Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Címkék

AirPowerNews (48) f 16 (20) gripen (76) Gripen (51) Hajmáskér (21) helikopter (30) hungarian (29) hungary (63) kecskemét (45) Kecskemét (43) Kub (18) légvédelmi rakéta (19) lövészet (15) magyar (39) Mi-17 (16) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (17) radar (16) Szolnok (26)

HTML

Zlinekkel folytatódik a repülőkiképzés

2017.03.24. 21:51 | zord | 58 komment

Megérkeztek Szolnokra a honvédség új Z-242-es gépei, és ezzel kezdetét veszi a repülő-alapképzés helyreállítása, mely a Jak-52-es kigyulladása és a típus leállítása óta szünetel. Bár még teljességgel bizonytalan, hogy a jövőben milyen fordulatot vesz a hajózóképzés az NFTC-ből való kilépéssel, de az bizonyosnak tűnik, hogy összesen nyolc Zlin lesz, amit később L-39NG-k is kiegészíthetnek, s szó van regionális összefogásról (pl. MATC) is. Azt mondani sem kell, hogy magas rendfokozatú és beosztású tisztek seggringatására úgy a Zlineket, mint az Ecureuil-eket fölöslegesnek tartom. Akkor már inkább hintaszéket nekik.

170324_szn_zlin_erk_1.jpg

Az OK-0821 cseh átrepülési lajstrom alól előtűnik a 21-es magyar oldalszám (enyhén alulméretezve, karaktert nélkülöző formában)

Zord

Címkék: kiképzés Szolnok Zlin Z-242L

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr8612368679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2017.03.25. 10:11:44

Nekem nagyon tetszik ez a szín és a low-vis felségjel, egy kiképzőgépnek legyen egy megjelenése

KGyST · http://repules.tumblr.com 2017.03.25. 11:37:12

Nem teljesen érthető ez a beszerzés. A Jakokkal mi a baj, kirepülték az üzemidejüket?

Beat it! 2017.03.25. 12:06:07

@KGyST:
A Jakok már két éve nem repülnek, mióta az egyik kigyulladt a levegőben. Gyanítom, hogy nem tudták megállapítani a hiba pontos okát, és megrendült bennük a bizalom. De ez csak feltételezés.
Másrészt ezek a Zlinek sokkal korszerűbbek. Elég, ha ránézel a műszerfalukra. És bizonyára olcsóbban üzemben tarthatók. Érdemes lenne kibogarászni a Zlin és a Jak repültóra költségeit. Az oktató-növendék kapcsolatban is jobb, ha egymás mellett ülnek. Nekem ennyi pozitívum jutott eszembe.

molnibalage 2017.03.26. 12:44:03

Kövezzetek meg, de az L-39NG és ellen vagyok. Egy 14 gépes légi"erő", ne akarja saját pilótaképzést megoldani, mert nem lehet költséghatékonyan. A NTFC kell jól belőni. Ennyi. Soha meg nem térülű beruházás egy új gép röhejesen kis mennyiségben vétele. A Zlin kell a Jakok helyett, ez tény, mert az NTFC ellőtt is kell rostálni.

Hozzánk képes kőgazdag és nagyobb légierővel bíró országok is az NTFC használják. Miért kell olyan sokszor erőltetni a hülyeséget...?

piratvitorla 2017.03.26. 15:55:17

@molnibalage: Ha megnézzük a számokat a Zlin leginkább nem a vadászpilóta jelöltek képzésére kell (persze arra is), hiszen a Puma századon kívül még legalább 3 végrehajtó alegység van, egyenként is nagyobb létszámú pilóta igénnyel...

