Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

április 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Címkék

AirPowerNews (29) f 16 (20) gripen (76) Gripen (38) helikopter (18) hungarian (29) hungary (63) kecskemét (45) Kecskemét (24) Kub (15) magyar (34) mig 29 (37) mi 17 (19) nato (20) radar (15) Szolnok (16)

HTML

AirPowerNews 49. (2017. ápr.)

2017.04.01. 00:01 | zord | 380 komment

Magyar. Madár. Fegyver. Mi kell még?

170401_airpowernews49m.jpg 

Zord

Címkék: AirPowerNews

A bejegyzés trackback címe:

http://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr8412386727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

zord 2017.04.19. 14:07:25

A Mi-24 ott, ahol nincs szervezetszerű légvédelem (iraki, afganisztáni kvázi gyarmati harcok) jobb, mint a könnyű heli, de a fast jetnél is jobb költséghatékonyságban. Ha van szervezetszerű légvédelem, MANPADS, akkor hullik, mint a légy (K-Ukrajna). Ott csak a legkeményebb önvédelmi rendszerrel felszerelt drága dögöknek van esélye, de azokból is hullik majd, mert helik. A csöves ellen (minden, nemcsak légvédelem) annyit tudnak, amit a páncéljuk, és egyéb passzív túlélőképességi megoldásuk. És a földközel, és a FARP-ok, stb.

De eljutottunk a vitában oda, hogy próbáljunk KONKLÚZIÓT vonni. Én azt mondom, a Gripen CAS-t ki kell kerekíteni végre. Ez a gépágyúzás szánalmas, és strafing közben a vadászgép sebezhetőbb, mint egy Mi-24-es. Dobni kell végre bombát!!! Nem csak akkor, amikor nagy NATO-gyakorlat van, és a VIP-nek Romániában demózni kell, hanem rutinszerűen, mondjuk 2-szer egy évben. Mk 82 sima, és GBU-12. Ha a lőtér korlátozott, kell venni beton-inert harci részt. Rutinná kell tenni.
Amikor ez megvan, tovább kell menni. Én azt mondom, GBU-49, hogy JTAC által megadott koordinátára mehessen a cucc felhőn keresztül.
A harmadik fázis Gripennél inkább a kaliber bővítés, NEM az SDB. Ha megvan egy szilárd CAS, én inkább mennék BAI és mélység irányba, nagyobb pukkal (Mk 83, 84 és a vonatkozó LGB-k)
A kis stand off munícióval várnék az elterjedésig, esetleg "olcsulásig". És persze leginkább addig, amíg a GPS/INS mellé odazárkózik a multiszenzor végfázis.

DE.

Kell a helikopteres tűztámogatás. A semmi helyett jó egy nagyjavítási ciklusnyi időre (8 év) pár Mi-24-es is, persze teljes fegyverkészlettel: Sz-8, és Sturm, ha ez utóbbi kiváltható Atakával, akkor az. A Mi-8/17-en ami van, és lehetne, azt használni (Sz-5,-8).

És kell a szárazföldi tűztámogatás. A D-20 helyére, mellé valami önjáró. A BRDM-es konkurszos pct rakétaosztályt pedig valami nagyobb hatótávolságú és többfeladatú család-rakétatechnikával (pl. Spike) felszerelni. Persze az egész integrált felderítő/célmegjelölő támogatással (UAV éppúgy, mint szárazföldi járművön).

Egyszóval három pillért látnék szívesen és bele is férhetne.

Valamilyen ilyen konklúziót várnék a kedves kommentelőktől is.

Zord

Kelepisti · http://jetbirds.gportal.hu 2017.04.19. 14:49:54

Én már írtam.
A Gripennel megkezdeni a szimulált mellett a bombadobást. Igen az SBD drága, viszont több célpontot tudunk vele támadni. Azonban hazai viszonyok, sőt koalícióban is elfogadható a mk sorozat és a Paveway sorozat. Dobálni sok betonbombát..
Én megközelítésem ellentétes mint Kalózvitorláé. Amennyi Mi-8 van, abból lehetne egy századot kiállítani, az 5-7 Mi-17 mellett (egyébként nem embargos, ha vennénk még 3-4 "polgári mi-17-est a71-est MTV-8Sh-t.. Előnye, csökkenne a típuskavalkád, egységes műszaki és hajózóállomány, és ezeket mind lehet vele csinálni tűztámogatás, kisméretű felderítő/különleges műveleti csoportok kirakása/kiemelése, felderítés, konvojkísérés/oltalmazás, esetleg "fapados" CSAR.

