezentúl több (és szélesebb körű) repülési lehetőséget kapnak majd.

zord 2012.01.31. 09:46:12

@rudai gyerek:

Kb. annyit fognak kapni, mint az eddigi legjobb évükben, 2011-ben: évi 1600 órát. Ez lesz a standard, már ha a HM nem üldözi el a műszakiakat, biztosítja az utánpótlásukat idővel, és vesz kerót is a gépekhez. Van még egy-két szakmai finomság. Érdekes elolvasni a mai Magyar Nemzet 4. oldalán lévő cikket. Kérdésemre válaszolva Hende adott egy érdekes választ...

Zord

Gaudi 2012.01.31. 16:24:21

@zord: A mai MN-ről lemaradtam, lehet tudni, mi volt a kérdés és az érdekes válasz?

rudai gyerek 2012.01.31. 18:36:24

@zord: Azt lehet tudni, hogy gépenként mennyi pilóta áll rendelkezésre?

zord 2012.02.01. 09:14:42

@rudai gyerek:

14/~21

Idővel felrakom a linkgyűjteménybe az mno-n.

Zord

zord 2012.02.01. 09:24:38

Újabb hírek az amerikai átszervezésekről. A hét felszámolásra kerülő FS-ből ÖT A-10-es század lesz. Szerintem az amerikaiak nagyon nem arra készülnek, hogy a következő háború írástudatlan hegylakók ellen zajlik majd...

www.airforcetimes.com/news/2012/01/airforce-5-a10-squadrons-cut-013012/

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.02.01. 09:37:46

@zord: Ez nem azt jelenti, hogy szimplán az A-10C gépek maradnak meg...? Vagy akkor az A-10C-ből is kevesebb lesz? Tudtommal ~200 db gép átalakítását rendelték meg. Ha -5 TFS lesz, akkor lehet, hogy az átadott gépek egy része egyből megy az AMARC-ra?

zulu74 2012.02.01. 09:37:51

Csak én érzek benne egy kis csúsztatást, összemosást, szándékos rosszindulatot?

index.hu/kulfold/2012/01/31/nem_repulhetnek_a_sved_gripenek_a_nagyon_magas_legkori_nyomas_miatt/

Mi meg ilyen sz*t vettünk, mert nekem a két tény egymás mellé rakásából ez jön ki...

A probléma lényegét nem értem:
Ha létezik ilyen "extrém" légköri helyzet, miért nem írják át a szoftverben a megfelelő sorokat? Ha ez nem jelent veszélyt a gépre, akkor miért nem lehet egyszerűen kikapcsolni a "vészjelzést"?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.02.01. 10:46:25

@zulu74: A repülésvezérlő rendszerek ennél jóval komplexebbeg. A nyomás egyszer bemenő imput a hajtóművezérlésnek és a repülésvezérlő rendszernek, ezen felül a magasságmérésnek is, legalábbis szerintem. Túl sok dologba piszkál be. Pl. a statikuis pitot rendszer tehát navigációban. Nagy magasságban az FCS hülyén reagálhat, a hajtómű is fals vezérlést kaphat, stb.

Ha ezek meg együtt jelentkeznek, akkor ajvé. Mondjuk az FCS engedi túhúzni a gépet, átsik a hajtómű meg flameoutot kap a fals nyomás miatt.

Ennek esélye persze minmiális, de az ember nem szórakozik úgy, hogy a végeredménye mínusz egy darab 50 milliós gép lehet...

Open Skies 2012.02.01. 11:13:17

@molnibalage: A cikkből nem derül ki hogy milyen gripen verzióról van szó.

Lehet hogy kezdetben nem számoltak az export lehetőségével és csak a várható hazai légnyomásviszonyokat vették alapul?

Ennyire ki lennének hegyezve a rendszerek?

Open Skies 2012.02.01. 11:16:40

Két blogbejegyzésnél (Air Power Hírek 8.) fut ugyanaz a téma. Zord válasza:

zord 2012.02.01. 09:11:16
@Open Skies:

Szoftverügy. Ez a kis flottából eredő lassú tapasztalathalmozódás hátránya. A Gripennel még nagyon hosszú ideig lesznek kellemetlen kis hibák, melyek nagy PR-veszteséggel járnak.
Persze a program "barátainak" nem kell kétszer mondani, hogy rácuppanjanak egy ilyen hírre. Főleg, ha éppen aláírtunk egy szerződésmódosítást.

Zord

Open Skies 2012.02.01. 11:27:55

Vagy csak C/D van már rendszerben a svédeknél?

Lulea az F21 század otthona, ők C/D-t használnak.

www.forsvarsmakten.se/sv/Organisation/Training-units/Norrbotten-Wing-F-21/

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2012.02.02. 20:48:53

Biztos, hogy lesz, nem volt kérdéses. Itt is a tárgyalási pozíciók miatt voltak a média és politikai manőverek.. Nincs alternatíva.
Egy k.drágán üzemeltethető EF nem az, amerikai techikára átállni meg hülyeség lenne részükről. Az USA-nak meg ott van a Little Bird helikopterek rendszerbe állítása..

