Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

szeptember 2022
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Címkék

Airbus Helicopters (20) AirPowerNews (88) éleslövészet (20) f 16 (20) gripen (76) Gripen (68) Győr (17) H145M (30) Hajmáskér (30) helikopter (46) hírek (36) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) kecskemét (45) Kecskemét (60) Körös-hegy (22) Kub (20) légvédelmi rakéta (24) lövészet (16) magyar (43) Magyar Honvédség (17) Mi-17 (24) Mi-24 (29) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (22) radar (18) Szolnok (50)

HTML

Helikopternézőben Berlinben

2014.05.20. 22:35 | zord | 12 komment

Ma nyílt meg a berlini repülő-, űr-, és védelmi ipari kiállítás, az ILA. Az Eurocopter Airbus Helicopters meghívására elsősorban a német-francia helikopterajánlatot vette szemügyre a LégierőBlogger, osztozva azok optimizmusában, akik szerint a június 6-i kormányalakítást követően gyorsan lendületet vesz a választás miatt késedelmet szenvedő helikoptertender, akár nemzeti, akár "szétforgácsolt" formában.

140520_ILA_Berlin_2_EC145T2.jpg

Az EC145T2 bemutató közben. A "nemzeti" helikopterbeszerzési forgatókönyvben ez lehetne az Airbus Helicopters ajánlata a könnyebb követelményre válaszul a mentőknek és a rendőröknek.

140520_ILA_Berlin_1.jpg

Az EC145T2 katonai testvérének mokápja a Airbus Helicopters kiállítási területén. Jól láthatóak a szenzor- és fegyverinstallációk. A típusváltozatot a német haderő különleges műveleti célra megrendelte.

140520_ILA_Berlin_6_UH-72_Lakota.jpg

A cég emberei nem mulasztják el, hogy a típuscsalád amerikai hadseregben felmutatott sikerére utaljanak. Kétségtelen, hogy az UH-72 Lakota program azon - igaz, eleve alacsony technológiai kockázatú - beszerzések közé tartozik a tengerentúlon, melyek sem időben, sem finanszírozásban nem csúsztak el. Bár a Kiowa-felváltás programja egyelőre egy helyben topog, az Airbus Helicopters abban reménykedik, hogy az UH-72 (EC145) sikerére építve az EC645T2-vel idővel betörhet a könnyű támogató/felderítő helikopterek amerikai piacára is.

 

140520_ILA_Berlin_2_Merkel.jpg

A "kancellárasszony Eurocopterrel repül". Az ILA-t megnyitó Angela Merkel a Luftwaffe állami szállítási feladatait ellátó FlBschBMVg egység AS532 Cougarjával érkezett Schönefeldre.

 

Más érdekességek az ILA-n:

 

140520_ILA_Berlin_4_Luft_Tornado_BOW-1.jpg

Rokoni kapcsolat. A Luftwaffe Tornadóinak korszerűsítési programjában fontos elem az elektronikai hadviselési rendszer modernizációja is. Itt az egyik ECR (a csomagot az IDS-ek is megkapják) orra alatt a BOW besugárzásjelző mellső-alsó légtérrészre kihegyezett antennaegysége látható. Ez azonos gyökerű a mi Gripenjeink EWS39-es rendszerével, a nagyobb átmérőjű antennaelem megegyezik a magyar gépek WTU-ján találhatóval. 

140520_ILA_Berlin_5_Luft_Tornado_BOW-2.jpg

A Tornado BOW mellső-felső antennaegysége a függőleges vezérsík tetején. Érdemes megjegyezni, hogy a dél-afrikai Gripeneken egy nagy és egy kicsi antennaelem van, azaz a német konfiguráció "kétharmada".

Továbbiak hamarosan...

Zord

Címkék: Eurocopter EC645 T2 Airbus Helicopters EC145

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr436186110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2014.05.22. 12:07:49

A Tornado-Gripen EW-rokonságot illusztráló képekkel kiegészítve.