Az NFTC-t viszont már alig használja valaki. De ha nagyon akarunk valamit pl. biztos vagyok benne, hogy a cseheknél és a lengyeleknél minőségi képzés zajlik...

zord 2017.03.26. 21:20:24

Szerintem sok minden jó lehet, ha jól csinálják. Az is tény, hogy nem lehet "csak combat ready" pilótákban gondolkodni, mert van a rendszerbe befelé menet is, meg íróasztali beosztás is, ami után vissza kell tudni térni a hadrafogható státuszba. Ezek nem igényelnek nagy kapacitást, de azért igényelnek.
A vadászpilóta képzés más dolog, a kettőt nem lehet összekeverni, ha van is köztük összefüggés. Annak én se vagyok híve, hogy erre megint kísérletet tegyünk. Kell egy jó nemzetközi program, akár itt a régióban, ahonnan hazajönnek a fiatalok, és repülnek a LIFT században két-három évig, aztán irány a Gripen.

Zord

Beat it! 2017.03.26. 21:45:02

Kele úr cikkét megint én linkelem:
iho.hu/hir/zlinek-szolnokra-mi-lesz-a-folytatas-170326

Részletes írás. Viszont az jutott eszembe, hogy a cikkíró véleményét nem kellene markánsabban elkülöníteni? Tudósítás cikk, és mellett egy keretes anyagban, hogy "A cikk írója teljesen feleslegesnek gondolja..."

És egy apróság:
"öt méteres doomba épített kiképzési központot kaptak."
- nos, ilyen vonatkozásban dóm-nak írják. A doom végzetet jelent, angolul is dome a kupola.

zord 2017.03.26. 21:46:24

A Jakok természetesen nagyjavítással, műszerbeépítéssel ugyanúgy tudnák folytatni az alapképzési/kiválasztási feladatot mint eddig, persze 20 éves sárkányok, de ebben a kategóriában ez nem különösebb probléma. Keményebb kiválasztó gépek, a Zlinek jóindulatúbbak, az egymás melletti üléselrendezés is megengedőbb.
De ez megint már csak akadémikus vita. A Jak-flotta kivéreztetésével már korábban eldőlt, a tűz csak feltette az i-re a pontot. A megfelelő cég és képviselői már régóta ugrásra készen álltak, és kitartásuk gyümölcsözőnek bizonyult. A gépek itt vannak, a többiek jönnek, ezek lesznek.

Zord

robi 75 2017.03.26. 22:08:59

Egy aproság?
Ezek a szép uj gépek is szabad ég alatti tárolásban részesülnek?
Igazán épithetnének legalább egy tetövel elátott álohelyet.

zord 2017.03.26. 22:21:50

@robi 75: érkezés után behúzták őket az egyik hangárba. feltételezem, ott lesznek tárolva. Ha nem, szóljanak, akik tudnak róla, csinálunk botrányt. Eléggé nyilvánvaló, hogy ki kerül a figyelem középpontjába majd, ha így lesz.

Zord

robi 75 2017.03.26. 22:29:30

@zord: És 8 db gép oda befér majd?

zord 2017.03.26. 22:33:21

@robi 75: hát, ha más nem lesz, megkockáztatom, hogy igen. Lehet, hogy elkél majd hangárkocsi, meg fűzögetés, meg egy ügyes hangármester, de úgy saccolom.

Zord

Kelepisti · http://jetbirds.gportal.hu 2017.03.27. 09:50:45

Az én szösszenetem a témában:

iho.hu/hir/zlinek-szolnokra-mi-lesz-a-folytatas-170326

Nem írtam, és Gábor sem, de az átadáskor, a helyi hatalmasságok közül, csak a megyeháza takarítónője hiányzott, olyan embereket neveztek meg a vendégek köszöntőjében, akikhez a katonai repülés olyan távol van, mint észak-koreában a demokrácia..

Kelepisti · http://jetbirds.gportal.hu 2017.03.27. 09:56:28

Simcsikónak nem nézték át a beszédét, amikor 1950-es évekbeli repülőgépekről beszélt a Jak-52-nél (bár a Jak-50-ből 1977-ben tervezék, és mi 1994-es új repülőgépeket kaptunk, tehát ezért is "csak" 20 évesek.

