Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (107) éleslövészet (23) f 16 (20) gripen (76) Gripen (73) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (34) helikopter (47) hírek (56) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) Kecskemét (65) kecskemét (45) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (21) Szolnok (52)

HTML

Így néz ki Stoltenberg hidegháborúja

2014.12.02. 20:17 | zord | 406 komment

Jens Stoltenberg pályája Amerika-ellenes követségdobáló baloldali tinédzserségtől, szovjet ügynökökkel történt találkozókon és Oroszországgal miniszterelnökként való tárgyalásos határrendezésen át vezetett a NATO-főtitkárságig. Bár elődje alatt kezdődött az a folyamat, amit most láthatunk Kelet-Európában, úgy tűnik, az új hidegháborús biztonságpolitikai struktúra kiteljesedése mégis a norvég politikus nevéhez lesz köthető. 

141202_brusszel_nato_stoltenberg.jpg

A mai NATO külügyminiszteri találkozó margóján azonban hál istennek szakmai kérdésekről is szó esett, így a szövetség Készültségi Akciótervéről. Így megtudhattuk, hogy ideiglenes formában, az NRF 2015-ös rotációja bázisán már jövőre feláll az új Nagyon Magas készültségi fokú Összhaderőnemi Harci Kötelék (VJTF), elsősorban német, holland és norvég erőkre támaszkodva. Az uszkve dandárerőt képviselő VJTF a 2016-os rotáció idején nyeri el végleges formáját, a vonatkozó tanulmány jövő februárban kerül a védelmi miniszterek elé. A telepíthetőségi idővel és a képességekkel szembeni követelmények alapját egy "magas rangú NATO tisztségviselő" szerint az a megfigyelés képezi, hogy az orosz haderő idén vezetési gyakorlatain demonstrálta: akár 72 órán belül képes "hadsereg szintű" erőt telepíteni bárhová nyugati határai mentén. A VJTF finanszírozásáról, hogy az az eddigi gyakorlattal szemben akár közösen történjen, még nem született döntés. Lehetséges az is, hogy az erő komponensei készültségi idejüket, vagy annak egy részét a helyzet függvényében SACEUR döntése alapján előrevonva töltsék el, hasonlóan ahhoz, mintha misszióba mennének. Kérdésemre, hogy a VJTF-ek összeállításánál koordinálnak-e az EUBG-t összeállító uniós szervekkel, a válasz az volt, hogy koordináció nincs, de a 22 tagállamos NATO-EU átfedés miatt folyamatos a kommunikáció. Az nyilvánvaló, hogy a duplikációkat semmilyen szinten nem engedhetjük meg magunknak, különösen a Magyarországon.

Zord

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr246952591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2015.06.04. 11:50:52

A Dupuy de Lome francia SIGINT hajó megint szívja az infót a Karadenizen, állítólag a USS Ross-al fognegyütt dolgozni:

www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/164171/french-navy-intel-ship-to-enter-black-sea.html

Zord

zord 2015.06.04. 11:58:16

Ismét a 493-asoké a Raytheon Trophy:

"The Reapers produced 2,856 hours of alert, flew 480 alert lines, 221 armed over-watch sorties and 22 active air scrambles out of Lithuania to intercept 31 Russian Federation air force aircraft when they threatened and sometimes even violated Baltic airspace."

www.lakenheath.af.mil/news/story.asp?id=123449586

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.06.05. 11:06:38

Szuper Indexes cikk ismét..
index.hu/kulfold/2015/06/04/orosz_kemhajot_forditottak_vissza_az_ukranok/

A Ladnij egy Krivak osztályú fregatt, tehát semmiképpen nem kémhajó. Az őrhajó még talán illik is rá, mert az oroszok a fregatt osztályt saját terminológiában nem ismerik.
Az ukrán Hetman... Krivak III osztályú fregatt. Tehát a két hajó legtöbb rendszere azonos, bár az ukrán egység később kerül vízre.