Gepida 2012.02.03. 12:53:27

Kicsit off, a magyar Gripen kezdetekből: a bloggon többször is értekezett 31-es még a "svéd" pilonos felállásban és 6 db (!) Sidewinderrel

www.militaryphotos.net/forums/attachment.php?attachmentid=21864&d=1170532169

www.militaryphotos.net/forums/attachment.php?attachmentid=21865&d=1170532196

zord 2012.02.03. 12:59:09

@Gepida:

Ja, volt egy nyílt nap az első években Kecsón, ott volt látható így, de volt ehhez hasonló hangárbali kipakolás alkalmával is.

Zord

zord 2012.02.27. 13:57:10

Amikor a szerződésmódosítást megelőző évről és latolgatásairól beszélünk, nem szabad elfelejteni az "F-16-ost Közép-Európának" elképzelést. WikiLeaks Stratfor iratok:

wikileaks.org/gifiles/docs/117802_re-alpha-insight-czech-republic-bmd-us-russia-military-and.html

Zord

Open Skies 2012.02.27. 20:58:58

@zord: Ennek az elképzelésnek mennyi volt a realitása és mennyire tudott róla a többi ország? Vagy csak annyira volt realitása mint az általunk kitalált lengyel/cseh/szlovák/.. Mi-8/17/24 közös korszerűsítésnek?

zord 2012.02.27. 21:18:23

KGyST · repules.tumblr.com 2012.02.27. 20:43:50
Ühüm, ezért kellett a Gripen-szerződést oly gyorsan meghosszabbítani:

index.hu/kulfold/2012/02/27/wikileaks_f-16-osok_vasarlasara_biztatjak_a_csehek_a_magyarokat_is/

Az a baj, hogy ez egy lejárt lemez. Hibás a jelen idő!

Necas már átállt a mi sorunkba, Vondrának nyárig meg kell állapodnia a svédekkel a hosszabbításról!

Zord

2012.02.27. 21:27:09

Tudom, most sokan megköveznek.
Már a 90-es évek legelején nagyon értelmes katonai repülési szakértőktől személyesen hallottam, hogy gazdaságilag és szakmailag is egy közép-európai összefogásra lenne szükség. Azonos típus, közös karbantartó képesség, pilótaképzés. De továbbra is megvan a majd mi megoldjuk egyedül, nemzeti alapon jól hangzik. Sajnálom. Tűzforró, több millió menekült veszélyével fenyegető közel-keleti helyzet mellett lehet itt megvédjük magunkat szlogeneket hangoztatni. A fenyegetés nem a szomszédainktól jön. Velük összefogni kell. Ez létkérdés az új kihívásokkal szemben.

zord 2012.02.28. 12:09:53

@Z69:

Teljesen igazad van, és a "stratégiai" szándék erre többször meg is volt, azonban valami mindig keresztbe vágta. Engem a magyar Gripen története, előzményekkel azért érdekel, mert elcsodálkoznánk azon, hogy milyen dolgok vannak benne. Pletykaszinten hallottam például olyat, hogy 2000-2001-ben volt cseh-magyar-lengyel miniszterelnöki szóbeli megállapodás közös típusválasztásról.

Azt is látni kell, hogy az ilyen és ehhez hasonló együttműködés és szándék csak az ittenieknek érdeke, Nyugatnak és Keletnek NAGYON nem.

Zord

zord 2012.02.28. 21:37:06

@Open Skies:

A csehek tankolása a 21. bázis honlapján. Fotó egyelőre nincs?

afbcaslav.cz/index.php/cs/component/content/article/46-aktuality/296-gripeny-budou-ve-vedsku-tankovat-za-letu

Azért az elég durva, hogy az eredeti terv szerint a magyar programban erre 2007-ben került volna sor.

Zord

szórád tamás 2012.02.28. 21:47:38

@zord: Rövidesen lesz. :-) Mármint fotó.

samoth 2012.02.29. 20:40:31

Erről lehet tudni valamit?
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=4988122

BLEKINGE
Gripen pilots meet a large air exercise

Published: Tuesday 28 February at 07:28, News P4 Blekinge

The world's largest exercise for JAS Gripen fighters will be held over Blekinge in the spring.
In early April, some 30 aircraft from four countries to practice air combat, including around Torhamn.
Pilots from the Czech Republic, Hungary, Sveirge and South Africa will participate.
- The idea is to exchange experiences between countries using the same aircraft, said Catharina Berg Sell who is CIO at F17.
All takeoffs and landings will be on F17, writes BLT."

zord 2012.02.29. 22:41:16

@samoth:

Szarómacska 2012-es kiadás.

Zord

Open Skies 2012.02.29. 23:24:46

Kecskeméten lesz idén valamilyen gyakorlat?

zord 2012.03.01. 06:55:40

@Open Skies:

Még nem tudni. Sok mindenről van szó, mint mindig, de hogy mi lesz megtartva, az előtte ha kiderül egy hónappal, akkor jó. Meg majd ha túl leszünk rajta, biztosak lehetünk benne...

Zord

samoth 2013.01.14. 11:58:49

Talán innen nem nagyon lóg ki a téma:)
Interjú a kecskeméti svéd támogatócsoporttal a 6-11. oldalakon:
tiff.mil.se/x-online/tiff_1204/pubData/source/TIFF_1204.pdf
süti beállítások módosítása