Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (106) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (73) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (34) helikopter (47) hírek (55) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (65) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Kecskemét 2010 - hírek, érkezések, gyakorlások, stb.

2010.08.02. 11:41 | zord | 141 komment

Péntekkel bezárólag ide írjunk a repnapról! Ha sikerül lőni képeket, vagy kapni (!) akkor ide illesztem azokat. Érkezési infóknak különösen örülne mindenki, az biztos!

Zord

Címkék: airshow repulonap kecskemet 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr402192919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.08.04. 14:38:08

@Reap79: Meddig húzzák halasztják még a halaszthatatlant?

Steve the Great 2010.08.04. 16:07:55

Sziasztok!
Vajon a pálya melyik végére érdemes menni? Vagy ingázni egyik oldalról a másikra?

sdragon · http://dragonnews.blog.hu/ 2010.08.04. 17:37:22

@Steve the Great: Ezt majd a szél dönti el és aznap reggel aktualizálódik a kérdés.

falconfan 2010.08.04. 18:15:21

mi az oka annak hogy a szu27 nem repül szerintetek?

zord 2010.08.04. 18:57:27

@falconfan:

Udine, Lvov, Radom, 2x Le Bourget, Fairford, stb.

@Steve the Great:

Én saccperkábé 30-ast mondanék.

Zord

Steve the Great 2010.08.04. 19:14:20

@zord: Köszi, akkor holnap ott próbálkozom.

falconfan 2010.08.04. 20:20:59

@zord:
azt hittem ezen már túlléptek. az f15-ös szintén nagy hiány hogy nem repül:-(
sőt azt sem értem mivel közép európa legnagyobb showja miért nem bírjuk megint idecsábítani a thunderbirds v blue angels kötelékeket?

KGyST · http://repules.tumblr.com 2010.08.04. 21:10:09

Mit lehet tudni a holnapi érkezésekről?

Igaz, h a Szu-27 és az izraeliek csütörtökön 13:00-16:00 között várhatóak?

A Kecskeméten ismerősek biztos jobban ismerik a koreográfiát ilyenkor.

Skandinávia-mánia 2010.08.04. 21:31:24

Sziasztok!
Egy-két belső info: az izraeliek csütörtökön vagy pénteken jönnek. A Szu-27UB csütörtökön érkezik,és tervezik meggyőzni őket,hogy egy légi harcot kieszközöljenek mindkét nációtól!
A képességbemutató (mig) nagyon látványos lesz, bár a függőleges fordulókat "lebutítva" adják elő, hogy a Gripen követni tudja őket.
Ha az info gazdája olvassa ezt, akkor bocsásson meg, hogy fecsegek! :)
Mindenkinek jó csúzlizást és repnapot!

zord 2010.08.04. 21:34:31

Az igazság az, hogy sok infó van, és változik is. Kint kell lenni. Ennivaló-innivaló-kempingszék. Mint a horgászok.

Nem vigasz, de igaz: akkora a kupi, hogy nincs ember, aki biztosra tudja.

Zord

sdragon · http://dragonnews.blog.hu/ 2010.08.04. 21:46:58

@Skandinávia-mánia: Ha valamennyire tisztában vagy egy repülőnap történéseiben, szervezésében, tudhatnád, nem úgy működik a rendszer, hogy leszáll valaki és a betonon el kezdik győzködni, hogy repülj már bemutatót. FIKCIÓ AMIT ÍRSZ!!!

zord 2010.08.04. 21:51:04

@sdragon:

Én nem tudom mi lesz, de izzik a rendszer, jár az agy! És az jó (lehet, talán).

Zord

zord 2010.08.04. 21:52:30

Egy kicsit olyan, mint amikor zajmodulált zavarral telivágják a körkörös indikátort.

Zord

sdragon · http://dragonnews.blog.hu/ 2010.08.04. 21:54:14

@zord: Te milyen csalival jössz holnap?:)

Skandinávia-mánia 2010.08.04. 21:54:34

@sdragon: Az infoforrás személy azt is írta nekem, hogy szerinte nem lesz belőle semmi, egyszóval ezt nem kell komolyan venni. Ez a személy a maradék migek egyik kiszolgálója, ezért bátorkodtam őt kicsit komolyabban venni.
Én tényleg nem vagyok tisztában sok dologgal, de kiabálni nem kell velem.

sdragon · http://dragonnews.blog.hu/ 2010.08.04. 21:58:30

@Skandinávia-mánia: Nem kiabáltam, de ez nem ilyen egyszerű. Egy repülőnapi bemutatót nem repülhet le akárki. Ha tervezett a bemutató, olyan pilótát küldenek. Ha nem, nem valószínű, hogy a kecskeméti betonon meggyőzik, hogy repüljön. Ha az informátorod MiG-eket üzemelted, neki jobban kellene tudnia, hogyan működik ez. :)
Reméljük a legjobbakat, de szerintem a mostani kínálat a 10 órás dinamikus program, hatalmas felhozatalt jelent.

Skandinávia-mánia 2010.08.04. 22:05:19

@sdragon: Talán úgy értette, hogy a vendégeskedés alatt esetleg kipróbálják egymást. Nyilván nem a repnap programja alatt...
Persze csoda lenne, de baromi kíváncsi volnék, hogy mondjuk az izraeli f-16-ot úgy elkapnák-é, mint az ohio-iakat....

