Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

április 2021
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Címkék

Airbus Helicopters (19) AirPowerNews (72) éleslövészet (17) f 16 (20) gripen (76) Gripen (63) H145M (20) Hajmáskér (28) helikopter (40) hírek (23) honvédség (20) hungarian (29) hungary (63) kecskemét (45) Kecskemét (56) Körös-hegy (18) Kub (20) légvédelmi rakéta (24) lövészet (16) magyar (42) Magyar Honvédség (15) Mi-17 (20) Mi-24 (24) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (20) radar (18) Szolnok (44)

HTML

Zalaegerszegi harcjárműgyár alapkőletétel - szolnoki forgószárnyas támogatással

2020.12.17. 12:31 | zord | 30 komment

Letették a Rheinmetall Hungary zalaegerszegi harcjárműgyárának alapkövét, ezzel szimbolikusan kezdetét vette a magyar hadiiparfejlesztés legnagyobb beruházásának építészeti fázisa. Az ZalaZONE tesztpálya szomszédságában megvalósuló üzem 2023-ban kezdi a termelést, a honvédség Lynx gyalogsági harcjárműveiből 172 darab itt készül el, de már további kutatás-fejlesztési, prototípus-építési és tesztelési feladatokra is készülnek itt.

201217_za_lynxgyar_alapko_2.jpg

A "0" ponton ősszel szerepelt Lynx példány érkezett Zalaegerszegre, hogy az alapkőletételi ceremónia résztvevői számára is kézzel foghatóvá tegye a rövidesen itt készülő terméket.

201217_za_lynxgyar_alapko_1.jpg

Az időkapszulát a 15-ös oldalszámú H145M és személyzete helyezte el csörlőhasználattal az építési területen.

Zord  

Címkék: Zalaegerszeg Lynx Rheinmetall gyalogsági harcjármű ZalaZONE

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr6016347392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2020.12.17. 12:44:12

Lynx-gyár alapkőletétel Zalaegerszegen H145M-támogatással.

Zord

zord 2020.12.17. 12:46:33

A közepes- és nagykaliberű lőszergyártás várpalotai újraindítását is a zalaegerszegi Lynx gyár alapkőletételi ceremóniáján jelentették be:

os.mti.hu/hirek/157534/a_vedelmi_fejlesztesekert_felelos_kormanybiztos_kozlemenye-1_resz

os.mti.hu/hirek/157535/a_vedelmi_fejlesztesekert_felelos_kormanybiztos_kozlemenye-2_resz

Zord

Flankerr 2020.12.17. 14:53:43

@zord: Ez jó irány:)

Azért a helikopteres alapkő lerakás elég menő :)

Gaudi 2020.12.17. 19:25:22

45 vagyok, 30 éve ezt az időszakot vártam. Mások már a preferenciák, ami alapján megélem, de még most is nagyon jó ezt látni.
Fájdalmas amúgy, hogy mennyire a semmiből kell mindent újra teremteni, de talán annyi előnye van, hogy most legalább minden tényleg abszolút élvonalból kerül be.
Kívánok a teljes honvédségi, ipari politikai komplexumnak hozzá erőt és elszántságot, hogy mindezt ténylegesen képességgé formálja. Működő, bevethető képességgé, nem papíron letudottá.

exi_ 2020.12.17. 22:09:35

@zord: a h145m csorlojenek resze a kamera es ezt a belso kijelzokon is hasznaljak? vagy a videokon egy kulon kamera kepet lathatjuk?

árpika 2020.12.17. 22:36:18

@Gaudi: "Kívánok a teljes honvédségi, ipari politikai komplexumnak hozzá erőt és elszántságot, hogy mindezt ténylegesen képességgé formálja. Működő, bevethető képességgé, nem papíron letudottá."

*****

zord 2020.12.17. 23:32:42

@exi_: az alkalomra fel lett kamerázva.

De a gépben valóban van az ~alsó-mellső kvadránst belátó beépített kamera a Fenestron ház elején-alján, meg talán egy hátrafelé is.

