Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (100) éleslövészet (23) f 16 (20) gripen (76) Gripen (72) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (33) helikopter (47) hírek (49) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (65) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Air Power News 22. (2015. január)

2015.01.01. 00:01 | zord | 302 komment

150101_news15jan.jpg

Zord

Címkék: AirPowerNews

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr207026357

zord 2015.01.26. 19:34:13

@Allesmor Obranna:

Szóval nem szeretnék elkezdeni kombinálni, de...

...ugye?

Zord

zord 2015.01.26. 19:46:24

@Allesmor Obranna:

Azért olyan bazi messze nincs a pályától a TLP-apron, főleg ha az aszfaltozott az, amire én gondolok, a reptér közepén...

https://www.google.hu/maps/place/Albacete,+Spanyolorsz%C3%A1g/@38.949742,-1.865868,1601m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0xd665fe2fb218d15:0x8269cd31d6186180?hl=hu

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.01.26. 20:05:28

Ez az oldalra dőlés nekem erősen műszaki hibára utal. A görögök között nincs kamikaze...

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.01.26. 20:18:16

@Kelepisti:
"Defense Ministry sources said the plane “lost power” as it tried to lift off and “collided into other aircraft that were parked there.”"

Sajna a halottak száma 10-re emelkedett, mindenhol már ezt a számot közlik.

Allesmor Obranna 2015.01.26. 20:43:01

@Levente B.: Ha madarat szívott be, lecsökkent a tolóerő, merülni kezdett, akkor is a bedőlés érdekes.

@Kelepisti:
A görögök között nincs kamikaze. De nem az első eset a világban, hogy valami nem úgy jön össze, ahogy és amennyire látványosan eltervezték. De megint csak gondolkozom és kérlek, ne vágjatok fejbe...

Allesmor Obranna 2015.01.26. 20:50:25

@zord: Nekem is annak tűnik a streetview és a videó alapján, ott a hangárokhoz közel. Relatív, hogy közel van-e, vagy sem, de akármelyik irányból indulta nekifutás, szög szerint eléggé eltér a tengelytől. Nagyon szerencsétlen műszaki hiba okozhatta ezt az iránytól való eltérést.

zord 2015.01.26. 21:39:24

@Allesmor Obranna:

Erre gondoltam én is. Elég frissnek tűnik az aszfalt, ez egybevág azzal, hogy 2009-ban költözött oda a TLP, akkor csinálhatták. A régi felületek betonosak.

Zord

zord 2015.01.26. 21:51:21

Az áldozatok valószínűleg: 2 görög és nyolc francia srác. Nyugodjanak békében!

Zord

zord 2015.01.26. 23:36:22

Itt úgy tűnik, hogy a francia Alpha Jet kuka, és a mellette lévő olasz AMX is jócskán meg van pörkölődve:

www.bbc.com/news/world-europe-30991950

Zord

zord 2015.01.26. 23:59:57

@Levente B.:

Én csak azt mondom, vegyétek meg a keddi Magyar Nemzetet :-)))

Zord

zord 2015.01.27. 00:02:44

pbs.twimg.com/media/B8TDhRVIEAIMLa5.jpg

cs621427.vk.me/v621427497/fb48/8331CymF4ug.jpg

An-225 Ostravában, állítólag ma
Válasz erre
Moderál
Allesmor Obranna 2015.01.26. 22:17:58
@ms07:

http://www.youtube.com/watch?v=creCwJ_WcUM
Válasz erre
Moderál
ms07 2015.01.26. 22:30:10
@Allesmor Obranna:

köszi!

zord 2015.01.27. 00:48:35

@molnibalage:

Kösz, pontosan erre jutottunk mi is. Nem tudom...gyorsan elvette 27-es indulásból, és elindult jobbra, hogy alacsonyan áthúzzon felettük, csak elakadt valami antennában, esetleg lepörgött a hajtómű közben és "beült" az apronra? Esetleg FBW-hiba jobbra csűréssel?

Latolgatni lehet, de sajnos egyelőre teljesen reménytelenül. Még csak nem is rémlik hasonló eset.