KGyST · http://repules.tumblr.com 2010.08.04. 23:46:44

A scramble alapján holnap:

Hello,

The following is expected for Kesckemet on Thursday 5 August: (times are zulu)

Citation 560 Swiss AF T-784 SUI784 : ETA 08h07 / ETD 09h05
Beech 1900 Swiss AF T-729 SUI729 : ETA 08h46 / ETD 10h05
AN-26 Romanian AF 810 ETA ROF117 : ETA 08h51
L-159 AERO Vodochody ??? AERO607 : ETA 09h09
F-18C Swiss AF J-5024 + J-5017 SUI517 : ETA 09h20
EF-18A Spanish AF ??? AME1507 : ETA 09h35
MB339 Italian AF ??? I4480 : ETA 09h40
MB339 Italian AF ??? I4479 : ETA 10h10
Casa 235 French AF F-RAIZ CTM1847 : ETA 10h15 / ETD 12h05
Team Iskri Polish AF ??? PLF401 : ETA 11h22
Mirage F-1 Spanish AF ??? AME1406 : ETA 11h38
JAS 39C Swedish AF ??? SVFG391 + SVFG392 : ETA 12h17
C-130J Italian AF ??? I2181 : ETA 13h19 / ETD 15h05
Casa 295 Spanish AF T.21-02 AME3595 : ETA 16h16

This is it for now (4/08/2010 22h45lt), and these are IFR flightplans. There will also be some VFR flightplans inbound, but these I can not see now.

I hope this helps

mapex 2010.08.05. 07:05:48

@Hunyo: A Norbi Guiness mi a fenét keres a programban?

Kakukkeger 2010.08.05. 10:45:48

Sziasztok!
Egerből megy valaki le a repnapra?

falconfan 2010.08.05. 13:09:20

úton a 27-es kb. 2-után várható. a griffek mennek majd elfogni így aki kecsón van lehet hogy láthatja a vegyes köteléket. TALÁN pénteken kicsit fog is repülni...

quaker 2010.08.05. 18:27:52

@falconfan:
Na persze.....17:25-ig nem értek ide.

Liverbird 2010.08.05. 18:50:09

Hm, a 27-es hatótávolságát ismerve, lehet hogy kelet felé indult a gép és csak holnap fut be :)

Liverbird 2010.08.05. 19:11:26

Tényleg, blogtalálkozó lesz idén? Két éve mintha lett volna, sajnos kis létszámú. Mintha a görög Corsair-nél lett volna a helyszín :)

Open Skies 2010.08.05. 21:02:18

@falconfan: Te az aerophyl falconfan vagy?

Liverbird 2010.08.05. 21:16:27

@Open Skies: Szerintem nem. Aerophyl aka Stonefort falconfun néven szokott írni :)

Liverbird 2010.08.05. 22:12:38

Eh, izraeliek nem aprózzák el, még célzókonténert is hoztak :)

toth.tomi 2010.08.05. 23:43:21

Elméletileg rossz volt az idő Ukrajnában, ezért holnapra halasztották.

Open Skies 2010.08.06. 06:54:01

@Liverbird: most nézem hogy Stonefort az indexen falconfun "u"-val. Azért kicsit zavaró a hasonlóság.

Beat it! 2010.08.06. 10:17:20

Egy blog találkozó tényleg jó lenne, pláne, ha vasárnap is lenne, valszeg csak aznap fogok tudni menni...
Zord: Ha lesz találkozó, és van még a Dani Zoltán dedikált 20 másodpercből, vennék egyet szívesen!

A programok időrendje is felkerült, 2 képességbemutatóval a végén, "csak" Gripen - 29 résztvevőkkel...

mapex 2010.08.06. 10:33:23

@Beat it!:
Pedig a gyakorláson úgy láttam hogy repült az An-26 illetve kettő Mi-24 is, szerintem ezek kiamardtak a felsorolásból.

Batkaa 2010.08.06. 12:27:12

@mapex: Szolnok térségében a Tisza vonalán egy 29-est és egy Griffet láttam vagy egy hete kötelékben. Gondolom arra gyakoroltak.

Batkaa 2010.08.06. 12:49:01

Ebben a pillanatban haladt át fölöttünk (Szolnok-É) déli irányban a hétgépes kötelék.
Egy AN-26-os és vélhetően három-három 29-es és Griff!
(Azért vélhetően, mert csak nehezen látszott a felhők között.)

Tano 2010.08.06. 12:54:08

@Batkaa: Rosszul láttad. Az kérlek szépen az ancsa mellett egy Szuhoj volt, én is láttam:) Végre megjött!!!

Batkaa 2010.08.06. 13:49:19

Pff, na tessék! Számolni se tudok?! :)
(Mentségemre, az ilyen hátulról megvilágított tejüveg égbolttól azonnal könnyezek.)

zord 2010.08.06. 15:23:10

@Tano:

Nem baj, legalább megfotózta valaki! Na de ki?

Zord

falconfan 2010.08.06. 15:48:05

@Open Skies:
nem. nevet változtattam az "undisputidról"-(ezt egy box fórumon használom)-és mivel kedvencem az F16 így választottam a nevet.
viszont tegnap hallottam 1 érdekes infót: miszerint a 27-es repült volna csak a mi szervezőink nem engedték nehogy baj legyen....hát ha ez igaz akkor 1-2 embert most nagyon utálok a szervezők közül...

falconfan 2010.08.06. 17:42:33

na ez a felháborító! egyes "begyepesedett" fejű emberek még mindig túl sokan vannak vezető szerepben. a szu27-esek nagyrészt pilótahiba miatt potyogtak le nem a gép miatt. ennyi erővel bármelyik gép lezuhanhat. de utálom az ilyen felfogást!!!

szoltam 2010.08.06. 19:03:52

A hétgépes kötelék bejövetele 2000feet-en (!!! lol...) eszméletlen volt, a Flanker landolása az őt segítő ötgépes kötelék élén meg egyenesen brutális...