A másik érdekesség, hogy tervben volt a saját gyártású magyar komppozit alapfokú kiképzőgép beszerzése, de a cseh vonal ezt lesöpörte...

Kelepisti · http://jetbirds.gportal.hu 2017.03.27. 10:00:23

@Beat it!: Doom = végzet..
Szólok a szerkesztőnek, nem tudom miért így került bele. Szerintem dome- akart lenni.
de lehetne félkupola is

zord 2017.05.23. 14:27:53

Kazahsztán is Z-242L-ek mellett döntött:

dambiev.livejournal.com/832863.html

Zord

zord 2017.11.15. 08:34:14

Gábor Lippai 2017.11.14. 15:33:28
Lehet, hogy off-topic-nak tünik, de korabban itt volt tema a magyar pilotakepzes jövöje...

index.hu/tech/2017/11/14/jovore_ujraindul_az_allami_pilotakepzes/

zord 2017.11.15. 14:56:18

Nem tudom, hogy Koller ezzel ironikus akart-e lenni, vagy komolyan gondolta:

" az állami repülés területén ezek a pilóták nemcsak A pontból B pontba kell eljussanak, hanem miközben vezetik a repülőgépet, harcolniuk kell, katasztrófák esetén zsákokat kell cipelniük a gátakra,"

az az ország kurva gazdag és tékozló, amely hajózókkal cipeltet homokzsákot. Egy milliárdos emberi befektetést/erőforrást ilyenre már bocsánat, elbaszni, szégyen!

Zord

zord 2017.11.15. 14:58:43

Azt sem értem, hogy a Mókus még mindig miért nem jelenik meg a helikopterkiképzés részeként. A Tamás múltkori cikkében már volt róla szó, hogy a "vészhelyzeti" másod-helikoptervezető képzésben miért nem lehet, de később majd a konszolidált képzésben lesz. Erre megint hiányzik.

Zord

zord 2018.03.22. 16:33:14

A februárban megérkezett Z-143-asok a honvédelem.hu-n:

"A felderítő gépekről" természetesen hiányzik a kis FLIR-torony, ami "azzá tenné őket":

honvedelem.hu/video/109341_ujabb_ket_zlin_repulogep_szolnokon

Zord

Beat it! 2018.03.22. 17:07:53

@zord:
A cikkből: "A gépek mindemellett kis magasságú vizuális felderítőrepülésre, megfigyelésre, futárrepülésre, egy-két utas, kisméretű küldemény sürgős szállítására is alkalmasak."
- nem írnak műszeres felderítő képességet. Ígérték volna korábban?

zord 2018.03.22. 17:38:35

@Beat it!:

Tudtommal ezt vettük meg. Csak ezt lehet felderítőnek hívni, márpedig a kiírásban ez volt:

www.zlinaircraft.eu/en/Aircraft/Z-143-LSi-Flir-en/

"http://honvedelmibeszerzes.kormany.hu/download/8/04/41000/R%C3%A9szv%C3%A9teli%20felh%C3%ADv%C3%A1s%20-%20K%C3%B6nny%C5%B1%20kik%C3%A9pz%C5%91-%20felder%C3%ADt%C5%91-%20%C3%A9s%20fut%C3%A1rrep%C3%BCl%C5%91g%C3%A9p%20beszerz%C3%A9se.pdf"

Zord

zord 2018.03.22. 17:45:13

@Beat it!: ja közben megtaláltam az ügyben 2016 augusztusában folytatott a levelezésemet a HM-el:

Kérdés: Tudtommal aláírták a kiképző gépek beszerzéséről szóló szerződést. Mit, mennyiért, mikor állnak szolgálatba?

