Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

január 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Címkék

AirPowerNews (49) f 16 (20) Gripen (51) gripen (76) Hajmáskér (21) helikopter (32) hungarian (29) hungary (63) kecskemét (45) Kecskemét (46) Kub (18) légvédelmi rakéta (19) lövészet (15) magyar (39) Mi-17 (16) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (17) radar (16) Szolnok (28)

HTML

Sötétségbe táncolók II.

2008.11.27. 23:26 | zord | 67 komment

(Itt nézhetitek meg az átmeneti/éjszakai repülős videót)

Ismét Kecskemétre vetődtem egy kis átmeneti/éjszakai repülés kukkolásra. Megérte, hála a helyiek szorgos munkájának, és a gyönyörű időjárásnak. 4xGripen, 1x29, 2xAlba, 1xAncsa került ma terítékre.

Délutáni visszatérés az első sorból: "a" kétüléses nagyvas, a 27-es.

Magyar Gripen (42) leszállóban a kecskeméti 30-as pályára, xyz 747-es átrepülőben a sztratoszférában.

Csillog-villog a 407-es Ancsa.

A svéd légierő 007-es Saab 340-ese felszállás előtt a betonon: ha ez az oldalszám mesélni tudna

Ma egy úriember az Ancsában sokat birkózott a kormányokkal és az oldalszéllel. Isten éltesse!

Otthon, édes otthon...

Leszállóban a második sorról. A főfutókon lévő fényszórók jellegzetesen megvilágítáják a LERX-ek alját.

Nagyvas suhan el a fénysor felett!...

 

Elsőféle csíkhúzó.

Másodikféle (pöttyös) csíkhúzó.

Harmadikféle csíkhúzó.

Zord

(Melyik csíkhúzó melyik?)

 

Címkék: éjszaka hungary kecskemét night gripen albatrosz mig 29 an 26 l 39

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr25792349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Liverbird · http://htka.hu 2008.11.28. 00:46:44

Gripen, Alba, 29 a sorrend? Egyébként jók a képek!

zord 2008.11.28. 01:44:40

Majdnem...

Kösz!

Zord

Tindalos 2008.11.28. 06:54:52

Gripen a középső az tutty.

Bird 2008.11.28. 08:10:45

Jó játék! :) Nekem is ez lett volna a tippem, kíváncsian várom a megoldást... :D

GSF 2008.11.28. 08:27:24

Sztem a középső az Alba, mert neki van egy villogó alul, míg a szárnyvégen a két leszálló, de fölül is van villogó, de talán mégis Alba, mert a Gripenen hátul 3 állandó, meg a rengeteg fényvisszaverő, és a futófények, szóval hacsak nem kikapcsolták a fél rendszert, akkor nem Gripen...

Az alsón a beerősödő fénycsíkot nem értem, talán az a futónyitás és fénykapcsolás pillanata?

Talán 29-Alba-Gripen a sorrend.

Egy biztos, a felső az már önmagában véve is irredentizmus, a magyar trikolor színei köszönnek vissza keverve, lopakodva..:)

GSF 2008.11.28. 09:17:47

Gondolkodtam, most azt mondom, hogy Gripen, Alba, Ancsa a sorrend. Mert a 29-es orrfutóján is be volt kapcsolva, ami néha elmarad... De most volt. Szóval ez lehet talán. Mindenesetre baromi jó találós kérdés :)

zord 2008.11.28. 12:38:39

GSF-nek van igaza.

A nagy fény igazából amiatt van, hogy távolabbról jobban belevilágít a kamerába. Közelebb érve egyre nagyobb lesz a szög, és már csak a fényszórók "oldalnyalábjaiból" kap jóval kevesebb fényt, annak ellenére, hogy jóval közelebb van.

Zord

tothtomi 2008.11.28. 20:28:39

A képek csütörtökön készültek?