balou84 2010.08.06. 19:49:50

@falconfan: Ez nem begyepesedettség. A biztonság az első. Te könnyen magyarázol innen, nem te tartod a hátad ha valami történik. Azt tudomásul kell venni, h a keleti országok kicsit máshogy kezelik a bemutatózást, vigyázni kell velük, lásd legutóbb Radom, ahol bár nem vallották be de nagyon úgy néz ki h többszörös óriási baklövések sora vezetett a bajhoz. Aki hoz egy szu-27est "nyugatra", azt nyomni fogja a tudat, h nagyot kell produkálnia, mert ő a különleges. És ilyenkor szoktak hülyeséget csinálni...
Ez is egy nem teljesen "egészséges" momentum pl: www.airliners.net/photo/Ukraine---Air/Sukhoi-Su-27UB/1307159/M/

Sidewinder 2010.08.06. 20:39:02

@falconfan: A Szu-27-eesel lehet szépen és emellett biztonságosan repülni.Párizs 2005:
www.youtube.com/watch?v=xsoYm6VkNYo

De ezt a szintet amit Szergej Bogdan hoz,nem tudják stabilan hozni az ukrán hajózók. Valószínűleg jóval kevesebb rep.idejük van évente,nem csak Bogdannál,de egy "sima" orosz Szu-27 pilótánál is.Bogdant el lehetne híni,de valószínű,hogy többe került volna. Az ukránok meg eljönnek olcsóbban,és bár nem repül a gép bemutatót,de legalább bele lehet ülni remélhetőleg. Ez is haladás az eddigiekhez képest.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.08.06. 21:13:31

@Sidewinder: Többe? Állandóan felteszem a kérdést, hogy mitől lett több ezer forint a belépő, mikor régen 800-1000 Ft volt? Miért van az, hogy mégsem jön több gép sőt, egyre kevesebb? Hova megy az a sok pénz? Igen, a tender döntésig marketing okokból jöttek. Viszont a sok pénz mégis elmegy valahova...

Érdekes, hogy régen 2 événte volt most meg szinte már évente van. Csak nem jó kis lenyúlos biznisz repnapot szervezni...? Hmhm...

sdragon · http://dragonnews.blog.hu/ 2010.08.06. 21:30:31

@molnibalage: Elárulnád mikor volt 1000Ft a belépő? Mondanál még egy dolgot, ahol 2003 óta nem emeltek árat? Különben csak egyszer volt egymás után repülőnap, amikor a légierő születésnapja volt. Gondolom ez érthető. Ez volt 2008-ban, azaz legutóbb. 2010-2006 ismét 2. :)

sdragon · http://dragonnews.blog.hu/ 2010.08.06. 21:35:17

@molnibalage: A másik. Sokszor mondtam nem kötelező ott lenni, de a pályavégén lévő szpotterek már csütörtökön is elégedettek voltak a felhozatallal. Nézz utána nyugodtan, hol voltak mostanában az IAF gépei, hol volt Szu-27, hol repült bemutatót a spanyol F1, hol repül ennyi kötelék Rivolton kívül és sorolhatnám a résztvevőket? Közel 10 órás dinamikus program és sok érdekesség a statikus soron. Ha ez neked nem elég, ne gyere.

Sidewinder 2010.08.06. 22:10:45

@molnibalage: Igen,látom te is sejted mi zajlik. Így a repnap előtt el akartam kerülni az emlegetését direkt. A kettővel ezelőttin,hatalmas bevétel volt. Akkor ígérgették 2008-ra az OVT-t meg Kvocsurt a Szu-30-al. Aztán persze nem jött egyik sem. Sikerült megtudnom,hogy 30 milláért jött volna Kvocsur és a segéderő ,amit a magyar szervezők drágállottak.De az előző repnapon rekordszámú néző volt. Az egyik repülési fórumon számolva,hogy 210 milla bevételt kellett hozzon az előző repnap,csak a jegyekből. És ebből nem jutott arra 30 hogy meghívjanak és repültessenek is egy olyan gépet,amit tényleg sokan várnak,ami a közönségszavazásokból is tükröződött. De nem jött a gép,mert "nem volt" pénz.

Sidewinder 2010.08.06. 22:12:51

Csak megjegyzésként mondom,hogy 4 napi belépő a MAKS-ra 12000 forint volt.... De itt be is fejezném a hangulatkeltést.

Batkaa 2010.08.06. 22:29:08

@szoltam: Hat vagy hétgépes volt végül?
Nekem rémlik, hogy hetet láttam. De akkor 26-os, 27-es, két 29-es, két Griff mellett mi volt a hetedik?!
Például volt valami, amiről filmezték a köteléket?

Liverbird 2010.08.06. 22:31:04

Én meg azt nézem, hogy a csehek biztos betegek. Sidewinder a szárnyvégen, méghozzá rolleronostul :)

Szeretnék már így látni egy magyar Gripent...

Ja, valaki meg tudná mondani, mi a különbség a cseh Gripen gyakorló Sidewinderei között? Az egyik szürke, a másik kék. Köszi előre is!

Liverbird 2010.08.06. 22:32:39

@Batkaa: Igen, egy harmadik Griffről filmezték a bulit. Érdekes, a Sufa-k nem kaptak ekkora kíséretet, pedig szerintem ők is megérdemelték volna.