Zord

Ui: Azért az élet produkál dolgokat, két "szenzációs" görög hír egy napon...

Allesmor Obranna 2015.01.27. 01:13:56

@zord: Ezerféle műszaki hiba lehet, ami egy gép felszállás közbeni bedőlését eredményezheti, de pont ez az, hogy még csak hasonlóról se tudok, ami az F-16-osokat és akár modern társaikat illeti.
Kéthajtóműves gépnél tudok kapásból elképzelni olyan meghibásodásból fakadó aszimmetriát, olyan "elhúzó" vagy "berádlizó" nyomatékot felszállás közben, "állásszögön", hogy az a pályatengelytől ennyire oldalt (kiindulva a nekifutási úthosszból, illetve a gép lendületéből, röppályájából) érjen földet.

A másik faktor meg a célterület. Fatális véletlen lehet. Vagy tényleg egy elbaltázott rácsapás. Felszállásból ráfordulás, egy vagány rácsűrés, egy késből, pedállal megtartott eltépés a kollégák feje felett. Sose feledjük, a gép épphogy megsemmisült, máris bedobódott a köztudatba, hogy "valahogy lecsökkent a tolóerő". Ezt meg ki tudja? Honnan tudja? De ha kis magasságon a felszállásból valaki késbe vágva, vagy pedállal csúsztatva akar áthúzni a zóna felett vagányan, az könnyen lecsúszhat. Akár földi akadály miatt, akár, mert megmerül. Akár, mert tényleg rámerül egy akadályra és onnan már láncreakció. Kívülről, messziről, mintha lecsökkenne a tolóerő.
Ketten ültek a gépen. Vajon mekkora lehetett az összhang? Mennyire volt ez közös gépészkedés?

Okés, én egyből rosszmájú módon a humán faktort vettem első helyre, a karosszékből, ami nem szép, mert halottakról jót vagy semmit.
De ha műszaki hiba van, akkor - habár van esélye - de mégis mekkora annak, hogy a gép nem tengelyben repül tovább, hanem pont a nagy szögeltéréssel elérhető TLP-apron felé zuhannak?

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.01.27. 08:32:39

93-10854-es 084-es oldalszámú F-16D Block50R volt ami a 341. MIRA (századnál) repült.) Ha jól látom 2000. májusban gyártották.
FMS Program: Peace Xenia II-ben kerül a Görög Légierő állományába. A század a görögöknél SEAD egység, bázisa Néa Anghialos.

Az elhunytaknak RIP..
A fedélzeti adatrögzítő szerintem lehet, hogy választ ad néhány a kérdésre.

Beat it! 2015.01.27. 09:59:04

www.honvedelem.hu/cikk/48941_hende_csaba_bemutatkozo_latogatason_fogadta_colleen_bellt
Az új helytartó megnézte a HM-ben hű alattvalóit. Ez a Bell (húha, a Bell már a minisztériumban van...:) ) lehet csak egy kirakatember, mert a "Jóbarát" (Goodfriend) ott van a háttérben a képeken....

Batkaa 2015.01.27. 11:21:35

@Kelepisti: a Hawk-os csapatnak mázlija volt, mert az előző képeken ott parkoltak az AMX és az Alpha között...

@Beat it!: nyilvánvalóan kirakatember!
Ettől függetlenül Hendének (és minden más magyar személyiségnek, aki kapcsolatba kerül vele) feladata lenne elbűvölni, elvarázsolni, a helyzet adta korlátok között a pártunkra állítani, ezzel is éket verve a Goodfriend képviselte diverzió menetrendjébe...

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.01.27. 11:33:26

@Allesmor Obranna: Az IHO-n hajtómű leállást írtak, de ezt nem láttam általam olvasott külhoni oldalakon megerősítve.

@Beat it!: Nyilvánvaló kirakatember, mert nem hivatásos diplomata, gyakorlatilag pénzért vette meg az nagyköveti címet, mint a tábornokok, Angliában a XIX század-ban, komolyan és jól támogatták Obamát az elnökválasztás idején.
Goodfriend viszont sok és forró helyen volt már mint hivatásos.

