Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

szeptember 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Címkék

AirPowerNews (55) f 16 (20) gripen (76) Gripen (54) Hajmáskér (24) helikopter (33) hungarian (29) hungary (63) Kecskemét (48) kecskemét (45) Kub (20) légvédelmi rakéta (19) lövészet (16) magyar (39) Mi-17 (17) Mi-24 (17) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (18) radar (16) Szolnok (32)

HTML

Ahogy élt, úgy hal

2010.12.06. 08:06 | zord | 262 komment

A Hende-féle HM lopva távolítja el a MiG-29-est a hadrendből, ceremónia és nyilvános köszönetmondás nélkül.

Késői felfedezés: december 6-án egy nyúl futott át a felszállásra váró raj előtt a betonon.

A típus utolsó kiképzési repüléseire ma, illetve holnap kerül sor Kecskeméten, a hónap végéig készültséget adnak vele (ebbe elvileg beleférhet egy-két Tango emelés), aztán vége.

A végzet tulajdonképpen illik a típus hazai karrierjéhez, mely a mindekori honvédelmi vezetés (benne a különböző szintű katonai elemek) bűnelkövetésének hosszú lajstroma, pozitívumot nem igen tartalmaz. Nem ez lesz az utolsó szó a típusról. Ez a LégierőBlogger búcsújának kezdete, és köszönete azoknak, akik "repítették" a duplasvancút - úgy a földi szolgálatok tagjai, mint a hajózó állomány.

Búcsúrepülés

Kiborít a fotós Ancsa kísérete. Négy 29-es egyszerre a levegőben...

A fleet leader gépünk, a 27-es, mely 17 éves szolgálata alatt mintegy másfél ezer órát repült. Még ez is alatta van az elvárható kihasználtságnak.

A 10-es fordul fájnelre.

Besiklik a 21-es.

A 11-es felvétel közben.

Zord

Címkék: magyar hungary kecskemét nato hungarian mig 29

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr212496018

zord 2010.12.16. 17:08:54

@quaker:

Ha az idő nem lesz minimum alatt, akkor 100 százalék, hogy az utolsó napon lesz repülés.

Zord

mig23 2010.12.16. 20:28:46

@zord: Ez nem volt egy szerencsés gondolat részedről! Egy-két műszaki félreértette...

Reap79 2010.12.16. 23:21:20

@mig23: Pedig kellőképpen irónikusan írta...

zord 2010.12.17. 09:15:25

Ha nem vennék észre a tisztelt érintettek, a leginkább műszaki-barát repülős médiumok egyikén járnak!
Újságíró vagyok, ironikusan fogalmazok. Amikor azt írom, három ponttal a végén, hogy "gondolom sorban elviszik a műszakiakat egy körre", akkor azzal természetesen arra gondolok, hogy ilyesmi eszébe sem jutna a hajózó dominálta vezetésnek.
Nem kellene emlékeztetnem senkit, aki rendszeresen olvassa a blogot, hogy én vetettem fel a fizetésemelést, a morális elismerés javítását, illetve azt, hogy repülőműszakiakat is be kellene venni a bázis vezetésébe illetve az ÖHP megfelelő helyeire - merthogy a döntéseken látszik, hogy hiányzik az ő perspektívájuk. A LégierőBlogger mondott olyanokat, hogy a műszakiak a termelők, a hajózók a fogyasztók, stb.
Szóval ne tessék félreérteni itt a dolgokat.

Mielőtt elkezdődik az anyázás, olvassátok a blogot, olvassatok vissza!