Kelepisti · http://jetbirds.gportal.hu 2017.04.19. 14:51:53

bocsi. 1-2 önjáró tüzérosztályt már írtam előbb. de ez szárazföldi cucc. Ugyanakkor hozzá tözérségi felderítő lokátorok, és néhány komolyabb UAV is.

molnibalage 2017.04.19. 15:27:56

@zord: Az első bekezdésre, pontosan ezt írtam.

Második bekezdés, dettó.

Az SDB most még nem opció. Reginális szinten ma 40-50 db SBD is elrettentő erő lenne, mert olyan szinten erőtlen mindenki. Két Griff 12 db leoldaott egy időben célra küldöt SDB-vel egy VALÓDI zl. felét eltörli. (A teljes magyar páncélos "erőt", ha egy oszlopban mennek.)

SDB helyett érdemes elgondolkozni a 2.75-ös rakéta IR változatán. PGM, de elvileg (?) olcsó és PG-vel a hatótávolsága valójában akár 8-10 km is lehet., mert a szórása 1 méter a végfázisos lézer miatt.

Helis rész. Igen, erre értettem, hogy UB blokkos Mi-8/17.

A D-20 botrányos, szemétdomba való. Légierős és heli helyett lehetne önjáró aknavetőt vagy bármi mást venni, ami mobil és korszerű.

Ezred- hadosztály szintű tüzérség nem feltétlen kell ott, ahol ilyen sincs is. Szomorú, de ez van...

Az ATGM-es résszel is egyetértek. Csak a difi nálam annyi, hogy ebből kizuhant a 24-es és a másik két pillér az, ahol egyetértünk és a 24-es helyett a némileg korlátozottabb 8/17-es vonalat látnám, akár NVG-vel. Az egyfajta védelem a MANPAD ellen éjszaka.

stonefort2 2017.04.19. 15:59:38

@molnibalage: A "sima" SDB mozgó cél ellen felejtős, az új meg még csak most lesz bevezetve, és brutál drága. Akkor inkább Brimstone új verzió, csak az nincs integrálva a Gripin.

Kelepisti · http://jetbirds.gportal.hu 2017.04.19. 16:30:57

Amennyi ATGM célpont van (lásd harckocsi) ahhoz szerintem jelenleg elég a METIS, és kirakni őket a harkocsik elleni lesállásokhoz talán éppen Mi-8/17-el.. A pctörő rakéta viszonylag drága eszköz, és ott van még 48db Mavercik.. (van a környéken valaknek több harckocsija??). és ott van még a T-72 század (ne zászlóaljazzuk, nincs annyi technika).. és ott vannak a METIS-sek, és BRDM_ek.
fontos eszköz, de jelenlegi közép-kelet európai helyzetben nem. Ráadászl expedícisó erőknek akartunk Carl Gustav löveget, amely bár kis hatótávú, de minden páncélos ellen használható, a területvédelemre meg elég elhárító eszköz van (ja és persze a MI-17-esre is lehet aplikálni pctörő rakétákat, mert integrálása van..

piratvitorla 2017.04.19. 16:54:43

@molnibalage: Én a "mostani" iraki és afganisztáni háborúra írtam.

Kelepisti · http://jetbirds.gportal.hu 2017.04.19. 18:43:08

Az F-35-ösök mellett most F-22-esek repültek az Egyesült Királyságba. Mildenhall fogadta a
3rdWg gépeit,
06-4118/AK "Tabor 12"
06-4129/AK "Tabor 11"

lehet, hogy csak áttelepülés közbeni pihenő és tankolás..

Hpasp 2017.04.19. 19:26:38

Azért hogy mindhárom Iráni Sz-300PMU2 osztályt egy ekkora kicsi területre gyűjtötték a közel keleten, azért elég arab stílus...

(Izrealiek meg malmoznak közben???)

imgfrm.index.hu/imgfrm/4/6/0/3/BIG_0014364603.jpg

zord 2017.04.19. 20:07:17

@Hpasp: gyanúm szerint ez a lövészet volt, amit itt linekeltünk. Az irániak pont hogy nem arabok, ezt is jó indokkal tehették. Ezt így akár egyetlen HARM repeszei elintéznék...

Zord

Hpasp 2017.04.19. 20:09:41

@zord: arab stílust említettem.
Nem hiszem hogy a lövészetet downtown Teherán-K bonyolították...

Kelepisti · http://jetbirds.gportal.hu 2017.04.19. 20:14:03

A Load Diffuser VIP napja ha miden igaz május 2-án lesz. Remélem a sajtónap is akkor, mert 4-én már RF4 kivonás, és oda 3-án el kell indulni..

