Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (107) éleslövészet (23) f 16 (20) gripen (76) Gripen (73) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (34) helikopter (47) hírek (56) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) Kecskemét (65) kecskemét (45) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (21) Szolnok (52)

HTML

Helikopterek: kiírás heteken belül?

2015.02.10. 15:25 | zord | 293 komment

Vannak olyan esetek, amikor agyonhálózott világunkban egyes információk elsikkadnak, mert "helyi túlterhelés alakul ki az átvitel rendszerében", vagy egyszerűen más vonja el a figyelmet. Ilyen a miniszterelnök múlt hét szerdai nyilatkozata is, melyben kérdésre válaszolva arról beszélt, hogy helikopterügyben néhány hétnyire van a következő lépés, a (tender) kiírása.

150204_orban_helikopter_6.jpg

Amíg beérkeznek az új gépek, a Mi-8-asoknak kell helyt állniuk.

2015. február 4. Orbán Viktor Hír TV Magyarország Élőben.

(...)

--Mégis egy fontos cégügy, ami beszerzésre, hadiiparra vonatkozik: a honvédségi helikopter beszerzés. Ezzel kapcsolatban is megjelentek információk, hogy a részben német tulajdonú Airbusnak lehetnek olyan szándékai, hogy pályázik erre a honvédségi helikopterbeszerzésre. Ez igaz?

150204_orban_helikopter_5.jpg

A cég, amelyik "itthon van": az Airbus Helicopters (Eurocopter), melynek EC135-ösei jelenleg bérelve a légi mentőknél szolgálnak. A típus a cég német ágának (Donauwörth) a terméke.

-Verseny lesz, nemzetközi verseny, és el fognak indulni a németek is.

-Mikor lesz pályázat?

-A kormány háromszor foglalkozott már ezzel a kérdéssel, még nem jutottunk el odáig, hogy ki merjük írni, ehhez még legalább néhány hétnyi megfontolás, és előkészítő munka szükséges.

-Hogy milyen szempontokat vesznek figyelembe a beszerzés, vagy a pályázatok elbírálása során, az nyilván nem publikus, de az amerikaiak is érdekeltek a helikopterbeszerzésben. És volt már ilyen témakör, illetve hasonló beszerzés, amikor a kormány a Gripenek mellett döntött az amerikai F-16-osok helyett. Ennek okán kérdezem, hogy nem valószínűsíti-e, hogy újra szóba kerül a demokráciadeficit vagy korrupciós ügyek, ha mondjuk nem az amerikai ajánlat mellett dönt a magyar kormány?

150204_orban_helikopter_2.jpg

A katonai közepes kategória szakmailag kiemelkedő pályázója a Sikorsky Blackhawk lehet. A politikai érvrendszer már nem ilyen egyértelmű. Enyhén szólva.

-Erről hosszan tudnék mesélni, hiszen ez akkor történt, amikor először volt Magyarországon Fidesz-Kereszténydemokrata-MDF-Kisgazda kormány 98 és 02 között és akkor egy versenyben nem az amerikaiak mellett döntöttünk és abban a pillanatban kiderült Amerikában, hogy Magyarországon nincs demokrácia, sőt, antiszemitizmus van, és olyan kampányt indítottak velünk szemben tevékenyen részt véve a velünk és a velem szembeni választási kampányban, amilyet még nem láttunk korábban. Tehát ha a kérdést úgy kell értenem, hogy föl vagyunk-e készülve erre, akkor azt válaszolom, hogy igen, tudjuk milyen ez és ilyenkor mit kell tenni.

(...)

Zord

Ps: Az interjú és az interjú átirata.

150204_orban_helikopter_1.jpg

Az MD-500-as a Rendőrség egyik leváltandó típusa.

150204_orban_helikopter_3.jpg

A koreai KAI Szurionja a verseny "sötét lova" lehet.

150204_orban_helikopter_4.jpg

Az AgustaWestland AW149-ese a katonai közepes kategória potenciális pályázói közül az egyetlen újnak nevezhető típus, szemben a több évtizedes S-70 és Cougar változatokkal.

Címkék: helikopter Orbán helikopterbeszerzés

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr617158455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.05.15. 14:15:53

