Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Címkék

AirPowerNews (47) f 16 (20) Gripen (51) gripen (76) Hajmáskér (21) helikopter (29) hungarian (29) hungary (63) Kecskemét (43) kecskemét (45) Kub (18) légvédelmi rakéta (19) lövészet (15) magyar (39) Mi-17 (16) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (17) radar (16) Szolnok (25)

HTML

Búcsú az alezredestől

2008.07.09. 22:52 | zord | 16 komment

Eltemették Kecskeméten Janicsek András alezredest, a június 20-i fehérgyarmati Albatrosz kataszrófa egyik áldozatát. A tapasztalt hajózó megfigyelőként ült a 120-as oldalszámú L-39-es fedélzetén, az első ülésből repülő Ignácz Zoltán főhadnagy mögött, amikor bekövetkezett a tragédia, melyben mindketten életüket vesztették.

A 43 éves, összesen 2700 órát repült alezredes korábban az NFTC-program oktatójaként szolgált több éven keresztül, és eredetileg a szolnoki Repülő Felkészítési Osztály (RFO) élére tért volna vissza, hogy a képzés korai fázisában kamatoztassa Kanadában szerzett tapasztalatait. Végül azonban nem ezt a beosztást kapta meg, hanem Kecskeméten az elmúlt években gyakran gazdát cserélt felderítő főnöki helyet, Albatrosz és MiG-29 órával.

Zord

Címkék: albatrosz l 39 fehérgyarmat janicsek andras katasztrofa

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr8561389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Liverbird · http://htka.hu 2008.07.09. 23:17:21

Nyugodjék békében!

Tacsk0 2008.07.10. 11:54:02

> A tapasztalt hajózó megfigyelőként ült a 120-as oldalszámú L-39-es fedélzetén

zord 2008.07.10. 13:35:05

Idővel minden kiderül. Nyugodjanak békében!

nemáá 2008.07.10. 21:39:16

A légierő helyrehozását a pénz oldaláról kellene megkezdeni, mint minden professzionális szervezetét. És nem a HM vagy vezérkari vagy nyugdíjas tábornokok háttércégeinek és a tanácsadóknak a fizetéséről van szó, hanem arról a 4-5 ezer végrehajtó szintű katonáról akik ténylegesen dolgoznak is. Olyan fogalmak mint: -„megfelelő életszínvonal a gondtalan munkához”, hogy a feleségek ne váljanak el pilótaférjeiktől és a mechanikusaink ne havi 100-110-ből tengődjenek, - versenyképes fizetés, hogy a fiatal pilóták ne meneküljenek vissza Kanadába vagy a már drágán kiképzett használható vadászpilóták ne a civil szférát válasszák csak a több pénz okán - lehetőség a gépre-jutásra azzal, hogy a pénzt nem a majdnem 50-es éveiben járó ezredesek átképzésére költjük

Robcsi 2008.07.11. 06:57:44

Isten nyugasztalja elhunyt Kollégáinkat!

zord 2008.07.11. 15:41:35

nemáá,

Arra kérlek, hogy értékes, elgondolkodtató hozzászólásaiddal inkább más bejegyzést (lényegében akármelyiket) tisztelj meg, itt csak kondoleáljunk!

zord

Liverbird 2008.07.23. 21:05:47

Kicsit ide tartozik: a htka fórumán aqwe kolléga hívta fel a figyelmünket, hogy ma 10 éve halt meg Rácz Zsolt...

zord 2008.07.24. 22:11:27

Abszolúte igaz! Júli 23! Hú de megy az idő...
Ifjú vitorlázórepülő "titánként" és akkor már újságíróként élőben néztem végig a kék hangár elől az egészet, a Wachsler és a Téglás mellől. Az akkori repülőnapot beharangozó sajtótájékoztatón repült a 17-essel Rácz Zsolt, beugrott Vári helyett, akik akkor kinn voltak talán Angliában. Elég komplex egy tragédia volt (az alezredesnek volt akkor a legtöbb órája 29-esen). Van egy fotóm, ahogy kigurul előttünk, és egy a gombafelhőről.
Életem egyik legmegrázóbb élménye volt.

Zord

tothtomi 2008.07.24. 22:47:36

Én csak a híradásokra emlékszem, ahogy integetett a gépből, meg aztán ahogy a híradók leadták az egészet, az emberek döbbent felkiáltásaival együtt....

GSF 2008.07.25. 10:03:30

Egy évvel ezelőtt a vonatunk utaztunk Pest felé, amikor az előttünk ülő hölgy megszólított. Éppen az Aranysast olvastam, kérdezte, hogy szeretem-e a repülést. Rövid beszélgetés után kiderült, hogy Rácz Zsolt egyik legjobb barátja volt. Elővett a táskájából egy gondosan elcsomagolt darabot a 17-es gépből... Nagyon megrázó volt. Ültünk és hallgattuk, ahogy mesélt róla... Szívszorító volt...

Bobby Baccala 2008.07.25. 12:42:03

zord

"Elég komplex egy tragédia volt"

ki tudnád fejteni?

stonefort 2008.07.25. 13:01:28

A katasztrófa vizsgálatát követően a HM azelőtt és azóta is példa nélkül álló részletességgel és nyíltsággal hozta nyilvánosságra az esemény részleteit, amiről a Top Gun is beszámolt az 1998 októberi számában. Természetesen nem minden fontos részletet hoztak nyilvánosságra, ezekről Zord tényleg többet tud, más kérdés, hogy elmondja-e.

zord 2008.07.25. 13:54:15

A vizsgálat és eredményei olyan nyilvánosságot kaptak, amilyet az amerikai légierő közleményeiben látni. Valahol otthon még őrzöm a papírokat, amin a repülés utolsó másodperceiben lezajló folyamatok is végig követhetőek voltak a Teszter alapján. Példaértékű dolog volt, sajnos ez a gyakorlat nem folytatódott, most pedig a teljes elsunnyogás megy, annak ellenére, hogy a megváltozott hatósági struktúra lehetőséget kínálna a megfelelő nyíltságra.

Miért komplex? Az emberi tényezők miatt. Ha Aug 15-én spotterkedünk, beszélhetünk erről is!

Zord

Liverbird 2008.07.25. 14:15:00

Nekem egy negatív túlterhelés miatti eszméletvesztés rémlik. Erre gondoltok, mint emberi tényező, avagy valami tényleg komplexebb?

GSF 2008.07.25. 15:37:38

Sok mindent hallottam én is, véletlenek egyesek szerint gondatlan események, hatások összejátszásáról... Sztem is 15-én ezeket meg lehetne majd beszélni.