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.01.27. 11:41:42

Alig 1 órája a hivatalos Görög jelentés aze setről, amit eddig tudni lehet, bocsánat, Görögből fordítva:

The announcement of the Air Staff for two dead Greek pilots
The data of the two unfortunate Greek captain, who lost their lives in yesterday's tragic accident with the Greek F16 Air Base in Los Janos in Albacete, Spain, released the Air Force General Staff.
As stated in the notice, during the execution of the task was fatally wounded the captain:
-Panagiotis Lascaris, 35 years old, married with a son, totaling 1,459 flight hours of which 872 hours in F-16 aircraft and
-Athanasios Zagkas, 31 years old, married with a son and a daughter, with a total of 1,128 flight hours of which 524 hours in F-16 aircraft.
The fatal fighter that crashed was the no. 93-1084-seater aircraft F16D, which arrived in Greece in November 1997 and was completed around 4056 hours of flight.
The aircraft of 341 Squadron of the 111th Combat Wing in New Anchialos was redeployed to the Spanish air base by participating in the first training series Air for 2015 of tactical leadership program (Tactical Leadership Programme) conducted from 19 January.
According to GEA, the Spanish air base went expert group headed by the Chief of the Tactical Air Force, Lieutenant General Christos Vaitsis. Because toxic materials, the area of the accident has been ruled by the Spanish authorities and specialized branch of the Air Force went to aircraft C-130, to assist the access of ground forces in the region.

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.01.27. 11:42:36

Valamint:

Following recent developments of the tragic accident of January 26, 2015, the Chief of the Air Force General Staff, Lieutenant General (I) Evangelos Tournas will travel today, January 27, 2015, the Air Base Los Llanos, in Albacete, Spain.

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.01.27. 11:46:48

"According to a statement released by the MoD on Monday night, the two Greek crew members, both captains, attempted to eject, “the canopy came off”, but “ejection was not observed”. They both died in the crash."

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.01.27. 11:54:59

@Levente B.: Érdekes mellékes adat, a gép évi 280 -290 órát repült átlagban.

zord 2015.01.27. 14:39:18

@molnibalage:

Könnyeznék, ha egyszer ki lehetne ennyit hozni egy Gripenből, vagy bármely más eurokacsából...de sajnos sem mi, sem más nem fog, az a gyanúm.

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.01.27. 15:05:53

@zord: Pontosan ezért tettem be. Kb. ez a rögvalóság...

zord 2015.01.27. 15:07:39

@Levente B.:

Ezért írtam fönn, hogy vegyetek ma Magyar Nemzetet! Abban megírtam a lényeget a cseh spotter fotójával illusztrálva :-)

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.01.27. 15:11:55

@zord:
Reggel siettem...addig nem jutottam el. :)

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.01.27. 15:40:48

A Spanyol események további "áldozatai"

Sérült
9x Olasz
10x Francia

Eszköz:
1x F-16D - Görög
2x Alpha Jet - Francia
2x Mirage 2000D - Francia
2x Rafale - Francia
1 or 2x (TBC) AMX - Olasz

Batkaa 2015.01.27. 15:55:32

@zord: mai újságban három anyagod van, de egyik sem ez... :)
A Gyulával együtt jegyzett cikketekre viszont kitérhetnénk még...

zord 2015.01.27. 19:41:26

@Batkaa:

A pesti kiadásba fért be csak, a 2. oldalon a rövidhírek között (Z.G.) aláírással...

A közös anyagnak csak a közepe az enyém.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.01.27. 20:26:24

@Levente B.: A célországot eltévesztettem. Én Ukrajnát tippeltem és nem Nigériát..

zord 2015.01.27. 20:30:50

@Kelepisti: Én is Ukrajnával viccelődtem, de végül Nigéria lett. Viszont a gép ukrán. Kicsit sötét ez az egész: állítólag a nigériaiak először az ukránoktól akartak venni T-72-est, de az nem jött össze, akkor fordultak máshoz...a csehekhez.
Holnap tovább pörgetem a sztorit a Nemzetben.