Gondolkodtam rajta, hogy esetleg kimegyek én is, de aztán valahogy lebeszéltem magamat róla, ha legközelebb jössz Gábor, szólhatsz aztán lehet hogy "megerőszakolom" magamat :D

Allesmor Obranna 2008.11.28. 20:41:32

Egy Takoca nevű személy linkelte ezt a munkásságát az Index fórumba:

album.reality.hu/OLD/panos/repnap/mig29_inst/

kabintrenázsnak is jó

zord 2008.11.28. 21:15:43

Gyönyörű munka! Van egy kis terminológiai bizonytalanság, de nagyon szép, és dícséretes munka...Ha jobban belegondol az ember, jó sok típussal meg lehetne ezt csinálni a kis otthoni archívumból...csak hát a lustaság! Most videót szerkesztek, dolgozom le a restanciáimat!

Zord

Bird 2008.11.28. 21:59:35

Ilyen spotter-dayt lehetne előre egyeztetni... jó alkalom volna személyes találkozóra is.

molnibalage 2008.12.01. 10:10:16

"Ha jobban belegondol az ember, jó sok típussal meg lehetne ezt csinálni a kis otthoni archívumból...csak hát a lustaság! Most videót szerkesztek, dolgozom le a restanciáimat!"

Ennek nagyon örülne pár külföldi ismerősöm, akik repszimhez csinálnának kabint.

Takoca · http://www.kerekterek.hu 2008.12.02. 14:56:21

Allesmor Obranna: köszi a linket :)

Zord: mit értesz "terminológiai bizonytalanság" -alatt ? :) szívesen javítok bármit!

"jó sok típussal meg lehetne ezt csinálni a kis otthoni archívumból"

nos, sajnos valószínűleg csak részben, "simán" kézből fotózott képeket nem lehet így össze illeszteni. (néhány képet lehet, de teljes gömböt nem nagyon)

molnibalage : van még egy pár kabin az oldalamon + tervben van még egy csomó. ;)

zord 2008.12.03. 23:12:20

Takoca,

Ne érts félre, gyönyörű munka, csak néhány angol cimke kissé "suta": Direct Visibility Indicator? Olybá tűnik, mintha orosz kifejezések direkt fordítása lenne..nem tévedek? Én annyit tudok, hogy konkrétan ez az IPV képernyő, mely a fegyverrendszer (elsősorban a radar) adatainak megjelentésére használatos. Angolul jobban mutatna egy sensor display/radar display felirat.
Vagy: Illumination Warning Station Indicator? Ez az SzPO-15 besugárzásjelző indikátora - angolul Rarad Warning Receiver (RWR) indicator.
Mivel nemzetenként, technológiánként eltérő fogalmak vannak, ezért persze óvatosan kell bánni az átírásokkal, de egy ilyen projekt esetében szerintem inkább a közéárthetőség a meghatározó szempont.

Ismétlem, kitűnő munka, és minden bizonnyal hülyeséget mondtam, amikor azt állítottam, hogy otthoni archív elég lenne. Egyáltalán hagyományos géppel lehet ilyet csinálni, ha kis szögeltérésekkel készítesz fotókat, és összeileszted? Van ehhez valami szoftver?

Gratulálok,

Zord

zord 2008.12.03. 23:17:25

Ja egyébként tök jól felismerni rajta néhány arcot az utolsó nagyvas-lovagok közül!!!!!!!!

Zord

Zord · http://www.kerekterek.hu 2008.12.03. 23:57:30

Zord: dehogy értelek félre! a kritikából tanul az ember! :) A neten találtam valahol egy listát, hogy mi micsoda és nekem is furcsa volt néhány kifejezés de te vagy az első aki szólt is hogy nem az igazi! Megkértem egy MIG pilótát hogy nézze át de még nem volt ideje rá sajnos. Szóval ha van kedved, nagyon szívesen veszem ha megírod nekem hogy mi nem stimmel, + a magyar verzióhoz is jól jönne némi segítség! (az email címemet megtalálod...)

"Egyáltalán hagyományos géppel lehet ilyet csinálni, ha kis szögeltérésekkel készítesz fotókat, és összeileszted? Van ehhez valami szoftver?"

nem mondtál hülyeséget, próbálkozni lehet de technikailag nem fog menni. Alapjába véve bármivel lehet ilyen képet csinálni ami a lényeg az az állvány fej, ami az adott gép-optika pároshoz van beállítva, hogy fogataskor a dologok egymáshoz viszonyított helyzete ne változzon. Csak úgy lehet jól illeszteni a képeket. Persze egy jó nagylátó (halszem) optika nem árt mert 10mm -es otikával 6+2 képből csinálok egy ilyet, 28mm -en meg 32 képből. Szoftver: ptgui vagy hugin

üdv és köszi!