A MI-14-es komoly fenyegetést jelenthetett a Ladnij ellen, aki gondolom Kijevig akart felúszni :)

Flankerr 2015.06.05. 11:15:39

@Kelepisti: Ráadásul ehhez a Moszkvát tenni illusztrációnak. Írtam is nekik FB-n hogy ez azért not cool, később ki is került a "magyarázó" képaláírás. Mert az elején nem volt ott.

zord 2015.06.09. 23:10:38

Levente B. 2015.06.09. 22:13:33

Ilyesmik költöztek át a BALTOPS 2015 gyakorlatra:

kepfeltoltes.hu/150609/11402638_924007257642071_7618724550254763706_o_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

zord 2015.06.09. 23:11:40

Levente B. 2015.06.09. 23:07:18

Lengyelországra kitehető a megtelt tábla, a mai napra: Egy lengyel facebook bejegyzést fordítok le:

"Well, look - have reached a time that AWACSy land in Deblin, Osprey in Radom, KC-135 in Powidz, AH-65 in Miroslawiec, C-17 in Świdwin, and the Rafale in Malbork."
Válasz erre

zord 2015.06.15. 14:46:02

Z69 2015.06.15. 14:32:26
Putyin várnyomását nem hagyják kritikus szint alá csökkenni.
B-52-es bombázás lettországi lőtéren. A 173-asok közvetlen légitámogatását gyakorolták!
http://www.liveleak.com/view?i=867_1433979957
Válasz erre
Moderál
zord 2015.06.15. 14:40:32
@Z69:

BDU-50-es dobtak, ami inert Mk82-es A kérdés az, hogy irányítatlanul, vagy ez volt a precíziós fegyverek harci része?

Zord

zord 2015.06.15. 20:00:58

Levente B. 2015.06.15. 19:45:32
Pápai C-17 a Saber Strike 2015-ön:

kepfeltoltes.hu/150615/22229_375742922618267_7404371791605549377_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

zord 2015.06.16. 00:02:55

@Open Skies:

05:05-nél nagyon kemény, hogy az ágyú vibrációjától lekonyul a tükör.

Namármost egy ilyen videó után szavazza meg a kivonást a tisztelt kongresszus. A célzat nyilvánvaló :-))

Zord

zord 2015.07.06. 15:32:32

Miközben fejest ugrunk amerikai tanácsra KKE-ben az új hidegháborúba, mit csinálnak a német?

www.epc.eu/pub_details.php?cat_id=4&pub_id=5751

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.07.10. 12:57:46

@zord: Szerintem meg az USA, hogy hegemóniája fenntartására mindent felhasznál..
Jó kis 2000-es évek.. mikor nem volt kvázi fenyegetés, kergették az éppen terroristáknak nevezett kaftánosokat, de különben általánosságban béke volt a világon. Kellett a profit, nem vették az amcsi fegyvereket, nyugat eu- és oroszország stratégiai partnerek voltak, és csökkent az usa részesedés a térségben, így hát bele kellett kavarni az események alakulásában..

zord 2015.07.10. 17:39:39

@Kelepisti:

Kele, szerintem nem nagyon álltak meg ezek, legfeljebb volt egy kicsit lassabb a tempó (90-es: Irak, Szomália, Balkán). A Közel-Kelet folytonos ügy, ott nem volt cezúra a hidegháború vége. A projekt valahol az iráni forradalommal indult, és talán mostanra jutottunk el odáig, hogy már egy másik projektről beszéljünk - itt már nincs direkt saját erős rendteremtési, megszállási kísérlet, hanem a káosz pofozgatása jobbról-balról helyi szövetségesek útján, azok egymás ellen történő kijátszásával. Jó kifejezés rá a líbiai akció idején bedobott "hátulról vezetés", azaz "leading from behind".

