Lengyelországról nem először ír a Légierő Blog és remélhetőleg nem is utoljára. Ezúttal sem a negatív minősítéstől fog hemzsegni ez a bejegyzés, inkább szembesítésről. Legyen szó arról, hogy a Nyeva napjainkig (a modernizáció újabb fázisával 2020-ig!) rendszerben tartható, nem rohasztás után szétvágandó, a Sztrelákat el is lehet lőni kiképzési céllal, és nem amerikai pénzből/nyomásra szétszerelendő, mint potenciális terrorfegyver. A Parolból lehet nemzeti IFF-et kialakítani, nemcsak "gondolkozni" ezen, a ZU-t felrakni teherautó platójára a csöves légvédelem teljes eliminálása helyett. A nagymúltú hazai lőteret megtartani a drága ciprusi, németországi és csehországi (vagy éppen lengyelországi) VSHORAD-lövészetek helyett. És végül, de nem utolsó sorban, lehet munkájukhoz értő, alapvető viselkedési normákat betartani tudó, angolul beszélő sajtótiszteket képezni, akik elősegítik a rájuk bízott szakírók munkáját. Pillanatfelvételek Usztkáról, a Lengyel Légierő Központi Lőteréről, az Anakonda 10 gyakorlatról.
Repül az 5V27U rakéta. Az első fokozat, kinyílt vezérsíkokkal még a helyén van.
P-18, a lengyel nemzeti azonosítási rendszer kiszolgálására átépített 1L22 Parol, és az ex-scudos MAZ-ra telepített UNV-UNK (a kabinok és járművek álcaháló alatt).
A Newa-SC irányítórendszer antennája, a T-55-ös alvázra telepített négyes indító, és az eredeti PR-14-es TZM.
Két éles rakéta a magyar szem számára szokatlan környezetben lévő 5P73 indítóberendezésen.
Útjára indul az egyik rakéta. A LégierőBlogger ma szembesült élete legnehezebb fotózási feladatával, és 33 százalékot hozott, amit itt közöl. A legfelső kép az egyik elvétett indítási pillanatot követő "utánlövésből" született.
A rakétaosztályoknak közeli légvédelem dukál, melyek lövészetét harcászatilag reprezentatív módon oldották meg a lengyelek Sztrela-2M MANPADS-al...
...és STAR teherautó platójára telepített legvédelmi nehézgéppuskával.
A szomszéd dolgozik.
Egy másik tüzelőállásból indított 5V27-es az első fokozat leválása utáni pillanatban. Látszik, hogyan szakadnak le a kinyíló vezérsíkok az önmagában már aerodinamikailag instabil, "repképtelen" testről.
Zord