Takoca · http://www.kerekterek.hu 2008.12.04. 00:01:38

Zord:
bocsánat! javítsd kérlek az előző kommentet.... :)

én írtam és nem te :)))

molnibalage 2008.12.04. 09:07:04

Takoca, tudsz más gépről is ilyen fotót hozni? MiG-23, MiG-21, Viggen?

Ez mind van Szolnokon.

Takoca · http://www.kerekterek.hu 2008.12.04. 11:40:57

molnibalage: van az oldalamon egy pár cockpit.... de
MIG23 még nincs. Szolnokról megkerestek, de csak valamikor október végén, szóval ha minden igaz amint jó idő (és napsütés!!) lesz megyek fotózni Már alig várom :)

samoth 2008.12.04. 11:58:35

Ma gyönyörű idő van! Hajrá Takóca, alig várom a többi munkád!

molnibalage 2008.12.04. 12:08:08

Mi is. BÁRMILYEN harci gép kabinja jöhet amit csak érsz! Az AN-2-sel egy külföldi cimbimet már boldoggá tettél. :)

Allesmor Obranna 2008.12.04. 13:04:35

De hol van a fotós árnyéka?! :)

molnibalage 2008.12.04. 14:52:06

Takoca, szoktál külföldre menni? Ott esetleg nincs lehetőséged lekapni egy A-10A gépet vagy bármi mást? A MiG-23-nak is nagyon örülnénk az biztos.

Milyen speckó cucc kell ehhez? A külfödi srácok talán több sikerrel járnak.

Takoca · http://www.kerekterek.hu 2008.12.04. 20:00:52

molnibalage: AN-2 pedig messze nem lett olyan jó mint ahogy szerettem volna! De köszi :)

Az A-10 volt ez egyetlen gép aminek nem engedtek a közelébe a repnapon, pedig csak a két gép közé szerettem volna bemenni.
Egyébként az aktív szolgálatban lévő gépekre kicsi az esély, a MIG29 is egy külön sztori :))

Allesmor: az nem volt ezen :) az állvány árnyéka látszik egy darabon, de egyébként minden ilyet kiretusálok ha tudok.


Viszont az javasolnám, hogy akinek kérdése van tegye fel az oldalamon és ne itt mert ez itt már nagyon OFF :)

molnibalage 2008.12.07. 10:31:04

Takoca akkor számíthatunk valamikor a MiG-23 és esetleg a Viggen kabin fotókra? Nyálcsorgatva várjuk őket.

zord 2008.12.09. 10:41:48

Ne legyenek illúzióink a nemzetközi fegyverkereskedelemmel kapcsolatban:

www.guardian.co.uk/world/2008/dec/06/bae-arms-trade

Zord

Tacsk0 2008.12.09. 13:59:58

>> Ne legyenek illúzióink a nemzetközi fegyver-kereskedelemmel kapcsolatban The Hawks, rejected by the military, cost twice as much as Italian equivalents.
Critics said the country, beset by unemployment and HIV/Aids, could not afford it.

zord 2008.12.09. 14:50:49

Persze, a Guardian egy balos lap, de azért le a kalappal előttük a sok tényfeltáró munkáért...fontos szerepet játszottak a BAe szaúdi ügyleteinek feltárásában is, amit a "brit demokrácia" elsöpört az útból az Eurofighter-megrendelés érdekében.

Ne felejtsük el ugyanakkor, hogy 1999-ben a dél-afrikaiak (Mandela) leszögezte, hogy minden, csak amerikai nem!

MB339 vs Hawk: eltérő sebességtartományra lettek tervezve (lásd szárny), de azért az olasz is kurva jó kis gép (és jó függesztési opciói vannak). Ja, és az MB nem híres arról, hogy egy oldalszámból az élettartam végére csak a tábla marad, a gép fődarabjai kicserélődnek! A Hawk-ok strukturálisan enyhén szólva nem sikerültek túl jól...(biztos, hogy a 100-as szérián javítottak)

Zord

Allesmor Obranna 2008.12.09. 23:50:34

Mi a furcsa ezen a képen?

www.airliners.net/photo/USA---Air/McDonnell-Douglas-F-15A/1427877/L/

A minőség? Egy mai digitális géppel ez egy teljesen átlagos, szép éles kép. Jaaa, hogy ez a kép 1975-ből való?