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.07.10. 21:50:34

@zord: Viszont közvetlenül Európa érdekeit. Jugoszláviát nem az amerikaiak robbantották szét, hanem az elfolytott nemzetiségi ellentétek, (bár máig érthetetlen, hogy a 40 éve békében élő szomszédok egymás torkát vágták el, pedig kicsit kulturáltabbak, mint a hutuk és a tuszik..
Én a 90-es Iraki konfliktust betudom Szaddam támadása elleni jogos fellépésnek, ami gyakorlatilag kudarcot vallott, mert bár felszabadították Kuvaitot, de a rezsimet nem tudták megdönteni, elfogyott az üzemanyag, munició, és ezért lekommunikálták, hogy is akarták megdönteni a Baath pártot. Utána egy évzizedig szórakoztak még Irakkal, az Amcsik és igazából a világ több része tőlük kvázi függetlenül is fejlődött. Aztán jött a rejtélyes 9/11 és elkezdődött a "terroristák" kergetésének az évtizede, közben Irak mint ország szétverése. Afanisztán megszállása, itt sem stabilizációról, se destabilizálásról nem lehet beszélni, soha nem volt egységes ország.. Irak után ismét a rejtélyes terroristák kergetése, amit európa tessék lássák támogatott, némi katonai veszteséggel, de gyakorlatilag oroszokkal gazd, szövetségben. Aztán az amcsi ingatlanlufi durrant ki, és európa talán komolyabban megszenvedte mint a kirobbantói, (kiket is minősítettek le az amcsi kézen lévő minősítők)..
Utána pedig konfliktusba rángatás ukrajna nato-ba/eu-ba rángatásának ürügyével és ukrajna orosz anjektálásával. A kérdés mi lesz ezután. Ujabb hidegháborús évtized, és orosz-kínai szövetség, vagy Kína függetlenül mint a Nagy Sárkány egy 3 polusú világgá alakítja a történelmet (a BRIC országok segítségével), ahol az USA mellett az atomhatalma miatt lesz csak oroszország..

Allesmor Obranna 2015.07.10. 22:59:45

A szaúdiak végig várták, mikor jön el az ő idejük. Az USA először Iránnal, majd egy rövid időre Irakkal haverkodott, 1991-ben viszont Szaúd Arábia megcsinálta a szerencséjét. Ehhez persze segített Afganisztánban, haverkodott Izraellel, de még hátországot adott a csecseneknek is. Szaddam rezsimje egyszerűen nekik volt útban, az USA pedig kölcsönös érdekek alapján segített az eltávolításában. Kuvait megszállása Irak részéről egy primitív baklövés volt. Szaddam úgy vélte, ha lerohanja egyik legfőbb hitelezőjét, az senkinek se fog gondot okozni. De egyfelől a fenti érdekek, másfelől az ellövöldözendő friss, ex-hidegháborús készletek miatt kellett keményen fellépni. Hogy miért nem tüntették el a Szaddám rezsimet már 91-ben?
Mert akkor oda a további alkupozíció Rijád ellenében.
Mióta Szaddamnak vége, Rijád irányítja a Közel-keletet, az összes terroristát, de még az afrikai szárnyakat is. Igaz ide elég neki csak meglovagolni a lokális törzsi ellentéteket.

Az USA meg efelett szemet hunyva támogatja a szaúdi rezsimet Irán ellenében.

zord 2015.07.13. 10:54:07

Repült az első B61-12, F-15E-ről Tonopah fölött. Ez lehet a harci része a tervezett új robotrepülőgépnek (LRSO) is.

www.janes.com/article/52855/us-completes-first-b61-12-lep-flight-test?utm_campaign=%5bPMP%5d_PC5308_J360%2010.07.15%20_KV_Deployment&utm_medium=email&utm_source=Eloqua

Zord

zord 2015.07.23. 13:55:02

Egy Stryker 30 mm-es ágyúval történő felszerelése 3,8 millió dollárba is kerülhet...

www.defensenews.com/story/defense/international/europe/2015/07/23/us-army-strykers--europe-need-30mm--russia/30551987/

Zord

zord 2015.07.23. 15:05:16

"Tábori" (elhagyott) reptérről üzemeltek a DM-es A-10-esek Lengyelországban:

www.spangdahlem.af.mil/news/story.asp?id=123453987

Zord

zord 2015.07.31. 11:40:39

Kelepisti · jetbirds.gportal.hu 2015.07.31. 08:37:24

A Bp felett is elrepült, Romániában, Lengyelországban (általam Franciaországban is látott) DM-s A-10C-k Lajesbe települtek át. (Portugália, Azori szigetek) szóval repülnek haza..

