Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

  • zord: @zord: a CIA-s afgán kommandós menekült által Washingtonban lelőtt egyik nemzeti gárdista belehalt... (2025.11.28. 07:11) LandPowerNews 152. (2025 nov.)
  • zord: 10 évig tartott az első helyi levegő-föld lőtér kialakítása Montanában, mely lehetővé teszi a "sil... (2025.11.27. 05:26) Jolly good Whiskey
  • zord: Ukrajnában gyakorlatilag 100 százalék a Magic 2 megsemmisítési valószínűsége :-) Érdekes, a DEFA ... (2025.11.26. 14:38) Ukrán Mirázs-sztori: adalék és perspektíva
  • Gábor Lippai: @zord: youtu.be/zH_QvBlb3R8?si=oH2XWblsrGiHHB26&t=139 (2025.11.26. 01:49) Gyorsabban és magasabbra: álmaink rámpás gépe, a KC-390-es
  • zord: Volt, akit érdekel: 24.hu/kulfold/2025/11/24/horvatorszag-halalos-baleset-katonai-helikopter-airb... (2025.11.24. 20:38) Átkelők
  • zord: Kanadában is bajok vannak a tarcsi víziókkal... Scott Taylor hírmagyarázata: m.youtube.com/watch?... (2025.11.24. 01:38) Juharfaleveles Lódarazsak Aranyosgyéresen
  • zord: Az Air Base bejegyzése: airbase.blog.hu/2025/11/17/a_negyedik_nyeroszam_a_69-es Zord (2025.11.20. 03:29) Hatvankilencesek a Baltikumban
  • Levente B.: Ma 5 éve voltam megtekinteni az L-39NG gépet Kecskeméten. combatant.blog.hu/2020/11/19/bemutatko... (2025.11.19. 10:13) Az Alba visszatér.
  • zord: Visszakacsint a múlt, a Szafarov-ügy Jerevánban: telex.hu/sport/2025/11/14/ormeny-drukkerek-uzene... (2025.11.14. 08:04) Blast from the Past: 2011, Jereván
  • zord: Megérkezett a Ford a karibi vizekre: www.bbc.com/news/articles/c4gkypezze8o Zord (2025.11.12. 03:56) Forddal Triesztben

Kalendárium

november 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Címkék

Airbus Helicopters (27) AirPowerNews (114) éleslövészet (25) f 16 (20) gripen (76) Gripen (78) Győr (18) H145M (39) H225M (16) Hajmáskér (38) helikopter (52) hírek (64) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) Kecskemét (67) kecskemét (45) Körös-hegy (30) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (18) magyar (44) Magyar Honvédség (20) Mi-17 (25) Mi-24 (34) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (26) radar (22) Szolnok (53)

HTML

A könnyű orosz

2012.07.18. 21:02 | zord | 6 komment

Lehet, hogy úgy tűnik, hogy túlzottan lelkesedem a könnyű harci gépek iránt (lásd JF-17 és T-50 témájú írásaim), de van egy olyan érzésem, hogy hosszú érési folyamat után az orosz Jak-130 (és persze a M346-os bérmunka) is meg fogja találni helyét ilyen szerepkörben a piacon. Ebből kiindulva úgy döntöttem, hogy megosztom pár, múlt héten a típusról készült fotográfiámat itt.

Jak-130_1.jpg

Orsó közben a hátát mutatja. Jól látható, hogy a hátsó ülésben ülő, narancssárga ruhás hajózó keze a boton és a gázkaron van. A törővégi konténerekben két ASzO kazetta van elhelyezve.

Jak-130_2.jpg

Hasa, húzott forduló közben: a műrepülés a kategóriához és 2xR-73 makett, 2xB13 rakérakonténer, 2xpótos függesztményhez képest eléggé dinamikus volt. Bár fegyverrendszere hiányos (radar egyelőre nincs), a típus már így ahogy van alkalmas a könnyű támadó feladatra.

Jak-130_3.jpg

Hogy a hétfői bemutatót a hátsó ülésből repülték, az is alátámasztja, hogy a leszállás előtti fordulónak épp  kilebegtetés előtt lett vége. Bár a Jakból nem rossz a kilátás, ilyen megközelítés esetén oldalra nézve végig szemmel tartható a földetérés tervezett helye. Régi trükk (a narancsárga ruhás másnap elöl ült, korábban rá is fordult az irányra).

Zord

Címkék: Jak 130

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr434665012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Open Skies 2012.07.18. 21:19:28

Miért a hátsó ülésből vezették? Bemutatták hogy így is lehet jót repülni?

Ahhoz képest hogy a beömlőnyílás-védő félig zárt állapota matt (ami földön természetes jelenség) nem akarták engedni repülni, ebben nem találtak kivetni valót a rep.biztonsági szakemberek?

Flankerr 2012.07.18. 22:25:48

Nincs radar? Ennyi év fejlesztés után?

stonefort 2012.07.18. 22:29:11

@Flankerr: Szerinted melyik kiképző gépben van radar?

Flankerr 2012.07.18. 22:41:21

@stonefort: Jogos, elsőre nem gondoltam bele. Illetve a gépre mint könnyű támadóra (is) tekintettem, és ehhez éreztem furcsának a radar hiányát.. Persze a méret miatt eleve korlátozott teljesítményű férne el, gondolom.
A Hawk, L-159, T-50, M346, JF-17 hogy áll ezzel?

stonefort 2012.07.18. 22:45:18

@Flankerr: A Hawk-nak volt együléses könnyű harci változata, radarral. Az L-159-esben ugyancsak van, de az nem gyakorlógép. A T-50-es harci változatában lesz, az M346-osban nncs, a JF-17-esnek természetesen van radarja, de ez ugyancsak nem gyakorlógép. A kiképzésre szolgáló korszerű típusok "virtuális" radarral rendelkeznek, szofteresen imitálják a használatát valódi célok nélkül.

zord 2012.07.19. 00:23:42

Ami a lényeg, hogy a Fazotron fejleszt radart a Jak-130-a számára, és ha csak egy Kopiót raknak bele, már az is jó lesz.

Zord
süti beállítások módosítása