Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

május 2022
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Címkék

Airbus Helicopters (20) AirPowerNews (84) éleslövészet (20) f 16 (20) Gripen (66) gripen (76) Győr (16) H145M (30) Hajmáskér (30) helikopter (45) hírek (33) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) kecskemét (45) Kecskemét (59) Körös-hegy (20) Kub (20) légvédelmi rakéta (24) lövészet (16) magyar (42) Magyar Honvédség (17) Mi-17 (24) Mi-24 (29) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (21) radar (18) Szolnok (50)

HTML

Load Diffuser 2010 - második kedd

2010.05.04. 18:31 | zord | 26 komment

A katonai orientációjú szpottertársadalomnak ajánlom ezt a bejegyzést. Bár sok gyakorlaton voltam már kinn a kecskeméti tengelyben, ezúttal – köszönhetően a 12-es pálya használatának is – rendkívül sokan látogattak ki a Load Diffuser két hete alatt. Kis szerencsével ez a „mozgalom” elfogadottsága és „legalizálása” irányába mozdíthatja el a dolgokat. 

Kemény ez a meló!

Hat függesztménnyel.

Leszállóban, háttérben a NATO-hangár.

Zord

Címkék: hungary kecskemét gripen mig 29 maverick litening iiig f 16 load diffuser 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr21979081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rommel28 2010.05.06. 17:19:08

Sztem a Maverickek a GBU-12-eket próbálják imitálni súlymakett formájában, mert a tömegük kb megegyezik.

zord 2010.05.06. 17:35:23

@Rommel28:

Hát...ez azért elég meredek lenne, igaz, "magyaros". Egy korábbi bejegyzésben leírtam, hogy szerintem együttműködési mechanizmusok vannak a LDP és a Maverickek között. Mint anno a LANTIRN megjelenésekor a B40-es F-16-oson, akkor kifejezetten éjszakai CAS/BAI 65D-vel és 65G-vel.
A jóval nagyobb teljesítményű pod kamerákkal lehet azonosítani a célpontot nagyobb távolságból, és párhuzamosítva a Maverick kameráját lehetségessé válik az indítási távolság megnövelése.
Na ezt gondolom én, aztán meg ki tudja, hogy miként működik a Gripenen a különböző rendszerek együttműködése. Az ember reméli, hogy Ed 19-re végre elértek idáig.

Mellesleg nem tudja valaki, hogy mire csinálják a rácsapásokat a Gripenek a Dél-Dunántúlon? Én Taszárt sejtem.

Zord

Tano 2010.05.06. 19:54:36

Jól sejted Zord.:)
A héten FAC/CAS feladatokat repülnek/tek és Taszár környékén vannak a célok.

GSF 2010.05.06. 20:14:30

Látszik egynémely felvételeken, hogy a 2 pótossal azért még forszázzsal is lassabban kapaszkodik a Gripen.
Kérdésem az volna, hogy a Litening mellett elfér-e a törzspótos, és ha igen - mert gondolom csak elfér - akkor azért nem használják, mert nem kívánatos áramlásokat okozna és taknyolódna tőle a gép? Azaz így kiegyensúlyozottabb, meg persze +1 pótos.

Amúgy levegőben egész szépen fordulózik a szárny alattikkal is, persze kell a lendület.

Tegnap sikerült a 2. fordulót megcsípnem, (nem semmi kalandok árán, keresztül a mezőn, dacolva az elemekkel, mint sás, láp, tavacskák, tehenek, villanypásztor és egy 20 kg-os hátizsák :-)

Nagyon szépek voltak. És így láttam forszázst is 29-essel!

Üdv!

zord 2010.05.06. 20:31:11

@Amanitin3:

A gép operációs rendszere, bár ez egy kicsit bonyolultabb, mondjuk úgy, hogy avionikai szoftver- és hardver-konfigurációjának aktuális változata. Edition 19.
A 2003-as szerződés szerint ez a mi végső változatunk.

Zord

Liverbird 2010.05.06. 21:18:12

De gondolom lenne majd lehetőség megvenni a fejlesztés alatt álló 20-ast... Csak mi nem fogjuk.

zord 2010.05.06. 21:33:36

@Liverbird:

Én azt mondom, hogy először használjuk ki azt, ami van. Sejtésem szerint ez a 19-es bőven elég.
A probléma ott van, hogy még mindig nincs elég kiképzett hajózó, nemhogy swingrole-ra, hanem air policingra sem. A legutolsónak hazajött csoportok alig repülnek valamit, még távol vannak attól, hogy beüljenek keszibe.
És minden más csak ezután jöhet, pod, Maverick ésatöbbi.
Ha abból indulunk ki, ami a hivatalos stratégiákban van és nem fenyeget háború, akkor csak a QRA sürgető, minden más másodlagos. Többször megírtam, hogy a jelenlegi üzemidő-keret és a szükséges hajózóállomány nem adja ki a multi- vagy swingrole-t. Szimulátor ide vagy oda, stb.
Ha teljes képességspektrumot akarunk ahhoz több üzemóra kell. Pont. Ezer-1500 órából nem lehet huszonegynéhány hajózót fenntartani.

