Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

január 2022
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Címkék

Airbus Helicopters (20) AirPowerNews (80) éleslövészet (20) f 16 (20) Gripen (66) gripen (76) Győr (15) H145M (29) Hajmáskér (30) helikopter (45) hírek (30) honvédség (21) hungarian (29) hungary (63) kecskemét (45) Kecskemét (59) Körös-hegy (20) Kub (20) légvédelmi rakéta (24) lövészet (16) magyar (42) Magyar Honvédség (17) Mi-17 (24) Mi-24 (28) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (21) radar (18) Szolnok (49)

HTML

Mi-24 elszállítás - más látószögből

2017.12.02. 18:07 | zord | 11 komment

Ma elszállították oroszországi nagyjavításra a honvédség közel negyed évszázada kallódó ex-NDK-s Mi-24P-it. A LégierőBlogger igyekezett újabb perspektívát találni az immár "rutinná" váló történés megörökítéséhez Kecskeméten...miközben arról hallani, hogy a 21 milliárd forintos magyar "program" egén tengerentúli viharfellegek gyülekeznek.

171202_ke_mi-24_masodik_elszallitas_1.jpg

Krokodiloktól övezett Ruszlán pakolás közben.

171202_ke_mi-24_masodik_elszallitas_2.jpg

Felszállás maradékfényben. Szódával elmegy.

 

Zord

Címkék: Szentpétervár Kecskemét Mi-24 An-124 nagyjavítás Volga-Dnyepr Vertoljoti Rosszii

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr6713411627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Beat it! 2017.12.02. 18:48:28

Zord vérbeli újságíró, tökéletesen érti mivel lehet az érdeklődők figyelmét felcsigázni, hogy utána tengernyi kommenttel árasszák ez az oldalt:
"a 21 milliárd forintos magyar "program" egén tengerentúli viharfellegek gyülekeznek."
Szóval erre kíváncsi lennék. Ha egy papíron aláírt szerződés teljesítésére 8 gép már a műhelyben van, akkor milyen viharfelhők jöhetnek?
Amerikai lobbira utal a célzás, de mit akarnak elérni?

Flankerr 2017.12.03. 14:26:59

@Beat it!: Jaja, ne tessék minket itt állva hagyni, elő a farbával :)

Open Skies 2017.12.03. 18:44:47

@Flankerr: Allitolag egyesek emiatt aggodnak...

privatbankar.hu/makro/itt-a-lista-amerika-nem-turi-meg-ezeket-az-orosz-cegeket-313507

Beat it! 2017.12.03. 21:14:07

@Open Skies:
Ha a NATO az üzleti okok mentén feláldozza a szövetségesek védelmi képességeinek fejlesztését, akkor ki kell játszani.
A magyar Mihukba simán szereltetnék NVG komp. műszereket, fedélzeti computert és képernyőt. Aztán megtiltanám, hogy - hasonlóan a Gripenekhez - bárki benézzen a kabinba nemzetbiztonsági átvilágítás nélkül. És így meg lenne oldva a probléma.

"az amerikai kongresszus arra hivatkozva fogadta el, hogy Oroszország katonai agressziót követett el Ukrajnában és Szíriában"
- erre meg csak azt tudom mondani, hogy a k. anyukáját amerikának. Ők talán nem követtek el katonai agressziót sehol az utóbbi 70 évben?

"az amerikai kormány meg akarta vizsgálni, hogy a szankciós lista mennyiben sérti az amerikai üzleti szférát, valamint az Egyesült Államok szövetségeseinek üzleti érdekeit"
- ez meg a hab a tortán. "Ha az üzleti érdekünk úgy kívánja, nincs szankció." Ergo a szankcióknak egyedül üzleti szerepe lehet? Hm...

Open Skies 2017.12.03. 22:48:26

@Beat it!: A NATO és az USA nem azt szeretné hogy olyan helikoptereink legyenek, amelyek alkalmasak a szövetségi közös feladatok ellátására is? Ha már oda tartozunk...

Nyilván, ha már emiatt le kell cserélnünk a helikoptereinket, akkor az amerikaiak azt szeretnék, ha valamilyen amerikai helikopterre cserélnénk le őket, mert Amerika üzleti érdekeinek ez felelne meg. (Ahogy az afgánokkal is lecseréltetik a korábban amerikai pénzből nekik vett Mi-17-eseket Blackhawkokra. )

Hogyan tudnák nálunk az új helikopterbeszerzést kierőszakolni?

Ez a jövő év elejétől bevezetett szankció a Mi-8/17/24 alkatrész utánpótlást ellehetetleníti? Mert ha nem, akkor néhány évig még nincs kényszerhelyzet a típusváltás miatt.

