Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

január 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Címkék

Airbus Helicopters (15) AirPowerNews (58) f 16 (20) Gripen (57) gripen (76) Hajmáskér (25) helikopter (37) honvédség (15) hungarian (29) hungary (63) kecskemét (45) Kecskemét (49) Körös-hegy (16) Kub (20) légvédelmi rakéta (20) lövészet (16) magyar (39) Mi-17 (18) Mi-24 (18) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (19) radar (16) Szolnok (38)

HTML

Airbus-iskola Kecskeméten

2018.05.29. 23:59 | zord | 35 komment

Azt mondják, a változás addig nem is változás, amíg csak beszélnek róla, amíg csak zárt körben érzékelik. Akkor változás a változás, amikor van látszatja. Amikor az M5-ösön Budapestről Kecskemétre tartottam, és már tizen kilométerekről nagy gépeket láttam délkeleti irányba repülni leszállóban, na az a nemzeti légiszállító képesség helyreállításának, mint változásnak a látszatja. Persze azért közelebb is kellett menni, hogy az ancsásból, gripenesből és zöldfülűből transzformált Airbus-pilóták kétgépes, pattern, iskolakörös kiképzésének-gyakorlásának szemtanúi lehessünk...

180529_ke_airbus_iskola_11.jpg

Az egyik Tevebusz leszállása, most éppen 30-as irányba, hátszélben. Kombókép - ennyi gépünk azért még nincs, a térköz betartásának szükségességéről (Wake Turbulance) nem is beszélve...

180529_ke_airbus_iskola_9.jpg

Ez már az egyik 12-es bejövetel. Ha nem is tudnak róla, ezek az adófizetők a nemzetközi összehasonlításban példátlan módon elsorvadni hagyott magyar szállítórepülőgépes flotta feltámadásának szemtanúi. A szpotterek nyilván átérzik ezt.

180529_ke_airbus_iskola_8.jpg

Pihenő, talán személyzetcsere a Lima apronon. A fedezék mögül egy MiG-29-es dugja ki az orrát. Akármi történt is, jó lehetőséget kínált a fotózáshoz. Thx!

180529_ke_airbus_iskola_2.jpg

A csillogó festék előnye: szép hasi reflexiók. A törzsön tükröződnek a futóművek, a hajtóműgondolák, még a fénysor, és a kerítésen kívüli földutak is felsejlenek.

180529_ke_airbus_iskola_10.jpg

Ilyet is régen látott Kecskemét: száz százalékos hadrafoghatóság.

Zord 

Címkék: pattern iskolakör Kecskemét Airbus A319

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr2814012412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2018.05.30. 11:29:47

Nem bírtam magammal, az FR24 után élőben is meg kellett nézni az Airbus-iskolázást Kecskeméten. Mindenkinek ajánlom! Ha ehhez hozzájön egy Gripen-üzem, netán az Ancsát is bebrüggyentik, egész reptérérzésben lehet részünk...

Zord

Gábor Lippai 2018.05.31. 19:52:07

Szép fotók, különösen a csillogó hasról! Gratula! :)

AG76 2018.06.01. 08:40:55

@Devil 505:

gondolom igazabol ez akart lenni ? :)

airbase.blog.hu/2018/02/06/a_masik_otven_szazalek

de egyebkent logikus dontes, hiszen attol hogy vadaszra mar nem alkalmas, meg jo es legfokepp kikepzett pilota, logikus dontes raultetni a tevere...

Open Skies 2018.06.01. 09:36:30

@AG76: Leszerelt. Civil legitarsasagnal repul. Vagy felreertek valamit?

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2018.06.01. 10:26:42

@AG76: Ahogy Open Skies írja, civilben repül, csak az Airbus kapcsán jutott eszembe megemlíteni.

AG76 2018.06.01. 10:30:06

@Devil 505:

bocsi, akkor en ertetttem felre :)
bar mondjuk igy belegondolva repulhetne a teve-t is :)

AG76 2018.06.01. 10:31:17

@Open Skies:

mea culpa, miunka kozben fel szemmel olvastam csak at gyosan a cikket, epp egy LGW SIN es egy ARN OAK utvanol tervezese kozben :)

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2018.06.01. 10:38:00

@AG76: No gond. :) Nem kifejezetten rövidtávú útvonalak. :)

AG76 2018.06.01. 10:44:46

@Devil 505:

hat nem azok, de van nekunk LGW EZE is, az osszes hosszu 787/9-al :)

bar OSL/ARN/CPH-BKK az altalaban csak /8

AG76 2018.06.01. 13:36:09

@Kelepisti:

pontosan :)

azert a Quantas Perth Getwich utvanolat szivesen megneznem tervezesi fazisban, szinten egy /9-al :)

zord 2018.06.01. 13:59:24

@AG76: ez a Getwich valami német vidéki reptér? ;-)

Zord

AG76 2018.06.01. 14:05:07

@zord:

az hat, meg az en figyelmetlensegem :)
termeszetesen EGKK :)

Open Skies 2018.06.02. 09:32:42

A 604es A319 mar Szlovakia felett tart eszaknak. Az An-26os koveti.

ms007 2018.06.02. 17:46:08

Az An26 már vissza is jött, kb fél11 körül jött el Bp felett

Open Skies 2018.06.02. 17:49:15

@ms007: Én is hallottam/láttam. Gondolom az A319 pilótákat hozta haza.

zord 2018.06.04. 16:00:46

Na, akkor ezek szerint mégsem a ACE dobja fel alájuk a gondolát?

