Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

december 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Címkék

Airbus Helicopters (15) AirPowerNews (57) f 16 (20) gripen (76) Gripen (56) Hajmáskér (25) helikopter (36) honvédség (15) hungarian (29) hungary (63) Kecskemét (48) kecskemét (45) Körös-hegy (16) Kub (20) légvédelmi rakéta (19) lövészet (16) magyar (39) Mi-17 (18) Mi-24 (17) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (18) radar (16) Szolnok (35)

HTML

Két spártai Malackában

2018.04.09. 21:06 | zord | 13 komment

Ma megérkezett a torinói gyárból a Szlovák Légierő második C-27J Spartan harcászati szállító repülőgépe a Malacky-Kuchynában lévő bázisára. Mivel nálunk is küszöbön egy ilyen kategóriájú beszerzés, a LégierőBlogger örömmel élt az alkalommal, hogy közelről szemügyre vehesse északi szomszédaink legújabb szerzeményét. A két gépes ügylet logisztikával, kiképzési csomaggal együtt bruttó 118 millió euróba került.

180409_malacky_2_szlovak_spartan_1.jpg

Pillanatokkal a nagy oldalszeles földet érés előtt az 1962-es oldalszámú C-27J.

180409_malacky_2_szlovak_spartan_4.jpg

Lassan nincs érkezési ceremónia vízfüggöny nélkül - itt a nagy szél és a megvilágítás nem annyira kedvezett a fotózásnak.

180409_malacky_2_szlovak_spartan_12_fr24_torino-malacky.jpg

Ez elég direkt útvonal volt...

180409_malacky_2_szlovak_spartan_5.jpg

Megérkezés az állóhelyre.

180409_malacky_2_szlovak_spartan_9.jpg

Peter Gajdos védelmi miniszter a gépet leszállító Leonardo-személyzet parancsnokát, Mario Muttit üdvözli.

180409_malacky_2_szlovak_spartan_2.jpg

Az egyik szlovák C-27J felvarró.

180409_malacky_2_szlovak_spartan_8.jpg

Az előbeépítések megvannak, de az önvédelmi rendszer elemei egyelőre nincsenek a helyükön.

180409_malacky_2_szlovak_spartan_11.jpg

Műszerfal a multifunkciós kijelzőkkel.

180409_malacky_2_szlovak_spartan_3m.jpg

Kritikus strukturális csomópont.

180409_malacky_2_szlovak_spartan_10.jpg

Az elsőnek érkezett gép, az 1931-es oldalszámú az északi indítózóna masszív lángterelőjének tetejéről nézve.

180409_malacky_2_szlovak_spartan_7.jpg

Szállítóalakulat két típussal: az Ancsa kivonása után maradt az L-410-es, ehhez jöttek most a Spartanok.

Zord

Címkék: szállítógép Szlovákia C-27J Spartan

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr9713821766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2018.04.09. 22:50:43

Megérkezett ma Malackyba a szlovákok második C-27-ese. A LégierőBlogger is ott volt :-)

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2018.04.10. 11:45:46

Emlékszem tavaly elötti kérdésünkre, egy felelős személy felé, hogy lesz-e légi utántöltési lehetőség a Szlovák Spártaiakon. Nos egyik példányra sem rendelték meg...

Kiváncsi vagyok a mi "rámpás" teherszállító repülőgépeink mikor lesznek megrendelve (és persze a típusukra, modifikációjukra)..

zord 2018.04.10. 14:24:55

@Kelepisti: a szlovák konstrukció szerinti árral kalkulálva (ami mindig necces dolog) az idehaza tervezett 75 milliárdból négy Spartan jönne ki.

Zord

Batkaa 2018.04.10. 17:05:51

@zord: feltéve, hogy a 75 mrd-ban nincs benne a support!

Mellesleg az ilyen kisebb gépekre nem annyira nyerő ötlet légiutántöltő berendezést telepíteni. Nagyjából a C-130-nál van a határ, aminél még jól használható a kosár.

zord 2018.04.10. 17:26:58

@Batkaa: a szlovákok számaiban minden benne van.

Zord

ms007 2018.04.10. 19:50:49

@Batkaa: Kele postját lehet kétféleképpen is érteni, szerintem. magát a Spartant nem lehet utántölteni (nincs a fix csonk) vagy a Spartan tölthetne másokat

Open Skies 2018.04.10. 21:32:22

@zord: "Kritikus strukturális csomópont. "

Mi a probléma vele?

sualsidal 2018.04.10. 21:46:38

@Open Skies: Egymáshoz nagyon közel két nagyméretű kiváltás (nyílás) a térbeli sárkányszerkezeten, amik erősen gyengítik a sárkányszerkezet merevségét, szilárdságát. Ezért az ilyen helyeken a nyílások szélein körben erős merevítéseket, bekötési csomópontokat és zárakat, megerősített törzskereteket és hossztartó-gerendákat kell alkalmazni, ami viszont növeli a szerkezeti súlyt.

Open Skies 2018.04.10. 21:54:13

@sualsidal: Ok, ezt gondoltam. De volt ezzel probléma a C-27-nél? Vagy itt a "kritikus" szót úgy kell érteni hogy fontos és nem úgy hogy problémás?

sualsidal 2018.04.10. 23:07:18

@Open Skies: tervezési szempontból is kiemelt, kritikus fontosságú, és üzemeltetési szempontból is különleges figyelmet érdemel. A több nagyméretű kiváltás, és a teherrámpa által adott plusz terhelések miatt kritikus lehet szerkezetileg (repedések és korrózió lehetséges előfordulása miatt, mindkettő veszélyes a szerkezeti szilárdságra). C-27-nél ilyen, már megjelent problémáról még nem hallottam.

Levente B. · combatant.blog.hu 2018.04.12. 13:23:45

A szlovákok mennek is a típussal a RIAT-ra, statikus sorra.