Sidewinder 2010.08.06. 22:40:20

sdragon! Szerintem a mostani felhozatal a legjobb az elmúlt évekből. A Szu-27 és a Csőrike miatt megyek leginkább és persze a MiG búcsúja miatt. És ezekért szerintem megéri. Bár a MiG kivonását sajnálom.A Norbi ducitréning helyett viszont találhattak volna ki valami értelmesebb programot is...

falconfan 2010.08.06. 22:44:39

@balou84: nem hiszem hogy törvényszrű hogy minden 27es lezuhan repnapon. biztos lehetett volna valamilyen megoldást találni. nekem ez a 2 nap szentély régóta járok ki. és persze örülök ennek is ami itt van. de ha már évek óta várjuk és végre eljött ide de nem repülhet mert x és y lezuhant itt meg ott vele..hát nem tudom. nyilván én vagyok elvakult de én engedtem volna ha én vagyok a szervező és sokan mások is a reptéren (ahogy hallom). hát csak megáll végre ez a lezuhanás sorozat (megjegyzem utoljára 1 hornet zuhant le kandában még jó hogy itt repülhetnek)

quaker 2010.08.06. 23:25:24

@falconfan:
Hmmm....
Te csütörtökön azt is tudnivélted, hogy már úton van és 14 óra után érkezik a Su-27 Kecskemétre....ehhez képest pénteken szállt le.....

Szóval óvatosabban ezekkel a
"tegnap hallottam 1 érdekes infót: miszerint a 27-es repült volna csak a mi szervezőink nem engedték nehogy baj legyen....hát ha ez igaz akkor 1-2 embert most nagyon utálok a szervezők közül... "
mert, ha annyi a valóságalapja ennek az infódnak is, mint a csütörtökié volt - és annak ugye 0 volt -, akkor csak hangulatkeltés amit ezzel a témával kapcsolatban írsz.

Dynax 7 · http://spotter.blog.hu 2010.08.07. 01:58:37

A Szu-27-es eljöveteléről képek és egy kis szösszenet: spotter.blog.hu/2010/08/06/az_eljovetel

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.08.07. 05:53:50

@sdragon: 2003 táján, kb. ennyiért mehettem be, vagy eggyel előtte. Aztán 2007-ben lett ez a 4000 Ft tája. Miféle hipreinfláció drágít meg valamit 4-7 év alatt valamit ami 800-1000 Ft volt és aztán most 4-5 ezer?

A gép felhozatalon nem látszik a difi. Nem azt mondom, hogy szar. Azt nem vágom, hogy a pénz hová tűnik el, mert jelek szerint nem a meghívott gépekre...

szoltam 2010.08.07. 06:29:03

Ne hagyjuk szó nélkül a Rafale-kötelék érkezését és fáklyát nélkülöző, mégis hihetetlenül dinamikus beköszönő manővereit. A vezér olyan szűkre vett körről szállt le, hogy gyakorlatilag csak a touchdown pillanatában ért tengelybe és fejezte be a fordulót... :)

sdragon · http://dragonnews.blog.hu/ 2010.08.07. 06:48:40

@molnibalage: Nézz utána. 2003 óta ugyanazok a jegyárak, ha hivatalos helyen veszed. Szerintem ez azért nem rossz.
A MAKS-os
jegyárakat pedig nagyon érdemes az oroszok átlag jövedelméhez viszonyítani, úgy elég horror.

Rommel28 2010.08.07. 10:30:34

Most nézem, hogy az amik Strike Eagle-t küldtek.:)
Azt hittem csak sima lesz...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.08.07. 21:06:17

Mivel nincs új bejegyzés ide kommentelek. Először a negatív tapasztalatok. (Ebből lesz kevesebb.)

- Lehetőségünk volt ingyen bemenni, kaptunk ingyen jegyet. Apró hiányosság, hogy a szervezők jóvoltávból ezekhez sajnos nem tudtunk hozzájutni, csak küldözgettek ide oda. Inkább vettünk jegyet, csak legyünk már bent.. (Valakinek azért sikerült.)

- Iszonyatosan sok helyen lehetett a helyszínen jegyet venni, nagyon sok a feleselges kapacitás e téren. Ellenben a karszag ragaszgatást nagyon kevés ember végezte. A 2. számú kapu kész katasztrófa volt, mert normális sor nem alakulhatott ki. Kész káosz. Ellenben a 3. számú kapunál a kb. 150 méter hosszú sor (kaptól a ragasztásig) kb. 10 perc alatt lement, mert a kellően szűk "folyosón" tisztességesen sorba álltak az emberek és nem tülekedtek. Ettől függetlenül nem értem, hogy miért nem lehetet volna x2-szer több karszalag ragasztó. A fizetőkapukból is sok van az autópályákon szerte a nagyvilágban.

Ezzel kb. vége is a rossz tapasztalatoknak!

falconfan 2010.08.07. 21:19:13

@quaker: azért nem kell ennyire támadólag fellépni. van 1 volt mig29-es pilóta jóbarátom aki tartja a kapcsolatot a bentiekkel (volt pilóta társaival). na most ezek az infók tőle származtak előttem beszélt velük telefonon. ezeket nem én találtam ki és pláne nem hangulatkeltés céljából. soha nem volt egyetlen fórumon sem célom a hangulatkeltés. nyilván az infók bent is lehetnek torzok vagyis nem úgy alakulnak ahogy ők mondják. a telefonálás pillanatában ezt mondták én meg gondoltam továbbadom pusztán érdekességként és nem hangulatkeltés v a társaság félrevezetése céljából.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.08.07. 21:19:19

Akkor jöjjön az ami tetszett. :)

- A szervezők nagyon jól lekezelték a kezdeti rossz időt.