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2010.12.17. 16:20:48

Ami itt ironikusan hat, az más országokban szokás. A megbecsült műszakiak néha helyett kapnak a kétüléses típusokon, hogy lássák mit, miért csinálnak. Meg gesztus.. Szerintem ez megint tisztesség és becsület dolga. (meg repült időké, pénzé, parancsnoki hozzáállás és még egy tucat más dologé).

mig-29 2010.12.17. 20:22:49

Állítólag tegnap hajtotta végre utolsó repülését a 27-es UB. A műszakiakat is váratlanul érte mert a tervezett utolsó felszállása 28-án lett volna. Csak hát felsőbb utasításra ez megváltozott.
Na most akkor 28-án érdemes lesz-e kimenni a kerítéshez?
Nekem ez a keszi gép is gyanús már.

zord 2010.12.17. 21:08:51

@friderikusz:

Valaki nem tudja, hogy karácsonyra, vagy szilveszterre hazajön-e a Kilián, és mivel?

Pinyó végül repült még egyet?

Zord

MF Luder 2010.12.18. 11:00:56

szoltam videóit elnézegetve könnyen eltűnődik az ember, mennyire is fog hiányozni a duplasvancú a nyári - hangulatos éjszakai repülések - naplementék égboltjáról. Kiváncsi leszek milyen aktivitást fognak ezen esték majd mutatni jövőre...! Nehéz lesz hasonlót mutatni egy jó ideig, gondolok itt pl:. 29 es áthúzások, folyamatos átstartok az idei nyáron - éjjel fél 11 ig. stb

@friderikusz:

Mennyire biztos infó ez? Én azért 28-án reggel kimegyek a kerítéshez és megsasolom mi áll a zónában, kesziben - hátha. Aki közelebbről jön azoknak tudok helyzetjelentést postolni majd ide.(bár az még mindig csak 50% infó, hogy áll kétfarkú vmelyik keszi hangárban)

mig-29 2010.12.18. 18:06:30

@MF Luder: Ha minden igaz akkor belső infó, de örülnék neki ha nem lenne igaz. Én is megyek mindenkép 28-án.

sdragon · http://dragonnews.blog.hu/ 2010.12.18. 23:55:34

@friderikusz: Ami biztos, hogy 28-án van utoljára készültségbe a típus

szasa30 2010.12.19. 20:52:23

tudtok adni vmi támpontot (GPS koordináták vagy google kép) ahova érdemes állni a kerítés mellett. nagyon hálás lennék

szoltam 2010.12.19. 21:08:34

Nem sok érdekesség van rajta, de kedden nem tudtam kimenni (meg információm sem volt arról, mi lesz és mikor).

www.cougar.hu/+downloads/lhke_mikulas_2010.mpg

mig23 2010.12.21. 23:15:19

Már csak 8 nap és vége...

quaker 2010.12.22. 12:11:09

@Devil 505:
Délelőtt még ment, de sajnos már nem elérhető a video.

csumakker 2010.12.22. 12:35:55

@Devil 505: Miért lett eltávolítva? :(

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2010.12.22. 12:41:10

@csumakker: Nem tudom, reggel láttam, gondoltam beteszem ide. :-(

csumakker 2010.12.22. 12:43:29

@Devil 505: Biztos minősített anyagot tartalmazott :)

quaker 2010.12.22. 16:01:15

@mig23:
Tehát törölve a 28, azaz 29-én verjünk tábort a 12-es vagy 30-as küszöbnél?

sdragon · http://dragonnews.blog.hu/ 2010.12.22. 16:24:37

@quaker: Tudomásom szerint nem változott az időpont. 28-án lesz utoljára készültség és a jelenlegi megbízott parancsnokkal. Ha már keszi várhatóan nem fordított irányban repül, ha jó lesz a látás.

sdragon · http://dragonnews.blog.hu/ 2010.12.22. 16:26:57

@csumakker: vagy olyan fotókat, ami nem a készítő tulajdona és valaki nem járult hozzá a közléshez.
Sajna mostanában nagy divat , hogy különféle weboldalakról letöltött képekből kreál valaki hasonló videót és meg sem kérdezi a készítőt mit szól hozzá.

toth.tomi 2010.12.22. 17:09:16

@quaker: Hát a 28-ai keszit a pilóta elvileg 29-én reggel adja majd le, és akkor lesz vége.

mig23 2010.12.22. 18:24:39

The final countdown
Seven days

mig23 2010.12.23. 05:41:44

шесть день и конец!

mig23 2010.12.23. 11:37:09

A kibaszott újságíró utánanézhetne dolgoknak, mielőtt leírja a hülyeségét! Rácz Zsolti július 23-án esett le, nem 24-én!!!