Ha 5-6 helikopter nem kritikus helyzet a honvédségnél akkor mi... Hol az NVG képességünk (a rendőrök MD500-asainál... )
Egy ilyen ország ilyen GDP-vel mint hazánk simán beszerezhetne az éves büdzésből, a kő-homok,-beton-kilopjuk a pénz az építőipari óriásberuházásokból kárára 6-8 forgószárnyast, részletfizetéssel.
A mentőknél úgy tudom elégedettek a szolgáltatással, csak az sógorék nem találják a Fidesz számlaszámot, és ezért kell nemzeti helikopteres mentőszolgálat..
A rendőség helikopterei számát megnézzünk, akkor nem egy hatalmas légiflottáról van szó, és ráadásul könnyűhelikopterekről (TEK-nek, rendőröknek, járőr, kutató, és max 4-6 kommandós számára. Ezek még felszerelve sem olyan költségek, amelyet megdöntenék a büdzsét, csak a látszatberuházások csúsznának, (ide- vagy odarakom a múzeumkat a városligetbe) fantazmagóriák.. Ja és még néhány megye II-es csapatnak is kéne stadion és a jó barát tarsoly elvtársét, nem tudjál levinni oda Győrből... lényeg, a múltat eltörölni, és lenyúlni a többszörösébe kerülő építési költségeket. Most hirtelen gyorsforgalmi utak kellenek, eddig nem, de lassan választási év jön. És persze Olimpia (ebből az utolsó három karakterre lenne szükség) némely embernek..

zord 2015.05.15. 15:52:58

@Kelepisti:

A kormány szemszögéből kell érteni a kritikus helyzetet. Amíg egy Mi-8-as, egy MD-500-as, egy EC135 elő tud vergődni egy demóra, addig számukra nem kritikus a helyzet. S ha baj lesz, ott lesz a szolgai tábornoki kar is, aki jogilag (politikailag?) üzemképesnek lesz hajlandó nyilvánítani helikoptereket, mint tették az 2013-ban is.
A kérdést CSAK az oldahatja meg, ha számukra politikai-üzleti-diplomáciai értelemben hasznos és jól időzített ajánlattal áll valaki elő. Akkor k. gyorsan lesz beszerzés, addig nem, egy perccel se korábban.
Amikor Orbán a bejegyzésben szereplő kijelentést tette, azt hittem, eljött az a pillanat, összeállt a konstrukció. Úgy tűnik, tévedtem, de azt se felejtsük el, hogy a váratlanság fontos faktor volt, és az is marad Orbán politikájában. Mi van, ha az eheti büdzsébejelentés volt a jövő heti helikopterbejelentés maszkirovkája? Ki, mire alapozva merné most azt mondani, hogy nem így van esetleg?

Zord

piratvitorla 2015.05.16. 00:59:57

@Z69:
Nincs fény az alagút végén. Sőt, alagút sincs...

Beat it! 2015.05.16. 10:55:27

@piratvitorla:
Dehogy nincs alagút! Alagútban vagyunk, és a fény az alagút végén egy felénk robogó gyorsvonat. Amíg nem ér ide, addig minden happy, ha viszont ideér, már késő lesz...

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.05.16. 16:01:23

@zord: Én úgy gondolom, hogy az ellenzék számára lenne itt az idő, akár a jobbik, akár a két "bal"oldali párt, minden parlamenti napon napirend előtti felszólalásban ekézze a csürhét, hogy kockára teszik a honvédség, rendvédelmi szervezetek és mentők helikopteres képességét, tisztelt ellenzéki médiák dolgozni kéne Önöknek..
A gombnyomó csürhe, és a OV slep nem fog.. Többet szerintem nem tehet a szakma, csak annyit hogy feláll. De ezt csak Szenes tette meg anno, mert ott volt mögötte a Honvéd szakszervezet, ep, nyugdijpénztár, szóval megvolt a munkahelye...

zord 2015.05.16. 23:36:56

A kormány mélységesen leszarja a humán erőforrást. Aki a soraikból esetleg nem , arról meg gondoskodnak, hogy véletlenül se tudjon a problémáról, nehogy elkezdjen rajta pörögni. Nincs még végleges infó arról, hogy a szakterületeinket mennyire érinti az életpályás emelés, de már nem egy helyről azt hallottam, hogy a szakmai perspektíva hiánya ugyanilyen gond.

Zord

Allesmor Obranna 2015.05.17. 14:23:55

Most már én is látom a tendenciát. A Mercedes és a Bosch után már a mi cégünk is elkezdte felvenni az elvándorlókat. Csak az elmúlt két hétben három, fiatal és ambiciózus, ugyanakkor drágán kiképzett szakember érkezett Kecskemétről. Egyértelműen a kilátástalanság motiválta őket, hogy mindent feladva egy új helyen, egy másik városban kezdjenek új életet.