Zord

zord 2015.01.27. 20:39:14

Amíg a magyar harckocsik rohamra indulnak Nigériában a Boko Haram iszlamisták ellen, a csúnya USA tavaly megvétózta a zsidó Cobrák eladását Nigériának:

www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/.premium-1.638992

Zord

zord 2015.01.27. 20:48:33

Közös hordozófejlesztési szándéknyilatkozat is volt Obama indiai csomagjában:

www.dodbuzz.com/2015/01/26/u-s-to-aid-india-in-building-aircraft-carriers/

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.01.27. 20:56:12

@zord:
Akkor alaposabban olvasgatom holnap.

zord 2015.01.27. 21:20:38

@Kelepisti:

Már a BBC-nél is ott van az An-225-ösről készült fotó:

www.bbc.com/news/in-pictures-30999630

Zord

2015.01.27. 23:54:39

@zord: pedig pár hónapja kaptak T72-eseket és Btr-4e-t is az ukránoktól. Még Janukovics ideje alatt szerződtek, fizettek, ezért volt kénytelen a mostani ukrán kormány szállítani, a mendemonda szerint.

www.armyrecognition.com/december_2014_global_defense_security_news_uk/ukraine_might_have_sold_t-72av_main_battle_tanks_and_btr-4e_personnel_carriers_to_nigeria.html

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.01.28. 08:33:49

Légiszállítóeszközzel szállítási szolgáltatás a Honvédség részére 2015-17.

honvedelmibeszerzes.kormany.hu/65500-14-78-036-199

piratvitorla 2015.01.28. 08:49:09

@zord:
Tehát ha jól veszem ki a múltkor cseh cégnek eladott magyar T-72-esek most Nigériában harcolnak a Boko Haram ellen?

2015.01.28. 10:04:35

Én mondjuk T-55-ösökre tippeltem korábban, és Afgánban.
Az Excalibur velük szerződött, bár a hírekben csak a meglévők üzemképessé tételéről van szó.
www.janes.com/article/47171/czech-firm-looks-to-maintain-afghan-t-55s

A magyar T-72-esek esetleges ukrajnai lehetőségeiről megismétlem a korábbi vélemény: Sivatagba nehéz homokot eladni.

2015.01.28. 11:11:06

@ljuka71:
Igaz, én is olvastam. Minden példába bele lehet kötni. Így jártam. :-)

zord 2015.01.28. 11:36:25

@piratvitorla:

Szerintem minden jel arra mutat, hogy ezek a magyar tankok. 90 százalék. A cseh indulás, az útvonal, a típus múlt decemberi nigériai megjelenése (korábban csak 55-ös és brit kocsijaik voltak). Hende pedig a kérdésemre tegnap azt mondta, hogy "a végfelhasználóval kapcsolatos értesüléseket sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánja".

Zord

2015.01.28. 12:35:23

Nekünk nem lett volna esélyünk ilyen üzletre?
T-72-est fel tudunk újítani idehaza. Ha pedig valami modernizáció is szükséges, akkor alvállalkozónak való bevonás lehetséges.
A hozzáadott értékkel többet ki lehetett volna belőle hozni.
A csehek vajon mit adhattak bele nigériai kérésre?

Már csak egy kívánságom van: remélem ezek nem kerülnek rossz kezekbe.

Hollywood 2015.01.28. 12:44:02

@molnibalage: @zord:

Én annak is örülnék ha hazai Gripenekből 200 - 240 órát hoznának ki :P

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.01.28. 13:08:30

@Z69:
Ha engem kérdezel szerintem nem merték meglépni, hogy aztán itthon csámcsogjanak azon, hogy Ukrán segétlettel, Nigériába mennek harckocsik. Nézd meg tavaly a Mi-8-ra is ment a nagy kérdezősködés.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.01.28. 13:18:44

@Levente B.: már bocsi, de egy sunyi kormány, sunyi ál 2/3-al, átírt választással, és botrányos uram-bátyám szerződésekkel. Ráadásul a Mi-8T üzlet sem volt szabályos (olyan erősen szürke zónában mozgott). Mit vársz tapsol mindenki, mert talált a SOLAR 2 használt polgári Mi-8T-t aztán felárral eladta, mivel az eredeti HM-es orosz szerződés másik orosz oldalon füstbe ment???
A helikoptertendert lassan 5 éve szabotálják el, 1x újraírták a tenderfeltételeket, azóta meg várnak a pénzre, ami elmegy a stadionokra...