Mint ahogy ez is 77-ből:

www.airliners.net/photo/NASA/Boeing-747-123(SCA)/1113897/L/

Profi nyersanyag, profi szkennelés. Nálunk ilyen nemigen volt. Érdemes meglesni a fazon többi fotóját is, kész időutazás!

molnibalage 2008.12.10. 09:20:23

A scennelés az ami tényleg profi. Egyáltalán hogyan maradt meg ennyire jó állapotban? Eszméletlen szép.

Ha jó a film és az optika, akkor nincsen gond.

zord 2008.12.10. 10:26:36

Nekem is van néhány tekercsem a filmes korszakból, amit 3000x2000 dimenzióval be kellene vinni a rendszerbe! Majd a nyugdíj alatt...

Zord

Allesmor Obranna 2008.12.10. 10:58:37

48 biten szkenneltem a fotóimat, ez lett belőle:

airshow.extra.hu/galeria/thumbnails.php?album=34

nagyon sokat számít a színmélység.
24 bites szkennelésnél nagyon nyers a színvilág, nagyon hiányoznak az árnyalatok.
Ez se az igazi, de 11 évvel az exponálás után csináltam negatívról őket.

Bird 2008.12.10. 11:18:38

Papírról szkenneltél, vagy negatívról/diáról?

Allesmor Obranna 2008.12.10. 12:57:04

is-is. A fehér ujjlenyomatos (már nem tudtam eltávolítani) Szuhoj-hátsó az pl negatív, csakúgy mint a nagy része, de volt, amit papírról csináltam, mint pl a fedezékben lévő 23-asok.

zord 2008.12.10. 16:59:33

Én barom! 1995 elejétől kezdve Taligás és Tikos urak, és az akkor egészségesen működő HM-nyilvánosság révén BÁRHOVA BÁRMIKOR bejuthattam volna, mint firkász, de én megelégedtem egy-egy eseti riportúttal (első kecskeméti riportom: 1995 március, Új Magyarország).

Mondok egy-két dolgot, ami miatt utálok tükörbe nézni: - MiG-23, Szu-22, 5N87 (K-66), PRV-13, P-15, P-14, P-13, Kaszta-2.

Zord

zord 2008.12.10. 17:06:05

Allesmor: a képek nagyon szépek...egyébként pedig nekem mindig az az első, hogy "ott volt, fotózott". Persze, ne legyen bemozdul, és életlen, de többi nem számít!

zord 2008.12.11. 01:04:28

Nem tudom ismeritek-e ezeket a felvételeket. Nekem ezek az aspektusok eddig kimaradtak:

www.youtube.com/watch?v=mkgShfxTzmo&feature=related

Bird 2008.12.11. 06:26:50

Ez, gondolom, az ominózus stockholmi PIO-crash, több nézőpontból... vagy nem...?

zord 2008.12.11. 09:28:53

Az rendben van, csak én konkrétan ezeket még nem ismertem, gondoltam megosztom veletek! Ez a TeCső azért kjó dolog, tegnap kissé elszaladt az idő vele...olyan, mintha GE-n nézném a líbiai radarszázadokat, stb, akkor is tudok "időugrásokat" elérni...

Zord

Liverbird · http://htka.hu 2008.12.11. 15:09:32

Na akkor maradjunk svédnél. Vadászpilóták film svéd módra, Mirage helyett Viggennel. A feltöltő szerint a film maga borzalom, de ahogy látható, szépséges légifelvételek vannak benne. Lehet már láttátok a videót, nekem még új:

www.youtube.com/watch?v=aKP2fCoGmYA

Bird 2008.12.11. 15:10:33

A különböző kamerapozíciók nekem is újak voltak.
Katonai repüléshez érdekes lehet a patricksaviation.com, polgárihoz inkább a flightlevel350.com.

Takoca · http://www.kerekterek.hu 2008.12.11. 20:12:32

molnibalage: Áprilisban nyit újra a múzeum. Utána igen!