Batkaa 2015.05.18. 08:58:46

Ha a 0,1 valamilyen jogi formulával mondjuk 15 évre előre rögzíthető lenne (ami 6-7 évig monoton emelést jelentene, utána pedig szinten tartást), a helikopterbeszerzést ennek a forrásnak a terhére a HM saját erőből meg tudná oldani - ahogy minden valóban szükséges beszerzést is. Az a nagy baj, hogy nincs senki, aki komolyan gondolna egy ilyen kijelentést, a teljes politikai nomenklatúrát egybevéve.
Károlyi Mihály szelleme él, egészséges és mára totális, átütő győzelmet aratott...

zord 2015.05.18. 09:42:32

@Batkaa:

valamit lehetne kezdeni vele, de még nem jövőre, hanem 17-18-tól. Addigra még bejön 2x 40-50 milliárd, ha tartják a kurzust. A katonai részre asszem 140 milliárdot mondtak a nemzeti tenderből, ehhez kell viszonyítani. Ez 3 évnyi növekmény.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.05.18. 10:00:42

@zord: Ez így szerintem nem állja meg a helyét, mivel a szállítás gondolom a tender kiirása, értékelése, szerződés aláírása után lenne, a testvérek között fél év. A gépek legyártása is idő, tehát már most ki lehetne írni a tendert, hogy a 2x40-50 milliárd ami bejön, az lehessen a katonai forgószárnyasokra fordítani. Nem kell megvárni, amíg 2017-18-ra ott lesz a HM zsebében a pénz, mert a kormány nyilatkozata szerint ott lesz.
Csak hát a bölcs vezér azt mondta egyszer (szerintem ki kéne adni, mint Sztálint, vagy Mao-t,), hogy ne arra figyeljün, mit mondanak, hanem mit tesznek...
Nos 2015 és 2016-ban helikoptertender ügyében semmit. (legalábbis nyílt nyilvánosan).

zord 2015.05.18. 23:57:00

@Kelepisti:

Amit én mondok, nem érinti a kiírást. Csak azon spekulálok, hogy mit tudna, tudna-e a hm maga finanszírozni, és kb. mikor.
Abban megegyezhetünk, hogy az életpálya, Irak 2016-ban már nem hagy sok fejlesztési forrást, ami marad annak meg már megvan a helye, lásd Mistral rakétakészlet megújítás.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.05.19. 10:13:40

@zord: Igen 2016-ra már nincs forrás. .. és miből lesz a 4 új griff :) Egyébként a költségvetésben lenne forrás, pld. az értelmetlen költözködésekből amennyit arra költenek, hogy szétk*ják a városligetet, ami talán még a múlt századelőtt idézte kicsit, és helyette párizsi La Defence negyedet képzelnek oda, tele múzeummal, műpázsittal, kurva nagy fenntartási költséggel.. Ráadásul ez nem képzelgés, hanem realitás. - ahogy emlékszem erről is volt Nemzeti Konzultáció mint mindenről ami fontos :-)).. aztán majd az olimpiai készülődés viszi el a pénzt.. Mindig vannak olyan beruházások amiből többet lehet lopni ..

zord 2015.05.19. 10:57:01

@Kelepisti:

Igen, a helikopterügy egyelőre nem villantott be elég pénzt senkinek, vagy egyéb hasznokat, ezért nem sietik el. Ha ez valamelyik pályázónak sikerül, meg fogunk lepődni, milyen gyors lesz.

Persze lepődnénk már...

Zord

Batkaa 2015.05.19. 11:43:30

@zord: az első évek többletét nyilvánvalóan a személyi jövedelmek rendezése viszi el. Ez nem is nagyon lehet másképp, ha meg akarjuk tartani az embereket. A kihívás abban van, hogy ezzel közel párhuzamosan kell új technikát, felszerelést adni a kezükbe, hogy az immár elégséges pénzük mellé perspektívájuk is legyen.
Ez csakis a következő évek növekményeire alapozva képzelhető el (szerintem akár 4 év költségvetési többlete is elképzelhető, hogy kellene a strukturális átalakításra).
De a HM vezetés a saját szakállára nem fog ebbe belevágni, ha nincs hozzá valamilyen törvényi háttér, ami rögzíti a képlékeny és gyorsan változó politikai szándékot.
Csak párhuzamosan működhet a személyi jövedelmek rendezés és a beszerzés. Itt azt is figyelembe kell venni, hogy nemcsak a helikopteres szakág helyzete rendezendő, de -alig pár év különbséggel- szinte a teljes jelenlegi fegyverzet cserére szorul.
A költségvetési növekményt részletfizetésre kell fordítani, így számos szegmens igényei kielégíthetők - lennének, amennyiben lehetséges 15-16 éves időtávra tervezni és tényleg ideadják a 0,1-et (és nem 0,08-at).

zord 2015.05.30. 16:12:19

AW189-es, céges gép járt Ferihegyen!????

Kösz az infót!

Ez volt az:

www.dgualdo.it/regs04/ilcib.htm

Zord

zord 2015.05.30. 16:17:26

@zord:

Ez a gép nemrég Moszkvában járt, márcsak azért is, mert a Rosznyeft benevezett az AW-VR közös cégébe, a Helivertbe, és 100 ilyen gép beszerzésével tervez...

aero-spot.com/aw-189-in-moscow/

Zord

Open Skies 2015.05.30. 16:37:22

@zord: Csak tankolni szállt le vagy más célja is volt?

elgabi 2015.05.31. 06:51:53

Vajon miért ebbe a topic-ba vágom be ezt a linket?...

www.ozy.com/acumen/poland-military-superpower/41673

zord 2015.05.31. 09:00:44

@elgabi:

A lengyelek az egyetlen komoly csapat a térségben, de náluk a politikai elittel másféle gomdok vannak. Konkrétan tartok tőle, hogy aránytévesztésükkel valami hülyeségbe hajszolják bele magukat.

