Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

szeptember 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

Címkék

Airbus Helicopters (17) AirPowerNews (66) éleslövészet (15) f 16 (20) Gripen (61) gripen (76) H145M (15) Hajmáskér (27) helikopter (39) hírek (18) honvédség (17) hungarian (29) hungary (63) kecskemét (45) Kecskemét (53) Körös-hegy (17) Kub (20) légvédelmi rakéta (24) lövészet (16) magyar (42) Mi-17 (20) Mi-24 (23) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (20) radar (17) Szolnok (40)

HTML

Tökéletes repülés a tökéletes sassal - haditechnikai ízlelítő Koreából

2014.05.27. 12:02 | zord | 156 komment

140527_Szacson_Szurion_1.jpg

140527 Szacson. A LégierőBlogger ma a Korean Aerospace Industries (KAI) jóvoltából a levegőben is tanulmányozhatta a cég Szurion (Surion, azaz Tökéletes Sas, más néven Korean Utility Helicopter, KUH) típusú helikopterét. B-J: sötétkék hajózóruhában Án Incsol berepülő mérnök, civilben ZGL, középkék hajózóban Cso Dzsong Hjak és Lí Kidzsin berepülőpilóták. A háttérben a fehérre festett negyedik prototípus, mellyel a demonstrációs repülésre sor került.

 140530_Nonszan_Szurion_twr_6.jpg

140530 Nonszan, a Koreai Hadsereg Helikopteriskolája. Az új típust először megkapott alakulat egyik gépe a helyi toronnyal szemközti állóhelyen pihen a napi kiképzési repülések végeztével. A háttérben a Szurion által felváltandó egyik típus, az UH-1H látható, melyből a legfiatalabb darab 1978-as itt.

140530_Nonszan_Szurion-EW_7.psd.jpg

A koreai hadsereg első hazai fejlesztésű-gyártású helikoptere egyben eddigi legautomatizáltabb és leginkább integrált fedélzeti elektronikai rendszerrel rendelkező gépe is egyben. A rendszerek közül kiemelkedik az elektronikai hadviselési rendszer, vagy ahogy az amerikai forgószárnyas terminológiát használva errefelé hívják, Repülőgép Túlélőképességi Berendezés (Aircraft Survivability Equipment - ASE). Itt a bal mellső szenzorok.

140530_Nonszan_T700_IPS_5.jpg

A helikopteriskola egyik műszaki oktatója mutatja a Szurion General Electric (a Samsung Techwin által gyártott) T700-701K hajtóművének Integrált Részecskeszeparátorát (IPS), válaszolva a LégierőBlog olvasói körében felmerült kérdésre.

140530_Nonszan_Szurion_erdo_9.jpg

Az iskola egyik gépe a tipikus, dús vegetációban bővelkedő, szabdalt koreai vidék felett.

140528_Panmindzson_2.jpg

...és ne felejtsük el, hogy közben Dél- és Észak-Korea között tovább tart a hidegháború, melynek hangulata az elmúlt évek eseményei, mint a Csonan korvett elsüllyesztése, a Jongpjong-szigetnél lezajlott tűzpárbaj, vagy a északi drónok megjelenése miatt éppen ismét fokozódóban van. Május 28-i pllanatkép a Demilitarizált Övezetben (DMZ) lévő Közös Biztonsági Zónából (JSA), azaz Panmindzsonból, ahol testvérek néznek farkasszemet egymással...

140529_KDEC_KFX-AESA_3.jpg

140529 KINTEX vásárváros. Ez pedig már a Koreai Védelmi Technológiai Kiállítás egyik érdekessége: AESA radarmodell, mellette a leendő platformmal, a KFX ötödik generációs harcigép-koncepció két hajtóműves változatának modelljével.

140529_K-SAM_ASM_4.jpg

A LIG Nex1 büszkeségei: balról a Heszong (Tengeri Csillag) hajók elleni robotrepülőgép, jobbról a KM-SAM Csángung (Égi Íj) közép-hatótávolságú légvédelmi komplexum rakétája. Ez utóbbi orosz (Almaz-Antej - rakéta) és francia (Thales - radar) közreműködéssel készült. Ha valakinek feltűnik a hasonlóság, nem véletlen az 9M96-ossal.

140529_K-SAM_ASM_8.jpg

Ugyanaz a két rakéta, a KM-SAMé ezúttal indítókonténerében. 

Továbbiak hamarosan itt...