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.01.28. 13:24:32

elnézést, ha durva voltam... Egyébként úgy kell a helikopter mint egy falat kenyér...
Eddig csak kurva nagy szerencséje van az országnak, hogy egy árviz volt (amit tucat helikopter helyett emberek ezreinek mozgósításával állítottak meg.) és nincs újabb Kolontár.. Néha arra gondolok, milyen jó lenne a Mi-24 sugárfelderítő berendezése a Paksi építkezésnél majd...
Ha ott is olyan alvállalkozókkal dolgoztatnak, mint a 4 metro-nál. Hallottam néhány dolgot a zuhany alatt, hogy milyen alapanyagokat és félkész termékeket építettek be, néha a Pokoli torony jut eszembe... A szabványnak nem megfelelő, de mert x-y hozta hát belerakták.. és egy kis papirhamisítás is hozzá persze.

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.01.28. 13:43:11

@Kelepisti:
Durva voltál, de nem vettem magamra, véleményt írtál, ami részemről érthető.

zord 2015.01.28. 14:17:06

@Levente B.: @Kelepisti:

A lényeg az srácok, hogy a közösség működik. Nélkületek nem lehetett volna ilyen fasza módon közvetíteni a dolgokat. A keddi és a mai Magyar Nemzetben is foglalkozhattam így a kérdéssel, köszönöm szépen! Ez ugyan csak 16 gép az Excaliburnak eladott 80-ból, de ez is valami, és végülis, ha egy helyi erőnek (nigériai kormány) megy a Boko Haram ellen, akkor talán nem is kerül rossz helyre. Sajnos a mai magyar védelmi, hadiipari, fegyverkereskedelmi szektor ott tart, hogy egy ilyen ügyletet nem tud önállóan lebonyolítani. Így persze az inkurrenciából realizálható haszon (pénz és hazai munka) is csak rendkívül korlátozott lehet.

Zord

zord 2015.01.28. 14:23:24

De ha már Nigéria, akkor ez a kemény! Olyasmi, ami angolszász-imádó olvtársainkat is elgondolkodtat(hat)ja arról, hogy a nagy unión kívül is tart már valahol a technika. Sőt, exportálják is. Lezuhant kínai CAAA SN-3 (Rainbow-3) felfegyverzett 600 kilós drón Nigériában, valószínűleg AR-1-es lézeres félaktív rakétával és FT-10/25 GPS irányítású bombával.

bmpd.livejournal.com/1155558.html

Az infóért köszönet DP barátomnak!

Zord

piratvitorla 2015.01.28. 14:33:03

@Kelepisti:
a vörösiszap katasztrófa jól rávilágított az ország működésére.
Több tucat gyökérnek börtönbe kellett volna kerülnie, pl. visszamenőleg minisztereknek, államtitkároknak, engedély kiadóknak, osztályvezetőknek stb. A minimum a "foglalkozás körében elkövetett halált okozó gondatlan veszélyeztetés" lett volna...

Hollywood 2015.01.28. 14:55:30

@zord:

Most annak örüljek, hogy beérett a sok hekkelés és másolás eredménye?!

Nem féltem a másik oldalt sem, de azért ez így egy kicsit savanyú szőlő :(

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.01.28. 14:57:43

Amit mondtam korábban, Görög P-3 Orion:

"Unfortunately, due to th poor economic situation in Greece there was no budget available for a life extension and upgrade program, forcing the Hellenic Navy and Air Force to ground the Orions. The very last Hellenic Air Force P-3 mission was flown in support of NATO exercise “Active Endeavour” on September 22, 2009. The next month 353 squadron was silently disbanded."