Ha ránézek a térképre és nézem a híreket, amikről itt is rendszeresen beszámolunk, akkor konkrétan két kérdés merül fel bennem: mit kezd Lengyelország és Törökország megnövekedett gazdasági, politikai és katonai súlyával? Megelégszenek a csendes kivetítéssel, vagy lesz hangosabb fázis is? A törököknél ez már láthatóan elkezdődött, azzal a megjegyzéssel persze, hogy eleve magasabbról indultak, nagyobb mozgásszabadsággal.
Lehetne még fejtegetni, de szerintem lesz hír velük kapcsolatban még, és nem csak pozitív, irígylésre méltó, hogy ők bizony mennyit költenek.

Zord

Ps: ettől persze 0,7 százalékot csak az önfeladó defetisták költenek a védelemre

zord 2015.06.02. 15:00:03

"Airbus Helicopters wins a full-service contract for the German Armed Forces’ new H145M military rotorcraft Highly integrated on-site support to be provided in this long-term agreement Responsibilities include management of maintenance and repair activities, spares and flightworthiness
Donauwörth, Germany, 02 June, 2015 – The German Armed Forces (Bundeswehr) have awarded Airbus Helicopters a full-service contract for the new H145M rotorcraft – which is to make its military debut with the German Air Force later this year.
This seven-year comprehensive co-operative support and services agreement will ensure optimal availability, reliability and readiness for the German Air Force’s fleet of 15 H145M helicopters (previously designated the EC645 T2), which are to be used primarily in missions with the country’s Special Forces Command (Kommando Spezialkräfte)."

Zord

zord 2015.06.02. 22:17:09

@stonefort2: Black Hawk horda Ferihegyen

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.06.02. 23:43:04

@zord:
Múlt csütörtökön pont az újdörögdi eseménnyel egy időben pedig 5 db távozott Ferihegyről.

zord 2015.06.03. 06:23:27

@Levente B.:

Szerintem itt kavartak ezek, de nem volt szándék a nyilvánosságra. Ki tudja, lehet hogy az a nyilatkozat, és a nyomában feltett kérdések sem hatottak bátorítólag. Ne feledjük, ez az internacionalizálódó SOF csapat, eléggé szégyenlős, mivel mindenféle nemzeti és nemzetközi jog határterületén mocorog, ha kell, az "állami" terrorizmus eszköze. Valahogy van olyan érzésem, hogy spéci Herkyn is 1998-ban repültem utoljára...

Zord

stonefort2 2015.06.03. 08:43:15

@zord: Ezek Zágrábból jöttek, KFOR felirattal, vagyis nem valószínű, hogy itteni gyakorlattal kapcsolatos az érkezésük. Az úticéljukra nem emlékszem, de mentek volna tovább külföldre tankolás után, csak a késés miatt lejárt a munkaidő, azért maradhattak.

zord 2015.06.03. 13:04:38

@stonefort2:

Ott a pont. Még a műszerfalon is ott volt a KFOR frekikártya.
Akkor lehet, hogy a korábban beígért amerikai helikoptertámogatás nem materializálódott a SOF gyakorlatra?

Zord

zord 2015.06.12. 00:16:12

Ja, ne felejtsük el, hogy Lézer Dzsoni a sajtótájékoztatón azt is kijelentette, hogy a helikopterkérdés nincs napirenden.

Zord

Hollywood 2015.06.16. 08:51:33

@zord:

Ettől dobnék egy hátast ha összejönne. :P

ms07 (törölt) 2015.06.16. 12:48:38

@Hollywood: Sajnos, Lázár megmondta, hogy egy jó ideig nem lesz napirenden... :(

Open Skies 2015.06.22. 19:05:47

A VG heteken belüli tenderkiírást vizionál...

www.vg.hu/vallalatok/helikopterek-johet-a-tender-452295

Most jól informáltak, vagy nagyon lemaradtak, vagy népet hülyítenek vagy csak jó az anyag amit szed az ismeretlen szerző?

Flankerr 2015.06.27. 01:07:59

Félig off, de szerintem tökéletesen jellemzi a helyzetet: Egy 2015ben (legkorábban 2014 őszén) nálunk (is) forgatott TV-s sorozat, a Strike Back fel tudott mutatni (jövő héten lesz a rész) repülőképes Mi-24-et, a magyar légierő pedig nem..
Nyilván túlzás részemről a párhuzam, almát a ribizlivel, de akkor is..

zord 2015.06.30. 06:27:56

@Open Skies:

Úgy veszem ki, higy nem ő, hanem neki dolgozó fotósok. De egészségükre váljék!

