Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (100) éleslövészet (23) f 16 (20) gripen (76) Gripen (72) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (33) helikopter (47) hírek (49) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) Kecskemét (65) kecskemét (45) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Hivatalosan is elkezdődött a H145M éra

2019.12.14. 10:50 | zord | 14 komment

191213_szn_h145m_blog_atadas_1.jpg

01-04

Zord

Címkék: átadás Szolnok H145M

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr5415351876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2019.12.14. 12:48:36

Beat it! 2019.12.14. 00:06:43
honvedelem.hu/fooldal-kiemelesek/atadtak-a-honvedseg-uj-helikoptereit-szolnokon/

Egyik gépen sincs FILR torony. :( Ellentétben a fotón látható kis modellel. Persze utólag biztosan lehet rá tenni, mint ahogy fegyverfelfüggesztőt is.

zord 2019.12.14. 12:49:41

zord 2019.12.14. 01:01:16
@Beat it!: még mindig nem sikerült megérteni a sokszor leírtakat az alap HForce kialakításról, illetve a leszállításkori LUH, SAR, MP konfigurációkról. Az 1-4. LUH gépek, amelyeken nincs torony. A SAR és MP gépeken lesz. Kívancsi vagyok, amikor azok megjönnek, mi fog hiányozni?
Azon miért nincs lihegés, hogy a közel parhuzamos horvát és szlovák beszerzéseknél a legalapabb alap, az önvédelem hiányzik, nincsenek szenzorok, ami nálunk minden gépen megvan?

Zord

zord 2019.12.14. 12:50:40

Beat it! 2019.12.14. 10:01:16
@zord:
A kutya szokott lihegni, nem én.

A hivatalos propaganda szócsöveken meg miért nem bírják leírni, hogy ezek most a LUH kategória gépei?
Válasz erre Moderál
sualsidal 2019.12.14. 10:58:35
@Beat it!: Könyörgök, KÉT kiképzett pilótánk van a gépekre, minek szerelnék fel az első gépekre a FLIR-tornyokat, mikor a többi pilóta egyenlőre még REPÜLNI SE TUD velük! Most az elsőrendű feladat a repülő-kiképzés hogy minél több pilóta tudja repülni a típust először legalább nappal, arra teljesen fölösleges a FLIR meg a fegyverzet is, azok már az éjszakai és a harcászati kiképzéshez tartoznak. Fölösleges ilyesmire pazarolni a méregdrága cuccok üzemidejét, ami a kiképzési repülést végző gépeken is fogyna, még ha be sincsenek is kapcsolva. A vibráció, hideg-meleg, kicsapódó pára, eső így is "dolgozna" rajtuk, jobb helyen vannak a raktárban bekonzerválva, védetten. Jó ha tudjátok hogy a reptechikai berendezéseknél még a tárolási idő se ad végtelen élettartamot, berendezéstől függően x év tárolási időtartam után ugyanúgy le kell tesztelni és esetleg belenyúlni, javítani mintha a gépen lett volna (pl. a gumi-alkatrészek, tömítések a raktári polcon is öregednek, pusztulnak). Ha meg ténylegesen a gépen volt felszerelve, akkor az élettartam/üzemóra már csak x/2, x/3, x/4 stb. vagy konkrétan leírt üzemóra-szám, és akkor már nemcsak ESETLEG kell javítani, hanem a tényleges repórának/üzemórának megfelelően kell végrehajtani a karbantartási, javítási előírásokat. Szóval most még csak csingilingi díszek lennének a gépekre felszerelve, viszont így csak fölöslegesen fogyasztanánk belőlük a drága üzemidőt.

zord 2019.12.14. 12:56:19

Áthelyeztem ide a tegnapi átadással kapcsolatos kommenteket, melyek akörül forognak, hogy a haditechnikai eszközöknek van rendszeresítési időszakuk, nem csettintésre áll elő a teljes műveleti képesség. Embernek, technikának, logisztikának időre van szüksége, amit a felelős tervezés a fokozatosság jegyében biztosít is.

Zord

Harrdder 2019.12.14. 14:40:28

Gondolom sokan megírták már a saját beszámolójukat. Több szem többet lát, mindenki más szempontot emel ki. Nekem ezek voltak a fontosak: killermetals.blog.hu/2019/12/14/a_h145m_helikopterek_hivatalos_atado_unnepsege

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2019.12.15. 11:07:03

Sziasztok!
Nem akarok elmaradni :)... Tegnap már kiraktam:

military-technology.blog.hu/2019/12/14/szolnokon_az_elso_negy_h145m_tobbcelu_konnyu_helikopter

kérdés: egy holland ismerősöm kérdi, hogy a 03 és 04-nek mi volt a német ideiglenes lajstroma?
előre is köszi. Kele

Levente B. · combatant.blog.hu 2019.12.24. 10:21:33

@Levente B.:

Ha valaki a térképen akarja megkeresni:

https://www.google.com/maps/place/43%C2%B019'53.4%22N+21%C2%B051'37.7%22E/@43.331491,21.8599288,236m/data=!3m2!1e3!4b1!4m13!1m6!3m5!1s0x0:0xeb4389f68465eb47!2sNi%C5%A1+Constantine+the+Great+Airport!8m2!3d43.3376278!4d21.8663178!3m5!1s0x0:0x0!7e2!8m2!3d43.3314902!4d21.8604759

zord 2020.03.09. 10:43:40

@Levente B.: nagyon érdekes, hogy van szenzortorony az egyik gépen, ami ha ezek Lufi H145M-ek, akkor asszem újdonság.

Zord
süti beállítások módosítása