Beat it! 2017.04.19. 23:31:30

@Hpasp:
És ez vajon mi lehet?
https://www.google.hu/maps/@35.5679002,51.5462177,844m/data=!3m1!1e3?hl=hu

Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2017.04.20. 09:46:52

14 db NH90-t rendelt Svédország, ebből 9 db ASW feladatra lesz képes:

www.fmv.se/sv/Projekt/Helikopter-14/Hkp-14/

Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2017.04.20. 09:48:09

"The US-based aircraft manufacturer Boeing announced this morning that it will not compete for Beligum's F-16 fighter jets replacement program....."

"We regret that after reviewing the request we do not see an opportunity to compete on a truly level playing field with the [...] F/A-18 Super Hornet."

airrecognition.com/index.php/archive-world-worldwide-news-air-force-aviation-aerospace-air-military-defence-industry/global-defense-security-news/global-news-2017/april/3408-boeing-withdraws-from-belgium-s-f-16-fighter-replacement-competition.html

Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2017.04.20. 09:49:01

"Prime Minister Stefan Löfven and Deputy Minister Peter Hultqvist, during his visit to Gotland, found that it was the right decision to build up the military presence on the island again."

www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2017/04/gotland-viktigt-for-statsministern/

Hpasp 2017.04.20. 11:03:13

@Beat it!: Az egy eredetileg dupla üteges HAWK állás, amiben csak egy HAWK osztály települ, és még egy Sz-300 osztály is látható VVO nélkül. (1 RPN, 4 PU)

Hpasp 2017.04.20. 11:11:02

A hiányzó RLO (Big Bird) meg ide települt.

https://www.google.hu/maps/place/35%C2%B030'53.8%22N+51%C2%B022'28.6%22E/@35.5149394,51.3739059,287m/data=!3m2!1e3!4b1!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d35.514938!4d51.374601?hl=hu

Szóval két vezetési, és négy harci osztály látható összesen eddig.

Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2017.04.20. 13:14:47

"NATO Air Exercise RAMSTEIN ALLOY 4 to be hosted in Lithuania"

"On April 25, the first day of the exercise, media will be provided the opportunity to witness the COMLOSS scenario up close from onboard the Lithuanian C-27 transport aircraft. During a COMLOSS scenario, the C-27 will be intercepted by the Dutch F-16 fighters. After landing, the F-16 and the AWACS will be on static display on the ground to inform journalists about their capabilities."

www.ac.nato.int/archive/2017/nato-air-exercise-ramstein-alloy-4-to-be-hosted-in-lithuania?utm_source=twitter&utm_medium=smc

Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2017.04.20. 13:19:46

"Aero Vodochody is in early negotiations to provide its L-159 light-attack aircraft to Argentina, after the company officially re-established its manufacturing of the type following a 13-year production hiatus."

www.flightglobal.com/news/articles/argentina-emerges-as-potential-l-159-customer-435866/

Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2017.04.20. 13:34:52

"SMi Group are proud to announce that Fast Jet Pilot Training Central and Eastern Europe will be held again in Prague on the 5th and 6th June 2017 as a forum to exhibit and discuss recent developments in fast jet training technology as well as the activities and capabilities of participating powers. The aim of the conference is to encourage improved cooperation and interoperability among the air forces of regional allies in the pursuit of enhancing air force power in the region."

www.smi-online.co.uk/defence/europe/FAST-JET-PILOT-TRAINING-EASTERN-EUROPE?utm_medium=www.fastjettraining.com&utm_source=D-135&utm_campaign=esting#tab_overview

zord 2017.04.20. 15:27:19

@Hpasp: érdekes. Ez tényleg hülyeségnek tűnik így. Lehet, hogy az izraeliek ezt kérték az oroszoktól? :-)

Zord

Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2017.04.20. 15:57:59

@zord:
"Other NATO aircraft could also join in for that training, but have not been confirmed yet. "

Érdemes lenne kihasználni, vagy pénz kidobás lenne 2-3 géppel kiruccanni?

Kelepisti · http://jetbirds.gportal.hu 2017.04.20. 16:23:08

Madárral ütköztek felszálláskor. Kiszaladtak a pályáról a Buff-al. A legénység sértetlen a gépben 112 milliós kár első blikkre.
-----------
An aborted takeoff that went wrong wrecked a B-52H Stratofortress in a May 19, 2016 accident at Andersen Air Force Base in Guam, Global Strike Command said in a Wednesday release.
An accident investigation board found that the accident began when the pilot of the B-52 — which was assigned to the 5th Bomb Wing’s 69th Expeditionary Bomb Squadron — saw birds ahead as the plane was conducting a “high-speed, heavy-weight” takeoff during a routine training mission. There were also signs that the plane was losing the thrust necessary to safely get off the ground, so the pilot began to abort the takeoff, the release said.
The drag chute failed when it was deployed and the brakes were pushed beyond their capacity, the release said. As a result, the plane “departed the runway” at about 8:32 a.m. local time.
Global Strike Command did not release the full report and said it would be released through the Freedom of Information Act process.
The airplane “sustained total damage”, costing the Air Force $112 million. One member of the crew was treated for minor injuries sustained while exiting the crashed plane on the ground, but there were no fatalities or damage to private property.

zord 2017.04.20. 16:39:17

@Levente B.: azt nem a szövetségesek mondják meg, hogy ki kerül az F-35 közelébe. Meglepődnék, ha magyar Gripent odaengednének.