Innen: www.p3orion.nl/operators.html

2015.01.28. 15:07:41

Biztos nem tudtuk volna magunk elvégezni ezt?
A Currus nem képes felújításra? Mi kellett volna ezen kívül? Miben korlátozottak?
Azt elhiszem, hogy a cseheknek lehet jobb kapcsolatuk a térségben. Akkor kedves újsütetű és nagyérdemű diplomatáink, tessék elkezdeni körülnézni a világban. Ja, hogy ahhoz nem a futsal szabályait kéne csak ismerni, és nem a karrierdiplomatákat, meg a Külügyi Intézetet kellene ellehetetleníteni.
Én pl. megdicsértem volna a kormányt, ha ebből egy jó üzletet hoznak ki.
Olyan sok dologban nagyon bátrak, és semmibe veszik a közfelháborodást, a külföldi rosszallást. Érdekes módon ilyenben, meg Malév ügyben nagyon gyávák.

zord 2015.01.28. 18:28:34

@Levente B.:

Köszönöm a hvg-nek, hogy hivatkozott a Magyar Nemzetre.

Zord

zord 2015.01.29. 00:19:28

Open Skies 2015.01.28. 20:48:37
ESTL Countermeasures Pod

www.youtube.com/watch?v=-pw6ONziyJg

zord 2015.01.29. 00:57:36

Peszke műrepülése MiG-29-essel. Többször is nagyon szépen látszik, hogy megnyomja orsó közben, amitől szép lesz a figura:

www.youtube.com/watch?v=bkhgormxt34

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.01.29. 10:12:44

Tegnap este egy C-27 fedélzetén hazahozták a Görög pilóták holtestei, a Spanyol bázison katonai tiszteletadás mellett, valamennyi nemzet tagjai lerótták tiszteletüket.

Allesmor Obranna 2015.01.29. 10:44:23

@zord: Bolgár légierő vezérőrnagyának belső kamerás műrepülése, kétkezes kobra manőverrel (17 kilós erőt kifejteni nem egy leányálom műrepülés közben)

www.youtube.com/watch?v=8bWTnqp1AFg

Allesmor Obranna 2015.01.29. 10:46:08

Kobra után alapon van a gáz, emiatt nem pörög be a hossztengely körül a gép, szemben a mi bemutatóinkál, ahol még a fáklya is rá lett tolva.

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.01.29. 10:50:34

A Holland F-16 Demo csapata lemondta a 2015-s évet:

"Last week the decision has been made for the F-16 Demo Team not to perform in 2015. The reason for this is the Royal Netherlands Air Force's participation in missions over Irak together with other operational commitments. Next to this, the Dutch pilots need the planes to train for their missions. The current scale of our operations has made it necessary to postpone the the demo season to 2016. Slick will be behind the stick once again and he and his team are proud to represent the Royal Netherlands Air Force in 2016 with a spectacular new show!"

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.01.29. 14:17:01

@Levente B.: Szerintem a holland légierő Iraki feladataival inkább takaroznak. Elég sok Vipert eladtak (MLU-sakat) és egyszerűen kevés a gépük. Ezért sem volt k már át tavaly az új díszfestésű, bár adtak ki rá pályázatot is. De egyébként a harci repülőgépet elsősorban nem parádézásra kell használni. Ráadásul lásd a németek ILA, vagy Wittmundi kivonás, vagy Lechled-i nyilt napját, lehet "harckiképző repülést "is végezni bemutató helyett.

@zord: Tarr Lászlóval vitatkonék. Az őrnagy úr elfelejtette leírni, hogy a harci kedv ténylegesen csökken és a polgári lakosság pedig békés rendezés kiván, ha nagyszámú hazai áldozat van, és nem latinok, afroamerikaiak, hanem pld. iskolázott angolszász fiuk. Ilyen pedig vietnam után jóval kevesebb volt. Másik, hogy az ikertornyokon kívül nem érte nagyobb támadás az USA-t. Harmadik, hogy a proffeszionális hadsereg tagjai akik nálunk ráadásul önként mennek missziós szolgálatba, ténylegesen marginálisabban vannak a társadalom tudatában, mint a sorozott hadseregben. Vietnam és a francia példa során nagyon sok sorozott "nemzeti gárdista" volt, és jóval több áldozat.

