Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

december 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Címkék

Airbus Helicopters (15) AirPowerNews (57) f 16 (20) gripen (76) Gripen (56) Hajmáskér (25) helikopter (36) honvédség (15) hungarian (29) hungary (63) Kecskemét (48) kecskemét (45) Körös-hegy (16) Kub (20) légvédelmi rakéta (19) lövészet (16) magyar (39) Mi-17 (18) Mi-24 (17) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (18) radar (16) Szolnok (35)

HTML

Éjszakai kutatás-mentés Mi-17-essel: Air Wolf Hunting 2019

2019.10.08. 18:34 | zord | 16 komment

A héten a vitorlázórepülő körökben hullámrepülési lehetőségeiről ismert Gyöngyös-Pipishegy sportrepülőtéren tartja Air Wolf Hunting 2019 fedőnevű, főként kutató-mentő orientációjú gyakorlatát az MH86 és az együttműködők. A hétfői éjszakai mozzanatoknál a LégierőBogger is jelen lehetett, megtapasztalni a SAR jelenlegi képességeit és működését, mielőtt a közeli jövőben az új technika (H145M SAR) beérkezésével új lehetőségek nyílnak meg ezen a területen is. 

191007_pipishegy_airwolfhunting19_2.jpg

 

Az egyik JTAC felügyelete mellett érkezik a 705-ös Mi-17N.

191007_pipishegy_airwolfhunting19_3.jpg

Ötletes fényforrás az idén nagy erőkkel települt táborban a híradóskocsi repsávos antennjának árbócán.

191007_pipishegy_airwolfhunting19_5.jpg

Az NVG-kompatibilis Mi-17-es "szabad szemmel"...

191007_pipishegy_airwolfhunting19_4.jpg

...és stílszerűen éjjellátóval (amiért köszönet annak, akit illet!). A háttérben látható fényforrás a TV-torony a Kékestetőn.

191007_pipishegy_airwolfhunting19_6.jpg

Csendben figyel az égi Göncöl.

191007_pipishegy_airwolfhunting19_7.jpg

A "lakossági telefonos bejelentéstől" kezdve élethűen imitált gyakorló riasztást követően érkezik a 701-esen ülő kutató-mentő a "repülőszerencsétlenség" helyszíne fölé: ez a feladat "kutatási" része. A fényes gömb a dagadó hold, a csík a helikopter repülési pályája, lent az "égő roncs", balra pedig a kijelölt leszállóhely. A háttérben a Sár-hegy az átjátszóval.

191007_pipishegy_airwolfhunting19_8.jpg

Hagyományos, fényszórós leszállás a kárhelyszín közelében.

191007_pipishegy_airwolfhunting19_9.jpg

Ha a földi tevékenység, a sérültek keresése, kiszabadítása a roncsból, stabilizálása elhúzódik, leállítják a hajtóműveket (ez egyébként segíthet az esetleges sérültek segélykiáltásának meghallásában is, ami különösen sötétben fontos). Ilyenkor a gépen ismételt előkészítésre van szükség, mielőtt újra elindulhatnának: a pilótafülke búvónyílásán keresztül felmászott technikus fehér fényű lámpája fényénél a hajtóművet, a reduktort és a rotoragyat ellenőrzi.  

191007_pipishegy_airwolfhunting19_10.jpg

Ismét pörög a Mi-17-es, az indítóhajtómű kiömlőnyílása még izzik.

191007_pipishegy_airwolfhunting19_11.jpg

A gyakorlás része volt az új típusú hordágy csörlőzése is. Itt a gép megfügg a kiemelés helyszíne felett...

191007_pipishegy_airwolfhunting19_12.jpg

...majd fedélzetén a túlélőkkel, elindul hazafelé. 


191007_pipishegy_airwolfhunting19_1.jpg

A gyakorlat felvarrója, melyből - köszönet a szolnokiaknak! - a LégierőBlogger is kaphatott egy példányt.

Zord

Címkék: gyakorlat Mátra Szolnok Mi-17 kutató-mentő SAR MI-17N Gyöngyös-Pipishegy Air Wolf Hunting

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr1815209772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2019.10.08. 18:45:24

AirWolfHunting 2019 gyakorlat a Mátrában. Az éjszakai SAR pillanatai.

Zord

David Bowman 2019.10.08. 20:07:22

Miért növexenek a képességek az új heli beszerzésével? Mit tud az, amit ez nem?
Miért világít a rotorlapátok vége? Miért nem egy csíkot húz?
Én semmi különöset sem láttam az éjjellátós képen.
Most is ezer decibellel dübörögnek az aggregátorok, vagy végre megoldották, hogy csendesek legyenek?

zord 2019.10.08. 20:24:00

NVG, FLIR, robot, ergonómia, stb. A méretkülönbségből fakadóan persze eleve más lesz az a SAR.

Zord

Flankerr 2019.10.08. 22:49:36

baromi jó képek :)

David Bowman 2019.10.09. 18:53:43

@zord: Ettől még ugyanazt csinálja és ugyanúgy.

Gaudi 2019.10.09. 21:54:27

Végül is ja. A D-20 is ágyú, meg a Pzh 2000 is, lőnek. A t-72 is tank, meg az Leo is. Meg a gripen is vadászgép, de hát a jó öreg 21-es is az volt.
A Mi-17 is helikopter, meg ment, meg a 145M is.

Levente B. · combatant.blog.hu 2019.10.09. 22:33:57

@David Bowman:

Még jó hogy ezzel a nézettel totál egyedül vagy

zord 2019.10.10. 00:58:48

@David Bowman: igen, kétségtelenül nem lehet majd velük exoatmoszferiális közegben, például a Holdon bajbajutott űrhajók személyzetét menteni. Arra az se lesz jó.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2019.10.10. 10:05:19

@David Bowman: A modernizált és új technikákkal, és természetesen gyakorlással, gyorsabban és biztonságosabban lehet megtalálni és elszállítani a SAR során megtalált személyeket, ergo tehát amennyiben szoktál repülni, lehet hogy a Te életedet mentik meg. Ha már ennyi haszna van akkor többet nem is kell írnom róla.. és ennyi haszna biztos hogy van. Már az amit elmondtak nekünk tegnap a végrehajtó állományból, hogy miből, mit kell végrehajtani, ehhez milyen vizsgákat és szakszókat kell letenni, és folyamatosan szinten tartani, "pestiesen" szólva Ők az igazi Superman-ek, nem pedig a hülye alak aki kívül hordja az alsógatyáját.

David Bowman 2019.10.10. 10:59:07

Gyerekek, én nem írtam, hogy nem kéne venni, vagy ilyesmi. Egyszerűen érdeklődtem, hogy mitől lenne más? Erre nem kaptam választ. Elfogytak a régi helikopterek, vettünk újat. Ennyi. Ettől most mi változik?

Levente B. · combatant.blog.hu 2019.10.10. 11:24:58

@David Bowman:

Elsőre kaptál megfelelő választ a kérdéseidre....vagyis ami a témába vág. Sajnos az aggregátorra én se tudom a megfelelő infót.

zord 2019.10.10. 11:25:04

@David Bowman: írtam választ, de láthatóan nem olvastad:

"NVG, FLIR, robot, ergonómia"

Megteremtődik a lehetősége a SAR kiterjesztésének, és most gondolok a 225-ösre is. Szarabb időben, szarabb helyeken is meg lehet majd találni, és ki lehet majd menteni embereket. Az önvédelmi rendszer (stb.) révén CSAR is lehet.
Természetesen a technikai lehetőségeket le kell hogy kövesse az eljárásrend is.

Zord