Zord

zord 2017.04.20. 16:40:55

@Kelepisti:

Ez egy tavalyi eset.

De a legfontosabb mondat ez:

"Global Strike Command did not release the full report and said it would be released through the Freedom of Information Act process."

Tehát megy a hozzáférés-szűkítés. Az vizsgálati jelentésekért FOIA-igénylést kell benyújtani, és fizetni.

Zord

zord 2017.04.20. 16:53:11

A Johns Hopkins Egyetem Észak-Korea projektje szerint ha a nukleáris kísérleti terepen röplabdát játszanak, az két dolgot jelenthet:

- felfüggesztették a kísérleti előkészületeket

- megtévesztés

Hú vazze...

www.bbc.com/news/world-asia-39652701

Zord

molnibalage 2017.04.20. 18:47:38

index.hu/belfold/2017/04/20/galyateto_hotel_ho/

Halkan kérdezem ilyenkor kinek a helikoptereire kellene számítani?

zord 2017.04.20. 18:58:18

@molnibalage: hát ahogy látom a képen, ilyen időben még a nagyoknak is kapaszkodniuk kellene. Magyar Mi-8/17 definitíve kizárva. Inkább PTSZ-melónak látszik.

(persze az egész jól tükrözi a mai társadalom nyamvadtságát is...lehet, hogy az országban máshol van, de ez nem vészhelyzet. Energia van, a távolságok kicsik. Le is túrázhatnának ebben a szép hóban oda, ahol már van közlekedés)

Zord

molnibalage 2017.04.20. 19:36:46

@zord: Hát igen szárazföldi tecnyika sincs...

Ha felszáll a felhő, akkor sem fog insta elolvadni az 50 cm hó.

OFF
Halkan kérdezem, hogy mennyire ismered a környéket és túráztál már télen?

Ha nincs hozzá szerkód, akkor nem tudsz lemenni. Szerinted térdik érő hóban mennyi idő alatt hűlsz ki nem vízálló cuccban?

4 napja még 20 fok volt. Szerinted hány embernél van téli cucc iyen túrához?

ON

zord 2017.04.20. 20:16:13

@molnibalage: persze. Sokszor. Ahogy rémlik télen is. Ami nem ott volt, az hirtelen a Dögölj meg, Börzsöny! ugrik be...éjszaka, 20 centis hóra eső ónos esőben :-)))

(Szárazban 3xK100, nx50-es, hú de régen volt....)

Hosszú nadrágban, kabátban szerintem le lehet gázolni. Azt lenn, a vonaton, buszon megszáradsz. Nyilván nem egy szanatórium betegeire, öregek otthona lakóira, kisgyerekekre gondolok, hanem kb. 8-65 közötti átlagemberekre.

Zord

Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2017.04.20. 22:30:22

@zord: @molnibalage:
Ma délután közúton elérték a Hotelt...a híradóban benne volt, hogy Dobogókőröl két embert szállítottak el helikopterrel.

Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2017.04.20. 22:31:40

@Levente B.:
Na rosszul figyeltem...Bükkszentkereszt

zord 2017.04.21. 03:07:47

Belarusz Mi-17MTV-5 Prezident/Vityebszk készlettel:

youtu.be/TaFm0TO3Eko

Zord

Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2017.04.21. 07:34:35

"Cserére szorulnak a mobil lokátorok

Fontos követelmény lesz a radartendernél az olcsó működtetés, a rádióelektronikai fedés és a felderíthetőség csökkentése is"

magyarhirlap.hu/cikk/85821/Cserere_szorulnak_a_mobil_lokatorok

zord 2017.04.21. 08:49:15

@Levente B.: hú vazze...nem ismerek a rádióamatőr szerzőre: Képalában "T37" radar, szövegben a valamivel egy gigaherz felett "centis,", a szovjet lokátorok "többsége" pedig méteres. Megismétli azt a hamis érvet, hogy ezek üzemeltetése százmilliókba kerül...és a RAT ingyen van?
Aztán meg a biztpol okfejtés...

Szóval P-37. Szóval a valamivel egy GHz felett az decis (RAT-31DL - ott a sáv a típusjelölésben!). Szóval idehaza a szovjet technika túlnyomó része éppenséggel centis, nem méteres: több P-37 és PRV-17 van szolgálatban, mint P-18, illetve 5N84AE (1). És ez úgy, hogy vagyunk egy Bcsaba, Debrecen rsz bezárása utáni állapotban, ahonnan 37/17 került ki.