Zord

zord 2015.06.30. 18:56:22

Újabb gondok az NH90-essel, ezúttal az ausztrálokkal hajófedélzeti üzem közben:

www.abc.net.au/news/2015-06-29/new-army-choppers-have-technical-issues/6581894

Zord

gaffel 2015.07.03. 20:30:40

lehet, hogy rosszul látom, de nem lehetséges, hogy a menekült áradat következtében a politikai/társadalmi közhangulat jót tesz a helikopter tender kiírásnak?

ha valamikor, akkor most igazán le lehet nyomni az emberek torkán, hogy kellenek a helik.

zord 2015.07.04. 23:30:19

A próféta szóljon belőled!

Különben meg ha Magyarországra jössz, hozzál magaddal egy-két helikoptert! Megjegyzem, ahonnan ezek a csitinnyók jönnek, van egy-két helyen részünkre irigylésre méltó helikopterflotta...

Zord

stone pit(er) 2015.07.06. 15:35:52

:-( Mikor lesz ebből valami?

zord 2015.07.06. 16:10:18

@stone pit(er):

Orbánt a helikopterek nem érdeklik. Ami érdekli, az a helikoptervásárlással együtt járó politikai-diplomáciai-gazdasági (és valószínűleg mutyi) lehetőség. Egyelőre senki sem rakott le olyan csomagot az asztalára, amire ráharapott volna. Ha lesz ilyen, fel sem ocsúdhatunk, olyan gyorsan nyélbe ütik, higgyétek el!
A HM-nek addig el kell ügyeskednie solaros-oroszos vonalon a meglévő flottával - ezt láthatjuk már kb. egy éve, és ez volt a hétvégén a Duna fölött is. Bár növekvő pénzeiből 2016-17-től egy lassú, "multi-year procurement" jellegű beszerzéssel a HM maga is ki tudná gazdálkodni a típusváltást, nem hagyják neki, hogy belekezdjen és ezzel megbontsa a "nagy" harminc gépes csomagot, mert ezzel kivennék az "adut" Orbán kezéből. Hende csendben be-be szólogat ("a NATO egyetlen kritkája felénk a helikopterképesség hiánya"), de ebben a kérdésben neki nem osztottak lapot.

Röviden "Így megy ez az én kis falumban"

Zord

stone pit(er) 2015.07.06. 16:58:01

Talán. Az az érzésem, ha kitart a gazdasági növekedés az évben és jut belőle némi pénz az egészségügynek tűzoltásra, akkor jövőre beleférhet. De 2017-ig le kéne zajlania, mert utána már legfeljebb csak a döntésre lesz erő, pénz nem. Elviszi a 2018-as PR.

zord 2015.07.06. 17:55:40

@stone pit(er):

Az EMS-rész miatt aggódom a legkevésbé. Azt mindenképpen megcsinálják, mert egyedül az kézzelfogható a zemberek számára. Ott mindig opció, hogy hosszabbítanak az osztrákokkal, vagy ha más forrásból is, de maradnak ugyanannál a típusnál. Ha az MH és a BM helikopterei mind a földre kényszerülnek is, a mentők fognak repülni. Ez az egész helikopterügyből szerintem, amit ért ez a rezsim.

Zord

zord 2015.07.18. 11:15:52

Szlovák Agusta szenvedett katasztrófát a Hernád-áttörésnél:

www.magas-tatra.info/2015/07/lezuhant-mentohelikopter-szlovak.html

Zord

zord 2015.07.31. 11:29:50

@Open Skies:

Mikor is lőtt utoljára magyar Mi-8/17 Sz-5/8 rakétákkal?

Zord

zord 2015.07.31. 11:33:13

A szerbek tudják mire van pénzük, és vesznek is helikoptert. Orosztól is, némettől is.

sputniknews.com/military/20150730/1025221964.html

Zord

zord 2015.07.31. 11:57:31

Nagy helikopteres pörgés BP felett Budaörsről. Robinson, Alouette II, és EC120. ???

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.07.31. 12:28:26

@zord:
Én is láttam az Árpád-hídról, napok óta repülnek.

Nálunk ha engem kérdezel 2013-ban már nem volt ilyen lövészet, bomba vetés viszont volt Táborfalván.

piratvitorla 2015.07.31. 18:09:26

@zord: Sz-8-al soha, csak üres B8 blokkot hordozott a harci áttelepüléséhez

zord 2015.08.09. 16:21:38

Egy kis összeesküvés-elmélet: Orbán Kazanyban van átvenni a vizes vb stafétáját....
...És ehhez pénteken találkozott a tatár elnökkel, és ma Medvegyevvel is...

