Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Címkék

AirPowerNews (47) f 16 (20) Gripen (51) gripen (76) Hajmáskér (21) helikopter (29) hungarian (29) hungary (63) kecskemét (45) Kecskemét (43) Kub (18) légvédelmi rakéta (19) lövészet (15) magyar (39) Mi-17 (16) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (17) radar (16) Szolnok (25)

HTML

Bombázás Malackánál

2008.07.24. 17:54 | zord | 13 komment

Szlovákia kedvelt úticélja a magyar repülős zsurnalisztának évek óta; idén a szliácsi bázistúra, a malackai és pöstyéni nyílt napok mellett egy egészen különleges alkalomból is tiszteletünket tehettük náluk. Méghozzá Malackán (Malacky) a Francia Légierő (Armée de l'Air) lövészetén. A reptér iskolakörén, egy kiterjedt erdőség közepén nagyméretű lőtér található, ahol szorító korlátozások nélkül alkalmazható a földi célok elleni fegyverzet. 2000-től az amerikai légierő jópár alkalommal igénybe vette a repteret és a lőteret egyaránt F-16-osokkal és A-10-esekkel.

A Mirage 2000N nukleáris bombázók nem képesek önálló célmegjelölésre, így buddy módszerrel képesek lézerirányítású bombák célba juttatására. Dupla tartón a törzs alatti közéspő pilonon két GBU-12-es 500 fontos LGB.

Két Mirage F-1CT rácsapás közben, két-két pótossal a szárnyaik alatt.

Van, amikor nem baj, hogy lassú az ember és hosszú a záridő. A pillanat dinamikáját a bemozdult F-1-es jobban szemlélteti. A többi nyugati légierővel, különösen az amerikaiakkal szemben a franciák nem túl vonalasak, nem okozott nekik problémát egy-két rácsapás a publikum kedvéért keresztbe a betonra.

Nem tudom, ki mit gondol, de szerintem az F-1-es az egyik legszebb „klasszikus” sugárhajtású vadászgép. Nem véletlen talán az sem, hogy nem igyekszenek kidobni őket, pedig nem ritka a 4-6 ezer órás sárkány sem. Viszont megbízhatóságukban állítólag máig vezetik a francia taktikai gépállományt.

A Mirage F-1CR roppant szűk pilótafülkéje. Modern HUD, mellette besugárzásjelző indikátor. Jól elkülönül, hogy mi az eredti műszerkészelet, és mi a pótlólagos panel.

Lézerirányítású gyakorlóbomba egy 2000D törzs alatti tartóján.

Két gyakorló (kék) Mk 82-es harci résszel épített GBU-12-es lézerbomba egy N hasa alatt. A gyakorlat ideje alatt szlovák előretolt repülésirányítók (TACP)kiképzésére is sor került, akik saját eszközeikkal jelölték meg a célokat.

Mirage 2000D standard konfigurcióban, azaz két pótossal, és törzs alatti függesztménnyel. Éles bevetésen ez két szárny alatti Magic II-vel egészül ki önvédelemre. A törzs alatti mellső és hátsó tartókat ritkán használják a súlyponttól távoli helyzetük miatt. Az egyetlen rendszeres kivételt a PDL-CT célzókonténer jelenti a jobb mellső pilonon. A gyakorlaton mindazonáltal előfordult, hogy az N-ek mellső pilonjaira egy-egy hagyományos bombát függesztettek.

Forszázson az M53-as, ez az N is nekilódult a 20-as pályának.

Üresek a pilonok, besiklás a 20-as pályára észak felől. Kuchyna falun áthaladva, a vasutat keresztezve jó spotterhely található a homokon!

Ennek az F-1-esenek a törzse alatt látható az apró kék gyakorlóbombákkal feltöltött Alkan bombatár, a bal szárny alatt pedig a Barax zavarókonténer.

Zord

Emlék a hőskorból: MiG-15-ös légturbina hajtású csörlővel és vontatott célgéppel.

A 2006 januári hejcei An-24-es katasztrófa malacky áldozatainak emlékasztala a századépületben.