Egyébként örülünk, hogy írt a témáról, bár neki adhatnának konkrétabb infót is a radartenderről. A HM szegénységi bizonyítványa, hogy nem teszik...

Zord

Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2017.04.21. 09:50:56

"Israel to get 3 more F-35 jets on Sunday, army says
Country plans to be first outside US with squadron of the $110 million supersonic stealth fighter planes"

www.timesofisrael.com/israel-to-get-3-more-f-35-jets-on-sunday-army-says/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2017.04.21. 09:51:53

Tetszik, hogy Typhoon pilóták csak úgy posztolgatnak a világhálón:

"Paul Godfrey‏:
The view out of the cockpit before we flew on a cheeky 16 v 20 during Ex Atlantic Trident. Typhoon, Rafale, F-22, F35 & E3 against the rest!"

pbs.twimg.com/media/C9ztnx7XUAEwU1l.jpg

Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2017.04.21. 10:06:06

"The Syrian government has relocated the majority of its combat planes to protect them from potential US strikes, two US defense officials told CNN Wednesday.

The movement of the aircraft to the air base at Bassel Al-Assad International Airport began shortly after the US's April 6 Tomahawk cruise missile strike on Sharat air base, which destroyed some 24 Syrian warplanes in retaliation for a chemical weapons attack that the US says Syria launched from that airfield."

edition.cnn.com/2017/04/19/politics/syria-warplanes-russia-base/

molnibalage 2017.04.21. 10:59:40

@Levente B.: A POD elhelyezése finoman szólva nem ideális.

Liverbird 2017.04.22. 21:33:36

@molnibalage: A 15-ösön ennél hol lenne ideálisabb helyen szerinted?

Liverbird 2017.04.22. 21:42:48

@zord: Akartam már kérdezni... amikor ment még a hajcihő a harmadik RAT miatt, felmerült , hogy kár lenne veszni hagyni az Oboronát. Mi lett a sorsa?

molnibalage 2017.04.22. 23:00:32

@Liverbird: Ahol az F-16-on, közel a gép orrához. AG módban nem lenn rossz, de az F-15-nél magasabban levő célokra vízszintes repükésben nem lát rá...

zord 2017.04.23. 09:04:18

@molnibalage: hát, annak a valószínűsége, hogy ez probléma legyen, alacsony. Ha kb. elfogadjuk, hogy a 15-ös 25 és 35k között CAP-el, akkor a céljai (jellegzetesen megtámadott ország CAP-elő, vagy éppen felszálló, csekély számú gépe) vagy alacsonyabban, vagy hasonló magasságban van. De ha nem, akkor is van a konfigurációban pár fok plusz. Az első negyedben biztosan van, oldalra a függesztett mellső AMRAAM-ok miatt tényleg kétes a pozitív helyszög.

Földháttérben, alacsonyan ambush CAP-elő F-15-öst, mely fölfelé bámul, valahogy nehezen tudok elképzelni. De ha ilyen lenne, ott az egész EO-val kiterjesztett VID-nek a jelentősége alacsony. Ha már ilyesmire kényszerülsz, akkor mindenki ellenség a levegőben rajtad kívül.

(igen, tudom, a néhány még repülő MiG-25-öst nem kalkuláltam be, de azt a mozgásparaméterei alapján eleve azonosítod, akár az AWACS szinten, akár fedélzeten. Nem lehet más, fönn, ilyen gyorsan, és nem lehet baráti)

Zord

zord 2017.04.23. 21:30:30

Nagyon jó kis cikk az izraeli lérakos fiatal tisztekről. Mennyi a kamu, nem tudom, de a cikk olvasmányos. Az egyikük neve Gyima Kisziljov :-)

www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4950269,00.html

Zord

molnibalage 2017.04.24. 09:07:55

@zord: Igen, olvasmányos, bár a Patriot és "launch" button szavaknál látszik, hogy azért butítva van az írás.
(A Patrioton nincs ilyen TBEQ van.)

molnibalage 2017.04.24. 14:28:23

@Kelepisti: Hát, külső függesztéssel nem stealth a gép, de még mindig kisebb RCS-e van, mint bármelyik 4++ gépenek. Belső térben lenne az igazi...

