Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

január 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Címkék

Airbus Helicopters (15) AirPowerNews (58) f 16 (20) Gripen (57) gripen (76) Hajmáskér (25) helikopter (37) honvédség (15) hungarian (29) hungary (63) kecskemét (45) Kecskemét (49) Körös-hegy (16) Kub (20) légvédelmi rakéta (20) lövészet (16) magyar (39) Mi-17 (18) Mi-24 (18) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (19) radar (16) Szolnok (38)

HTML

Kub: 3M9 helyett Aspide?

2012.03.06. 23:59 | zord | 13 komment

Hátul a Retia által korábban már modernizált SzURN CZ, előtérben az SzPU CZ névre keresztelt, MBDA Aspide konténerekkel szerelt 5P25-ös indítójármű prototípusa. A kép jobb felső sarkában a szakmai demonstráción célt repülő két ALCA látható.

A cseh Retia cég Pardubicében ma bemutatta elmúlt három éves Kub-modernizácios fejlesztésenek harmadik fázisát, mely a jelenleg használt, lejáro üzemidejű 3M9 raketak felváltását célozza az MBDA Aspide illetve Aspide 2000 típusú rakétáival. A közép-európai Kub-üzemeltetők körében érdeklődésre számot tartó kezdeményezés számos ország hivatalos szakmai közösségének képviselőit vonzotta a demonstrácio helyszínére, kivéve Magyarországét. Hazánk képviseletében csak a LégieroBlogger volt jelen, de ezen nem lepődött meg. Megszokta az ilyen helyzeteket.

Zord  

Címkék: pardubice kub mbda sa 6 retia 2k12 3m9 aspide

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr174294749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gaudi 2012.03.07. 12:50:55

No comment... De csak azért, mert ha kommentálnám, az nem lenne szép.

rudai gyerek 2012.03.07. 17:30:05

Mibe került volna kiküldeni néhány szakértőt?

Szomorú, nagyon szomorú...:-(

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2012.03.07. 22:35:46

Miért lepődünk meg? A győriek talán magánkezdeményezésből küldtek volna szakértőket, de hivatalosan gondolom semmilyen részvételi szándék nem volt a HM-ben. A büdzsé annyi amennyi.. Most volt a nagy Griffüzlet (nem ledegradálóan írom), szenvednek a helikopterekkel, és ott van még nyakukon a szuper tartalékosmarhaság amit kitaláltak. Hadiüzem (hadikterv).. (szinte már várom a 3-5 éves soha meg nem valósuló terveket) ..
Szvsz a Kub kihalásra ítélt állatfajta nálunk. Persze ha jobban lennénk történelmi szövetségesünkkel Németországgal, akkor nem a Kub-ot siratnánk, hanem örülnénk a Patriot osztályunknak...

De hát "el*-tuk)

zord 2012.03.08. 08:12:58

Az igazság az, hogy a HM még a Hajasbaba idejétől kezdve ráállt arra az "elvre", hogy a katonákat lehetőleg távol kell tartani a hadiipari szereplőktől. Ez a kormány folytatja ezt a "szép" hagyományt.

Mindenkinek a tudására/fantáziájára bírom, hogy ennek mi az értelme/célja.

Én csak azt tudom, hogy nincs az a rendezvény, amiből ne lehetne tanulni. Nekem belekerült kb. 100 eurómba, hogy kimenjek (benzin, stb.) Megérte, mert nekem a tudás, tapasztalat számít. Amit itt és az MN-ben, Aeróban, Phalanxblogon, stb. csinálok, ahhoz ezekre van szükség. Szerintem azoknak az embereknek, akik nem írnak a légierőről, hanem CSINÁLJÁK, ugyanúgy szükségük lenne az ilyen részvételekre, tapasztalatszerzésekre, kapcsolattartásokra.

Egészen konkrétan tudom, hogy nem pénzkérdés volt a magyar szakemberek részvétele ezen a szakmai napon, technológia-demonstráción. Egyszerűen NEM AKARTÁK KIENGEDNI ŐKET!

Zord

jack o'neill 2012.03.08. 11:29:02

Akár pénzkérdés, akár nem akarás kérdése volt ez, a HM-től így is úgy is szánalom.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2012.03.08. 20:43:34

