zord:
Vizsgálják egy európai AMRAAM gyártósor lehetőségét. Nem, nem Norvégiában. Hollandiában...vagy Bel... (2025.11.14. 09:58)LandPowerNews 152. (2025 nov.)
zord:
Visszakacsint a múlt, a Szafarov-ügy Jerevánban:
telex.hu/sport/2025/11/14/ormeny-drukkerek-uzene... (2025.11.14. 08:04)Blast from the Past: 2011, Jereván
zord:
"a Gagarin hőerőmű mikroklimatikus zónáját jelölő mesterséges gomoly"-al (is) kiegészítve :-)
Zord (2025.11.13. 17:40)Hatvankilencesek a Baltikumban
zord:
Megérkezett a Ford a karibi vizekre:
www.bbc.com/news/articles/c4gkypezze8o
Zord (2025.11.12. 03:56)Forddal Triesztben
zord:
A karibi és pacifikus dróncsapásokról:
edition.cnn.com/2025/11/11/politics/military-strikes-platf... (2025.11.11. 19:08)AirPowerNews 151. (2025 okt.)
zord:
Újabb részletek az olasz Lynx-ügyletről (AICS - A2CS) az első 21 kocsit tartalmazó szerződés aláír... (2025.11.06. 15:39)Előugrott a magyar Hiúz
zord:
Riport a Trieste fedélzetéről:
m.youtube.com/watch?v=xTYB9dGhz4I&pp=ugUEEgJlbg%3D%3D
Zord (2025.11.04. 23:51)Trieste e Vespucci Triesztben
zord:
Aviacon Citotrans Il-76 ment Venezuelába is:
www.defensenews.com/global/the-americas/2025/10/28/h... (2025.11.03. 13:54)Újabb mérföldkő a mihu-helyreállításban
A dán dr híroldal szerint, a dán hatóságok a mai napig nem tudnak konkrét választ adni, mit is láttak az emberek sok esetben a repterek felett, amit drónnak véltek. A lap szintén azt írja, hogy a vizsgálatok nem egy esetben cáfolták a drón észlelést (pl kisgép), de a hatóságok nem akarják egyelőre ezt leközölni, a lap kérdéseire pedig se a hadsereg, se a légügyi hatóságok nem válaszoltak a cikk szerint:
"Rejtélyes drónok Dánia felett: A nyomozás számos drón észlelést cáfolt meg. A DR információi szerint továbbra sincs konkrét bizonyíték illegális drónok jelenlétére Dánia felett.
A rendőrség továbbra is vizsgálja a dán légtér esetleges megsértésének és a kritikus társadalmi funkciók megzavarásának eseteit, de a kérdés, milyen számban voltak drónok Dánia felett, továbbra sem megválaszolt.
A DR információi szerint azonban a hatóságok vizsgálata cáfolt meg néhány drón észlelést, amelyeket kezdetben illegális drón tevékenységnek tekintettek."
“Unless we were to go in with them – which we won’t do because Ukraine is not an existential issue for us. It clearly is for the Russians, by the way,” he said on World of Trouble.
“We’ve decided because it’s not an existential issue, we will not go to war. We are, you can argue – and I absolutely accept it – in some sort of hybrid war [with Russia]. But that’s not the same as a shooting war in which our soldiers are dying in large numbers.
“Despite our attraction for all they’ve achieved and our genuine affections for so many Ukrainians, I’m just still in this school that says this is not in our vital national interests.
“My instinct is that the best Ukraine can do, and you already see President Zelensky, who’s an inspirational leader … the best they can do is a sort of a score draw.”
Hogyan magyarázzuk meg hogy az demokratikus amikor egy kisebbség jogait elvesszük:
In Estonia, voters are going to the polls in local elections: the first ballot since a new law came into effect that prevents non-European Union citizens who live in Estonia from taking part. More than 70,000 people have lost the right to vote, most of them members of Estonia's Russian minority.
@Levente B.: brüsszeli tudósító, gondolom NATO sajtótúra volt. A teljesítési kényszer erős, nagy a tét, nem lehet hibázni. A zorbánozás-oroszozás ugyanolyan kötelező most, mint a Lenin-idézet anno. Nincs új a nap alatt.
De ha már infoops kampány. Vajon ez a két, ugyanaznap megjelent anyag ugyanazon a helyszínen született, egymás alatt szerepelt a két projekt egy excel táblában? Érdemes megnézni a kêpeket, a kanapét, a függönyt. A kilógó lóláb is ott van valahol :-)
A tengerentúli kormányzati leállás hatását egy névtelen jóakaró enyhíti 130 millió dollárral. Azaz minden szolgáló katonai személy a mostani fizetésében egy százast tōle kap:
"Az interjú egyik legélesebb megállapítása Ukrajna katonai iparával kapcsolatban hangzott el. „Ukrajna technológiailag az egyik legfejlettebb hadiipari bázissal rendelkezik Európában – olyan eszközökkel rendelkezik, amelyek valós harci körülmények között bizonyítottak. Ez óriási előny” – hangsúlyozta Bjerre.
Amikor Orbán Viktor azt mondja: »Nem akarjuk meghívni a háborút az EU-ba« – ez abszurd. Ukrajnával együtt Európa egyik legfejlettebb hadiipari bázisát hívjuk meg az EU-ba
Stílszerű forrásból vegyük át "A" VíPí halálhírét. Dick Cheneynek sok air power alkalmazást köszönhetünk a amerikai kivételességre építő jobbos intervencionizmus jegyében, mely milyen karakteresen eltér a liberális humanitárius intervencionizmustól nemde...
Miért van olyan érzésem, hogy ez olyan mint egy piramisjáték?
"The Gripen program faces significant financing challenges, but Ukraine has proposed a four-source funding model. Shimal outlined the approach: confiscated Russian assets as Ukraine’s contribution, Swedish military aid allocations, fundraising from European partners, and loans from international financial institutions potentially structured over 30 years."
Óvatos beszéd a Hájmárszról. Így is kell ezt, nem is szabad másként egy birodalmi és megbízhatatlan hadfelszerelési partnerrel.
Mert a sorok között ez a lényeg:
"korábbi demokrata adminisztráció elutasította azoknak a tervezett beszerzéseknek a teljesítését is, amelyeknél adott esetben már kifizetett megrendelés volt"
"A C130 cargo plane belonging to the Turkish Armed Forces (TAF) en route from Azerbaijan to Türkiye crashed. The Ministry of National Defense announced that there were 20 personnel on board.
The Ministry of National Defense (MSB) announced the crash of a Turkish Armed Forces (TAF) cargo plane . The ministry's statement on social media read , "A C130 military cargo plane taking off from Azerbaijan to our country crashed on the Georgia-Azerbaijan border. Search and rescue efforts have been initiated in coordination with Azerbaijani and Georgian authorities." It was also announced that there were 20 personnel on board."
@Levente B.: @Katsura_Taro: nekem ínkább az a benyomásom, hogy strukturális hiba, mert a törzsszekcióknál jött szét a repülő, három nagyobb darabban esik le: szárny és az illeszkedő törzsrész (ugye a Herky centroplános megoldású külső szárnyrészekkel), orr, valamint a svanc.
Magas ciklusszám, hermetizációs igénybevétel és törzs hajlítás fel-leszállás, gurulás közben + nem elégséges strukturális monitorozás meg tudja tenni a hatását sajnos.