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.01.29. 14:22:36

@Kelepisti:
A Demo csapat hivatalosan azt írta, visszafestették a gépüket.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.01.29. 14:45:31

Január 26-án az egyik "AK"-s F-22-es Hawainál egyik futója vagy nem nyílt ki, vagy berogyott.

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.01.29. 16:19:04

@Kelepisti:
2014 márciusában posztolták az Orangeról:
"This afternoon the J-015, also known as the "Orange Lion," departed from Volkel airbase to Portugal.
Like any other F-16 within the Royal Netherlands Airforce periodically it gets an anti-corrosion treatment and is painted again.
Having flown in the orange color scheme with three of the F-16 demo teams for five years the J-015 will be painted in its operational gray color.
From an operational point of view, it was decided to apply the gray color so that this unit is available for operational missions.
Because of the reductions within our defense department and the decreasing number of F-16s this seasons F-16 demo team stationed at Leeuwarden airbase will therefore be flying demonstrations in a 'normal' gray F-16."

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.01.29. 16:19:36

Ma hajnalban hazaérkezett a két Görög pilóta:

Videó: vimeo.com/118113597

zord 2015.01.29. 18:22:48

A 2016-os Pentagon büdzséjavaslatban, ami hétfőn jön ki, lesz már pénz a 6. generációs vadászgép fejlesztésére:

www.defensenews.com/story/defense/air-space/strike/2015/01/28/sixth-generation-fighter-2016-budget/22477329/

A kezdetben DARPA-kezelésű program neve:

"Air Dominance Initiative"

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.01.29. 21:16:26

Valamikor posztolva lett a kínai hajók látogatásáról Angliában, bár főleg a helikopterekről voltak fotók. Itt Rotterdamban lettek lencsevégre kapva:

forums.airshows.co.uk/viewtopic.php?f=9&t=65054

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.01.30. 08:05:10

www.bbc.com/news/uk-31049952

2 orosz Medve repült fogtak és a készültségi Typhoon-ok, 25 mérföldre az Egyesült Királyságtól.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.01.30. 08:06:46

@Levente B.: Köszi. Én is megnéztem a honlapjukat. Az Aranysárkányt festették vissza. Azt néztem hogy olyan "öreg" vagyok, hogy élőben fotóztam a sárkányt, előtte a narancsos kört, az előtt a csíkossak, elötte még valamit, de már elfelejtettem melyiket.

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.01.30. 14:11:55

Volt A-10-s pilóta hölgy, jelenleg Republikánus képviselő, nyílt levélben kérte Obamát, hogy a 2016-s büdzsében ne jelentsék be az A-10 kivonását.