Ezért milyen szankciókat tudnának még bevezetni kimondottan Magyarország ellen? Hogyan tudnak még az amerikaiak nyomást gyakorolni Magyarországra?

Nyilván szimpatikusabb lenne, ha egy jó ajánlattal és megfelelő gazdasági ellentételezéssel próbálnák nekünk eladni a helikoptereiket.

De biztos, hogy ellenünk irányul ez az egész? Nem csak paranoiásak vagyunk?

Beat it! 2017.12.03. 23:08:54

@Open Skies:
Nyilván nem csak ellenünk irányul, de mi is szívhatunk vele, jó nagyot.
A "szövetségi közös feladatokra" kb a kommunikációs rendszernek és az idegen-barát felismerő rendszernek kell alkalmasnak lennie. Egyébként a gépeket úgysem vinnék külföldi feladatokra. Így viszont mindegy, ha a fegyverzet, alkatrész, stb. nem kompatibilis. Ha idehozzák a NATO heliket egy gyakorlatra, a kiszolgálásuk nem azon fog múlni, hogy nekünk milyen helikopterünk van. Mint ahogy eddig sem ezen múlt.

Ha az üzemeltetést lehetetlenné tennék, az nyugati gép beszerzését erőszakolhatná ki. De szerintem a sima szállító helikopter vonalon úgyis hamarabb lesz beszerzés. Az 5 db Mi-17 legalábbis elégtelen hosszútávon. Pár év, és a Mi-8-asokból kikoppan az üzemidő.

Ha pozitívan állok a NATO-hoz, akkor úgy is szemlélhetném, hogy elegük van a közel 20 éves tagságunk után, hogy még mindig az ex-szovjet hadianyaggal "rollerozunk". Ez alatt már régen le kellett volna cserélni minden fontosabb technikát nyugatira.

Open Skies 2017.12.03. 23:43:30

@Beat it!: "Egyébként a gépeket úgysem vinnék külföldi feladatokra. Így viszont mindegy, ha a fegyverzet, alkatrész, stb. nem kompatibilis..."

Szerintem igény az lenne rá, csak hát pontosan olyan helikoptereink vannak mint az ellenségnek általában és az alkatrészt is az ellenségtől szerezzük be hozzá.

Open Skies 2017.12.04. 00:14:38

Bár ezt a "NATO-kompatibilitás" témát egyszer már eljátszottuk a MiG-29 - Gripen váltásnál is.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2017.12.04. 14:43:04

A NATO-t és az USA-t vonjuk már ketté. A NATO már régen nem úgy muzsikál, ahogy Ők szeretnék, ezért már a IV. Öbölháború óta alkalmi szövetségeseket keresve harcolgatják a különféle beavatkozásaikat. (Kivétel Afganisztán).. Irakban sem a NATO van, Szíriában sem stb.
Az IFF és a komm rendszernek elégnek kéne lennie, hiszen a francia gépek is csak a közelmúltben lettek kvázi NATO kompatibilisek, és interoberálbilisak, pld. a Link16, vagy bizonyos fegyverpilonokkal. Egyébként meg az Ample-Train keresztkiszolgálási gyakorlatok ezt a célt szolgálták.
Hozzáteszem, hogy persze A Trump kormányzat táncra perdülne, ha minden NATO állam amcsi repülőeszközön repülne, de ők gyakorlatilag semmit sem adnának olcsóbban érte, meg tönkremenne az eu. repülőgép és hadiipar (ami gazdasági háborúban áll amerikában már több évtizede)..
A szankciókat csak az ilyen beszari kormányok veszik magukra. Nézzétek meg a magyar-usa külker kapcsolatok pénzbeliségét. Hol van az eu-n belülitől.. Sehol. Igazából csak a pénzügyi szektorokban kavarnának be, de gondoljuk meg, hogy németország építi a északi áramlattot, ott mennyi multi és nagycég, alvállalkozó és fityfene dolgozik, és mennyire vannak beszarva a szankcióktól?? Ja mi lenne a Viki Vezér kijelentné, hogy amiért az amcsik orosz rakétahajtóműveket alkalmaznak még katonai célre is, ezért mi holnaptól beszüntettjük a téliszalámi importját....ugyan már..

Levente B. · combatant.blog.hu 2017.12.05. 13:11:17

Kapcsolódó téma:

"On 1.12.17 1st modernised Antonov-124-100 (RF-82011) was unveiled at Vostochny in Ulyanovsk, Russia."Deep upgrade" was carried out at the AO Aviastar-SP plant in Ulyanovsk.The aircraft was named Oleg Antonov in honour of the famous Soviet aircraft designer. ©Ivan Zubov & RusMoD"

pbs.twimg.com/media/DQNkT-1X0AAaGK0.jpg

pbs.twimg.com/media/DQNkRsjX4AACAbx.jpg
süti beállítások módosítása