Zord

samoth 2014.05.23. 05:14:13

@zord: Az utolsó képen, a függőleges vezérsík kilépőélén lévő antennaházon meg olyan a szemölcsantenna, mint a Gripen FAU-ja.

zord 2014.05.23. 08:44:23

A svacon fönn hátul, ugyanolyan antennaegység van, mint ami ezeken a képeken látható (tehát összesen három van neki). Ami a doboz oldalán van, az tudtommal egy lámpa.
Vagy melyikre gondolsz?

Zord

zord 2014.05.23. 15:59:17

Körvonalazódnak a lehetőségeink. A németek Cirit LGR-t vesznek a Tigrishez. Úgy érzem, a mi esetleges 645T2-eseinkre is elférne...

"MBDA DEUTSCHLAND GMBH IN PARTNERSHIP WITH ROKETSAN

MBDA Deutschland GmbH and Roketsan have signed a Memorandum of Understanding for a collaboration in manufacturing and integration of a 70mm guided weapon system.

Under the terms of the agreement signed at the ILA Berlin Air Show the two companies will initiate the exchange of business and technical information for a guided weapon system based on the 70mm rocket concept for the German UH Tiger. Both companies aim to provide a solution for an expected German Army requirement for this helicopter.

The MoU was signed by MBDA Deutschland GmbH Managing Director, Thomas Homberg and Roketsan CEO & President, Selcuk Yasar.

Thomas Homberg said: "The already existing cooperations between Roketsan and MBDA will be extended by this focused initiative. We are combining our competencies to jointly providing this required capability to the German Armed Forces."

Selcuk Yasar said: “We believe that with this cooperation we will be able to offer an enhanced weapon system to the German customer by bringing together the capabilities of Cirit, 2,75” Laser Guided Missile and MBDA Deutschland GmbH’s proven expertise on the platforms’ weapon management systems. We hope the result of this initiative will lead to a broader business cooperation between the two companies in the future.”

Zord

samoth 2014.05.24. 08:09:38

@zord: Igen, a lámpa az. Erre gondoltam amúgy, de már nagy felbontásban látom, hogy nem ugyan az:
www.hunavia.hu/TYPE/Gripen/JAS39DEBSHUGRIPENINDETAIL/photos/photo83.html

zord 2014.05.24. 10:59:20

@samoth:

Jó Gyula képe. Sajnos, egyre biztosabb vagyok benne, hogy nincs LBAU a mi gépeinkben ott, ahol legalábbis a brossúrák annak idején jelölték, azaz közel a FAU-hoz a nózija alatt. A "levakolt" nyílások lehet, hogy ennek a helyei?
(az LBAU C/D sávú, alapvetően rpk. omni, vagy féllégtér szintű rávezetés mód detekciós funkciót szolgálna ki)

Na persze, mi csak a dolgok felszínét látjuk. Nem zárnám ki, hogy valamelyik hasonsávú com, id, DL antenna multiplexálásával is meg lehet oldani a dolgot, főleg azért, mert az irányítottság nem kritérium, azt korrelációval lehet rendszerszinten pótolni. Dunno...

Zord

samoth 2014.05.24. 18:12:24

@zord: Viszont az FAU talán a magyar gépeken volt először a teljes flottán. A csehek is csak jóval később kapták meg a fényképek alapján, míg egészen "új" (pl. 39278) svéd gépet is látni enélkül.De ez a többi antennára is vonatkozik.

zord 2014.05.25. 10:02:51

@samoth:

Ez így van. Jópár C/D (pl. a cseheké) jelent meg mindenféle EW antenna (nemcsak FAU, de éles FPU, RAU és WTU) nélkül. A "teljes" éles antennakészletet először a magyar gépeken láttam, 2006 márciusában, a hazaérkezés előtt. Nem tudom, kit kell dicsérni ezért a döntésért, de megérdemli. Az egy más kérdés, hogy ehhez a rendszerhez is rengeteg emberre lenne szükség, ami nincs.

Zord

zord 2014.06.03. 20:47:57

Open Skies 2014.06.03. 18:37:32
Airbus Helicopters: EC725 Gun Firing Campaign

www.youtube.com/watch?v=tGRv7Rs1nY0&hd=1

zord 2014.07.31. 16:06:23

“Airbus Helicopters starts delivery of EC145 T2 with DRF Luftrettung”

Next-generation helicopter: quietest in its class with improved performance and lower operating costs

Zord
süti beállítások módosítása