Továbbiak rövidesen a Magyar Nemzetben és az Aeromagazinban

Zord

Címkék: Korea KAI Szurion KFX KM-SAM

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr976217900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2015.09.29. 22:49:58

@molnibalage:

De honnan lenne, lett volna a Patriotnak gyorsabb, frissebb infója? Mi az a csodalink, és mi táplálja? Mi a neve?
Teszem hozzá, kötve hiszem, hogy MPQ kisugárzás nélkül lőjenek.

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.09.30. 09:00:24

@zord: Most igen. De ha a cél folyamatosan van data linken, akkor onnentól fogva csak technikai kérdés megvalósítani. 1999-ben ugyebár olyan AMRAAM kill volt, ahol az indító fel sem kapcsolta a radarját. Olyan nehéz ezt elképzelni egy Patriotnál...?

Ha hazaérek, akkor felrakok egy Hpasp-tól kapott anyagot, ahol ábrázolva van, hogy 10+ éve mit és honnan kapott a Patriot.

zord 2015.09.30. 14:28:21

@molnibalage:

Nem hiszem, hogy nem érted. Szerinted plotok mennek a "data linken"? Nem. Trekkek. Azaz pozíciók és vektorok. De a következő söprésig ez sem tud frissülni. Ha manőver volt (irány, gyorsulás-lassulás), az nincs benne az infócsomagban, legfeljebb több körben. Ezért is nagy a követési kapu, mert nem lehet, hogy minden egyes moccanásra újat küldeni.

Az 1999-es holland AMRAAM-killt szerintem félreértették. Egyszerűen a négyesből meglett valakinek, átnyomta IDM-en annak, aki aztán a shooter lett. De nem volt itt semmi EMCON. Végig csapatták radarral, mindenki. Nem véletlenül nagyon szép passzív követéseket csináltak a jugó nagyfülűek, főleg radarkisugárzás alapút.

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.10.01. 11:35:51

@zord: De, tökéletesen rétem és számoltam is vele.

zord 2015.10.01. 21:06:42

@molnibalage:

Oké. Maradjunk abban, hogy az Sz-300-as az ezred/dandár harcállásponton pörgő "kétarcúnak" köszönhetően magas minőségű trekket kap. Hogy ezzel mit tud kezdeni, nem tudom megmondani, mert sajnos nem tudom. De hogy a semmiért fejlesztettek, vettek egy ilyen drága radart, azt nem tudom elképzelni.
A problémádat abban vélem felfedezni, hogy az infók általában utolsó leheletként kapott egy szem szlovák, bolgár PMU-k, görög "önálló" PMU-1-esek, illetve elkótyavetyélt mindenféle rendszerelemek nyomán szivárognak ki. Ez a nyugati tudás alapja.
Legalább ezredszervezetű működésről én nem sok papírt láttam eddig.
Ha a kérdést így nézzük, és egy SZ-300PMU osztályt odacseszünk magában, hogy csináljon "csöndes" lövészetet végfázis alávilágítással olyan infók alapján, melyek hagyományos vezetésen keresztül érkeznek egy rt harcálláspontról, akkor arra nyilván nincs lehetőség (valszeg más csatolásra nincs is mód). Ennél jobb, ha önállóan harcolnak a helyi kör(körös)felderítőkre (76N6, 35/36D6) támaszkodva (a 76N6 20fpm-el pörög, igaz, ez inkább kis magasságú célfelderítésre-megjelölésre van)

De hát ha egy Patriotot kiragadunk a rendszeréből, akkor jóformán leül a földre. Ott még a helyi felderítő, célmegjelölő radarok sincsenek.

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.10.01. 21:38:21

@zord: Au utolsó bekezdés igaz. A Patriotot így tervetzték, ilyenre akarták.

Az, hogy a radarjával milyen önálló célfederítési mutatói vannak, arról lövésem sincs.

zord 2015.10.02. 09:14:56

@molnibalage:

Bővebbnek mondják, mint a 300-asét.

De az orosz se úgy tervezte a rendszereit, hogy magányosan harcolnak. Tűzrendszerben gondokodott. Mindazonáltal meghagyta a lehetőséget a decentralizált alkalmazásra. Azt gondolom, hogy éppen ezért egy kis ország potenciális légvédelmi harcával ez a megközelítés inkább kompatibilis. Ha lenne egy örökölt komplett S-300-as ezredünk, legalább három osztállyal (kettő bizonyosan tervezve volt) és az említett ezred harcálláspontot kiszolgáló radarral (nem tudok róla, hogy ilyet exportáltak-e, talán Kínába), akkor az elmúlt 25 évet egy A2AD kupola alatt tölthettük volna, és még ma se állnánk szarul.