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2010.12.23. 14:02:23

A kib* újságíró. Teljesen igazad van. Viszont lehet, hogy "csak" félregépelte, utána a lektor már nem vette észre, mert valszeg fingja nem volt a repüléshez sem. A helyesírást ellenőrző kolléga szerint a dátum nyelvtanilag helyes volt. Kiment.
Sajnos ilyen sajtóhibák még "szaklapok"-ban is vannak. Ott még cikibb, mert a lektor is elvileg repülésen/katonai dolgokban jártas ember.(Külföldi magazinban is, láttam már dátumelírást AFM-ben, Air Combat-ban stb.)

Kele

Reap79 2010.12.23. 17:45:23

@mig23: Engem sokkal inkább zavar a már annyiszor látott magyar tulajdonság, ami az első kommentben is újra manifesztálódott. Jól megragadta a cikk lényegét a kommentelő...

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2010.12.23. 18:09:59

A cikk hangvétele nekem kimondottan ellenszenves, viszont Zsámboki ezredes úr beszéde nagyon tetszik, elején az idézettel.

Kele

zord 2010.12.23. 18:49:34

@MF Luder:

Ha nem haragszotok meg rám, nem olvasom végig, mert szelektálni kell, az én Kálmán-szűrőkészletem pedig az ilyesmit eldobja, mert túl lassú cél :-))))))))))))))))

DE! A srác írt róla, vette a fáradtságot.

A július 24-ének pedig a legprimitívebb forrásértelmezési oka van. Amikor utánanézett, ezen a keltezésen talált róla cikket, de nem kalkuláta be, hogy az újság a katasztrófa másnapján jelent meg.

Ha mindenki ekkora hibával dolgozna csak, Magyarország Svájc lenne. (Ismétlem, nem olvastam a teljes cikket)

Zord

koblos.gabor 2010.12.23. 19:10:33

@Kelepisti: nagyon érdekel a katonai repülés és szeretnék tanácsot kérni, h hol lehet Magyarországon az Air Force monthly-t, és az Air Combatot megszerezni, és milyen áron?

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2010.12.23. 19:22:22

Nincs értelme Magyarországon újságosnál megvásárolni (pld. Replay) mert sokkal drágább, mintha éves előfizetéssel megvennéd. Google, onnan újság honlap (pld. www.key.aero - ez a AFM és még fél tucat repüléssel foglalkozó lap kiadója) itt megveszed (EC/MC vagy VISA kártyával) és kihozza a posta neked. (érdekes módon néha Zurich, néha valahonnan Németország valamely városából érkezik).. Érdemes két évre megvenni, mert jó sok lapszámot kapsz ingyen (azt hiszem 4-et).. Eddig 1 újságom veszett el, de jeleztem és újraküldték 4 év alatt..

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2010.12.23. 19:23:21

Mármint nem 4 év alatt jött meg, hanem 1 hét múlva, de ez az egy eset volt az évek alatt..

MF Luder 2010.12.23. 19:46:26

Zsámboki ezredes úr beszéde tényleg jó a cikkben, valamint a nekrológ leközlése A CIVIL NÉP felé.
Megtisztelve a gépek búcsúját én pedig konklúziót nem vonok a cikk ezen aspektusából...

