Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (99) éleslövészet (23) f 16 (20) gripen (76) Gripen (71) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (33) helikopter (47) hírek (48) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) Kecskemét (64) kecskemét (45) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (16) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Még épségben...

2008.02.02. 00:09 | zord | 15 komment

Miután Buci kolléga tájékoztatott, és sikerült megerősítenem, kicseréltem a képeket a múlt csütörtökön valóban katasztrófát szenvedett oldalszámra, a 10445-re. A 10447-et a honvedelem.hu "hivatalos" helyszíni riportjából vettem. Hiba volt, a jövőben óvatosabban járok el a források megválasztásánál! Mint kiderült, azt a gépet már 2006-ban leállították, így nem is repülhette a végzetes feladatot.

A 10445-ös oldalszámú Minyó szintén Mi-8Sz, azaz szalon változat volt eredetileg. A két itt közölt kép még a 2000 májusi repülőnapon készült róla.

Zord

 

 

 

Címkék: hungary hungarian mi 8s mi 8sz 10445

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr90321659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Itkovián 2008.02.02. 21:16:33

Nézd meg közelebbről a félszárnyat! (716)

zord 2008.02.03. 20:02:59

Tehát nem az "övé", hanem az oldalszámszomszédjáé?

A történetét nem ismerem...még!

Zord

Tacsk0 2008.02.03. 22:48:39

Bemondták a rádióban, hogy a lezuhant MH Mil helikopter feketedobozának adatai megsemmisültek.

Állítólag a védtelen fedélzeti adatrögzítő SZAR-PP típusú, nedvesfilmes rendszerű volt és elégett a negatív a tűzben.

Ezt nem tudom elhinni, hiszen a saját gyártású, digitális chipes "SZIROM-24H" cseretípus már 1989-ben repült. Ne mondja senki, hogy 20 év alatt nem cserélték ki a régit, ami már elkészültekor is elavult volt!

zord 2008.02.03. 23:08:38

Jól szólsz. Én is úgy tudom, hogy csak részben váltotta fel a Szirom a SzARP-ot. Még utánanézek a miérteknek!

Zord

buci 2008.02.04. 12:52:56

Zord!
Magyarországon mi-8 nem repül SZIROM-mal ez csak a Mi-17 és Mi-24 típusban található meg.
a lezuhant gép pedig a 10445 volt.

zord 2008.02.04. 17:02:02

Kedves buci,

Köszönöm az információt! Én csak arra emlékeztem, hogy részleges volt a váltás, de azt nem tudtam, hogy a típus szerinti elkülönülés mellett (bár logikus).
Az oldalszámról itt szerztem az infót:

www.honvedelem.hu/cikk/5/10024/lezuhant_mi8_pentek.html

Még utána nézek én is, aztán cserélem!

zord

buci 2008.02.06. 19:58:56

Én is továbbítom...tudjatok róla:
Lükõ Zsolti temetése 2008.02.12.-én 11.00-kor lesz Ácsteszéren.

Tacsk0 2008.02.09. 18:03:07

Olvashatunk-e majd az Afganisztánba égőáldozatnak felajánlott négy magyar helikopterről? Hogy jutnak el oda? Honnan lesz ennyi itthon felesleges vas?

Trau 2008.02.10. 10:05:49

Napsugarast!

Trautmann Balázs volnék, a Magyar Honvéd nevű, immáron magazinféleség újdonsült főszerk-helyettese.
Az oldalszám-problémához szeretném hozzátenni azt, hogy az infót a helyszínen kaptuk, Óballán, majd a telefonos bejelentkezésnél ez ment tovább.
A parancsnoki előtti folyosón kezembe nyomott papíron (mert az államtitkár látogatása miatt nem jutottunk be aznap éjjel) már a helyes, 10445-ös oldalszám és a Mi-8P típusjelzés szerepe.
A sár az enyém, hiszen csak szóban jeleztem az illetékesnek, s bevallom, utána már a "papíros" médium összerakásával múlattuk felesleges perceinket.
A javítást a lehetőségek szerint azonnal megoldjuk, a MH-ba már természetesen a helyes szám és típusjelzés fog szerepelni eleve.

Ha bárkinek bármi más észrevétele, hozzászólása lenne (akár ezze a hibával, akár más dologgal kapcsolatban), tisztelettel várom levelét, a fentebb látható email-címen.


Üdv!

Trau

zord 2008.02.10. 18:10:33

Kedves Balázs,

Örülök hogy írtál kommentet, te vagy az első névvel író hozzászóló! A helyszíni hajcihőben előfordul az ilyesmi, én meg a gyorsaság kényszerének engedtem az oldalszám tekintetében, pedig az igazság szerint ráért volna még.
A lényeg az, hogy a LÉNYEG tárgyalásában ne legyen hiba, hiányosság.

Gábor

Trau 2008.02.11. 13:22:50

Napsugarast!

A hiba javítva, most ellenőriztem, ismét elnézést érte. A jövőben erre fokozottan figyelünk majd.
A név meg természetes: ebből élek, ha hibáztam, az is ahhoz köthető... ;)


Üdv!

trau

papu 2008.02.14. 20:42:34

Már megent baromságot írtál! Mikor fejezed be a " szakmai" írásokat? SOHA nem létezett ilyen, hogy: MI-8SZ ( szerinted szalon változat) A hivatalos és ismert ( talán csak a takarítónő nem tudja a reptéren) típusjelölés: MI-8P. Edzél tovább kicsi hurka.

zord 2008.02.15. 08:08:44

Kedves Papu,

Azért mert ismereteid korlátozottak, leginkább te vagy a felelős, ezért ne vagdalkozz! Olvass, kutass kicsit, gondolom ráérsz! Pl. Mi van, ha valamit hívnak máshogy is, mint ahogy te az első gugli találatból kiolvastad?
Várom szakmai hozzászólásaidat, megfontolható, méltányolható mondanivalódat a továbbiakban is.

Üdvözlettel,

A kicsi hurka

buci 2008.02.17. 07:32:07

Üdv a gyalázkodó népnek,ezt a blogot is olyanná tették
mint a közéletet. Valaki elkezd valami jó és szókimondó dolgot,és mindig lesz valaki aki nagypofával kérés nélkül
szitkozódva leanyázza.Szomorú,hogy ezen kell vitatkozni egy ilyen katasztrófa alkalmával.A minyónál a P azt jelenti
/fonetikusan,hogy mindenki értse/ passzazsírszkíj, ezen kívül van PSZ jelölés ami pedig passzazsírszkíj szalon.
A P gépek a sok üléses "párnások" a PSZ pedig a foteles változat.Tehát a 10445 P volt,de ki a f.szt érdekli az a lényeg,hogy elégett és meghalt egy ember. Inkább azt fejtegessék a kib.jól értesült kollégák,hogy miért történhetett ez!!!! Zord ,a további munkádhoz erőt, egészséget kívánok,írd meg amit mi nem mondhatunk ki!!!!!!!!!

zord 2008.02.17. 21:45:09

Kösz a bátorító szavakat!

Sajnos tudomásul kell venni azt, hogy vannak ilyenek is. Igyekszem higgadtan kezelni ezt, mert nem biztos, hogy rosszat akarnak összességében, csak valami sértettség, fájdalom, rossz tapasztalat dolgozik bennük. A sajtó 99 százalékban szerintem rosszul nyúl a témához: szakértelem, vagy legalábbis az arra való törekcvés hiányában, netán szenzációhajhász módon. Meg aztán ha a HM cáfol valamit, egy az egyben beveszik, nem kutakodnak tovább.

Mégegyszer kösz,

Zord

süti beállítások módosítása