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr6557566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2008.07.24. 19:39:09

Kiváló poszt, gyönyörű képek..:)
Spotterként voltál kint, vagy mint meghívott újságíró?
A végére apró javítanivaló: "Az egyetelen rendszeres kivételt PDL-CT célzókonténer jelenti a..."

Bobby Baccala 2008.07.24. 21:05:24


nekem is nagyon bejön az F1! :)

a legnagyobb "vadállatok" az F1 pilóták, jutub tele van jó videókkal.

stonefort 2008.07.24. 21:28:04

Malackyban ott volt az a francia 2000-es pilóta is, aki részese volt a neten látható, néhány éve készült marokkói mélyrepülős felvételnek.

zord 2008.07.24. 22:02:17

Javítva! Újságíróként voltam kinn. Idén kicsit felelevenítettük a térségbeli HM-ekkel a kapcsolatot, ha már itthon nem hagynak minket dolgozni...
A szlovákok rém korrektül fogadtak ezúttal is. Sajnos az indítózónában nem voltunk, mint annak idején az amerikaiak esetében, de azért így is volt fotóznivaló újdonság.

Zord

Bobby Baccala 2008.07.24. 22:18:53

stonefort

erre gondoltál?
www.youtube.com/watch?v=pVgSlaNXHeg

ezek az infok honnan vannak? ezt személyesen mesélte a pilóta?
amúgy ezekért nem tiltják le őket? (vagy nem is lehet beazonosítani hogy ki repült?)

ui:
szerintem a csádi felvételek a legjobbak :)

www.youtube.com/watch?v=nKElQdPWbqc&NR=1

priceless:

www.youtube.com/watch?v=pHtdqy9trEI

Flankerr 2008.07.25. 01:08:38

zord: a javítani való idézetet a posztból az "egyetelen" szó miatt írtam be, kizárólag javító szándékkal..:)

stonefort 2008.07.25. 08:42:18

A pilóta személyesen mondta, hogy ő is részese volt a mélyrepülős felvételnek. Kis problémát jelentett, hogy a kissé hosszasan elnyúló sajtótájékoztató kizárólag francia és szlovák nyelven folyt, így abból semmit sem értettünk. Később a gépek mellett a pilótákkal nyílt mód némi információ szerzésre, velük sikerült angolul kommunikálni.

Devil 505 2008.07.25. 10:30:23

Ráadásul a szemből alacsonyan és gyorsan ádörrenő F.1-es géppárra nézve hozzátette: ..."áááá..ez lassú és magas!"

Tacsk0 2008.07.25. 20:54:45

Legjobb az a videó, ahol a pilóták menet közben letapogatják a topless sztyuvit, na azok is franciák voltak.

Ha belegondol az ember, hogy ilyen megsturcolós, röptében dugós marhákra bíznák adott esetben az atomfegyver célba juttatását ...

> Később a gépek mellett a pilótákkal nyílt mód némi információ szerzésre, velük sikerült angolul kommunikálni.

Liverbird 2008.07.26. 00:57:53

A francik tudnak azért szívélyesek lenni. Bár repülőnap volt, de tavaly simán megengedték nekem, hogy kipróbáljam az Alpha Jet ülését, pedig szerintem nem "nyilvános" gépként volt kiállítva a statikon :) Persze az is igaz, hogy nem egy Rafale-ról volt szó... de nekem élmény volt :)

zord 2011.04.06. 15:18:31

Albák bombáztak a konyhai lőtéren:

www.mil.sk/16048/najuspesnejsie-ostre-bojove-strelby-vycvikovej-letky-zmiesaneho-kridla-sliac.php?pg=1

Képek:

www.vvzs.mil.sk/4086/fotogaleria.php?album=522

Ha valaki akar valamit, annak előbb-utóbb sikerülni fog, teljesen mindegy, hogy milyen szintű a technológia.

Zord

Liverbird 2011.04.07. 15:18:30

@zord: Faterom szerint a 29-esek is igen sokat repkednek a határ környékén mostanság. Március végén szinte minden hétköznap volt mozgás.