Jeff 2010.12.24. 00:19:59

Lehet hogy kicsit off, de a cikkben szereplő képek nagyfelbontású változataihoz (kizárólag magán használatra, élvezkedés céljából) hozzá lehetne jutni valahogy?

zord 2010.12.24. 01:54:52

@Jeff:

Hát ha MH vagy HM tag csinálta és te magyar adófizető vagy, akkor biztosan adnak :-))))))))))))

Zord

koblos.gabor 2010.12.24. 12:01:27

@Kelepisti: én Szlovákiában lakok, és Prágában szoktam vásárolni az újságot, de ott dupla áron jön ki! az oldalon (www.key.aero) milyen árban vannak, és Magyarországon mennyibe jön ki a postaköltség? és akkor egyszerre kell kifizetni 1, v 2 évet?

emyl 2010.12.24. 12:34:20

air forces monthly-t én a ferihegyi reptéren levő újságosnál is szoktam látni, kábé a németországi árában (12,7 euro)

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2010.12.24. 12:57:08

Az AFM jelenleg két éves előfizetéssel 113EUR
(5 szám ingyen + a svájci hornetekről DVD.)
postaköltség nincs.

shop.keypublishing.com/acatalog/airforces_monthly_subscription.html

A többi újságról is a linkről elindulva kapsz információt. A postaköltséget mindegyik tartalmazza.

mig23 2010.12.24. 17:52:19

пять день и конец!

Jobb la Tor 2010.12.24. 19:52:15

a: egy nap: oдин день
b: kettőtől négyig: два-три-четыре дня
c: öttől húszig: пять и т.д. дней
fölötte az 2-3-4 végződésűre a b pont, 5-6-7-8-9-0 végződésre a c pont, az 1-re végződőre az a pont érvényes
aki nem tud arabusul, az ne beszéljen arabusul

zord 2010.12.24. 22:52:55

@Jobb la Tor:
Köszönjük a leckét...és neked is Boldog Karácsonyt!

Zord

mig23 2010.12.25. 07:10:31

четыре дня и конец

mig23 2010.12.26. 08:29:17

три дня и конец!

Liverbird 2010.12.26. 11:24:46

@friderikusz: watch-olnánk, ha jó lenne a link. De azért köszönjük :)

mig-29 2010.12.26. 13:24:45

@Liverbird: Délelőtt még működött. Nem tudom miért nem megy most.

Liverbird 2010.12.26. 13:45:21

@friderikusz:

Csak a watch-ig van belinkelve, hiányzik az url-ből.

mig23 2010.12.26. 13:58:57

@quaker: Ez nagyon rossz hír!

mig-29 2010.12.26. 19:29:37

Megerősített információ szerint dél körül fog repülni a 29-es kedden.A forrás igen megbízható. Természetesen az időjárásnak is megfelelőnek kell lennie.

quaker 2010.12.26. 20:10:21

@friderikusz:
Az első verzióban, ami gyorsan le is került a youtube-ról, szerepeltek a Jetfly képei is...úgy látom, hogy azok nélkül újra lett szerkesztve, de ugyan az maradt az anyag. Tévedek?

mig23 2010.12.26. 20:19:57

Nagyon szép film, gratulálok!

mig-29 2010.12.26. 20:57:07

Nem tudom kicsinálta én csak belinkeltem,de tényleg jó.

mig23 2010.12.27. 06:26:44

двa дня и конец!

piszi 2010.12.27. 08:06:39

@friderikusz: Valóban szép videó! "Hála és köszönet" érte.

zord 2010.12.27. 23:48:15

Kedves kommentelők,

Bár biztos információval nem rendelkezhetek, meg kell osztanom veletek azt az értesülést, miszerint az utolsó repülésre történő heves készülődés miatt (mely a HM-hez eljuttatott kérvényekben, illetve ilyen nyilvános fórumokon nyilvánult meg az elmúlt hetekben) állítólag letiltották a 28-i tangót. Eszerint hacsak nem lesz éles cél és alpha riasztás, nem lesz utolsó MiG-29-es repülés.
Sajnos kénytelen vagyok leírni, hogy az elmúlt hetek fordulatai alapján mindez lehet dezinformáció is, mellyel el akarják riasztani a kerítéstől a magyar katonai repülés igaz barátait, nehogy tanúja legyen, nehogy megörökítésre kerüljön ez a momentum.
Egyszóval "meg kellett, hogy osszam veletek, amit nem tudok".
Szégyen és gyalázat, hogy a Hende-féle honvédelmi vezetés idején erre kerülhet sor Magyarországon. Csak pitiáner lelkület és a szakmai nihil állhat amögött, hogy nem adják meg a végtisztességet egy technikai kultúrának.
Nem az a baj, hogy hibáztak, hanem hogy az elmúlt hetekben ezeregy irányból gyakorolt kritika dacára sem voltak képesek a korrekcióra. Ebben mutatkozik meg igazi gyengeségük.