Válasz: "A kiképző repülőgépek beszerzésére a szerződést a felek 2016 júliusában írták alá. A szerződés tárgya 2 db ICAO „A” kategóriás kiképző repülőgép és 2 db ICAO „A” kategóriájú könnyű felderítő és futár repülőgép, emellett a szerződés tartalmazza 4 fő hajózó és 10 fő műszaki állomány átképzését, kapcsolódó termékek átadását és szolgáltatások nyújtását is. A szerződésben foglaltak ellenszolgáltatásának összege nettó 351.994.000,- Ft. A szerződés értelmében a repülőgépek leszállítására 2017 első negyedévében, két ütemben kerül sor. A Honvédelmi Minisztérium Beszerzési Hivatal által kiírt pályázat publikálásra került az Európai Unió Hivatalos Lapjának Kiegészítésében (HL S) és a TED (Tenders Electronic Daily) adatbázisában."

Kérdés: "A kiképző gépekkel kapcsolatban pedig még annyit kérdeznék, hogy mi a pontos típus, illetve változat. Két Zlin 242L Guru és két Zlin 143LSi FLIR? Különösképpen az utóbbi érdekelne, hiszen a kiírásban szerepel a "felderítő" szó. Tehát lesz a 143-asokon FLIR szenzor? A cég katalógusában szereplő UltraForce 275 típus?"

Válasz: "a kiképző gépek beszerzésére kötött szerződés alapján két Zlin 242L és két Zlin 143 LSi típusú repülőgépet vásárol a Magyar Honvédség. A gépeket úgy és olyan felszereléssel kívánjuk üzemeltetni, amelyek biztosítani tudják a kiírásban szereplő feltételek szerinti alkalmazást. A gépek ennél részletesebb, katonai modifikációja nem nyilvános."

Zord

Batkaa 2018.03.22. 19:06:00

@zord: elképesztő, hogy mivel a békehiány miatt a határra vezényeltek mindenkit, akinek két lába megvan és egyenruhát hord, ezt mint normális működést szeretnék eladni...
A "felderítő" feladatkör meg ott sántít, hogyha beindulna normális tempóban a pilótaképzés, a négy gépből mennyi lenne nélkülözhető?

Beat it! 2018.03.22. 20:16:17

@zord:
Szomorú, de ebből a levelezésből számomra egyértelműen az derül ki, hogy szó sem volt FLIR szenzorról.
Marad tehát a Mark 1 Eyeball.

Tulajdonképp ezt még nem is látnám olyan rettenetes nagy hiányosságnak, ha lenne helyette olyan drón, amin van rendes FLIR rendszer, és méretében is hasonló a Zlinekhez (ezzel feltételezve a több órányi, több száz kilométeres repülési lehetőséget és a megfelelő kamerarendszert). De egyelőre ilyen gépünk nincs.

@Batkaa:
A pilótaképzéshez nem ártana a másik 4 gép, ha tényleg él rá az opció.
Csak nekem tűnt fel a mellékelt videó, hogy a 143-asokon elég elnagyolt, girbe-gurba a lemezmunka? Remélem ez még normális és nem befolyásolja a rendes üzemeltetést.

Batkaa 2018.03.22. 20:33:09

@Beat it!: hol látsz elnagyolt lemezmunkát?
A FLIR hiánya teljesen érthetetlen. Mennyivel dobta volna meg a számlát? 50 millióval?
A határőrizethez viszont drón kellene, tipikusan drónnak való feladat.

Beat it! 2018.03.22. 20:45:51

@Batkaa:
1:46 A kabin mögötti rész kissé hullámosnak tűnik.

Batkaa 2018.03.23. 01:53:48

@Beat it!: szerintem nem rendellenes, ott a kabin mögött kell lennie enyhe törésnek, a matt szürke szín pedig kihozza a lemezben a hullámokat, ami más festésnél nem látszana.

