Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

április 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Címkék

Airbus Helicopters (15) AirPowerNews (61) f 16 (20) gripen (76) Gripen (58) Hajmáskér (25) helikopter (38) hírek (15) honvédség (15) hungarian (29) hungary (63) Kecskemét (51) kecskemét (45) Körös-hegy (16) Kub (20) légvédelmi rakéta (21) lövészet (16) magyar (39) Mi-17 (18) Mi-24 (20) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (20) radar (16) Szolnok (39)

HTML

Mit sejtet az idegsejt?

2010.06.27. 17:44 | zord | 8 komment

Bár az még kérdéses, hogy Európában hogy fognak repülni valaha is rutinszerűen pilóta nélküli (katonai) repülőgépek (már hogy jogi értelemben), az európai repülőgépipar UCAV-demonstrátor programja, a Neuron komótosan halad előre. A sárkány legjelentősebb részét a Saab állítja elő linköpingi üzemében, és a munkálatokat nemrégiben a LégierőBlogger is megtekinthette. 

A szükséges tűréseket ilyen precíziós sablonban lehet garantálni. A csupaszárny Neuron középső részét látjuk a képen, melyet a Saab állít elő. A fenti „lyukba” kerül a hajtómű, mely a Hawk-ból ismert Adour lesz. Két oldalán a két doboz a két fegyvertér 1-1 250 kilogrammos fegyvernek.

A paltform segítségével felülről férnek hozzá a repülőgép-építők a szerkezethez.

A Saabé a sárga rész, a többi a színek és zászók szerint francia (szívócsatorna), spanyol (szárnyak), görög (fúvócső), etc.

A svéd cég részesedésének részleges ismertetése.

A linköpingben zajló építési fázisok. Minden a hajtóművet körbevevő hossztartókkal  és a hátsó törzskerettel kezdődik.

A Saab utolsó dolga az általa előállított központi fődarab tesztelése lesz, melybe a futóakanaajtók és az üzemanyagrendszer próbái is beletartoznak.

A Neuron deonstrátor program menetrendje. Első repülés 2012 márciusában?

Zord

Címkék: saab neuron linköping ucav

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr502113893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

No°3 Szeti 2010.06.29. 11:02:49

Lehet, hülye a kérdés, (én nem értek hozzá) de engem érdekelne miből készül a törzskeret!
Al vagy valamilyen Fe ötvözet? Az elektronika is közös lesz?

zord 2015.03.10. 22:28:57

Száz felszállás után végeztek a csigaevők a Neuronnal, megy tovább Olaszországba, majd a svédekhez (vissza):

www.dassault-aviation.com/en/dassault-aviation/press/press-kits/neuron-success-test-campaign-france/

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.03.11. 11:50:45

@zord: Ennek ellenére a NeuroN technológiai demonstrátornak van még jelenleg hírdetve, és 2014.ben még az volt a hír, hogy ennek az UCAV-nak nem lesz sorozatgyártású változata. Arra mást típust terveznek.

zord 2015.03.11. 15:00:40

@Kelepisti:

Ja. Mindenki szívja ki belőle az infót a gyakorlótereken. És ebből mennek a fejlesztési döntések úgy repülős, mint GBAD/EW vonalon. És mindezt a jó öreg USA nélkül.

Zord