Zord

Liverbird 2010.12.28. 00:07:23

El se hiszem, hogy vissza fogjuk még sírni Szekereséket...

mig23 2010.12.28. 07:06:09

последний день

quaker 2010.12.28. 08:46:39

@zord:
Ezt nem hiszem el!
Kinek fáj ennyire az utolsó Tangó?
Az időjárás legalább nem tesz keresztbe, mert jelenleg is szépen süt a nap Kecskeméten.

mig23 2010.12.28. 09:24:37

Nyugtával dicsérjétek a napot! Éles riasztás még lehet.

zord 2010.12.28. 09:36:19

@mig23:

...ez igaz :-))))))))))))))))))))))

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2010.12.28. 09:44:38

Azért én kimegyek. Ennyit megérdemel a típus, a hajózók és üzemeltetők. Fél nap az életből...

Kele

quaker 2010.12.28. 10:17:21

A nap süt, az ég kék, időm mint a tenger, ott a helyem...

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2010.12.28. 10:48:24

Az index fórumán olvastam, hogy JAS-39 Gripen van a KESZI "hangárban"

mig23 2010.12.28. 11:21:15

Mert holnaptó övék a légtér!

Open Skies 2010.12.28. 12:15:19

Volt/van már valami mozgás Kecskeméten?

quaker 2010.12.28. 14:56:33

Most jöttem el a 12 küszöbtől, mert eléggé szétfagytam,ahol sajnos eddig semmi mozgás nem volt. Maradtak még jópáran, akik a remény nevű halat próbálják meg életben tartani...

koblos.gabor 2010.12.28. 16:39:48

@Kelepisti: köszönöm az információt! még annyi, h nem találom az oldalon, h fizetni hogy lehet...?

mig-29 2010.12.28. 18:33:21

Sziasztok gondolom már mindenki haza ért a 12-es küszöbtől, ahol fagyoskodtunk egy jót, de legalább a társaság az jó volt már ezért is megérte, és az igen kemény hideg ellenére mi spotterek meg adtuk a tiszteletet szeretett nagy vasunk utolsó tervezett "fellépésének"amit aztán sikerült az illetékes idiótáknak meg hiúsítaniuk . Mert hát óriási nemzetvédelmi kockázatot jelentett ez a 50-60 ember aki megakarta örökíteni vagy csak egyszerűen látni a 29-es ténylegesen utolsó repülését. Jó munkát végeztek megint csak, akár ki vagy kik is hozták ezt a döntést. Gratula hozzá. Kívánom hogy legyen ez a legnagyobb örömük hátralévő életükben.
Ui.: Örülök hogy ma is együtt lehettem veletek a pálya végen. A mi kitartásunk az végtelen!
Friderikusz.

szoltam 2010.12.28. 19:00:09

Uraim, öröm volt Önökkel együtt fagyni a kerítés mellett! :) Legközelebb remélhetőleg hajtóműzaj fogja akadályozni a kiváló beszélgetéseket... Legyen szerencsénk máskor is! :)

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2010.12.28. 19:14:32

Koblos Gábornak: Elnézést, de nem tudom, hogy mit és hol nem találsz, mert itt szoktam a weblapon megrendelni , simán berakod a "kosárba" aztán kiválasztom a fizetési módot (nálam EC/MC kártya) beírom a kódokat stb. és kész.. Várom az újságot és jön...

Más: csatlakozom Friderikuszhoz.