Az én modellem továbbra is az, hogy kell két-három "berepülőpilóta" aki mindent vág a gépen, a többiek csak azt, ami a QRA-hoz kell. Ezeket az óraszámban kiemelt pozíciókat pedig néhány évente meg kell rotálni. S ha szükségessé válik, van miből kiindulni tudást és tapasztalatot tekintve, amiből fel lehet x idő alatt építeni egy teljes swingrole századnyi állományt.

Zord

Cupi79 2010.05.06. 22:25:23

Szia Gábor?Mit lehet tudni a holnapi két C 17-es érkezéséről Kecskemétre?

Open Skies 2010.05.06. 22:52:54

És a hétvégi Galaxyról Ferihegyre?

MF Luder 2010.05.07. 16:18:33

@Cupi79:

Az egyik ma valamennyivel 12 előtt szállt le, meg is örökítették páran ha jól láttam, a másodikról nem tudok, hallottam olyat is hogy holnap reggel jön...

Üdv

Cupi79 2010.05.07. 21:00:24

@MF Luder: Köszi!Képeket hol lehet megtekinteni nem tudod véletlen?

Üdv!

Cupi79 2010.05.07. 22:02:17

@Daimler: Köszi!Megtaláltam közben.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.05.08. 10:38:38

@Tano: Tehát végre gyakorolják a MAV szenzorhasználatot TGP? Ráadásul TGB kombóval?

Komolyan mondom kezd úgy kinézni a helyzet, ahogy mindig is kellett volna. Csak maradjon is ez így és ne egyszeri fellángolás legyen.

zord 2010.05.10. 08:54:23

A magyar keszelés (CAS) nem túl szívderítő háttere:

www.szrfk.hu/rtk/kulonszamok/2009_cikkek/Varga_Attila.pdf

Zord

Cupi79 2010.05.10. 15:38:05

Sziasztok.Úgy nézem a héten éjszakai repülés lesz.A Hungarocontrolon az a 15.00 órási kezdés az itt 17.00-ra?

zord 2010.05.11. 16:19:03

@Cupi79:

Engem sokkal jobban felfillanyoz, hogy a dunántúlon ma ez van:

23 470745N 174903E GND 3000 feet 21:00 2:00 Éjellátó kész. rep.
471341N 174732E AGL (Night vision )
471618N 175818E
471505N 180137E
471123N 180650E
470745N 174903E
(LH-D36A)
24 471021N 180420E GND 3000 feet 21:00 2:00 Éjellátó kész. rep.
471827N 175947E AGL (Night vision )
471853N 181648E
471006N 181907E
471021N 180420E
(LH-D36B)
25 473559N 171554E GND 2000 feet 19:00 2:00 Éjellátó kész. rep.
473559N 173554E AGL (Night vision )
472959N 174154E
472959N 175015E
471259N 175900E
465959N 172640E
470229N 171654E
472854N 170304E
473559N 171554E
(LHPA MTMA)
26 465346N 172648E GND 4000 feet 19:00 2:00 Kat. Gyakorlat
465834N 171813E (Mil. Exercise)
465937N 172719E
465717N 173548E
465346N 172648E
Tapolca

Ki kavar, és mit? Csak a szolnoki Mi-17N?

Zord

Cupi79 2010.05.11. 19:13:00

@zord: Helló Gábor!Ezt a repülést kik nyomják?Helikopteresek?

Cupi79 2010.05.11. 19:13:32

Felettünk nem rég végzett két Mig 29.

Cupi79 2010.05.11. 19:17:16

@zord: Ez tényleg érdekes!Ilyen repüléssel most találkozom először itt a Hungarocontrolon.

zord 2010.05.14. 14:33:21

Na, itt a hivatalos közlemény: a hollandok is ott hagyják Rugómezőt!

ysnews.com/news/2010/05/dutch-pilots-to-leave-skies

Zord

zord 2010.05.17. 14:21:33

@dralcx:

Jól értelmezem, hogy nálunk a doorgunnereket a szárazföldiek adják? Nem feltétlenül hülyeség, csak a paraszt logikám azt diktálná, hogy a gunner a személyzet része, azaz a helikopihoz tartozik, nem az "utasokhoz"...

Zord

dralcx (törölt) 2010.05.18. 10:06:54

@zord:
Szerintem jól értelmezed. Viszont ha a helikopter személyzete lenne, azaz fedélzeti beosztás egy kicsit többet kellene fizetni, mint a tizedes és szakaszvezető uraknak... (külön juttatások, III.-as számú élelmezési norma, stb...)
süti beállítások módosítása