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.07.31. 20:35:51

@zord: Azért 11 db. még Lengyelországban van
78-651, 81-945, 81-956, 81-960,
81-965, 81-966, 81-988, 81-992,
82-647, 82-648, 82-656.
oldalszámal. Igaz már készülődnek haza a sivatagi bázisra.

Közbe Lajesbe meg egyiptomi és pakisztáni F-16-sok repülnek az újvilágból.. (gondolom most szállítják le őket.

zord 2015.08.06. 01:03:16

Győztek a jók, megegyeztek Mistral-ügyben:

www.bbc.com/news/world-europe-33798102

Zord

zord 2015.08.06. 01:14:54

2700 óra, 1500 felszállás, 21 gyakorlat, 22 partner. Ezt az A-10-es (első európai) TSP mérlege:

www.dm.af.mil/news/story.asp?id=123455103

Zord

zord 2015.08.06. 01:36:45

Visszatérjen-e a CVN a nuki misszióhoz, és legyen-e képes nukit hordozni az F-35C?

www.flightglobal.com/news/articles/concept-of-a-nuclear-armed-f-35c-divides-opinion-415353/

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.08.10. 16:31:45

@zord: Ez így tényleg drámai. Csak, ha éppen az ember mellé teszi az orosz leépülést, akkor annyiar már nem...

zord 2015.08.10. 17:09:55

@molnibalage:

Én ezt úgy tudnám összefoglalni, hogy az oroszok leépültek, a Nyugat (mínusz USA) leépült és elbuzisodott. A NATO-haderők az amerikaiak kivételével rámentek erre az aszimmetrikus másfél évtizedre, a MOOTW-maszlagra ésatöbbi. Az orosznál paradox módon látom, látni vélem a modernizáció hiányának előnyeit is. Hadsereg maradt, aminek annak kell lennie.

Zord

Beat it! 2015.08.10. 22:27:20

@molnibalage: @zord:
Jelentős a leépítés a svédeknél, de az nem számít a számok mögött, hogy 100 Gripen-E jobb harcértékkel rendelkezik, mint 200 Viggen? És ez igaz lehet a többi fegyvernemre is, ahol modernebb eszközökkel váltották a régieket.

zord 2015.08.11. 09:26:55

@Beat it!: lesz 100? Azért a kisebb az kisebb, hiába korszerűbb. A mennyiség minősége.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.08.11. 11:16:30

@zord: Az biztos, hogy a svédek várják a Meteor-t mind a messiást. Ebből arra is következtetek, hogy az utolsó VIggen vadászváltozatnál, amelyhez már integrálva volt az AIM-120, BVR tekintetében nem sokat tett hozzá a Gripen (kisebb, valószínűleg az RCS is kisebb).. A Meteor-ral nagyobb csapástávolságra tudják tartani maguktól az orosz 4++ vadászokat is, az orosz nehéz-gépekről nem is beszélve. Ott a pilótahiány a probléma.

zord 2015.08.11. 11:51:44

@Kelepisti: Teljesen egyértelmű, hogy nekünk is be kellene ruháznunk ebbe, miután határos országban jövőre megjelenik az AMRAAM. Persze az AMRAAM-ot sem kell kidobni, jó az "koalíciós műveletre". Ha meg akarjuk őrizni a BVR fölényünket, és akarunk nemzeti képességet, ez a nyilvánvaló út. Már csak azért is, mert a svédek erre léptek rá, ez van integrálva. Az AIM-120D egyelőre nem exportálható (pláne nem nekünk) és nincs integrálva.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.08.11. 11:57:34

@zord: Sok kormánnyal ezelőtt, mikor a madárlátta Griffet rendszerbe állították ki hazánkban, sőt egy kicsit előtte, arról volt szó, hogy azért minimális AIM-9L, mert IRIS-T szerzünk be, és azért még egy javadalmazásnyi AMRAAM (még ekkor a nagyérdemű nem tudta, hogy azok sem bevethetőek), mert európa rakéta lesz (METEOR).
No szerintem a döntéshozók (sem a régiek, sem a maiak) nem akarnak rá emlékezni... szerintem.

zord 2015.08.11. 23:55:43

@Open Skies:

Jó lenne "győri perspektívából" megnézni őket...de attól tartok, nálunk megint csak nem fognak sokat időzni, már ha egyáltalán.