Innen is üzenem az illetékes elvtársaknak és uraknak rendfokozattól függetlenül, hogy a Magyar Nemzet, az Aranysas, Magyar Honvéd, Haditechnika stb. újságírói, és spotterek tucatjai várták, hogy megadják a végtisztességet a típusnak, és utoljára lássák szárnyalni hazánk légerejének méltatlanul kivont típusát. Akik azt a döntést hozták, hogy még annyit sem engednek meg a megbízott bázisparancsnoknak (Ő volt a keszi hajózó), hogy néhány perces búcsúrepüléssel, elfogással és 1-2 áthúzással édesítse meg a keserű valóságot, az minden elmond róluk, függetlenül, hogy éppen melyik párt van hatalmon, és ki próbálja a sajtószabadságot eltiporni. Azok, akik a nyilvános búcsút, és az utolsó keszi felszállást megtagadták, most reménykedhetnek, hogy fenti médiák már ezt sem közölhetik retorziók nélkül, de remélem, hogy lesz valamelyik főszerkesztőnek vér a pucájában, és a net-n is megnevezésre kerülnek a felelősök.

csumakker 2010.12.28. 19:35:55

Olybá tűnik,kis országunk még kisebb hadereje ismét egy felkészült,a munkájára igényes,felelős,logikus döntéseket hozó menedzsmentet kapott.
Csak gratulálni lehet,és remélni,hogy jóleső melegség járta át a tiltás kiadása után,monván:ez is megvan.
Szánalmas.

Ákyka 2010.12.28. 20:01:04

@Kelepisti:
Sajnos vastag a bőr a pofájukon és nem érdekli őket,hogy van néhány lelkes katonai repülésért rajongó ember(30-40),akiknek "sz..rnak" a véleményére.
De azt kívánom,hogy valamelyik külföldi sajtóban is jelenjenek meg ezek,hogy lássa a világ mi megy itt.

Cupi79 2010.12.28. 20:01:32

Én is ott voltam és csatlakoznék az előttem Írottakhoz.Magyarországnak miért erről a viselkedéséről kell kitűnnie a többi ország közül,ha megdöglött a tehenem,akkor dögöljön meg a szomszédé is,és sorolhatnám,ami itt jól működne azt tönkre kell tenni és ez így van a Légierőnél is.Ilyen rövid idő alatt tönkre vágni a dolgokat,csak itt tudják,és nem beszélve arról,hogy a vezetői székekben olyan személyek ülnek,akik minden erejükkel arra törekednek,hogy ez az ország a "legjobban működjön"vagyis ők ezt mondják.De jó duma!Lehet ha hülye lennék el is hinném:-D Gyerekek!Ha rövid idő alatt akartok tönkre vágni mindent látogassatok el Magyarországra,itt elsajátíthatjátok hozzá az ismereteiteket:-D
Ha most tényleg azért,lett lefújva a mai Mig repülés mert ez az egész a fórumokon kitudódott,akkor ez a viselkedés hasonlít az általános iskolás kórúak jellemére:GYEREKES!

mig23 2010.12.28. 20:18:15

És ami nagyon szomorú! Elvették Zsámboki Tibitől a legszebb születésnapi ajándékot! Holnap, amikor végleg bezárul az utolsó MiG replapja, ő akkor "ünnepli" a születésnapját. Gondolom nem így tervezte, megreckírozom, azért vállalta el az utolsó készültségi szolgálatot, hogy ezzel ünnepelje a 48.szülinapját! De sajnos, nem adatott meg neki! Tisztelt Ezredes Úr, Boldog Születésnapot!