Kelepisti · http://jetbirds.gportal.hu 2018.03.23. 09:09:11

??? 2017-ben úgy emlékszem, hogy nem mi találtuk ki a felderítő szenzorokat. Viszont több forrás említette, hogy a gyártó nem tudta integrálni ezeket megfelelően (lehetséges, hogy hűtőkapacítás, kábelezés stb.) a Zlinbe, ezért csak most és "nélküle vettük át gépeket ???

zord 2018.03.23. 09:53:37

@Beat it!: @Kelepisti:

Bocsánat. Mitől lett "felderítő" a kiírásban? Azért, mert a Zlínnek van egy ilyen konkrét terméke. Nem úgy hogy nesze, itt egy sárkány, és basszatok rá amit akartok! Hanem úgy hogy "Z-143LSi FLIR". Ez a termék, ami kiképző- futár- és felderítőgép. Ahogy most ezek felderítőgépek, úgy minden repülőeszköz felderítő. Ja, és igen: mennyivel dobta volna meg egy FLIR meg egy lesugárzóberendezés?
Az egy más kérdés, hogy erre a feladatrta vagy drón kell a 21. században vagy egy karcsúszárnyú, mint a DA42.
Megint hülyét csinálunk magunkból, mint az Albatrosszal, mint felderítőgéppel :-)

Zord

Kelepisti · http://jetbirds.gportal.hu 2018.03.23. 10:16:56

@zord: Úgy emlékszem, hogy el akarták adni a Zlineket a média/polgárok stb. felé, ezért a kiképző és futár funkció mellé a felderítőkapacítást is a FLiR miatt beírták. Még ez sem lenne gond, ha tényleg bekerült volna.. Kérdés, hogy a műszaki specifikációba és az árába benne volt-e, vagy nem??
--
Egyetértek, hogy a drón vagy DA42 olcsóbb, és előbbi meg sokkal alkalmasabb, de ha meglenne a szenzor - ha ténylegesen kifizettük - akkor az is előrelépés lenne..
-- Még mindig jobb a Zlin felderítőképként, mint a VIP Falcon felderítőgépként..

Beat it! 2018.03.23. 12:22:24

@zord: @Kelepisti:
Bocsánat, nem néztem utána a pontos kiírásnak. Csak annyit láttam, hogy már egy ideje sima Z-143 LSi néven emlegetik, FLIR nélkül. Legalább pilóta nélküli gépekkel pótolnák.

Most az jutott eszembe a felderítési képesség kapcsán, hogy nem lehet-e egy olyan probléma a háttérben, hogy a HM-ben és a főtiszti karban nem bíznak a UAV-ekben? Játékszernek tekintik, mert "az igazi légijárműben katona ül"? Vagy azért, mert a HM Ei nem képes összehozni egy valamire való gépet (még céltárgyat sem!) és ezért inkább "nem forszírozzák"? Így vagy úgy, de teljesen maradi szemlélet, aminek a javítására sem látok törekvést.

Gaudi 2018.03.23. 12:41:41

@Beat it!: megint gonosz leszek. Nem az UAV-ekben nem bíznak, hanem abban nem bíznak, hogy bármikor is gyakorolni kell a szakmájukat.
Nincs itt "para bellum", pedig állítólag ez egy hadsereg. 2018. van, és egy k..rva FLIR nincs az egész honvédségben. Itt lett volna a lehetőség, olcsón, nem kellett.
Nem kell légiharc rakéta, nem kell bomba, nem kell éjjellátó, nem kell löveg, nem kell tank. Nem kell. Mi kell? Cölöpverő.

zord 2018.03.23. 18:09:50

@Gaudi: annyival korrigálnék, hogy a Liteningben van FLIR, és a határvédelem kapcsán a felderítők is kaptak korszerű infra (tehát nem (NVG) cuccokat.

Zord

Gaudi 2018.03.23. 18:57:20

@zord: Igen, a drámai hatás érdekében túloztam. (A Litening is hiányt szenved valami nem nagyon drága, de nagyon hasznos dologban). Elnézést, abbahagytam.

Batkaa 2018.03.23. 21:02:55

@Gaudi: pedig ezt nem kellene most már szó nélkül hagyni, mert ez nem a politika sara, hanem az alkalmatlan pizsamásoké.
Mondjuk én nem várom el, hogy hozzászóljanak, akiknek ebből hátrányuk származhat. De valahol ezt a témát fel kell már hozni végre.

