A héten került megrendezésre a 54. Légtérellenőrző Ezrednél a CRC OPEVAL 2008 ellenőrző gyakorlat, mely során a NATO-tagországokból érkezett szakemberek ellenőrizték a magyar légvédelem információs és vezetés irányítási szervezetének és alárendeltjeinek működését. Bár az értékelés még hátravan, és vasárnap hirdetnek eredményt, úgy tudni a rendszer szabta kereteken belül helytállt az alakulat, Veszprémtől Bánkútig, Jutától Medináig, Kuptól Fürjesen át Debrecenig.
Az agresszorok szerepét az USAFE avianói 31-ik ezred 555. századának (Triple Nickel) gépei játszották el, melyeket a veszprémi CRC-ből (Silvershark) irányított kecskeméti Gripeneknek kellett elfogniuk. A „találkozások” elsősorban a BVR gyakorlását szolgálták a két pótossal és LANTIRN-nal érkező Block 40-es F-16-osokkal, az elengedhetetlen „elektronikus porszívózásról” nem is beszélve. Az elfogásokon a harmadik batch fiataljai is bizonyíthattak.
Az ellenfél ugyan előzetes forgatókönyv szerint játszott, de azért nem felesleges megemlíteni, hogy az avianói ezred negyvenegynéhány gépe tavaly 8293 felszállásból 16366 órát repült. Nem ismert a hajózólétszám, de ha 1,5-ös gép-hajózó szorzóval számolunk (60 fő), akkor ez 272 óra per kopf, ha pedig kétszeressel (80 fő), akkor is 204 óra! Az igazsághoz hozzátartozik persze, hogy ebben a számban benne foglaltatnak a baladi (Irak) hosszas CAS-őrjáratozások is, melyek a települések hónapjai alatt azért rendesen aláássák az A-A jártasságot. Azért nem sajnáljuk őket, a Dolomitok aljára visszatérve van keret miből vissza lehet állítani a kiesett mozdulatokat.
Zord