- Igyekeztek a legütősebbeket felküldeni és ragaszkodni az eredeti ütemtervhez. Sajnos pont a svájci Hornet húza a rövidet - bár a magas hegyek között jobban szokva lehet az ilyan pocsék körülményekhez - és nem mutathatta be teljes tudást. Azért így is mutatott egy új elemet. Nagy állásszögú manőver, de nem egyenesen, egy teljes kört lenyomott. Ilyet még egyetlen géptől sem láttam eddig repnapon!

- A Rafale valami iszonyat brutált repült szerintem. Folyamatosan gyártotta a fordulókat, orsókat és egyikből ment a másikba akár emelkedés közben is. Még a mostani hajtóművekkel is iszonytos tolerő van a masinában a gép tömegéhez képest, de az új hajtóművekkel valami elképesztő lesz. Aerodinamikailag igazi meseterdarabnak tűnik.

- A show végén levő MiG vs. Gripen fogócska nagyon jó volt. Nem kicsit, NAGYON! Csak nem hallgattak Zord javaslátára? :) I

lyet tényleg nem igazán láthat az ember! A low levet strike szimulálás sem volt rossz sőt, egyenesen meg is mutatta, hogy miért fontos ez ma is ez a képesség. Tudtuk hogy jön, de mégis szinte csak akkor láttuk meg a gépet, mikor már a fejünk felett voltak. Az inracsapdákkal sem spóroltak.

Picit talán lehetett volna látványosabb felpattanó manőver, de ez csak a szokásos kukacoskodás tőlem. :)

A végén a 4+2 MiG+Griff kötelék is szép volt. Nem demóval, de szerintem szépen búcsúzott a MiG.

Véleményem szerint több ilyen demonstráció kellene, akár nyílt és nyilvános éleslövészettel is, nyílt nap jelleggel.

A Mirage F1 repülése érdekes volt, mert nem láttam, hogy akár egyszer is fáklyát kapcsolt volna. Csak nem spórolnak ott is az üzemidővel?

Pár apróság zavart még azért.

- Sajnos sem Rafale sem Mirage F1 nem volt statikuson, pedig így volt feltüntetve. :(

- A két bemondó sajnos még mindig sokszor mond butaságot. Eseményeket és tényeket is többször összekevertek. Persze ez nem valószínű, hogy az áltag látogatót zavarja.

- A norbis "produkciónál" azért sokan fordultak hátra és mormoltak el egy csendes káromkodást...

Alapvetően azt kell hogy mondjam, hogy 2003 óta messze a legjobb repnapot látthattuk itthon! Minden gép és kötelék kitett magért!

(2005-ben nem voltam, akkor Zeltwegben voltam. Azóta áhítozom olyna F-18 demóra, amit ott láttam a svájci géptől.)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.08.07. 21:21:44

@molnibalage: Még pár észrevétel.

A spanyol Hornet sokkal jobban repült, mint legutóbb.

A dán Falcon sem volt olyan szürke a holland demóval összevetve, kifejezetten üdítő volt a produkciója. Sajnos a pilóta peches volt, a jobb oldali Smokewinder felszállás után szinte azonnal megadta magát. :(

A C-27 demó is nagyon ott volt a szeren.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.08.07. 21:23:16

Bocs a floodolásért.

Valaki felvette esetleg a Rafale demót vagy a magyar gépek erődemonstrációját a végén? Nekem sajnos akkor már lemerültek az elemeim és amúgy sem ütős cuccom volt finoman szólva. Ha valakinek ezek megvannak - főleg az utóbbi - akkor fel kellene tolni a netre, hogy lássa a nagyvilág is, hogy mi volt itten!

falconfan 2010.08.07. 21:32:10

@molnibalage: a bejutással nekem is volt némi problémám elég vontatottnak bizonyult de nyilván ennyi emberrel ez nem egyszerű. én 7-30 előtt értem oda de ha jól emlékszem csak 7:30 után nyitották a kaput. az időjárás volt a legnagyobb negatívum ami igen szegényessé tette 1-2 jobbra érdemes repülő programját de hát erről ők nem tehettek. talán ami nem tetszett hogy sajnos önhibájukon kívül a pár repülés kimaradt de a typhoont belecsempészhették volna valamelyik szerényebb teljesítményű gép helyett ha eggyálltalán csak az időjárás-miatti programelmaradás miatt maradt el a repülése...
arra lennék kiváncsi kinek mi tetszett a legjobban a jetek közül: nálam abszolult a prímet a rafale repülése vitte és pláne a magyar képességbemutató a végén! a spanyol hornet és a belga f16 (azért csak őket írom mert a másik nemzet 2 ugyanilyen gépét az időjárás befolyásolta) kissé csalódást keltett.

falconfan 2010.08.07. 21:53:22

és még 1 pusz: nagy öröm volt számomra hogy pont azon a kapunál volt a magyar gipenek indítózónája ahol kimentünk. így a végén pár tíz méter távolságra mindenkit megcsaphatott a visszaguruló gépek hajtóműjének hője. a "D"-ben pedig hátul ülő pilóta szarvakkal feldíszített sapkában hülyéskedett mindenki nagy örömére:-D

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.08.07. 21:54:21

@falconfan: Az előzetesen kiadott programban sem volt EF, pedig állt ilyen gép az indítási zónában. (Lehet, hogy rosszul láttam.)

falconfan 2010.08.07. 22:34:43

@molnibalage: benne volt most újra meg is néztem. viszont én láttam az f1-nél fáklyát többször is pl. azzal szállt fel is de repülés közben is használta. itt azért nem értek 1 dolgot: annó olvastam 1 könyvben olyat hogy a franciák a mirage f1-et akarták az F16 ellenfelének a piacon olyanyira hogy állítólag légiharcra ki is hivták az amerikaiakat. na most az F1 repülését látva nem tudom( már persze ha ez igaz) hogy mit is akartak a falcon ellen...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.08.07. 22:45:48