Zord

zord 2016.01.08. 14:55:57

Termónuki Kimről nem írtunk, helyette egy gyönyörűen kivitelezett légópince Dél-Koreában:

www.bbc.com/news/world-asia-35259986

Zord

zord 2016.01.08. 19:51:54

Japcsik T-4-essel (!) és C-130-assal gyűjtik a légköri mintákat:

www.sankei.com/politics/news/160107/plt1601070037-n1.html

Zord

zord 2016.01.27. 19:35:27

Ilyen egy jó szövetséges. Késik a Taurus integrációja az F-15K-ra az amerikai GPS átadásának visszatartása miatt:

english.yonhapnews.co.kr/news/2016/01/26/0200000000AEN20160126009300315.html

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.01.28. 14:08:12

Bezzeg ha Lengyel mintára nem Európai fegyvert, hanem AGM-154 JSOW-C választottak volna.. az a randa politika... védjük a demokráciát...

Open Skies 2016.01.28. 21:49:33

@Kelepisti:

Még egy kicsit elhúzzák és lesz választási lehetőség...

en.wikipedia.org/wiki/Galileo_%28satellite_navigation%29

zord 2016.01.29. 16:05:35

@Kelepisti:

A Taurussal az JASSM-ER az ekvivalens, de azt az amerikaiak nem akarták odaadni a koreaiaknak. Nagyon keményen korlátozzák őket, közvetlenül Japán miatt.

Zord

zord 2016.02.23. 21:39:47

Az M-SAM után jön az L-SAM?

youtu.be/xHZ67_tngKY

Zord

zord 2016.05.10. 09:24:38

Igazi különlegesség - koreai "MC-130" a helyi különlegeseknek:

world.kbs.co.kr/english/news/news_Po_detail.htm?No=118851

Zord

zord 2016.06.05. 19:21:43

Repült az LM T-X ajánlatának protója, azaz a T-50A:

photos.prnewswire.com/featured/prnthumbnew/20160602/374776

Zord

zord 2016.08.03. 07:26:14

Lemobd a KAI főnöke, ha nem nyerik meg a T-X-et:

http://www.businesskorea.co.kr/english/news/industry/15417-ceo’s-determination-kai’s-ceo-bets-his-position-us-air-force’s-t-x-project

Zord

Open Skies 2016.08.03. 21:40:45

@zord: Távol-keleti mentalitás vagy biztosra megy? :)

zord 2016.08.03. 21:57:09

@Open Skies: nehéz megmondani. Az LM partnersége abszolúte nyerő dolog és a T-38-as envelope-nak leginkább a T-50 felel meg. DE. Az LM-é az évszázad programja (F-35), nem ártana komoly programot adni másnak az ipari bázis diverzitásának fenntartása érdekében, ahogy a Boeing megkapta a KC-46-ost és a NG a B-21-est.

Zord

Open Skies 2016.09.25. 16:21:22

A KAI Surion nem bírja a szélsőséges éghajlati viszonyokat

www.koreaherald.com/view.php?ud=20160923000480

zord 2016.09.25. 21:55:24

@Open Skies:

Azért érdekes, mert a típus korábban már volt téli teszten Alaszkában.

Zord

Open Skies 2016.09.25. 23:09:21

@zord: Egy új típusnak mindig vannak gyermekbetegségei. Akkor is, ha Tökéletesnek nevezzük el. De egyszer talán majd tényleg az lesz.

zord 2016.09.26. 17:24:35

@Open Skies:

Mostanában eltűnődöm, hogy a koreaiak által angolul megadott "Perfect Eagle" Szurion fordítás helyénvaló-e.

Zord

Open Skies 2016.09.26. 21:11:13

@zord: Nem rémlik, hogy rajtad kívül bárhol máshol találkoztam volna ezzel a fordítással.

Batkaa 2016.09.27. 09:23:27

@Open Skies: különösebb koreai nyelvtudás nélkül...
수리온 (sulion v. surion) ebből a
수리 (su-ri) a.m. "repair" javítás
de
새 (sae) a.m. madár
완전 (wanjeon) a.m. tökéletesség
lehet, hogy valami összecsengésre épít?
Vagy valami sajátos koreai humor? :)

Batkaa 2016.09.27. 09:32:52

@Open Skies: ko.wikipedia.org/wiki/KAI_%EC%88%98%EB%A6%AC%EC%98%A8
A koreai nyelvű oldal angol fordítása, amennyire kihámozható, mintha megerősítené Zord verzióját, bár a "Perfect Eagle", talán mondjuk úgy, szabad fordítás eredménye...

