Alig telt el egy hét azóta, hogy az első honvédségi H145M helikopterek megérkeztek a donauwörthi gyárból, ma sor került a típus első kiképzési repülésére idehaza, a szolnoki bázison.

A 02-es délután negyed kettőkor, a torony előtti apronról indult feladatára.

Pár perccel korábban. A bázisparancsnok fotózza a feladatra induló magyar hajózót.

2019 és 1969. H145M a beton fölött, hátul a 3304-es minyó a hosszúfalon.

Gyorsítás 20-as irányba.

Pillantás az új gépek fogadására felújított egyik hangárba. A fűtésrendszert a sajátos feszített betonszerkezetre függesztették.

Műszakiak OTJ képzése a 02-es segítségével. A háttérben a gépek földi mozgatására jelenleg használt TLD JET-16 elektromos vontató.

Megbeszélés a H145M első magyar hajózói és az egyik gyári oktató között a repülés előtt a 01-es pilótafülkéjében.

A csúszótalpas helikopterek földi mozgatásának kulcsa a hidraulikus emelővel felszerelt kerekes vendégfutó (GHW), a mi esetünkben a Lico 2079 . És persze a bal hátsó zavarótöltet kivető kazetta is látható ezen a fotón.

Fedőneve "okostojás" :-)
Zord