:-)))

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.08.09. 19:03:02

@zord: Ez miért összeesküvés elmélet? Medvegyev nem véletlenül volt ott (ilyen véletlenek te is tudod, hogy a diplomáciában nem létezik...

zord 2015.08.09. 20:13:19

@Kelepisti:

Végülis a HM ma is szerződéses viszonyban van a VR-rel/képviselőjével, és egyre több a pletyka arról, hogy a továbbüzemeltetés/nagyjavítás/üzemidőhosszabbítás a következő kb. öt év reális kilátása.

Zord

zord 2015.08.09. 22:14:26

Állapot szerinti hajlékony tömlők a Mi-8/17-re. Vezényszóra:

A Honvéd Vezérkar Logisztikai Csoportfõnökség csoportfõnökének 8/2015. (HK 7.) HVK LOGCSF
szakutasítása a Mi-8 és Mi-17 típusú helikopterek hajlékony tömlõinek üzemidõ módosításáról

Zord

Beat it! 2015.08.09. 23:18:49

@zord:
Örülnék ha a heliket nagyjavítanák, de még jobban örülnék, ha modernizálnák is FLIR toronnyal. És ha már itt tartunk, miért ne lehetne a csomagot kiterjeszteni a Mi-24-esekre is?! Visszatérhetne egy elveszett képesség. Egyéb megoldás (Apache, Mangusta, Tiger) úgysem lesz finanszírozható sajnos.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.08.10. 11:54:19

Saját véleményem szerint, a Mi-24 már nem lesz, hasonlóan a Gvozgyikához, vagy a BMP-1,hez, és a MiG29-hez...
Se pénz, se posztó, se akarat.
A katasztrófavédelem, szállítás, és a kutató-mentő feladatok miatt (meg hát a NATO is birált), a 3-5 helikopteres Mi-8/17 képességet (NO NVG szerintem) fenntartják még olyan áron is, hogy a gépek egy része csak politikailag /pecsétes ember felhasználásával lesznek üzemképesek. Persze az ellenség megtévesztése miatt sokkal több marad hadrendben...

zord 2015.08.10. 13:35:09

@Kelepisti: ezt azzal egészíteném ki, hogy ha mutyi megkívánja, akkor jöhet "új" gép is, orosztól civilben, NATO-ból katonai is (értsd: Minyó család). A nyugati cégek nagyon visszafogták az aktivitást.

Zord

Hollywood 2015.08.10. 16:23:35

@Kelepisti: @zord:

Lehetne ez így is csinálni (vagy legalábbis hasonlóan - szerintem) :

www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/legierok/szerbia-mi-171-eseket-es-cougar-okat-vasarolna/

(a hír lehet hogy szerepelt már itt csak a megoldás miatt linkelem be)

zord 2015.08.11. 11:30:53

@Hollywood:

Már volt, de akkor még németekkel (persze ugyanaz).

Zord

zord 2015.08.13. 14:09:35

Az Okinawa mellett lekresselt Black Hawk. Jól gondolom, hogy ez egy SOF-os, 160-as madár?

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=udTaofUQBN4

Zord

balou84 2015.08.13. 17:45:09

Mai kormányinfó:

Lehetnek új mentő- és katonai helikopterek
A kormány több jelentést is tárgyalt a polgári (mentő, katasztrófavédelmi) és katonai helikopterállomány állapotáról, és tény, hogy felújításra, cserére szorulnak - mondta Lázár. Elsődleges fontosságú a mentőhelikopterek cseréje, de a katonai géppark is modernizálásra szorul - állapította meg Lázár, aki szerint vizsgálják a pénzügyi lehetőségeket.

origo.hu

zord 2015.08.13. 18:34:23

@balou84:

Na de vajon ki kérdeztette meg magyar nemzetes kollégájával? Ha már Hende elvti nem végzi a munkáját, legalább mi.

:-))))

Zord

zord 2015.08.17. 22:15:15

@Open Skies: azért az szép, hogy a munkát alvállalkozóként végző Motor Szics részesedése 25 százalék...

Zord

Gaudi 2016.04.25. 15:50:14

@Hollywood: a valóságban semmi biztos nincs.

zord 2016.04.25. 16:21:08

@Hollywood: @Gaudi:

Az bizonyos, hogy ha ma valamit ki akar tolni a kormányzat teljes szándékossággal, akkor az bizonyosan nem az MN, illetőleg személy szerint nem én leszek. MI, MH, NSZ, HVG, akármi, de nem mi.
De ezzel együtt, az arra érdemesült kollégák iránti legnagyobb tisztelet mellett is azt gondolom, hogy sötétben tapizás van. Szépen össze van rakva ez a mindenki Amerikát pippantja le Varsóban a NATO-csúcson Black Hawk vásárlással, nem mondom, de valahogy nem eléggé orbános nekem. Persze jöhet az okoskodás, hogy Orbán sem orbános eléggé már, meg hogy az oroszokkal való kokettálásnak ez lehetne az ellensúlya. Nem tudom. Én óvatos vagyok az elmúlt két év után. Mozgás van, az biztos.