Liverbird 2018.03.23. 21:29:09

Amúgy a videóban 1:20-nál látható a placc közepén egy 29-es. Melyik gép és miért kolbászol ott?

Pénzéhescsöves 2018.07.15. 21:25:08

ALCA-ból, immáron izraeli elektronikával F/A-259 Striker lett?

scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/37154767_1537882716316493_6046396259990765568_o.jpg?_nc_cat=0&oh=1154f2969949e81185d402e047d58218&oe=5BCA42CD

www.trademarks411.com/marks/88013230-f-a-259-striker

Ebből még nem lesz győzelem az USA-ban. Kíváncsi lennék, hogy hova kerülnek az RWR antennák, lévén, hogy az L-169 koncepcióhoz hasonlóan eltűnnek a szárnytartályok.

zord 2018.09.05. 10:36:48

Magyar növendékek Z-242L kiképzésen Zemunikon:

"Mađarski piloti na obuci u Zemuniku

3. rujna 2018. u Središtu za obuku HRZ-a „Rudolf Perešin“ u vojarni „Pukovnik Mirko Vukušić“ u Zemuniku, troje pilota Mađarskog ratnog zrakoplovstva započelo je s teorijskim pripremama za letačku obuku na avionu ZLIN 242L.

U sklopu tehničke učionice piloti će se upoznati s tehničkim karakteristikama aviona ZLIN 242L, a obuku provode djelatnici SzO-a koji već imaju bogato iskustvo u radu s pripadnicima oružanih snaga drugih zemalja.

Mađarske je pilote prije početka obuke pozdravio i poželio im dobrodošlicu zapovjednik SZO-a brigadir Goran Huljev . Upoznao ih je s obukom koja ih očekuje te izrazio uvjerenost da će obuku uspješno završiti.

Nakon tehničke učionice piloti Mađarskog ratnog zrakoplovstva s letačkom će obukom nastaviti u Eskadrili aviona 93. zb. Obuka bi trebala trajati do sredine listopada.

Ova obuka se provodi na zahtjev Mađarskog ratnog zrakoplovstva.

Tekst i foto: SZO HRZ / Leida Parlov"

www.osrh.hr/#rubData/HTML/HR/GLAVNA/DOGA%C4%90ANJA/20180903_Ma%C4%91arski_piloti_na_obuci_u_Zemuniku_v2/Ma%C4%91arski_piloti_na_obuci_u_Zemuniku_HR.htm

Zord

Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2018.09.05. 10:44:02

Még egy Zlin hírmorzsa:

A szegedi repülőnapokra a vasárnapi programba ígérik a Zlin 143-ast:

www.imagebam.com/image/93ad83965771574

Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2018.09.05. 13:50:15

@zord:

A jobb oldali úriember a fotón Győrből ment át.

zord 2018.09.05. 22:28:50

@Levente B.: lérak-légierő crossfeed. A legmesszebb menőkig támogatandó.

Zord

Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2018.09.07. 08:31:42

@zord:

Itt azért van egy érdekes fél mondat:
"On Thursday, September 6, 2018, the Air Force Base (EA) of the 93rd Air Force Base of the Croatian Air Force (HRZ) in the barracks "Colonel Mirko Vukušić" started flying training for three Hungarian Aviation Pilots candidates to join in September and October and five pilot instructors on refresher training."

www.dnevno.hr/domovina/foto-orban-poslao-pilote-na-obuku-u-hrvatsku-ucit-ce-letjeti-u-bazi-krila-oluje-1218174/

Liverbird 2018.09.07. 23:11:57

@Levente B.: A hölgy nevén megakadt a szemem :)

zord 2018.09.08. 10:45:23

@Levente B.: gondolom a horvát gépeknek hagyományos cockpitjuk van. Ott senki nem akart űrhajót csinálni egy kiválogató/alapkiképző dugattyús, könnyű repülőgépből.