@falconfan: Legfeljebb megpróbálhatták kiállítani ellene, de a két gépről első pillantásra látszik talán még egy laikusnak is, hogy nem egy korban születtek.

szoltam 2010.08.07. 23:01:48

@molnibalage: A spanyol Hornet három (?) éve a pénteki gyakorláson repült nagy állásszögű 360-at, de a repnapon már nem mutatta be. Bár lehet, hogy nem jól emlékszem...

falconfan 2010.08.07. 23:10:20

@molnibalage: tudom én is ezért is csodálkoztam...
nem tudom valamelyikőtök látta-e az egyik török F5 füst helyett 1 lángcsóvát bócsátott ki pár másodpercig érdekes volt. na és még a spartan, az sem volt gyenge...

bvik 2010.08.07. 23:21:50

Nekem is nagyon tetszett az idei repülőnap. A statikus gépek...sosem láttam még élőben F-15E-t, Szu-27-est, F-16I-t. Sikerült bejutni a Szu-27-es kabinba is...az tényleg odab@szott. :)
Beszélgettem magyar és amerikai pilótákkal is...sokmindent meg lehet tudni néhány perc alatt ...
A dinamikus programból kiemelném a Gripenünket, a svájci Hornetet, a Rafale-t (a bukfenc tetején nyitott futót, majd abból szállt le...), a C-27...nagy tapsot kapott a leszállás után. Tetszett még a PS, az F-16 szokásosan jó volt. Szándékosan a végére hagytam a képességbemutatót. Szerintem nagyon jól összehozták. A gyors alacsony támadások és a légiharc is élvezhető volt.
Majdnem minden repülőnapon ott voltam, de ez tetszett idáig a legjobban.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.08.07. 23:26:15

@falconfan: Ja, ezt elfelejtettem. Az egyik gép kétszer is fáklyát kapcsolt, de mindkétszer csak az egyik hajtóműnél volt hosszú láng. Elsőre ez szándékosnak tűnt, akkor orsózta körül a másik gép füstjét. Ekkor nem volt gond.

Egy zárkózásnál is kapcsolta a pilóta, na akkor szemmel láthatóan megdobta a gépet és kiesett a formációból a gép. Műszkai hiba lett volna?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.08.07. 23:27:41

@bvik: Hogyan jutottál be a Szuhojba? Én F-16-ba ülnék bele nagyon, de a Sasban sem duzzognék. :)

bvik 2010.08.07. 23:36:04

A Sasba azért nem engedtek be, mert "ez egy robbanó ülés és nem szeretném, ha bajod esne" mondta nevetve az amerikai pilóta...:)
Kedvesek az ukrán műszakiak. Meg kell kérni őket és beleülhetsz.............. Előttem kb 15-en másztak bele, még utánam is sokan voltak.

Skandinávia-mánia 2010.08.07. 23:41:43

Kár, hogy soha többé nem jön Szu-27 újra...

falconfan 2010.08.07. 23:43:37

@molnibalage: nem tudom de érdekes volt. mindenesetre mindig lenyűgöz ahogy egymástól az elmondások szerint sokszor 90cm-re repülnek ilyen gyorsan és ennyire eggyütt, a szólista mindig tudja mennyire menjen ki a reptér fölül és pontosan érkezzen mikor az alakzat már kiment..pedig nem egyszer láttam már őket de mindig lenyűgöz ..gép és ember harmoniája fantasztikus!
mindenképp le a kalappal a képességbemutatóért, fantasztikus volt mindig kellene ilyen! viszont a 29-eseket talán utoljára látni úgy hogy igazából nem volt búcsúrepülés!:-(
mindegy holnap még megnézem őket, de kár ezeket kivonni! nem hiszem hogy ha szlovákokhoz hasonlóan nem tudtuk volna őket üzemeltetni míg van bennük rep idő utánna jöhetett volna az új gép! mindegy ezt már biztos kitárgyaltátok ...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.08.08. 00:21:37

@falconfan: Az én szemeben a pár perces Griffekkel való fogócskázás méltó volt. A géppel azt mutatták be, amire való és nem látványos showelemek. Azt én is sejtettem, hogy "lefekszenek" a Griffeknek.

falconfan 2010.08.08. 00:34:37

@molnibalage: lehet én teszem magasra a mércét: a mig21-esek kivonásához akartam hasonlót.persze ez durva hasonlat ismerve a mostani körülményeket.. de legalább 1-er és utoljára mig29 magyar demó és a végén 4-5 gép a levegőben (bár ennyit talán már nem is bírnak emelni). szóval ilyenekre gondoltam...

JohnTerry 2010.08.08. 22:20:19

Nem találok szavakat, hihetetlen volt az idei repnap....szombat is, vasárnap is...
Köszönet a szervezőknek, és a pilótáknak!

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2010.08.08. 23:04:42

@JohnTerry: ... és a műszaknak, aki alájuk tolta a gépeket!