Zord

Hollywood 2015.08.19. 07:58:51

Tagadás után csak jönnek?!

A háttérben talán javultak a kapcsolatok?(még ha a mennyiség jelképes is)

"Katonai járműveket telepítene az USA hazánkba"

www.origo.hu/itthon/20150819-otven-katonai-jarmuvet-telepiteni-az-usa-magyarorszagra.html

zord 2015.08.19. 10:21:47

Csak tiszta forrásból! Már rengetegen idézték hülyén a cikkem. Itt az eredeti:

tablet.mno.hu/magyar_nemzet_kulfold/amerikai-harckocsik-tatara-1300682

Zord

Hollywood 2015.08.19. 11:06:55

@zord:

Továbbra is az motoszkál bennem hogy ,történt(ik)-e USA-MO(O.V) között a háttérben(vagy nyilvánosan) közeledés?!

Ha igen profitálhatunk-e(MH) belőle?!(pl: helikopter ügy,egyéb felszerelések katonai "segélyként történő átadása stb)

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.08.19. 12:43:58

Szerintem nem oszt-szoroz 50 jármű, amiben négy M1-es (egy hk szakasz) van. Annyit jelez, hogy NATO tagok vagyunk.. Ennyi.. különlegesebb dolgokat nem kell hozzá szerintem feltételezni, a lőterek moderinzálása amcsi pénzből viszont jó irány.
Egyébként maga a NATO haderőinek területi elhelyezkedése, éppen a tagok miatt, még az bipoláris rendszer maradéka. A nehézfegyverzet és a légierő nagy része észak, nyugat Európában kontecntrálódik. Az amcsi egységeket befogadó országok kézzel-lábbal harcolnak, hogy maradjanak, hiszen bevétel, és munkalehetőség az ott élő embereknek. Az amcsik sem akarnak nagy pénzeket invesztálni egy keleti-európai átcsoportosításba. Ezért is rotálják az USAFE, +ANG egységeket, és néha egy-egy újvilági egységet átvezényelnek az óvilágba. A szárazföldi nehézfegyverzet némi elemeinek szétszórása sem sokkal több PIAR fogásnál. Ne képzeljük, hogy az 50 jármú, amiből csak 16 a full harci, gondolom +1/3 terepjáró, a maradék szupport, sokat oszt vagy szoroz.

zord 2015.08.19. 14:55:35

@Kelepisti: 12 harci jármű. Ez jelképes, nem kérdés. De prededensértékű is.

Zord

Open Skies 2015.08.19. 19:52:42

Remélem a tataiak megismerkedhetnek az új technikával, kapnak rá kiképzést és végül magyar tulajdonba kerülnek az eszközök. Már csak az üzemeltetési/javítási hátteret kellene megteremteni hozzá.

zord 2015.08.19. 23:41:44

@Open Skies:

Persze, nagy vezetőinknek hála eljátsszák velük az 1979 vs 201x páncéloscsatát :-))
Nem amerikai tankok kellenének ide, hanem korszerű magyar páncéltörő rakétaerők...

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.08.20. 08:28:32

@zord: Egyetértek azzal a kitétellel, hogy bizony egy Bradley páncélvédettsége nagyságrenddel jobb, mint a BTR-é, és a személyi állomány védelme is fontos. Tehát jó lenne egy század GYHJ... 4 tank nem tank..

Open Skies 2015.08.20. 10:23:02

@Kelepisti: "4 tank nem tank..."