Zord

árpika 2020.12.18. 10:15:35

Azért szedjük össze, miket is látunk:

-Valamilyen Boxer/Agilis szerű moduláris alapjármű;
-Különböző Lynx verziók;
-VSHORAD;
-Önvezető jármű (nyilván ez még egyelőre csak a tesztekhez);
-Lézer;
-Új torony (gondolom, az új járműhöz).

Az külön öröm, hogy a Dél-Dunántúlra koncentrálnak, Kapos és Baranya azért annyira nem áll jól munkahelyeket tekintve.

Flankerr 2020.12.19. 21:37:42

@árpika: Minden szavaddal egyetértek.

zord 2021.03.29. 08:43:11

"Pénteken délelőtt Zalaegerszegen beemelték a német Rheinmetall és a magyar állam vegyesvállalataként épülő, Lynx gyalogsági harcjárműveket gyártó üzem első tartóoszlopát. A beruházást a ZÁÉV Építőipari Zrt., illetve a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. kivitelezi a ZalaZone járműipari tesztpálya szomszédságában."

magyarepitok.hu/mi-epul/2021/03/mar-a-szerkezetepitesnel-tart-a-nagyszabasu-zalai-honvedelmi-beruhazas

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2021.03.29. 14:57:59

@árpika: Német önvezető harcjárműveket (Boxer illetve Wiesel alapon) már 2016-ban Meppenben bemutatták, szerintem ez annak a programnak folytatása, illetve azok tapasztalati alapján magának a kutatásnak a továbbgonolása. Igaz, tegyem hozzá, ennek Tier-ben megfelelő nagysebességű "ovál" pálya, különböző rázóútak gyakorlóterek és hozzá mérőberendezések rendelkezésre állnak. (ide nem tudom berakni, de van a komplexumról sok fotóm, nem tiltották a fényképezést, és a járművekről is van. Érdekes digitkockázott "rejtőszínű" járművek. Mozgás közben (5-20km-es sebességtartományban) is bemutatták őket, Azt nem tudom, hogy a WTD-41 és a WTD-91 telephelyei helyett amit a KMW és a Rheinmetall is használt olcsóbb-e nekik itt folytatni a kísérleteket fejlesztést, gondolom a Bundeswehr aranyáron adja a saját komplexumait a gyártóknak (együttműködés a hadiipar és a Bundeswehr) között, ide-vagy oda.

A VSOHRAD-hoz annyi, hogy éppen arról beszélgettem ismerősökkel, hogy a légvédelmi gépágyús változatba fognak integrálni hőkövető rakétákat is, mert helye kvázi biztosított páncéltörő rakétás toronyban. Ez is kvázi szerintem a MANTIS program konténer helyett mozgó járműveken alapüló csapatlégvédelmi változata, amely évek óta téma a németeknél.

Ami ténylegesen új fejlesztés az szerintem a "lézer" valamilyen felhasználása páncélozott harcjáműben.

Jó dolog hogy ilyen csúcskategóriás folyó német fejlesztésekbe beengedték szállni Magyarországot.

Remélem a program végigfut, mert akkor munkahelyek, exportlehetőség is lenne. Kíváncsi vagyok majd a beszállítási láncokra, hány magyar kis és közepes cég fog beszállítók között megjelenni, mit tudnak majd hazánkban előállítani..

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2021.03.29. 15:34:49

Itt több képen lehet látni a teszközpontot, az oválpályát, rázóutakat, és ami nekünk is kéne pld. Pzh2000 szállító pőrekocsit is.

military-technology.blog.hu/2021/03/29/ahol_tesztelik_a_leopardokat_wtd41_tier

Beat it! 2021.03.29. 18:20:19

@Kelepisti:
Szerencse, hogy lefotóztad a pőrekocsit is. Így már világos, miért különbözik a MÁV pőrekocsijaitól. 6 tengelyes, ilyet a MÁV-nál még nem láttam, csak 4 tengelyest. Sőt, a MÁV-osokon fa léc a kocsik rakfelülete, ennek tuti fém, vagy fém alapon van fa.

zord 2021.03.29. 21:44:28

@Kelepisti: hát ez egy nagyon érdekes bejegyzés volt, szuper képekkel.