Kelepisti · http://jetbirds.gportal.hu 2017.04.24. 14:32:11

Ja, csak kicsi a fegyveröböl.. szerintem..

molnibalage 2017.04.24. 15:31:24

@zord: Vinyóra mutató linkkel nem tudunk mit kezdeni. :)

Kelepisti · http://jetbirds.gportal.hu 2017.04.24. 16:00:32

A The Aviation Magazine-ben megjelent pozitív hangvételű cikkem a Reptárról. (Ami magyar dolog, legalább hírdessük a világban).

www.joomag.com/magazine/the-aviation-magazine-no-50-may-june-2017/0766947001492799140?short

zord 2017.04.24. 17:54:55

@molnibalage: hú bocs!

A Meteor természetesen belefér az F-35 belső terébe. Első lépcsőben 1-1 (ahogy az AMRAAM is), aztán 2-2. Amit kinn láttok az az ASRAAM, ami ugyanúgy, mint az 9X, csak külsőre van tervezve.

www.mbda-systems.com/?action=force-download-attachment&attachment_id=12671

Zord

molnibalage 2017.04.24. 18:30:34

@zord: ASF konfig akkor összesen 2 db Meteor belső térrel? Azért valljuk be, ez sovány. 4 db rakétával már megfelelő. llyen F-35 elméleti szinten zárójelebe tesz minden 4++ gépet. Egyszerűen olyan távolságból képesek dobálni a BVR AAM-et, ahol a 4++ gépnek szinte halvány reménye sincs radarral érzékelni őket, de még a PIRATE-tal sem...

zord 2017.04.24. 20:16:49

@molnibalage: ne rakjuk ilyen aránytalanul magasra a fedélzeti szenzorok szerepét, és ne felejtkezzünk el a hálózatok, a külső infó szerepéről. Ja, és az EW-ről: továbbra is azt gondolom, hogy egy "near peer" összecsapásban a BVR rakéták nem hozzák azt, amivel kellően nagy valószínűséggel elkerülhető a közeli. Két rakéta definitíve kevés, négy már jobban hangzik. De én abban látnék majd igazi előrelépést, amikor megjelenik a kétcsatornás végfázis irányítás. Aki ezt berakja egy Meteorba, az nagyot ugrik. Hozzáteszem, a zavarszűrésben már az is segítség, hogy kétirányú az adatkapcsolat.

Zord

molnibalage 2017.04.24. 21:54:09

@zord: Semmiféle aránytalanság nincs benne. Lehet mással tűzvezetést csinálni? Nem. Akkor pedig ez a szűk keresztmetsz...

Nagyon erős túlzással senkit nem érdekel, hogy esetleg látod hálózaton rövid időszakokra a célt. Ezzel nem tudsz MCG-t adni és az AAM és SAM esetén is a vevő atennák az MCG-hez még 180 fokos kúpot sem fendnek le.

Amíg nem tudsz tűvezetési megoldást adni, addig minden fegyvert a hajadra lehet kenni. Ez van.

Hpasp 2017.04.25. 07:59:57

F35-ötösök mától Észtországban, és hetekig maradnak.

Kelepisti · http://jetbirds.gportal.hu 2017.04.25. 09:45:10

Repült a másodk SAAB-Boeing gyakrológép..

ST. LOUIS, April 24, 2017 — Boeing and partner Saab have completed the first flight of their second production-ready T-X aircraft, which is identical to the first and designed specifically for the U.S. Air Force advanced pilot training requirement.

During the one-hour flight, lead T-X Test Pilot Steve Schmidt and Boeing Test Pilot for Air Force Programs Matt Giese validated key aspects of the aircraft and further demonstrated the low-risk and performance of the design, proving its repeatability in manufacturing.

“The jet handled exactly like the first aircraft and the simulator, meeting all expectations,” said Giese. “The front and back cockpits work together seamlessly and the handling is superior. It’s the perfect aircraft for training future generations of combat pilots.”

Both pilots trained for the flight using the complete Boeing T-X system, which includes ground-based training and simulation.

“Our successful flight test program is a testament to the fact that our offering is the right choice for the U.S. Air Force,” said Schmidt. “This aircraft was built to Air Force requirements and designed to fulfill the Air Education and Training Command mission.”

The Boeing T-X aircraft has one engine, twin tails, stadium seating, and an advanced cockpit with embedded training. The all-new, purpose-built design offers flexibility to evolve as technology, missions, and training needs change.

Boeing and Saab revealed their design in September 2016 and flew the first aircraft last December.

T-X will replace the Air Force’s aging T-38 aircraft. Initial operating capability is planned for 2024.

zord 2017.04.25. 11:32:46

@Hpasp: az infószívás úgy SIGINT, mint HUMINT módszerekkel folyik.