Zord

ms007 2018.06.05. 20:18:39

Camel65 átruccant Pápára :) Amúgy ott hová érdemes kimenni? Jövhéten, lehet, hogy elnézek arra

zord 2018.06.08. 02:04:38

@ms007: azért volt egy bérelt 737 is, Luleába.

Zord

ms007 2018.06.10. 13:22:43

@zord: Lehetséges, csütörtök és péntek is voltak kint. Plusz ma Prâgában. De Levente B. írta facebookon, hogy lehet, hogy sima útvonalrepülés volt, Ancsával is csinálták anno.

ms007 2018.06.10. 14:35:14

Valószínűleg személyzetcsere, és mâr megint Prâgâban vannak. Gyakorlóutak lesznek ezek

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2018.06.18. 14:23:31

Az AFM júniusi számából:

The editor is grateful to the Ministry of Defence of Hungary for adding further information to the news story in the February 2018 issue – Hungarian Air Force A319s head for conversion, p12. The two Airbus A319-112 aircraft for the Magyar Légierő
(Hungarian Air Force, HUNAF) arrived at Ostrava Airport in the Czech Republic between December 16-17, after flying in from Rome. Both are former
Air Berlin (later Eurowings) aircraft and were then registered to Privajet as 9H-AGM and 9H-AGN (formerly D-ABGM and D-ABGS). They have since
received the Hungarian military registrations 604 and 605. The two aircraft were delivered to the HUNAF earlier this year, but neither will receive VIP interiors,
equipment or furnishings. The two A319s will instead be converted as multipurpose military transports. They will be capable of transporting troops and military equipment as well as performing medical evacuation (medevac) operations and certain
medical interventions aboard. The aircraft have been purchased by the Hungarian Defence Forces and will not be operated under a leasing arrangement

Levente B. · combatant.blog.hu 2018.06.18. 14:53:36

@Kelepisti:

Így van, rájuk szóltak ha mondhatni így.

exi_ 2018.06.19. 14:34:16

Csak nekem tűnik kaotikusnak a HM kommunikáció..?
Benkő úr ma azt mondta a jövő évi büdzsé kapcsán, hogy prioritás a légierő, a következő lépés pedig a helikopter-beszerzés. Mi történt a szállítógépekkel (és a "falconokkal")? Ha az előbbi ennyire tolódik, nem kerülhet veszélybe a klasszikus értelembe vett katonai szállítási képesség az Ancsa(k) üzemidejének lejártával?

ms007 2018.06.19. 18:21:43

@exi_: "Szükség van repülőgépekre, köztük szállító, harci és kiképző gépekre, és a következő lépés a helikopterfejlesztés – sorolta a miniszter, aki elmondta, ez ügyben készülnek a tenderek kiírására."

Ott van az is benne. Szállító, tenderEK

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2018.06.19. 21:37:08

A klf, tenderek kiiírására cca. 10 éve készül a honvédség. Ugyanis ekkor monda a búcsúzó szoci hadügyér, hogy a szállítóhelikopterek és szállítórepülőgépek tenderét előkészítették kiírásra.
Nos a műszaki követelmények valószínűleg nem változtak. Most már pénz is van rá.. Ezek itt a szokásos lózungok, mivel minden fontosabb tenderre, akár légierős, akár szárazföldi eszközökről, rendszerekről van szó valószínűleg már kész speckók vannak, csak a pénzügyi részt kell valószínűleg újraalkotni és max. bizonyos tech. követelményeket kell, mindig aktualizálni..
A fontos, hogy a honvédelmi miniszter nyilatkozta, tehát van rá szándék. Ugyanakkor valószínűsítem, hogy nem a katonák, hanem a politika játékszere, tehát itt elsődlegesen politikai célok alapján lesznek a beszerzések (amerikai, vagy európai orientáció) - az orosz lecsengőben - mert a cél az OV rezsim nemzetközi elismertetése, és ehhez a mai trend szerint a viszonylag nagyobb üzletek szükségesek a célországgal, nem pedig a demokratikus alapelvek és egyéb úri huncutságok..

ms007 2018.06.19. 23:07:53

@Kelepisti: Láttad mostanában a Htka fórumot? Ott az a hír terjed, hogy jövő héten valószínűleg kiderül, milyen szállítót veszünk. Lesz esetleg mostanában valami esemény, ahol bejelenthetik?

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2018.06.19. 23:27:44

@ms007: A dolog lényege, hogy fél évtizede tudja a HM, hogy cca. mikor repülik ki az időt az AN26-ból. Most már nem lehetett halogatni. Ennyi.. A helikoptertender viszont még mindig elodázható (AN26-ost (utódot) nem vehetünk, bár ukrán de egyrészt a minőség, másrészt a technikai elavultság, harmadrészt mert NATO tagország vagyunk... (itt amerikai csak használt C-130 lenne, kisebb nincs, tehát vszeg EU-s nyer, kérdés, hogy a olasz-amcsi, vagy a Spanyol-EADS a befutó. Utóbbi inkább Europai politikailag.

A forgószárnyas már politikai kérdés.Itt beleférne az amcsi kormány miatt UH-60/S-70i változat mondjuk a különlegeseknek és Airbus kopter is mellette. Illogikus a két típus, de így lavírozható..