Zord

árpika 2021.03.29. 23:54:27

@Kelepisti: Köszi a kommentet, valóban érdekes dolgok ezek.

A beszállítókkal kapcsolatban mg legyen igazad.

árpika 2021.03.30. 00:16:23

@Beat it!: Vasúti kocsikkal nincs tapasztalatom, csak trélerekkel. Ott a fa berakás nem véletlen, ha fém lánctalpú vagy lekopott gumipapucsos géppel járnak le/fel, az azért elég para, főleg esős/havas időben. A fém a fémen nem egy jó kombó ilyen esetekben.

De ez a téma annyira megmozgatta az agyamat, hogy utánagugliztam. A németek a Samms 710 típusú pőrekocsit használják, és ahogy nézem, itt is faborítás van.
Ezt a linket találtam, talán még itt látszik a legjobban:

www.tag24.de/nachrichten/marienberg-nato-bundeswehr-panzer-schuetzenpanzer-litauen-panzergrenadierbataillon-1372662

Beat it! 2021.03.30. 09:18:17

@árpika:
Szép találat!
Valahol láttam egy olyan hazai fotót, hogy a vasúti kocsira ráálltak a honvédek valamilyen járművel. Széttört alatta pár deszka, és ki kellett őket cserélni.

Beat it! 2021.03.30. 13:01:17

@zord:
Valóban! :-) Szeretem az ilyen dokumentum értékű képeket, és ebben ez a blog élen jár!

Beat it! 2021.03.30. 13:09:20

@zord: @árpika:
Sőt! Az egyik képen MÁV-os Sammp pőrekocsi van! Ez lehet nem egyezik a Samms-al, de nem tudom van-e olyan markáns különbség, ami miatt a Leo 2 és a PzH ne használhatná. Ha viszont használhatja, akkor lényegében egy jelentős hazai szállítási képesség már rendelkezésre áll.

zord 2021.03.30. 20:20:51

@Beat it!:

A Sammp eszerint 58 tonnát vihet, Lynxnek, PzH2000-nek jó lehet, Leo 2A4, A7-nek kevés...

www.logsped.hu/pore.htm

www.fuvarozas-szallitmanyozas.com/szallitas/vasuti+kontener+tipus

Zord

árpika 2021.03.30. 20:32:42

@Beat it!: Igen, ahogy látom, a Railcargonak SAMMP-jai vannak.

Azzal sincs gond, simán elviszi, 80 (valamelyik oldal szerint 90) tonna a terhelhetősége, valószínűleg a németektől vették, ott pont a SAMMS váltotta.

Itt van két oldal a paraméterekkel:

www.dybas.de/dybas/gw/gw_s_7/g705.html
www.dybas.de/dybas/gw/gw_s_7/g710.html

SAMPP erstes Lieferjahr: 1942, hehe...

Tigriseket még ilyenekkel vitték az orosz frontra... :-)

(Vasúttörténeti kitekintőnket látták.)

árpika 2021.03.30. 20:36:27

@zord: Vigyázz, két SAMMP van, alatta van a nehezebb.

Beat it! 2021.03.30. 20:42:01

@zord:
A mellékelt linkeden kétféle SAMMP van, a másodiknál a rakomány tömege 81 tonna lehet.

Beat it! 2021.03.30. 20:43:26

@árpika:
Már csak egy kérdés marad: hány darab áll a MÁV rendelkezésére a nagyobb teherbírásúból. (Illetve az is, hogy szállíthat-e járműveket.)

zord 2021.03.30. 21:09:15

@árpika: @Beat it!: nem tudom mindkettő van-e nálunk, vagy csak a könnyebb. Majd előveszem az eredeti képeimet, a feliratokból csak kiderül.

Zord
süti beállítások módosítása