Zord

zord 2017.04.25. 11:42:56

@molnibalage: csak annyi történik külső infó esetén, hogy nem úgy és ott lesz az ellenség, ahol azt szeretnénk. Te biztosra veszed azt, hogy lesz harc, pedig tudhatnád, hogy többször nem volt harc, mint igen, még a ~pre DL időkben is. És egy csomagot anélkül ki lehet zökkenteni a tervből, hogy lenne harc. Ehhez persze kell infó, kell vezetés. Csak annyit próbálok megértetni, hogy ne legyünk annyira platform-fókuszáltak. Se a platform alacsony RCS-e, se szenzora, fegyverzeti rendszere önmagában nem elég. Most sem.

Zord

zord 2017.04.25. 11:54:11

@Hpasp: hozzáteszem, ezen a több héten meglepődnék, ha igaz lenne. Ha az lesz, sokat emelkedik szememben az F-35 rendszer.

(az LN érkezéskor az volt a szöveg, hogy "out and back" missziókat csinálnak, tehát az marad a bázis. Amit tudunk a gép által megkívánt infrastruktúráról, ez így logikus, Amari kevés és nem elég biztonságos a huzamosabb üzemeltetéshez)

Egyébként eszerint mennek Romániába is. És nyolc gépből kell sáfárkodni:

edition.cnn.com/2017/04/25/politics/us-f-35-fighters-to-estonia/

Zord

molnibalage 2017.04.25. 12:00:50

@zord: Nem. Pontosan arról beszélek, hogy így nem lesz harc, mert öngyilkosság így nekimenni egy stealth gépnek főleg, ha az F-35 szintű. Annál tűzvezetési megoldást adni fényévekkel könnyebb egy 4++ gép ellen és a SAM 50-60 km felett bajnosan tudja folyamatosan nyomon követni.

Két stealh gép esetén meg lehet kerülgetni egymást.

Ameddig csak a platfrom képes vagy közeli de 60 fokos aspecten belül tud bármi ma tűzvezetést adni, addig egész egyszerűen a kommented hatalmas gellert kap.

A megoldás az lenne, hogy a célt folyamatosan követő másik még vagy SAM data linken folyamatosan tolja át az adatot az indító platformra, mert csak az tud MCG-t adni ARH-s cuccnak.

SAGG/TVM SAM esetén ez viszont nem megoldható tudtomma, egyszerűen nem így készült a rendszer. Nincs olyan, hogy egy másik RPN világítja meg a cél egy másik Sz-300/400 osztálynak.

zord 2017.04.25. 14:23:04

@molnibalage: Egyébként szerinted a mai vadász radarok (értsd: nem AESA) honnan vesznek észre egy F-35-öst? És az IRST-k? Az X sávú detekcióval vannak kétségeim, de hogy egy PIRATE (modern IRST) legalább a manőverező célok elleni AMRAAM zónáig (max. 30km) megcsípi, ide a bökőt...

Zord

Kelepisti · http://jetbirds.gportal.hu 2017.04.25. 14:23:30

megjelent a katonai logisztika új száma:

www.honvedelem.hu/container/files/attachments/36381/kl-2012-4.pdf

Javasloma foliratszemlét elolvasni 2 témában:
„A MALÉV felszámolásának várható hatásai a katonai légi szállítási feladatok végrehajtására” címen közölt tanulmányt a Repüléstudományi Közlemények
2012. évi 2. számában (Repüléstudományi Konferencia 2012 évi különszám.)

illetve:
Civil és katonai teherszállító gépek fogadására is alkalmas intermodális logisztikai
csomóponttá fejlesztik a pápai repülőteret

Kelepisti · http://jetbirds.gportal.hu 2017.04.25. 14:25:45

Bocsánat nem új szám, de eddig nem láttam..

Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2017.04.25. 14:39:47

"Bulgaria’s Defence Ministry said on April 24 that it had completed its summary of the proposals to supply the Air Force with new fighter aircraft.

The bids were received from Portugal, the United States, Sweden and Italy."

sofiaglobe.com/2017/04/24/bulgarian-defence-ministry-completes-summary-of-bids-to-supply-new-combat-aircraft/

Bár állítólag már eldöntött, hogy Gripen:

www.haskovo.net/news/425491/Resheno--MO-da-kupi-novi-iztrebiteli-Gripen

molnibalage 2017.04.25. 14:45:42

@zord:

www.mediafire.com/file/vs96sprui0vj4gv/EuroFIRST_PIRATE.pdf

Ez alapján a PIRATE messzebre is jó a probléma a működési elve. Ha tracket BECSÜL (nem egzaktul számol), akkor egy célt követ csak...

Ma vadász radarok +/- 30 fokos közeledő aspektusnál 25-30 km-nél többet nemigen tudhatnak és ez is igen megengedő becslés.

Ezen túl +/- 60 fokig már 40-50 km simán megvan és 70 fokon túl oldalról meg aztán 100 km felett is. Az F-35 legrosszabb RCS értéke a 4++ gépek legjobb RCS-e csupaszon kb.