Majd adnak még mellé néhányat :)

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.08.21. 09:50:58

@zord:
A mai újságban, U. Miklós kollégád nagyon neki ment ennek a gondolatnak.

zord 2015.08.25. 01:01:34

Rövidesen jönnek az F-22-esek Európába, ahogy az amerikai légierő-miniszter már Le Bourgetben megígérte:

www.dailymail.co.uk/wires/reuters/article-3209351/U-S-deploy-four-F-22-fighter-jets-Europe-Air-Force-secretary.html

Zord

zord 2015.08.26. 12:19:56

Ismét A-10-esek, ezúttal Whiteman-ból Észtországba:

www.defensemedianetwork.com/stories/a-10s-deploy-to-estonia/

Zord

zord 2015.08.28. 21:14:49

Nem szaroztak. Már le is szállt a négy Raptor Spangdahlemben. Szeptember közepéig itt lesznek.

www.usafe.af.mil/news/story.asp?id=123457085

www.defensenews.com/story/defense/air-space/2015/08/28/us-f-22s-arrive-europe/71315590/

Zord

Rommel28 2015.08.28. 23:19:33

@zord:

Ez mutatja, hogy kb. mekkora szavuk van a németeknek. Bár mit várhatunk egy megszállt országtól, ahol azért 70 év agymosás megtette a hatását.
Így hogy akarnak közös EU-s kül- és biztonságpolitikát, mikor annak legnagyobb akadályozója maga az USA?

Nem gondoltam volna, hogy valaha is egyet fogok érteni egy Die Linke-s képviselővel:
www.youtube.com/watch?v=20gV5zjmd1w

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.08.31. 11:25:29

@Rommel28: Line képviselőasszonnyal én is egyetértek, bár a felszólalás majd egy éves.
Ha ez nálunk van, akkor rögtön lekeverték volna a TV adást, Kövér Laci bácsi a pretoriánus örségével elvitette volna és lefejeztette volna a hölgyet.

@zord:
Rohadjanak meg a brittek, és az amerikaiak is. Én az összes migráns átküldeném nekik azzal foglalkozzanak és amit elbarmoltak és ne a Krímmel. Ja OV helyébe meg az jelenteném ki, hogy Merkel kancellárasszony beszédében elhangzottaknak eleget téve, Magyarország is felmondja a dublini egyezményt, és a minden szírnek valló migráns, a német kormány költségén, a rendelkezésre álló vonatokkal, csehországon és szlovákián át, Németországba szállítjuk.

zord 2015.08.31. 14:40:12

@ms07: @Flankerr: @Kelepisti:

Ha ne adj Isten belekeveredünk a népmozgásos témába katonai oldalról, akkor a hírrovatban. Ezt inkább őrizzük meg az "orosz frontnak" :-)

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.08.31. 15:03:04

OKSa.. csak azért írtam, mert a britek és az amcsik verhetik a nyálukat, nekünk - különösen dél-európaiknak (görög, olasz, spanyol), kurvára nem a két szláv állam konfliktusa az érdekes, amit ráadásul Porosenkó akar éltetni,- amerikai közreműködéssel mert nekik semmi nem drága - hanem ezt a néhány millió meneküldtet kéne, nem Donald Trump módra kezelni. Ezzel kéne foglakozni, és végre feloldani a mindenkinek problémás szankciókat.

ms07 (törölt) 2015.09.01. 14:59:53

@Open Skies: legyen video is... :-)

youtu.be/PmsemYAIJZA

Allesmor Obranna 2015.09.02. 19:00:50

Mi lesz holnap Kecskeméten?

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.09.03. 10:54:23

@zord: volt régen egy Brit Rajnai hadsereg...

most lenne egy Brit Visztula hadsereg..
annyi a bibi, hogy a birteknél a kommandódandár (royal Marine), az ejtőernyősezred, valamint 1-2 páncéloszászlóalj/dandár (királyi skótok, kékek és királyikak stb.) valamint az ír, és walesi gárda dandáron kivül épékézláb egység nincs. Akár a falkalndnál, akár a III és IV öbölháborúban résztvett 1.brit pc.ho-t megnézzük, azok ezekből az alakulatokból összeállított és tankhadosztáláy névvel ellátott ideiglenes egységek voltak..

zord 2015.09.03. 23:30:25

@Allesmor Obranna:

Azt hittem megírtátok ide, hogy F-15-ösök jöttek!