Beat it! 2010.08.08. 23:47:32

@bvik:
Én is beültem a Szuhojba, miután nemzetközileg elfogadott módon megkértem az őrt (technikust?). Olyan igazolványt mutattam neki, ahol az arckép melletti számok 0-ra végződnek. Gondolom te is így jutottál be... :)
A gép méretei ellenére nem tágas a kabin. Mig 29-ben még nem ültem sajnos, de gondolom forma-forma lehet.

bvik 2010.08.09. 10:40:33

@Beat it!:
Ültem már párszor a MiG-29-ben is, de szerintem ahhoz képest a Szu-27 fülkéje akkora mint egy kényelmes fotel. :)

Allesmor Obranna 2010.08.09. 13:46:47

Én anno Pozsonyban ültem a 08-as Szuhojban, ami mellesleg ugyanilyen infracsapda nélküli(?-nem vagyok biztos, hogy egyátalán nincs, csak nem ugyanaz a fullánk) korai széria volt mint ez a 30-as harci.. Lényeg a lényeg, a gép kabinja nem akkora, mint azt a dekk méretéből várnánk, nem szűkös, de kb tényleg akkora., mint a 29-esé.
A Szu-22-esnek viszont tényleg nagy hodály a kabinbelsője.

falconfan 2010.08.09. 14:14:19

jó volt sőt számomra jobb a vasárnapi mert voltak olyanok akiket korlátozott az időjárás szombaton most pedig igaz egész későn jóidős programot tudtak repülni. a typhoon kissé csalódás volt hogy csak ennyit repült de az a mozgékonyság ahogy a felhők fölé emelkedett fantasztikus volt! a rafalenak szintén nem volt párja viszont most a belga f16 volt amelyik számomra a 2. legjobbat repülte. a szlovák mig nem repült olyan látványosat mintha a mi pilótáink repülték volna...összevéve talán tényleg ez volt a legjobb repnap a kecskemétiek közül!

mapex 2010.08.09. 19:15:58

Véletlenül láttam mikor hazarepült a Szuhoj, míg a kecskeméti állomáson vártam a késő vonatomra. Tett egy tiszteletkört a reptér felett, aztán néhány orsó és az An-26 után fordult!
Egyébként nekem is ahogy ülepednek le az élmények talán a legjobban tetsző repülőnap volt.

Collingwood 2010.08.09. 19:31:23

Sziasztok!

Azt hiszem, ez volt eddig a legjobb kecskeméti show, amit láttam (pedig ez már a 4. alkalom volt). Le a kalappal a szervezök és a résztvevök elött.

Kicsit ehhez kapcsolódik egy kérdésem: elég sok szabadidöm lesz augusztus 16. és augusztus 29. között, és szeretném spotterkedéssel eltölteni. Tudtok valamilyen eseményröl ebben az idöben Kecskeméten? Ha nem lesz semmi kulönös, hogy néz ki egy normál hétköznap, mennyi a repulés. érdemes emiatt Budapeströl lemenni Kecskemétre? (Elég "örult" vagyok, ha egy-két fel/leszállást megnézhetek, akkor nekem már megéri:))

Elöre is köszönöm,

Collingwood

zord 2010.08.09. 21:25:12

A repülőnap tényleg kiváló volt. (Ezt én mondom, aki inkább a nem kereskedelmi alapú családias nyílt napok és nyilvános erődemonstrációk híve vagyok).
Le a kalappal a szervezők előtt, köztük természetesen Vida úr említendő, hogy azért nevet is említsünk, bár nem vagyok az individuális kiemelés túlzott híve. És le a kalappal a magyar katonák előtt, akik kapott feladatként elvégezték a munka oroszlánrészét. Kívánok mindegyiknek jó szabadságot, amennyiben erre most lehetőségük van! Egyszóval teljesen felnőtt a kecskeméti rendezvény a legjobb színvonalra, amit egy ilyen jellegű eseménytől bárhol a világon el lehet várni. Pont.

Ami a sajtót illeti, ott persze van teendő, és ezt a KÖRÜ hangárban ki is fejtettem a HM illetékes, régi-új kommunikációs embereinek. Ha tetszik ha nem, a professzionális médiát külön kell választani az egyre terebélyesedő szpottertársadalomtól. A két csoport céljához optimalizált lehetőséget kell adni, és akkreditációs rendszerüket megoldani. A nagy nyugat-európai airshow-kon már pénzért árulják a szpotterhelyeket. Akár így, akár ingyen ezt itt is meg kellene csinálni. De külön a sajtótól - ez mindkét(három) fél érdeke. Az pedig, hogy ki a professzionális újságíró, azt még mindig az dönti el, hogy publikál-e és ezzel keres-e pénzt.
Én ezért a sajtó-akkreditációs folyamatba belevenném a főszerkesztőnek a kecskeméti repülőnapra szóló "feladatszabását" tartalmazó levelet, és/vagy referenciacikkek csatolását.
Ami a fotós helyeket illeti: biztos buli valakinek kamion-utánfutókat bérelni és bérbeadni, de mint fotós helyek szűkek, instabilak, stb. Nem mondom, az emelt szint mindig jó, de ha egy derékig érő 50 méteres korlátszakaszból kijelölnek kettő-hármat jó helyeken, esetleg némi kerti sátorral az árnyék végett, az sokkal egyszerűbb, olcsóbb, biztosabb, egyszóval jobb. Ha már minden áron költségekbe akarják verni magukat a rendezők, akkor poolos rendszerben indítsanak a nap folyamán egyszer-kétszer buszt (sőt: nyitott platós teherautót) az indítózónába, vagy egyéb jó fotópozíciókba. Ilyenre több helyen volt már példa (pl. Caslav, pedig az "csak" nyitott nap volt). Ami az információközlést illeti, az pedig kifejezetten gyenge. Ilyenkor a HM/MH/légierő vonatkozásában széltében-hosszában nyomni kellene az infót, az interjúlehetőségeket, stb. Persze, szépek a beszédek, de szükség van valós (szakmai) tájékozatásra is.

Ja, és még egy: a repnap előtti csütörtök-péntekre szerveznék egy légierő-szakmai konferenciát.