Zord: nem válaszoltál (vagy ezt vegyem válasznak? :) )

molnibalage 2008.12.12. 14:04:25

OK. Szólok a kinti srácoknak is. Van esély akkor mindkét gépet lencsevégre kapni?

Bobby Baccala 2008.12.12. 15:52:45

régebben is komáltam a viggeneket...de mostanában vhogy mégjobban érdeklődök a típus iránt :)

jó gép volt az nagyon

Allesmor Obranna 2008.12.14. 16:48:35

Érdekes kis vita alakult ki a milfotózon az india repülőgéphordozóról:

www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?t=99988&page=880

Valóban nem épp kóser tervezés eredménye ez a hajó, szerintem jogosan bosszankodik az egyik (feltehetően) indiai kommentező. 13189-ik komment.

zord 2008.12.14. 20:40:37

Érdekes...jó nagy kupleráj, folyik el a zseton!!!

Ez viszont érdekes: MiG-27-esek szolgálatban:

pilot.strizhi.info/2008/11/27/5871

Zord

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2008.12.15. 09:13:16

Hát igen, a jenkik a Forrestal-osztálynál megtanulták, hogy mennyire lelassítja a fedélzeti gépmozgást, ha útban van a sziget és rossz helyen van a lift. A Kitty Hawk-tól kezdve hátrébb építették a szigetet és a szögfedélzet liftjét. A napi üzemnél is fontos ez, de a harci bevetéseknél kulcsfontosságú.

molnibalage 2008.12.15. 10:05:58

Az indiaiak nagyon befürödtek ezzel az átalakítással. Őszintén szólva a szovjet hajóépítési képességeket ismerve nem tudom mi járhatott a fejükben. Egy '70-es évekbeli építésű hajót (tehát elég régi techológiailag és tervezési felfogásban is!), ami x ideig szó szerint csak rohadt, azzal akarnak valamit kezdeni? Amennyiben kerül egy új hajóval sokkan jobban jártak volna. Bár az olasz hajóépítőről sem tudok sokat...

A géppark is érdekes lesz. MiG-29K. Mikor az Etióp-Eritra közötti háború demonstrálta a hatótávolság fontosságát. Persze azért javult a MiG-29 a zsalus alternatív beszívás megszüntetése okán, de ez csodát nem tud tenni.

A Su-33 hatótávolsága és terheletősége is viszont elég elmélti. Csak korlátozott fegyverzettel üzemeltethető, ha nagy hatótávolságot akar az ember.

Igzából mindkét gép szemlélteti, hogy mennyire le van maradva az Iván ezen téren... Egyik sem erre készült és nem alakíthatóak át rendesen hajófedélzeti üzemre. Gőzkatapult kellene. Azt viszont nem tudom elképzelni, hogy mi olyan nehéz abban megalkotni. még mérnök létemre sem.

Még, ha csak olyan lenne, mint a régi fr. hordozókon, hogy mindig tengerbe megy a drótktél, még az is jobb lenne harcászati szempontból.

zord 2008.12.15. 10:18:03

Nemcsak a régi fr. hordozókon volt úgy. Attól függött, hogy milyen csomópontok voltak (vannak) a gépen. Devil?

Zord

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2008.12.15. 11:00:01

A jenkiknél fennmaradt a hajón a kötél, azért voltak azok a toldatok a katapultpálya végén. Mára azt hiszem csak az Enterprise-on maradt ez a toldat, de a T-2-es kivonásával nem indítanak már így gépet.

samoth 2008.12.15. 11:17:55

Na leesett a tantusz! Akkorát szólt, hogy az alsó szomszéd is feljött! Most már értem, miért tűntek el az ami hordozókról lassan azok a toldatok! köszi

molnibalage 2008.12.15. 11:38:39

Én sem tudtam eddig miért voltak ott...

Bobby Baccala 2008.12.15. 11:52:57

devil

sikerült egy évtizedes rejtélyt megoldanod! :)

nekem amúgy tetszettek azok a toldatok...jellegzetessé tette a hajókat :)

a-10 el kapcsolatban még...ismered/itek azt a sztorit amikor 2 hog angolokat sorozott meg véletlenül irakban? van a jutubon video is róla...szal érdekelne hogy annak az ügynek mi lett a kimenetele..ha egyáltalán volt..