Open Skies 2016.09.27. 11:06:35

@Batkaa: Ok, hogy te le tudod fordítani, de én úgy értettem, hogy a legismertebb angol nyelvű, repüléssel foglalkozó oldalakon még találkoztam azzal a fordítással hogy Surion = Perfect Eagle.

Batkaa 2016.09.27. 11:21:41

@Open Skies: mondjuk én még egyáltalán nem találkoztam másutt a fordításával.

Persze, hogy nem tudom lefordítani koreaiból, de jó volt egy kis napindító fejtörőnek. :)
Google fordítóval ezt adja:
"Repairs on the old one small attack helicopter 500MD and small start-up helicopter UH-1H alternative to for Eurocopter technology introduced in the Republic of Korea Korean Helicopter Project (KHP: Korean Helicopter Program) in the by-developed the first Korean mid-sized maneuver the helicopter (KUH: Korean the Utility Helicopter). Repairs on the means bravery and domestic production of 100% pure Korean eagles coined the meaning of "repair" and 100 is "on" the eagle. KUH name names through a public offering conducted in April 2009 was the final decision in July 2009."

zord 2016.09.27. 22:31:38

@Batkaa: @Open Skies: Nekem a KAI-ban mondták a Szurionra azt, hogy a jelentése Perfect Eagle, de ezzel együtt van bennem kétség. Mivel nagyon eltérő a gondolkodásuk a mienkétől, ezért amit ők perfectnek fordítanak, az simán lehet erős, felnőtt, magas, nagy, stb. is.

Zord

zord 2016.10.19. 14:37:37

Egykori Falcon 4.0 rajongoknak: az elkövetkező évtizedben bezárják Szuvon (Suwon), Tégu (Taegu), és Gvangdzsu (Gwangju) bázisokat, helyettük másutt építenek bázisokat

www.janes.com/article/64722/south-korea-to-relocate-military-airfields-to-aid-local-economies

Zord

zord 2017.08.08. 12:00:57

További Taurusokat vesz Dél-Korea az F-15K-hoz, lesz offset is a helyi cégeknek:

www.koreaherald.com/view.php?ud=20170807000339

Zord

zord 2017.11.15. 17:53:52

Év végétől ismét szállítják a Szurionokat a jegesedési panasz kezelése után:

english.yonhapnews.co.kr/business/2017/11/10/0503000000AEN20171110005951320.html

Zord

zord 2017.12.29. 17:28:55

Továbbfejlesztik a koreai lérakot, és az Emirátusoknak ajánlják:

http://koreajoongangdaily.joins.com/news/article/article.aspx?aid=3042536&cloc=joongangdaily|home|newslist1

Zord

zord 2018.01.12. 19:16:49

Itt a tengerészgyalogos Szurion-változat:

youtu.be/0acqqIukK10

Zord

Beat it! 2018.01.13. 10:38:55

@zord:
Jó kis gép. De rájöttem, hogy a közepes helik esetében kifejezetten szeretem, ha van hátsó teherajtó. Sajnos a Surion sem ilyen, és a piacon lévő legtöbb gép sem.
A Mi-38-al mi a helyzet? Rendszerbe állt már valahol, beindult a sorozatgyártása?

Batkaa 2018.01.13. 13:54:47

@Beat it!: kérdés, hogy az ár, amit fizetni kell a hátsó raktérajtóért, arányban áll-e a hasznosságával?
Merlin, NH-70, Chinook, S-92. Kihagytam valamit?
Nem tudjuk megfizetni.

Beat it! 2018.01.13. 15:27:29

@Batkaa:
Akkor sajnos a Mi-17-el együtt a hátsó raktérajtótól is elbúcsúzhatunk. Ezért firtattam a Mi-38-ot esetleg. De az orosz függés már nem lesz alternatíva.
Így azonban ár-érték arányban a nyugati gyártóknál ez egy piaci rés. A volt VSZ államok - ha más nem is - tuti vevők lennének egy közepes nyugati gépre hátsó teherajtóval. Magyarul a Mi-8 kategóriában kellene gyártani valamit.