Zord

Tano 2018.09.08. 23:29:36

@zord: Bár ez lenne az oka...

zord 2018.09.09. 12:12:03

@Tano: nem mondom, hogy ez az oka ennek a horvátországi programnak. Csak annyit mondok, hogy a jelenlegi eszemmel, én hogy úgy mondjam "parasztosan" tanítanám meg repülni először a srácokat illetve az ezen a hagyományos technikán vizsgálnám meg a rátermettségüket. A fő típusok glass cockpitos technikájára rávezetni őket ráér az intermediate/advanced fázisban.

Zord

Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2018.10.11. 23:05:06

Benkő Zadarban járt:

"The reason for the arrival of Hungarian Defense Minister Tibor Benk was the completion of training of three Hungarian pilots who are trained in Zemunik on aircraft Zlin 242 - L"

www.zadarskilist.hr/clanci/11102018/krsticevic-zemunik-ce-postati-nato-centar-izvrsnosti

Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2018.10.11. 23:08:09

@Levente B.:

?????

"But visit to Zemun was an opportunity for the Hungarian Minister to get acquainted with the conditions in which the Hungarian pilots of the helicopter will be trained. As Known Krstičević recently signed in Brussels with the defense ministers of Bulgaria, Hungary and Slovenia, signed an agreement on understanding the establishment of the Multinational Special Aviation Program (MSAP) Multinational Center for Training of Helicopter Crews to be implemented in 93 ZB Zemunik.

- Croatia and Hungary are two friendly countries with excellent defense co-operation that are determined to concretize this base. Croatia has top pilots and an excellent pilot school. Hungarian Minister and Hungarian pilots are satisfied with the training they have done here. We started operationally preparing for the establishment of the NATO Training Center. The second step is that Zemunik becomes NATO's center of excellence, Krsticevic said, adding that there was talk of cooperation between the military industry and special forces and their interoperability."

Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2018.10.11. 23:11:40

@Levente B.:

"In the 93rd Airborne Base of the HRZ, the training of pilots and instructors of the Hungarian Air Force on the Zlin-242L aircraft was successfully completed and Krstičević and Benkő met with the Hungarian pilots who completed the education: "Croatia has top pilots and excellent pilot school and I am glad that Croatian pilots and instructors with Hungarian colleagues can convey valuable experience and knowledge that will greatly benefit them in professional development, "said Minister Krističević, and Hungary's defense minister expressed satisfaction with the visit to Zemunik:" Pilot interview convinced me in quality training of Hungarian pilots in Croatia and all that they learned in the 93rd Air Base in Zemunik is precious and useful ".

Hungarian pilots expressed their satisfaction with the training and gratitude for all the learned, thereby enhancing their knowledge and skills.

Minister Krstičević recalled the signed Understanding Agreement on the Establishment of the Multinational Center for Training of Helicopter Crews for the Implementation of the Multinational Special Aviation Program (MSAP) to be located in Zemunik. "The establishment of the first NATO center in Zemunica is of strategic importance for Croatia and I am pleased that both Croatian and Hungarian pilots, together with members of the army of other NATO members, will be trained together," said Minister Krstičević"

www.morh.hr/hr/vijesti-najave-i-priopcenja/priopcenja/17979-ministar-krsticevic-s-ministrom-obrane-madjarske.html

Kelepisti · http://jetbirds.gportal.hu 2018.10.12. 08:13:37

@Levente B.: Itt a kutya elásva, hogy a mi kétüléses Zlinjeink miben mások, mint a Horvátoké, hogy súlycsökkkentésre visszarepülték Őket Morvaországba.. A négyülésesnél értem, sőt azt sem lehet tudni nyilvánossan mi van az érzékelő gömmbel, "kvázi felderítőképességgel".
- amit egyébként felesleges túlspirázni, erre való az UAV.

zord 2018.11.15. 22:47:57

@Levente B.: egy jó kis Stemme. Emlékszem, a fahegyi hangárban tologattuk sokat egy germán (más változatú, S 10-es) gépét, amit évente ha egy héten át repült.

Zord