quaker 2010.12.28. 20:25:09

@Kelepisti:
Kedves Kele!
Bakker, a Te korodban még hiszel az Igazság kiderülésében? :-)))
Kis hazánkban jelenleg nem abban az irányban haladnak a dolgok, hogy bárki, bárhol, bármilyen csekély beosztásban is legyen, meg merné mondani vagy le merné írni a valós véleményét/igazságot/felelősök nevét, stb...
Ja! Hogy a csiga egy gerincoszlop ezekhez az emberekhez képest?...
Szép, új világ van kialakulóban, és még csak alig 8 hónapja tart, a java még csak ezután következik...
Egyébként egyetértek :-)

stonefort 2010.12.28. 20:36:37

@quaker: De gyors vagy, pár perce lettem kész vele.

quaker 2010.12.28. 21:00:18

@stonefort:

Eléggé a szívem csücske a téma :-)

Talán egy valamit még jó lenne, ha az írástudók többször hangsúlyoznának a jövőben.
Arra gondolok, hogy tudomásul kellene vennie az "uraknak", hogy ma már akár a 12-es küszöbnél is megoldható, hogy élőben, online tájékoztassa bárki, bármirői a Neten keresztül az olvasni tudó világot.
Már régen nem lehet a kerítésen belül tartani az információkat!
"Uraim!" Ott az íróasztal mögött...Jó reggelt kívánok! ...

mig23 2010.12.28. 21:08:20

Az a baj ezzel, hogy egyesek felhúzzák magukat azon, ami a Való Világ! Azzal nem törődnek, hogy egy 59 éves történet végére teszik oda a pontot holnap reggel. Néhány év és a döntést meghozók, már rég a feledés homályában lesznek, de nekünk mi marad? A keserűség pohara, amit a Taszáriak egyszer már kiittak. Ők sem köszönhettek el a repterüktől úgy, ahogyan az megillette volna őket! De ez most teljesen más! Most vége lesz annak, amiben nagyon sok ember felnőtt, ami nagyon sok család megélhetését biztosította évtizedeken át. Erre áldozni kellett volna, megemlékezni úgy, ahogyan az elvárható lett volna! De ezt is elvették tőlünk! De mit is lehetne elvárni akkor, amikor azt a Tóth András ezredes urat, "A" Tóth Bandikát nem engedték be 7-én a hangárba, aki évtizedeken át harcolt a repülőgépek műszaki biztosításáért? ...No comment!

MF Luder 2010.12.28. 22:12:10

Végül nem szállt fel a második Ancsa? Vagy már nem volt aki megvárta? Kegyetlen volt a hideg egy idő után az biztos, de mi kitartottunk.

Zord:

Dani Zoltánnal való kapcsolatodból kifolyólag gondoltam tudnál valamit segíteni a "21. másodperc" c. filmhez való hozzájutással kapcsolatban. Le tudom ezt tölteni valahonnan a "netről" ,valami "jó forrásból" ?
Köszi

Open Skies 2010.12.28. 22:27:27

"59 éves történet végére teszik oda a pontot holnap reggel. "

Itt milyen történetre gondolsz?

quaker 2010.12.28. 22:31:53

@Open Skies:
MiG-15, 17, 19, 21, 23, 29 története Magyarországon...

mig23 2010.12.29. 08:01:20

@quaker: Köszi! Erre gondoltam!

mig23 2010.12.29. 08:01:53

Конец, бог с тобой МиГ!

KGyST · http://repules.tumblr.com 2010.12.29. 10:30:45

A tegnap történtek egy dolgot mutatnak világosan: Magyarországnak nincsen szüksége légierőre.

Ahol a dönéshozatali mechanizmus ilyen szinten van ott ez a 14 vagy 13 gép csak repülő céltáblának jó, persze az üzemeltetési költségeik nagyon is valósak.

@quaker: Meztelencsiga, nem sima csiga :)

stonefort 2010.12.30. 13:56:48

Jellemző, hogy a Playboy kapott engedélyt arra, hogy a MiG-29-esről és a rajtuk repülő pilótákról még utóljára közöljön egy egyébként színvonalas cikket.

radarkiller 2010.12.30. 14:13:40

Vagy nagyon rég íródott, vagy nem tudom... Itt még két repülőről ír a kesziben, pedig már több, mint egy éve csak egy volt.