Kelepisti · http://jetbirds.gportal.hu 2017.04.25. 15:00:51

Seregszemle 16/1

A NEWFIP 2014/RG 51 ELEKTRONIKAI HADVISELÉSI GYAKORLAT TAPASZTALATAI A MH 12. ARRABONA LÉGVÉDELMI RAKÉTAEZREDNÉL

zord 2017.04.25. 15:39:57

@Kelepisti: igen, érdemes ezekre a folyóiratokra oda-odanézni, vannak gyöngyszemek is!

Zord

zord 2017.04.25. 22:33:24

2, azaz kettő F-35A, 20 fővel érkezett Észtországba. Hogy mennyi időre, továbbra sem világos.

www.defensenews.com/articles/is-estonia-the-f-35s-next-stop-in-europe

Zord

zord 2017.04.26. 10:49:19

Még kilenc százalékja van a CH-53K-nak a Nunn-McCurdy költségtúllépési határhoz:

www.defensenews.com/articles/cost-of-us-marine-corps-ch-53k-helicopter-program-grows-to-277b

Zord

zord 2017.04.26. 10:54:22

Lehet, hogy levente már írta, a svejci F-5 kötelék lesz májusban Caslavban:

http://praguemonitor.com/2017/04/25/patrouille-suisse-aerobatic-team-perform-čr

Zord

Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2017.04.26. 13:46:46

@zord:
Állítólag vissza is jöttek tegnap:

pbs.twimg.com/media/C-SToq4XgAEgX2y.jpg

CONAN01 volt a hívójele

Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2017.04.26. 13:50:16

"Four Typhoon fighter aircraft from the British Royal Air Force arrived in Romania on Monday (April 24 2017) as part of NATO’s enhanced Air Policing mission. The air patrols will form an important part of the Alliance’s role to maintain security in the Black Sea region and demonstrate NATO’s unity and resolve in response to a more challenging security environment."

nato.int/cps/en/natohq/news_143268.htm?utm_source=twitter&utm_medium=smc

Liverbird 2017.04.26. 15:33:18

MiG-31 perec. És egyebek mellett megtudhatjuk, hogy tavaly a felső-atmoszférában is gyakorlatoztak a gépek.

www.rt.com/news/386174-mig-31-crash-siberia/

Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2017.04.26. 15:38:51

"The U.S. Army in Europe is moving ahead with a plan to place another brigade’s worth of combat-ready armor and artillery inside Poland in an effort to push firepower closer to potential hot spots along NATO’s eastern flank."

www.stripes.com/news/army-to-move-brigade-s-worth-of-firepower-into-poland-1.465372#.WQCi09LyhaR

T.Tom 2017.04.26. 15:39:22

"A látogatás érdekessége volt, hogy az egyik hangárban épp egy MIG-29 repülőgép felújítása zajlott, amely a szolnoki katonai repülőmúzeum gyűjteményét fogja ékesíteni."

bgk.uni-obuda.hu/hu/kar/cikk/2017/04/13/show-must-go-avagy-gepmadar-lesen-bdi

Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2017.04.26. 17:11:26

"We need to ask you all to remain patient a little longer.
Unfortunately Navy HQ is only releasing the names that are granted access at a very slow rate, and for the moment only French Nationals have received access.
This does however not mean that you will not receive access, It only means that the French Intelligence Team are doing a very thorough job."

www.natotigers.org/tiger-news/spottersday-ntm-2017-upadte-3

Liverbird 2017.04.26. 18:43:40

@T.Tom: A kép alapján az eredeti festésminta nyert, ennek örülök. A nagyjavítás utáni mintával sincs persze bajom, de az előbbi jobban tetszik :)

T.Tom 2017.04.26. 19:05:56

@Liverbird: Eredetileg ezért linkeltem, de jobban megnézve elbizonytalanodtam benne, hogy ez már festés utáni állapot-e. Elvileg pont olyan oldalszámú gép, amelyről nekem sajnos nincs saját képem.

Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2017.04.26. 20:13:12

Csodás darabok, sajnos egy ilyen cikkbe nem fér bele a teljes gyűjtemény:

www.honvedelem.hu/cikk/62923_himzett_hadtortenelem

zord 2017.04.26. 20:19:29

@Levente B.: ahogy értem, ez egyelőre csak a raktárakról szól. Az még nincs eldöntve, hogy ezekbe kerül-e valami. Persze úgy érzem, úgy lesz.

Zord

zord 2017.04.26. 20:34:01

Győri csapatgyakorlat tiszt- és tiszthelyettes-jelölteknek:

www.honvedelem.hu/cikk/62968_csapatgyakorlat_a_gyori_ezrednel

Zord