De holnap, ha okosabb leszek, majd igyekszem megosztani veletek.

Zord

Gaudi 2016.04.25. 16:39:40

@zord:
"De holnap, ha okosabb leszek, majd igyekszem megosztani veletek."
Köszönjük.

zord 2016.04.25. 20:32:09

@Gaudi: nem kell semmi komolyra gondolni, egy mélygarázsban találkozom egy ballonkabátos, láncdohányos emberrel :-)

Zord

Gaudi 2016.04.26. 00:02:03

@zord: you made my day :-D

zord 2016.04.26. 22:11:15

Saját infóval ma sajnos mégsem szolgálhatok, de a hírek közé linkelt Colleen Bell-lógatás Black Hawk-ra szerintem magáért beszél. Ha ez nem nyomulás, akkor semmi. Érzik a vérszagot a Yankee-k, az LM sem feledte, hogy a Fidesznek van törlesztenivalója.

Zord

zord 2016.04.27. 16:51:17

Sajnos a hm levette a belles anyagot :-) Pedig ezt írtam belőle:

mno.hu/kulfold/bell-nagykovet-megmentese-1339541

Zord

zord 2016.04.30. 13:18:21

@zord: visdzakerült a belles anyag valszeg tegnap délelőtt a honvedelem.hu-ra.

www.honvedelem.hu/film/jcet-amerikai-magyar_kozos_gyakorlat

Zord

Gyömbér Béla · http://www.gyomberbela.blog.hu 2016.07.30. 12:07:32

Mégis bérlünk hét darab mentőhelikoptert, más feltételekkel indítják újra a sokmilliárdos beszerzést.

gyomberbela.blog.hu/2016/07/30/megis_berlunk_het_darab_mentohelikoptert

zord 2016.08.01. 17:34:46

@Gyömbér Béla: Az olyan megnyugtató, hogy közben támogatják a nemzeti helikopterképesség megteremtését. A kérdés az, hogy ez mit jelent?
Szerintem megint csak az, hogy Fidesznek óriási nagy a pofája, a valóságban meg a neolibber kiszervezősdinek egy nemzeti színű sziruppal és provinciális urambátyám korrupcióval leöntött változatát űzik. Egy tízmilliós országnak meg kell tudni vennie és önállóan üzemeltetnie az állami légijárműflottáját. Bérelt vadászgépek? Bérelt mentőhelikopterek? Mi ha ez nem ellentétes az orbáni "erős állam" vízióval? Az ő általuk épített állam abban erős, amikor a szerencsétlen állampolgárt kell megbüntetni, amikor megy a dolgára. Sokszoros mennyiségű és komolyabb kameratechnika szolgálja ma Magyarországon ezt a célt, mint a honvédelmet és határőrizetet.

Zord

Batkaa 2016.08.01. 18:03:38

@zord: ráadásul úgy, hogy az indoka is hamis: a gyorshajtásból eredő halálos balesetek (amivel a traffipaxozást indokolják) nagy többsége relatív sebességtúllépés: nem az útviszonyoknak megfelelően vezettek, ezt semmilyen kamera nem oldja meg.

GSF 2016.08.01. 18:29:03

A jogkövetés nem relatíve teljesítendő követelmény. Be kell tartani a jogszabályt, hidd el nem fog megbüntetni a rendszer ha nem léped túl a sebességhatárt.

Egyébként az érvelés honvédségi szempontból helyes, a heli és vadászképesség nem nemzeti, ha lízing uis a gép nem a mienk, azonban a traffis duzzogás csak szimplán magyaros :-)

Üdv

Gyömbér Béla · http://www.gyomberbela.blog.hu 2016.08.01. 18:58:56

@zord: A gondolataiddal túlnyomórészt egyet tudok érteni, annyit tennék hozzá, hogy a magyar beszerzések "transzparenciája" és "versenybarátsága" erősen rányomja a bélyegét a lízingelés megítélésére, gondolok itt akár Alfons "Én találtam ki a lízinget" Mensdorff-Pouillyra és baráti köreire. Más körülmények között szerintem inkább pénzügyi, mint nemzeti kérdés a lízing.

Hogy mit jelent az "orbáni nemzeti" jelző azt nem tudom, vélhetően semmi jót. Szerintem egyébként össze fog kötődni ez az egész "nemzeti helikopter képesség" a "nemzeti légijármű-vezető képzéssel", aminek a tervezetén még mindig dolgoznak.