Captain Thomas 2008.12.15. 12:01:25

Mondjuk érdekes, hogy a jenkik meg tudták oldani az újrahasznosítást, a franciáknál meg csobbant a drót minden indításnál.

Az, hogy hol alkalmazták ezt a módszert, gondolom attól függött, az adott típus orrfutója alkalmas-e az indításkor fellépő brutális erőhatás felvételére és átadására, illetve a sárkányszerkezetet felkészítették-e erre. Ha nem, akkor maradt a drót.

Az indiának szánt hajó egy állatorvosi lóra emlékeztet, azt hittem, ha már ennyire nekiestek, legalább megpróbálják valamennyire korrigálni az alapvető problémákat.

Bobby Baccala 2008.12.15. 12:28:25

ha már haditengerészet:

www.youtube.com/watch?v=evJvy4wTbZU&feature=related

elég komolyan nyomassák az angyalok :)

samoth 2008.12.15. 21:49:07

Ez egy '84-es promóvideó a vadiúj F-16C-ről. Nem is gondoltam, hogy már akkor 2 display volt benne. Az egész feelingje olyan kicsit '80-as, vagy inkább 70-es éveket idéző, de élvezhető.

molnibalage 2008.12.15. 23:18:52

Ismerem. Jó kis videó. Van némi kontraszt összevetve a VSZ erők repcsijeivel...

zord 2008.12.19. 21:04:37

Szlovákia a C-27J Spartant választotta. Most szólt Stonefort barátom hogy az Alenia ki is adta a közleményt. Azt ugyan nem találtam meg, de a szlovák HM honlapján:

www.mod.gov.sk/12586/vitazom-je-alenia-aeronautica-s-lietadlom-c-27j-spartan-rokuje-sa-o-platobnych-podmienkach-a-ofsetoch.php?pg=1&PHPSESSID=02648ea47254dbf5215078539f84ff2c

Egy felvidéki barátom megerősítette, hogy 3-4 gépről kezdik meg az egyezkedést.

"Ésszel kell csinálni, azt jó lesz!"

Zord

Liverbird 2008.12.19. 21:53:54

Jó nekik. Remélem mi is azt választjuk majd...

Allesmor Obranna 2008.12.19. 22:22:43

Hát a C-17-esek csak nem jöttek.

BLADE.Hu 2008.12.20. 07:33:38

Remélem,hogy amit egyszer majd mi választunk az 3 fős személyzettel futhat majd és nem 5-el mint a mostani An-26-ok.
Elég nagy pénzkidobás ez így, már rég típust vagy legalább avionikát kellett volna váltani.
Ha őket kérdezed csak olyat akarnak amin tovább élhet a nagy létszámú személyzet, aminek nem sok értelme van a legtöbb szállítási feladatnál ebben a kategóriában.

zord 2008.12.20. 22:11:03

Úgy tudom, a pénz is képlékeny, így ha bénáznak a kupeckedésben, lehet, hogy csak kettő lesz. Az se kevés, de négy lenne az igazi nekik. Nem tűnik úgy nektek, hogy ezek az atyafiak jól vágják a témát?
Korábban volt itt szó Ancsa-pótlásról. Szerintem akármeddig el lehet velük bogarászni - ha akarnánk (akartuk volna) szerintem még Li-2-es is repülhetne nálunk, mint rendszeresített szállítógép - Dél-Amerikában van C-47/DC-3 szolgálatban. Mindent lehet.

Nyilvánvaló, hogy több tényező együtthatása miatt nálunk az Ancsa kirobbanthatatlan pozícióban van (a vis maiort egy hindukusi elakadás jelenthetné csak, miniszter-, rádiós-, médiage..áldozattal - amiből csak a személyzetet könnyezném meg őszintén). Az egy más kérdés, hogy akarunk-e továbblépni. Ha nem akkor igaz is, minek? Én annak idején eléggé megvoltam a ZX Spectrummal is, amin most írok bizonyos értelemben felesleges luxus, ahogy a belső égésű motor volt a lóval szemben annak idején.

Zord