www.airforcetimes.com/story/military/2015/01/29/mcsally-a10-letter/22533095/

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.01.31. 13:10:18

By Pierre Tran
Defense News
January 29, 2015
PARIS — An engine failure at takeoff led to Monday's deadly crash of the Greek Air Force F-16, which killed 11 personnel at a NATO air base in Spain, French air chief Gen. Denis Mercier said on Thursday.
"What we know is that the F-16 crew, fairly quickly, right after the takeoff, tried to eject," Mercier told journalists. Nine of the personnel lost were French, while the two Greek pilots lost their lives.
"It is an incredibly improbable accident to have an aircraft that has an engine breakdown at takeoff, flies sharply off course, and falls right on top of aircraft which are getting ready to fly, so are full of fuel," he said. "It is a series of unlucky events."
No details were given of the cause of engine failure.
The French Air Force will continue to send pilots to Albacete air base, which operates as a NATO training site, he said.
Mercier said he knew the air base well and that there was no safety or organizational problem.
"It was completely bad luck," he said. "A few meters further and there would have been a different outcome."
Mercier said one of the French pilots was sitting in one of the Alpha Jet trainers that Monday, studying the flight plans, while the pilot due to fly with him had left his plans by the runway and was not in the plane when the F-16 hit the flight line.
"One is luck, the other enormously bad luck," he said. There was not much more to be done on boosting safety, he said.
A crash inquiry has been launched and the F-16's black boxes have been recovered, he said.
The Air Force will hold a day of mourning on Monday, while President François Hollande has set Tuesday as a national day of mourning, with an official ceremony at Les Invalides, the military museum here.
The bodies of the nine French personnel are being flown back to Nancy air base in eastern France on Thursday, the Air Force said in a statement.
Among the aircraft hit by the F-16 were two French Alpha Jets and two Mirage 2000-D fighters.
The pilots were taking part in advanced multinational training in the NATO Tactical Leadership Program at the Spanish air base.
Dassault Aviation offered sincere "condolences to the relatives of the victims, assures the injured of its support, and confirms its solidarity with the close-knit family that is the Air Force," the company said in a statement on Tuesday. Dassault built the Alpha Jets and Mirages.
"These aviators died or were wounded while in the conduct of their mission," the chief of the defense staff, Army Gen. Pierre de Villiers, said in a statement on Wednesday. "They were training to face up to the most demanding operations the Air Force undertakes everywhere in the front line."
....
Nekem kicsit PIAR-is illatú, hogy hogy a franciák jelentették be, hogy a görög gépnek, amely amerikai gyártmányú, hajtóműhiba okozta a végzetes hibát.
Szerintem lesz hivatalos jelentés de legkorábbban is csak hetek múlva..

Allesmor Obranna 2015.01.31. 18:39:33

1994-es debreceni műrepülővébé zárónapján a repülőnap, a MiG-29-esben akkor még Németh Gáborral:

www.youtube.com/watch?v=wf-y_GqxlUo

Ezt anno volt szerencsém élőben is látni. A végén a leszálló konfigból elemelkedés iszonyat hangos volt.

Ezt viszont sajnos nem láttam élőben, az 1990 augusztusi kecskeméti nyílt nap a statikuson a szovjet és amerikai gépekkel:

www.youtube.com/watch?v=FYpeEaMXBPA

2015.01.31. 20:09:53

Állítólag van vevő a 29-eseinkre? Valamit tudtok erről?

stonefort2 2015.01.31. 21:21:32

@Kelepisti: Albacetéből van olyan infó, hogy a 16-os full AB-n csapódott be, miután 90 fokos bedöntés mellett kattintottak belőle, Az egyik görög egy bunkerbe vágódott bele, a másik a földbe. Hogy mi az igaz, nem tudom.

Allesmor Obranna 2015.02.01. 01:34:23

@stonefort2: Csak úgy ok nélkül nem dől be egy egyhajtóműves gép. Ha váratlanul, műszaki hiba miatt dől be, akkor már orsózik is tovább. Nem marad meg késben.

Az általad leírt pletyka szerint én el tudom képzelni, hogy igaz az, amit korábban írtam, felszállásból késben elhúzás az állóhely felett, megmerült a gép, az egyik hajózó elindította a katapultálást, csak későn. Ilyen előfordulhat akkor, ha nincs teljes összhang a fedélzeten.

Allesmor Obranna 2015.02.01. 18:53:52

Mikor az izraeliek tesztelték a MiG-29-eseket:

www.iaf.org.il/5642-35655-en/IAF.aspx

Régi, kicsit sok az általánosság, de érdekes.

zord 2015.02.01. 20:47:09

@Allesmor Obranna:

Ha egy MiG-29-essel repült volna valaki 120-150 órát (valszeg a szovjeteken és a németeken kívül ilyen nem nagyon volt, talán az indiaiak), akkor nem egészen azok az eredmények születtek volna a harcokban a nyugati gépekkel szemben. BVR/WVR, minden tekintetben.

Zord
süti beállítások módosítása