Arra leszek kíváncsi, hogy mivel fogják indokolni a Kub kivonását, és azt, hogy helyette nem kerül másik közepes hatótávolságú légrak komplexum rendszeresítésre. Szvsz. azt fogák propagálni, hogy a Mistral teljesen megfelelő békeidős feladatokra pld. PAKS környékére telepítve, és ott van a Gripen század meg a 3D lokátorok, tehát idejében felderítésre kerül az esetlegesen fenyegető repülőeszköz. Ami persze nem igaz, de az országban hányan tudjuk az igazságot. Képzeljük el, hogy MALÉV csőd, BKV csődszéle, stb. és bejelentenék, hogy veszünk 1-2 osztály XY típusú légrak komplexumot, vagy éppen felújítjuk a Kub-ot..
A jobbik kivételével minden ellenzési ott szidná a kormányt ahol csak tudja. Egybként ehhez még annyit, hogy a tervezett T-72 egységből mi is lesz, mert a kb. ua. hk-val rendelkező 1 századból lett kettő, de a hk-k száma nem éri és tudtommal a 20 darabot. Persze szerintem is elég lenne kettő tényleges század, csak ez nem így indult. Mi van a osztrák M-109 önjáró lövegekkel? Szvsz ezek álmok, még a helikopterek ügyében is komoly kételyeim vannak. Remélem nem vagyok borúlátó, csak a gazdasági adatok nem mutatnak úgy, hogy amit a griffeken megtakarítunk az ténylegesen visszakerülne a HM-hez..

zord 2012.03.08. 22:48:50

@Kelepisti:

A Kub jelen pillanatban egyetlen szilárd (politikai) reménye, hogy Borkai alól valszeg nem húzzák ki Győr egyetlen katonai alakulatát. Mert ha a Kub menne, akkor a korábbi latolgatásoknak megfelelően a Mistral ugyanabból a lendületből mehetne az 59. SZDRB alá, Győr-Likócs meg a történelemkönyvekbe.
Persze lehet, hogy ez hiú ábránd.
Azt tudom, hogy a HM tervező fiúknak a földi indítású AMRAAM áll közel a szívükhöz, merhogy AMRAAM már van az országban. Ez logikus is, de a rakéta csak egy kis része a NASAMS/SL-AMRAAM komplexumnak, és a többit bizony meg kellene venni. Kézből sajnos nem lehet elhajítani...
Ja kérem, évekkel ezelőtt, amikor a norvégok még kínálgatták a fölös NASAMS-jaikat, akkor az alighenem fel se tűnt itthon senkinek!

Zord

SilverSisko 2012.03.09. 17:02:35

Első hozzászólásommal nem szeretném az ördögöt a falra festeni, de az AUDI már évek óta nézegeti a Likócsi-laktanya területét... a jelenlegi bővítésével végképpen körbezárja a laktanyát. Az oda bevezető vasúti sínpár már az új Audi komplexum területén fog áthaladni. Amúgy is folyik a beszállítói park elhelyezésének kérdése miatt egy kis adok-kapok a város és a kormány között(Győr vs. Gönyű-kikötő) sajnos nem lepődnék meg egy ilyen irányú negatív döntésen sem....

zord 2012.03.09. 18:48:31

@SilverSisko:

Köszönjük! Hát ezek azok az helyi ismeretek, amit egy olyan nagypofájú budapesti újságíró, mint én, nem tudhatok...

De sajnos simán lehet az is, hogy Audi érdekek kukába lökik az MH 12-est, ha úgy fordul. Végülis Audi fizet helyi adót, az Arrabona meg nem...

Zord

szasa30 2012.03.09. 22:09:41

@SilverSisko: A laktanya NINCS benn az AUDI fejlesztési irányaiban. Ami kellett onnan azt már megvettük.....

zord 2013.01.11. 22:29:49

Aspide 2000 lövészet Kuvaitban:

11 January 2013

Aspide 2000 wins further acclaim in Kuwait

Another Aspide 2000 success in Kuwait reaffirms the missile’s status as a major aircraft
buster.

Fired from a Skyguard air defence system, the Aspide 2000 missiles brought down two
Banshee remotely piloted targets at the Kuwait Air Defence Brigade's ADEIRA range during
a live firing air defence exercise carried out on 18th and 19th December 2012. Both targets
were destroyed, in one case by a direct hit and in the other by a close-range explosion.
Intercept took place at a range of around 6 km and at an altitude of around 1,500 metres.
These successful intercepts add to the already solid evidence of the reliability of this MBDA
missile.

During the exercise, Aspide 2000 achieved a launch record for Kuwait - all 19 launches since
2007 having been successful despite varying weather conditions, with launches taking place
both at night and day, at both medium and long ranges and at both high and low altitude.

The success of this latest Kuwait exercise is further confirmation of Aspide's effectiveness
– 5,000 missiles have been produced to date - and of the robustness of the modernised
system’s design. This is yet another boost to the export potential of a missile that
international markets are increasingly considering as one of the best performing in the
medium-range ground-to-air missile sector.

Note to editors

Aspide 2000
A missile with RF seeker and over 25 km interception capability. The fire control centre
and missile launcher(s) together form the firing section. Up to 4 firing sections can usually
be integrated, depending on the client's operating requirements. Architectural flexibility is
provided by omnidirectional radio links between the detection centre and the firing section.

Zord