Zord

Sidewinder 2010.08.09. 21:40:58

Szerintem is jól sikerült repülőnap volt,tetszett. A MiG ek látványos "adjuk meg magunkat" jelenetén nem csak engem hanem a vadászpilótákat is kicsit megnevettette.De,jó hogy legalább ilyet is láttunk.Szombaton voltam,minél később repült valaki,annál jobb kört repülhetett,mert javult az idő,és vihetett bele függőleges figurákat is. Tetszttek az F-18-asok én a svájcit azért értékelném többre,mert szarabb időben kellett nagyot nyújtania, a Rafale volt a csúcs a szuperszónikus gépek közt, a szlovák MiG-től többet vártam,mert többet tud az a gép,csak nem például Szatyi ült benne. Nagyon szépet repült a Csőrike is. A kedvencem viszont az olaszok szállítógépe volt. Gyönyörűen repült. A Szu-27-esbe nem ültem,a legtöbb embert elhajtották,haver haverja,volt vadászpilóta barátnőjének az unokatestvérének a sógora beülhetett délelőtt. Aztán délután mire elfogyott a pénzem,láttam,hogy egyre többeket engednek fel,és nem hajtanak fel mindenkit,sőt közvetlenek,még mindenkivel kezet is fognak. Aztán az egyik kézfogásnál látszott az ukrán műszaki kezében a pénz:) Mint később megtudtam 500 forint a tarifa. Egy kedves haver még kölcsön is adott,de addigra meg becsukták,letakarták a gépet. Szóval tetszett ez a repülőnap,vasárnapról nem tudok mit mondani,mert repülni voltam és próbáltam fent maradni a kirakat időben.Regény befejezve.

zord 2010.08.09. 22:01:14

@Sidewinder:

Köszönjük az értékelést!

És milyen volt az a kirakat idő? Plusz kettő, belefordulsz mínusz három? Mivel nyomtad? Hú de hiányzik egy kis pirátozás nekem is! Imádtam azt a fagépet!

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.08.09. 22:01:51

@Sidewinder:

"a szlovák MiG-től többet vártam,mert többet tud az a gép,csak nem például Szatyi ült benne."

Véleményem szerint nem véletlen repült olyat a pilóta, amit. Szerintem logikusabban gondolkodnak és nem túlzott "kivagyiságra" szórják a repórákat. Viszont nem is olyan a hadrafoghatóság, mint itthon...

Szerintem bármelyik tehetséges MiG-29 pilóta képes kihozni a gépből azt - és nehogy már azt higyjük, hogy csak magyar lehet az - amit a magyar pilóták megcsináltak, "csak" repóra kell hozzá. Vagyis pénz, forrás és akarat.

Két dolog viszont azonos a beszámolók többségében. Eddig mindenkinek tetszett és a legtöbb ember szerint a Rafale repülte a legkeményebbet.

Sidewinder 2010.08.10. 22:05:42

@zord: Igen ilyen volt,csak annyi különbséggel,hogy max +1ig ment fel. Aztán megint jött a felhőfoszlány és csácsá. Leárnyálkolt mindent. Pedig reggel már 10 előtt jöttek a cumulusok,igen szépek voltak,aztán bejött fölé az a fekete foszladozó réteg. Az szépen leárnyékolt mindent. Néha volt egy két lyuk akkor sütött, a nap de szabályosan égetett. Max. 20 percig utána megint vége mindennek. Egy gyémántkoszorús pilótánk több mint egy órát várt a lyukra,besugárzásra a kétüléses gépben egy másik pilótával. Aznap ők nyertek,hisz ők ültek legtöbbet gépben,bár leginkább a földön . Aztán felszálltak de csak 7 percet tudtak maradni. Ez mutatja milyen szar idő volt. Amikor ugyanis,más,még oktatók is max 8 percet bírják fönn akkor ő el szokott tűnni 4 órára majd panaszkodva leszáll,hogy szar az idő:)) Én egy szarnak látszó de mégis jó periódust fogtam ki,12 percig sikerült fent maradnom egy felszállásból. Aztán jött még kettő ott merült mint a balta,3 perc alatt lent voltam. Góbéval repültem egyébként. Volt Pirat,csak 40 méterről terepreszállás közben dugóba perdült és rommá tört sajnos. A pilóta másik terepet akart választani az eredeti helyett,de már kint volt féklap és kicsi volt a sebesség. A féklap működtetőkar abban a helyzetében is maradt ugyanis becsapódáskor komolyan meggörbült,visszanyomni nem lehetett.Nekem nincs Pirat típusom. C vizsga után lehet,hogy megkaptam volna, nem tudom,de szegény addigra már nem volt egyben. Na de erről ennyit. Csak azért írtam le,hogy fordulóban,bedöntve kis sebességnél fékalapot soha.
molni: Lehet,én azért írtam Szatyit mert ő még korlátozva is komolyat nyújtott a géppel.A hadrafoghatósággal kapcsolatos véleményeddel egyetértek maximálisan.Ez megint hosszú lett,úgyhogy vége.

zord 2010.08.11. 09:09:59

@Sidewinder:

Köszönöm, végre hírek a repülésről, melyet nem gyilkolásra szánnak ;-)))

Zord

block50 2010.08.11. 21:31:51

Egy másik oldalon az ukrán pilótával kapcsolatban elhangzott, hogy nem tudott angolul és mindössze 5 óra repült ideje volt az idén...?!

Hallottatok erről valamit? Ha ez igaz, akkor örülök, hogy nem repült bemutatót...

exi_ 2010.08.12. 14:15:15

@block50: Szlovak mig-29 -be sikerult betekintenem es szomoruan azt kell mondjam, hogy meg a display szot sem ertette a pilota.
süti beállítások módosítása