Nekem a kamerákról a Kocsis Máté-féle arcfelismerős-nemzetbiztonságis kamerarendszer jutott eszembe, aminek a bizottsági ülésén elhangzott, hogy nem kell aggódni, hiszen nincs is arcképadatbázis amivel összekötnék az arcfelismerő rendszert, csak a büncselekmények elkövetőiről. Aztán egy év próbaüzem után jött az állami arcképnyilvántartás...

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.08.01. 21:17:11

@zord: fenntartom a véleményemet, hogy a korszerű haditechnika megfelelő hadrafoghatóságát, csak az garantálja, ha a politikától és a honvédelmi minisztériumtól legalább részben független rendszerben üzemeltetik, az eszközöket. Amennyiben ez nem történik meg és nemzeti keretek között beszereznek eszközöket, akkor hamarosan vagy szemétre kerülnek, vagy használhatatlanná válnak, mert nem biztosítják a szupportot. Lásd most pozitív példának a méregdrága Gripen program, negatív példa a Mistral, a MIG-29, a helikopteres képesség és vagy a T-72 harckocsik..
Ez a legdrágább fiananszírozásilag az országnak, de egyetlen lehetsőgég, hogy maradjon hadrafoghatóság, fegyvernem, fegyverrendszer.. Még így is, ahogy az egyébként 1000 sebből végző svéd lízing működik. Kiváncsi vagyok ki tud pozitív példát mondani az elmúlt 20 évből? Talán a kronsberg rádiók...???

GSF 2016.08.01. 21:45:32

Eu speciálisan nálunk jelent gondot. Lsd ellenpéldaként a lengyeleket.

Üdv

Batkaa 2016.08.02. 00:17:39

@GSF: nincs itt helye ilyen vitának, de szerintem az a jellemző hatósági hozzáállás, hogy ekkora pénzekért hamis indokkal vásárolnak ilyen kamerarendszereket. Szeretnék kitermelni a büntetési bevételt. Ha nem ez lenne a cél, akkor a veszélyes pontokra telepítenék a traffikat és messzire kitábláznák, hogy ott vannak. Ennyit a duzzogásról, vissza a szakmához... :)

Batkaa 2016.08.02. 00:21:53

@Kelepisti: a Mistral miért negatív?
Szerintem pont azt példázza, hogy amikor hozzáértő kezekbe került, elkezdte hozni a papírformát.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.08.02. 08:26:17

Azért negatív példa számomra - mert ha igaz a zuhanyhíradó, akkor a hordozó járművek nagy része üzemképtelen - lokátoraink sem igazán vannak - és az új rakéták és indítóállványok mondjuk igy lecserélése is csúszik/ellehetetlenül - de ez lehetséges, nem hogy nem így van, én ezt hallottam..

zord 2016.08.02. 12:04:11

@Kelepisti: csupán járműtechnikai/MCP/rakétaüzemidő problémák vannak, melyeket az állomány határőrizeti vezénylése csak súlyosbíthatott. A rakétaprogram megy, az MCP modernizációhoz kezdésnek nem ártana üzemképesség, de ez szerintem illúzió ilyen körülmények között. Egyszóval korlátozott a képesség, jó, hogy idén nem kell lőni - persze a Tobruk Arrow alkalmával lehetett volna...

Zord

Batkaa 2016.08.02. 16:27:55

@Kelepisti: @zord: ez a kiszikkasztás eredménye, el kell kezdeni finanszírozni és hipp-hopp, működni fog...
Győrben remek csapat van, nem kellene hagyni szétbaszni, mint annyi más szakmai kultúrával megtörtént...

zord 2016.08.03. 21:42:42

@Batkaa: sajnos nagyon azon a trekken vannak. Szerintem a kerítésőrzősdi által legjobban érintett/megviselt szakcsapat.

Zord

zord 2016.08.03. 22:07:21

Csak egy indikáció. A győrieké a honvédség legjobb honlapja. Példás. Pont. Szakcikkek és fordítások rendszeresen, néhány naponta. Június 8-a óta nincs újabb:

raketaezred.hu/index.php/hirek/szakmai-hirek

Zord

Hollywood 2016.11.18. 13:54:54

@zord:

Ez tőletek van. Meg tudod erősíteni? Hallottál erről valamit?

mno.hu/belfold/eldolhetett-black-hawk-helikoptereket-veszunk-1372086

zord 2016.11.18. 15:28:19

@Hollywood: túltolja a mindenhez értő, sztárolt új kolléga.Hogy a Black Hawknak most jó a konstellációja én is megírtam már. Csak én egy régi megszokott kolléga vagyok, akinek az írásai körül nincs hype. Vannak más faktorok is persze, de ez a legfontosabb.

Mellesleg Simicskótól ma Székesfehérváron megkérdeztem. Nem erősítette meg. Utána egy másik forrással is. Nincs kiválasztás HM tudomása szerint.

Zord
süti beállítások módosítása