Batkaa 2018.01.13. 16:04:28

@Beat it!: aligha a legfőbb szempont a hátsó raktérajtó...
Annál is inkább, mert a felsoroltak közül az NH-90 és az S-92 teheremelő képesség tekintetében a Mi-17-essel nagyjából egy kategóriát képviselnek.
Ez ennyibe kerül...

zord 2018.01.15. 15:05:30

@Batkaa: @Beat it!: szerintem ha a mostani nagyjavítási cikluson túl a Mi-8-as család leszármazottai kizáródnak (értsd: politikailag), akkor ezt a kategóriát el kell engedni. Csak a valamennyivel könnyebb BH, UH-1Y, Caracal, akármi jöhet szóba. NH-90, Merlin, S-92 Isten ments!

Zord

Batkaa 2018.01.15. 19:20:35

@zord: S-70i lenne a legjobb választás. Elérhetőség, kiforrottság, ár, support és védelempolitikai szempontok szerint összesítve. Persze meg kell tendereztetni... illetve az ördög a részletekben rejlik, mint tudjuk...

zord 2018.01.16. 13:05:08

@Batkaa: vagy T-70. Azzal, hogy eltoltuk az egész helikopterkérdést, már vehetnénk újonnan a török sorról is.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2018.01.18. 08:11:43

@zord: Eltoltuk? --- még ki sem írtuk, de már eltoltuk.. :-)

Gaudi 2018.01.18. 08:27:39

@Kelepisti: Úgy értette, hogy elhalasztottuk.

zord 2018.04.05. 17:52:03

Volga-Dnyepr An-124-es vitta az USA-ba jegesedései tesztekre a Szuriont:

www.mlive.com/news/index.ssf/2018/04/one_of_worlds_largest_airplane.html

ms007 2018.07.14. 01:52:44

@zord: plusz még vagy 5 másik nagykövet szépen sorban :) Mâr csak azt kellene tudni, ez technikailag jelenthet e valamit

zord 2018.07.14. 09:20:58

@ms007: tudom. De mivel megadatott, hogy van egy echte koreai bejegyzésem, így ide tettem. Az olaszt meg az éppen aktuláis 64. hírbejegyzésbe.
A Szurionnak a H145M üzlettel nyilván végleg reszeltek, de ha abból indulunk ki, hogy mijük van még, a lengyelek mit vesznek tőlük, akár még lehet is valami.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2018.07.18. 13:55:48

"ROK Marine Corps' helicopter "Marineon" (MUH-1) crashed on July 17 in Pohang. Five on board killed and one injured. Marineon is Surion KUH-1 variant optimized for shipborne and maritime operations"

tv.naver.com/v/3635425

zord 2018.07.18. 18:58:52

@Levente B.: RIP. Asszem ez már a második géptörés. 2015 decemberében volt egy sima Szurion, ami az ismert hajtómű jegesedési probléma miatt tört össze.

Zord

zord 2018.12.04. 10:14:23

Szurion után LAH, a KAI AH H-155 (Panther) bázisú könnyű helikopterének rövidesen lesz a kigurítása:

en.yna.co.kr/view/AEN20181125003451315

Zord

zord 2019.01.08. 14:01:02

Az oroszok belenyúltak a dél-koreaiak indiai K30 Biho bizniszébe. Mondjuk nem értem, hogy szerepelhetett egy versenyben a Pancirral és a Torral, amikor az alkalmazott rakétája, a nem mellékesen Igla/Mistral alapú Chiron jóval kisebb teljesítményű...

koreajoongangdaily.joins.com/news/article/article.aspx?aid=3057687

Zord

zord 2019.03.19. 08:01:28

Koreai lérak lövészet:

youtu.be/bYKbMKp5CQ4

Zord

Beat it! 2019.03.19. 13:37:55

@zord:
Bocsánat, hogy ezzel fárasztom a tisztelt blogolvasó közönséget, de akkora sületlenséget írt a google fordító a koreai videó leírására, hogy muszáj megosztanom:

"A légierő 2017-ben légi védelmi rakéta lövöldözést tartott. A lövöldözős versenyen először a koreai légi vezetésű rakétabicikli kiképzését hajtottuk végre, mintegy 40 km-re. Azt mondták, hogy elütötte a pilóta nélküli célt." :D

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2019.03.19. 14:21:33

@Beat it!: :-)

Egyébként raktabicklit nem, de páncéltörő rakétával felszerelt mopedet láttam live .. saumurban. A franciák követték el..

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2019.03.19. 15:56:40

@Beat it!: Óriási! :)))) Mint régen a kínai gyártású, itthon forgalmazott DVD lejátszók dobozán a felirat "... és ne vigyük a fürdőkádba a DVD játékost..."