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.09.04. 10:00:33

@zord: F-15???
Olyan kurvára titkos, hogy sem a magyar portálok, sem az af.mil de gondolva gárdistákra a ang.af.mil sem írta meg sehol....
Oregoni és floridai barátaink???

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.09.04. 10:07:00

Berta Laci bácsiék azért megfotózták a gépeket...
Gyakorlat vagy csak tankolás???

miguel_ 2015.09.04. 10:14:24

@Kelepisti: jövő kedden lesz velük sajtónap, szóval még tankolási rekord is lehet. :)

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.09.04. 13:50:49

@miguel_: Köszönöm az infot. A HM még nem küldött meghívót, sajtótükröt.
Viszont az összes gépet megfotóztam Bulgáriában és Romániában. A bolgárok mondjuk kb. 10 méterre engedtek minket a kifutópályához és a gurulóúthoz meg kb 2 méterre....

jetbirds.gportal.hu/gindex.php?pg=36628076&gid=2955625 - Bulgária, Graf ignatevo

miguel_ 2015.09.04. 14:25:43

@Kelepisti: délután egytől lesz, regisztrálni kell, gondolom sajtó@hadügy címen

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.09.04. 14:51:02

@miguel_: köszönöm. Közben megjött a meghívó. Igen 13 órától lesz.

Rommel28 2015.09.05. 13:42:27

Nem légierő, de pénteken megérkeznek az első saját Javelin ATGM-k az észtekhez:

news.postimees.ee/3314403/first-javelins-to-reach-estonia-on-friday

zord 2015.09.06. 21:58:50

@Rommel28:

Hát, akkor már meg tudják állítani az oroszokat.

Zord

zord 2015.09.06. 22:16:03

Nem tudom, hogy láttátok-e ezt a hivatalos USAFE honlapon...

www.usafe.af.mil/news/story.asp?id=123454209

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.09.09. 12:05:38

Újabb szatirikus Hollywoodi film jön Sandar Bullock főszereplésével:

www.youtube.com/watch?v=BLZo_ILZhfk

A film egy 2005-s dokumentum film alapján készült, ami mint látható valós történeten alapszik:

www.youtube.com/watch?v=0V3mE5beWuQ

zord 2015.09.11. 15:28:03

@molnibalage: egyszer ajánlok egy igazi amerikai nagykövetségi fogadást, az is az. Annyira, hogy nem akarod elhinni.

Zord

zord 2015.09.18. 06:53:58

Rotációs európai F-22-jelenlétet akarmaz USAFE pk az "orosz agresszió" miatt:

www.defensenews.com/story/defense/show-daily/afa/2015/09/16/usafe-chief-calls-f-22-base-europe/32522447/

Zord

zord 2015.09.24. 21:19:05

405th Army Field Support Brigade. Ez az a németországi amerikai raktáros csapat, akinek a járműveiből előretolhatnak párat rövidesen Tatára:

www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/167173/us-army-prepares-pre_positioned-armor-in-europe.html

Emlékeztetőül, ez a magyar sztori:

mno.hu/magyar_nemzet_kulfold/amerikai-harckocsik-tatara-1300682

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.10.26. 12:30:57

Hmmm...nem csak az amcsik vannak Romániában...román nyelvű cikkből googlival fordítva:

"Lone Foil, 2015 (MiG-21 Lancer versus Tornado GR-4), a bilateral exercise conducted in the framework of the Romanian-British cooperation.
The exercise was performed Mihail Kogalniceanu airfield."

zord 2024.10.26. 01:09:42

Ilyen is van, valós kérdéseket kap egy (ex) NATO főtitkár:

m.youtube.com/watch?v=dqql02DJqVg

Zord
süti beállítások módosítása