Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

december 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Címkék

Airbus Helicopters (15) AirPowerNews (57) f 16 (20) gripen (76) Gripen (56) Hajmáskér (25) helikopter (36) honvédség (15) hungarian (29) hungary (63) Kecskemét (48) kecskemét (45) Körös-hegy (16) Kub (20) légvédelmi rakéta (19) lövészet (16) magyar (39) Mi-17 (18) Mi-24 (17) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (18) radar (16) Szolnok (35)

HTML

...ja, közben 10 évesek lettünk :-)

2017.11.13. 13:38 | zord | 21 komment

Tegnap, november 12-én volt tíz éve, hogy élesítettem első bejegyzésemet a Légierő Blogon. Ezúton is köszönet mindazoknak, akiknek a segítsége, munkája hozzájárult ahhoz, hogy az eltelt időben sikerüljön tartalommal megtölteni ezt a kezdetben kizárólag légierő-légvédelmi, air power fókuszú, majd az összhaderőnemiség felé elmozdult webnaplót.

 171113_legiero_blog_10_ev_kicsi.jpg

Külön öröm számomra, hogy a kritikus hangvételű bejegyzések mellé – mellyel a blogot javarészt azonosítják – épp az utóbbi napokban pozitív hírek is vegyülhettek. Remélem, hogy ezekből a jövőben is részesülünk, a célom sosem volt más, mint az, hogy így lehessen...

Zord Gábor László

újságíró

Magyar Nemzet/Aeromagazin/legiero.blog.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr2713261871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2017.11.13. 13:43:01

Légierő Blog 2007-2017

Köszönöm!

Zord

stonefort2 2017.11.13. 14:25:15

Még sokszor tíz évet kívánok Neked és a blognak

Open Skies 2017.11.13. 14:43:05

Régi szép idők... :)

Csak így tovább!

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2017.11.13. 18:25:34

Gratulálok! Mennyi minden történt azóta! :)

Flankerr 2017.11.13. 18:42:39

Erősen gratulálok és csak így tovább :)

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2017.11.13. 21:19:13

Boldog születésnapot a blognak, gratulálók a gazdájának, és kívánom, hogy legyen majd nagykorú 18 éves is, majd legyen negyedévszázados ünneplés is

Pénzéhescsöves 2017.11.13. 21:30:04

Nagyon boldog születésnapot! Valljuk be, repül az idő.. akárcsak a Gripen ha van keró :)
Poént félre téve, le a kalappal a blog gazda előtt, akárcsak minden konstruktív hozzászóló előtt, legyen 10 éve vagy akár csak 5 napja az oldal látogatója!

zord 2017.11.14. 10:46:13

Beat it! 2017.11.13. 20:05:35
Egy kis visszatekintés a blog szülinapja alkalmából, egyúttal itt gratulálok a "Házigazdának":
legiero.blog.hu/2008/03/24/koszonjuk_ron

Vajon a Ron által szerzett tapasztalatokból van még a hajózóinkban? Vannak olyan pilótáink, akik 29-esen kezdtek?

zord 2017.11.14. 10:53:55

@Beat it!

Kösz!

Tudtommal igen, van olyan pilóta rendszerben, akinek a 29-es volt az első harci típusa.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2017.11.14. 14:09:02

Több pilóta is van ég az öregek közül: Sztali, Szatyi stb. nem akarok neveket írni.. :-)
Viszont már a Gripenek is már lassan-lassan de öregszenek... és azokon is már több pilóta volt, aki már azon elkezdte majd elhagyta a "légierő" kötelékét.

Pocok75 2017.11.14. 17:57:00

Gratula! Még 10x ennyit?? :D

zord 2017.11.15. 15:02:01

@Kelepisti: Igen, de olyanokról van szó, akiknek a 29-es volt az első harci típusa. Sztali 21-esen kezdett tudtommal.

Zord

T.Tom · visualcontact.blog.hu/ 2017.11.15. 21:41:59

Még sokszor ennyit kívánok !
Közben zajlanak is az események, elvileg a napokban próbálnak meg kirepülni Ferihegyről egy 9 éve itt rostokló kék orrú gépet, és a hírek alapján Kecskeméten is kezd kiürülni a Lima apron környéke...

Beat it! 2017.11.16. 12:00:46

@T.Tom:
" Kecskeméten is kezd kiürülni a Lima apron környéke." - ezzel mire célzol?

T.Tom · visualcontact.blog.hu/ 2017.11.16. 12:39:32

@Beat it!: Szó szerint kezd kiürülni, a 29-esek egy részét, vagy már az összeset átszállították máshova, nyilván összefüggésben a mostani árveréssel.
Ez a nyári állapot:
c1.staticflickr.com/5/4538/37742512924_597f8fbf89_o.jpg
c1.staticflickr.com/5/4570/37742512214_fe702143cc_o.jpg
Pár hete pedig:
c1.staticflickr.com/5/4567/38425111752_5a5ec00df1_o.jpg
c1.staticflickr.com/5/4551/37742511414_78b67ebe7c_o.jpg

Beat it! 2017.11.16. 13:18:38

@T.Tom:
Köszi! A végén tényleg lesz rájuk vevő. Mondjuk nem tudom a kabinnak mennyire tett jót a ponyva nélküli tárolás.
De az is igaz, hogy ha a honvédségnek megéri a szintén szabadban tárolt Mi-24 P-ket felújítani, akkor talán ezek a 29-esek sem menthetetlenek.

zord 2017.11.16. 17:52:30

@Beat it!: mindennek megvan a maga ára. Ezekből is lehet még repülőgépet csinálni, csak legyen aki fizesse, illetve legyen üzleti konstrukció, ami miatt megéri valakiknek. Én úgy tudom, hogy a konzerválás kb. fél évvel ezelőtti felhagyásával egy értékcsökkentő/piaci repozícionáló lépés történt. Nem repülőgépként, hanem alkatrészként, pontosabban alkatrészbányaként megy itt az értékesítés.

A másik fontos dolog, amit látni kell, hogy 9.12-esek esetében jószerével már csak fenntartási-javítási piac van, nem eladási. Az említett Mi-24-esek esetében viszont mind az eladási, mind a fenntartási piac továbbra is erős. Tetszik-nem tetszik, ezek a dolgok meghatározóak.

A magyar 29-esek repülőgépként értéket akkor képviselnének ma, ha az üzemidőhosszabbítás és az állapot szerinti üzemeltetésre történő áttérés után megmarad a két százados struktúra (MiG-29 QRA, Gripen multirole), és rendszerben maradnak, lengyel szintű feltételekkel, tehát nem az itthon megvalósított felélő üzemeltetéssel. A második verzió szerint pedig 2010 végén a négygépes maradékot azon melegében kellett volna átrepülni a tulajdonoshoz, még repülőgépáron.

Zord

Open Skies 2017.11.16. 20:19:45

@zord: " Én úgy tudom, hogy a konzerválás kb. fél évvel ezelőtti felhagyásával"

Ez az utolsó négy gépre vonatkozik? Vagy mire gondolsz?

zord 2017.11.16. 21:05:40

@Open Skies: nem tudom melyekre, de a flotta nagy részére. Itt a legalapvetőbb dolgokra kell gondolni, mint a feltöltések leeresztése, ami jellemzően a dal végét jelenti.

Zord

Batkaa 2017.11.23. 10:32:11

Kedves Fijúk! Ez itt az ünneplés helye!
Isten éltesse a blogot és készítőjét!
Ha kritikus is, ez az esetek túlnyomó többségében építő kritika, ami ma fehér holló... sokszor nem is tudják értékén kezelni.