árpika 2019.03.20. 00:32:33

@Kelepisti: Össze is omlott miatta a Varsói Szerződés... ;-)

zord 2019.03.21. 11:04:37

Az algoritmusokat a számosság is hajtja előre. Éppezért mindig x nyelv-angol az eljárás.

Zord

zord 2019.07.08. 11:59:54

Július 4-én először repült a KAI Airbus Helicopters H155 (Dauphin) bázisú többfunkciós felfegyverzett könnyűhelikoptere (LAH):

www.asiapacificdefensejournal.com/2019/07/south-koreas-kai-conducts-maiden-flight.html

www.youtube.com/watch?v=MM7QFV92UAg

Zord

zord 2019.07.08. 12:19:48

Koreai GPS-irányítású siklóbomba, KGGB:

youtu.be/vpVgJhXNEYw

Zord

árpika 2019.07.08. 22:13:35

@zord: Ez már csak amiatt is érdekes, mert egy olyan ország vált ki harci helikoptert felfegyverzett könnyű helikopterrel, amely egyébként eléggé tűz közelben van...

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2019.07.09. 15:02:46

@árpika: 2022-ig még Korea is egységes lehet :-).. de dedikált harci helikopter beszerzésre még van idejük.. nem hiszem, hogy azonnal kivonják az összes Kobrát.. Viszont a beszerzést akkor lassan ki kell írniuk..

zord 2019.07.10. 13:32:53

@árpika: @Kelepisti: 2016-ban kapták meg az első AH-64E Apache Guradiant, összesen 36 darab érkezett, amiből hat darabnak van Longbow radarja - bár ez utóbbival jelentős problémákba futottak.

Szóval ők nem mondanak le a harci helikopterről, még ha a LAH hivatalosan az MD-500 és az AH-1 utódjaként van is feltüntetve.

Zord

zord 2019.11.21. 13:59:37

A tavalyi Szurion-katasztrófa videója. Leszakadt az egész rotor:

www.youtube.com/watch?v=oieiZxP7w5E

Zord

_Rudi 2019.11.22. 09:45:09

@zord: a Koreaiak mentségére legyen mondva, a meghibásodott főrotor tengely - csakúgy mint még több más részegység a gépben - az Airbus Helicopters-től származott

zord 2019.11.22. 10:02:03

A minapi 225-ösüknél, ami minket érint, viszont nem. Persze ettől még tragikus a hír, RIP.

"Photos published this morning by the Yonhap news agency show the helicopter’s rotorhub attached to the main wreckage, but substantial cabin damage. "

www.ainonline.com/aviation-news/general-aviation/2019-11-04/crashed-korean-h225-had-recent-maintenance?amp

Zord

_Rudi 2019.11.22. 11:53:02

@zord: azt hogy a minapi koreai H225 balesetet mi okozta még nem lehet tudni.

Annyi látszik a víz alól felhozott roncsról készült fotókon hogy a főrotor reduktor a helyén van, ami azt jelenti hogy nem egy az egyben a Norvég eset ismétlődött meg.

Mivel a hírek szerint megtalálták az adatrögzítőket ezért jó esély van rá hogy fel tudják majd deríteni az okokat.

stonefort2 2019.11.22. 13:00:07

@_Rudi: Előző törlendő, elnéztem

zord 2019.11.22. 13:56:49

@stonefort2: jó helyen van itt, a tengerészgyalogos Szurion esetét is említettük fenn.

Zord

zord 2019.12.05. 09:38:52

Három alezredes nő kapott idén századparancsnoki beosztást a dél-koreai légierőben:

www.hani.co.kr/arti/english_edition/e_national/919441.html

Zord

zord 2020.03.06. 10:41:11

Fiatalon meghalt az Észak-Koreába fapados utakat szervező új-zélandi. Két elgondolkodtató mondat tőle:

"People talk all the time about North Korean propaganda, but it's naive to think we aren't inundated with our own. Things aren't black and white and agendas are everywhere.

"Don't just form opinions based off the last book or article you read or speaker you saw but reserve judgement until you really have an understanding of a situation.""

www.bbc.com/news/world-asia-51732244

Zord

zord 2020.08.08. 19:04:08

Itt van a KF-X AESA radarja:

youtu.be/M16VQ_bHYRU

Zord

zord 2020.09.06. 10:47:48

Nem viccenek. Elkezdődött a KF-X végszerelése Szacsonban:

youtu.be/u-RkHEzZYv0

Zord