A magyar vadászrepülők elég gyakran repülnek mostanság Szlovénia felett, együttműködve a helyiekkel és az olaszokkal, akik felelősek a szlovén légtérszuverenitásért is. Bár továbbra is az a véleményem, hogy Kecskeméttől messze van oda hatékonyan keszit adni (a határ 250, Koper 500 kilométer – ez utóbbi horvát légtéren keresztül), mindez annak a jele, hogy a Gripen milyen többletlehetőségeket biztosít hatósugár/őrjáratozási idő tekintetében. Nem lettünk rekorderek, de azért érdemes magunkhoz (a 29-eshez) képest is mérni magunkat, és látni, ahol van, a haladást (és közben persze fél szemünket az olasz KC-767-es program fejleményein tartani).
Miért ez az eszmefuttatás? Csak azért, hogy felvezessem az AMI ismeretlen repülőgépvezetője által készített (idehaza remélem exkulzív) fotókat, melyek 091027-én Szlovénia felett ábrázolják két gépünket és egy olasz F-16ADF-et:
Sajnos, a kecskemétiek partnerei, a 23-asok, és a cerviai 5. anyaezredük valószínűleg év végén lehúzhatják a rolót, gépeik a szicíliai Trapaniba, a 37-es ezredhez kerülnek, és ott szolgálnak a meghosszabbított bérleti szerződés lejártáig (2012).
Az olasz F-16-osok távozásával csak az Eurofighterek (Grosetto, Gioia del Colle) látnak el majd készültségi szolgálatot, de Cervia és Trapani valószínűleg megmaradhat bázisrepülőtérnek az AMI kebelén belül.
Köszönet azoknak, akiket illet!
Zord