Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (99) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (71) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (33) helikopter (47) hírek (48) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (64) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (16) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Aeromagazin helikopteres kiadás!

2013.12.13. 16:14 | zord | 297 komment

Mától kapható az Aeromagazin különszáma a magyar nemzeti helikopterbeszerzésről. Lehetséges típusok, megoldások és persze a követelmények, ahogy Magyarország repülős magazinjának szakírói látják. Fogyasszátok egészséggel!

131213_AERO_spec_heli.jpg

Zord

Címkék: beszerzés helikopter 2013 Magyar Honvédség Aeromagazin helikopteres különszám

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr1005689841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Batkaa 2014.03.07. 00:08:28

Ahahha...

De 100 milliárd forint? Az a supportot is figyelembe véve kb. 8...10 Blackhawk, vagy mondjuk olyan 25 EC-645.

zord 2014.03.07. 00:12:04

@Open Skies:

Olyan jó, ha az embernek (akarom mondani miniszternek) vannak barátai, akik hajlandóak ilyen cikket írni. És persze jó hallani, hogy van honvédelmi miniszterünk ezekben a napokban. Mintha kissé eltűnt volna, nemde? Persze nem mondom, fontos az az egyéni mandátum, valószínűleg fontosabb, mint az ukrán válság.

És a profi kommunikáció pedig lenyűgöző! Cikk és videó ugyanaznap. Brilliáns információs műveleteket láthatunk! Mit akarnak ezek a rémhírterjesztő ellenforradalmárok, amikor itt helikoptereznek a fiaink a faszbukon!

Na de félre a tréfával. Átlátunk ezeken, mint az üvegen. Hihetetlenül rossz ugyanakkor látni, hogy egy ilyen válság van a nyakunkon és mi itt állunk ezek miatt a hazaáruló trógerek miatt letolt, szakadt gatyában!
Emlékeztek? A képességek nélkül eltöltött minden egyes pillanat kegyelmi állapot. Uram irgalmazz, hogy ezen az órán kifussunk ebből a kegyelemből.

Zord

2014.03.07. 14:29:57

@zord:
BE akartam fejezni az ukrán témát, de egy kérdés ideilliik. Vagyis amit pont egy hete először felvetettem, miszterint az orosz krímtorta enyhén szólva nem pozitív hatással van a helikopterkérdés bármilyen fokú keleti megoldását/tűzoltást. Van bármi jele annak, hogy az orosz kapcsolatnak annyi? A franciák pl. továbbra is érvényesnek tekintik a Mistral hajók üzletét. De az egy előrehaladott program. Nálunk pedig még csak háttértárgyalások folytak. Szóval hogy állunk ebben a kérdésben reálpolitikailag?

zord 2014.03.07. 15:25:37

@Z69:

A lényeg az, hogy a helyzetet nem kell túllihegni. Aki túllihegi veszít. Ez vonatkozik a helikopterkérdésre is. A gépek még bizonyosan jó pár évig megtarthatók, de kell venni egy (két) új típust, aminek a supportja európaibb.

Ja, és van egy előnye a halasztásnak, amiről nem beszéltünk eddig. A lengyelek szintén idénre várt döntését már figyelembe lehet venni. Nem zárom ki teljesen, hogy ez valakinek odafönn is megfordult a fejében.

Zord

elgabi 2014.03.07. 19:37:06

@zord:

Finn minyo a fészbúkon! Hűha! Van itt gép dögivel, ki mondta, hogy ki van a seggűnk a gatyábol?

Na, linkeljen már valaki egy fényképet, ahol ugyanez a gép Kut-Men berendezéssel láthato!...

Ja, olyan nincs?...

Bocs...

Akkor adjunk ki megint NOTAM-et...

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2014.03.07. 20:54:54

@zord: A lengyelek szintén idénre várt döntését már figyelembe lehet venni...
na ne... Azt, hogy mit választ Lengyelország, annak nincs gyakorlatilag semmi jelentősége. Miért?
Mert ők nem újjáépítik a hadsereg helikopteres fegyvernemét, hanem 70 újabb gépet vesznek. De továbbra is több típusú flottát repülnek. Mi-24, Mi-8, Mi-17, Mi-14, W-2 W-3 variánsok, Seasprite széles választéka.
Mi meg egy 0 (talán 2) légierőnek alárendelt helikopterflottát kell felélesztenünk, gyakorlatilag helikopter nélküli helyzetből.
Ez a példa olyan minta azt írnád, hogy azért, jó hogy a kecskeméti 59/2 repülőgép nélküli harcászati gyakorló (vagy fordítva) század azért jó, hogy nem rendelkezik géppel, mert megvárhattuk, hogy milyen gyakorlógépet választanak a lengyelek :)... Na ők az Mastert.. ez most nekünk milyen +t ad.?

2014.03.07. 22:45:32

Egy kicsit összeszedem magam, és holnap nagyon hosszú szösszenetet írok. De még mindig nem tudom túltenni magam azon, hogy az oroszok érinthetetlenek lettek ebben az országban. Sokan felállva tapsikolnak MAGYARORSZÁGON amiatt, hogy (boltban vásárolt) orosz egyenruhában lévő emberek megjelentek egy másik országban. Ügyesen, okosan, tanult emberek irányítják őket. De! És itt is azt tapasztalom, hogy egyből az amerikai hasonló akciókat hozzák fel. Nem, azok sem voltak jogosak! De ez nem jogosít fel senkit hasonlóra! Nincs kettős mérce!
Igeni átestünk a lósagy túlsó oldalára! Utáljuk a nyugatot, ezért a megváltóként nézünk azokra, akikre 4 éve még kígyót békát kiabáltak. Reálpolitik. Ja és a félreértések elkerülése végett, szerintem is a legjobb megoldás lenne a Mi-8/17 gépek felújítása és újak beszerzése. Csak épp volt egy kormány, amely egy évtizede letett a MiG-29-esek korszerűsítéséről!
És ha nevetni akartok, akkor nézzétek meg ezt a videót. De akkor is nevessetek, ha a videó végén az utolsó mondatot elolvassátok :-) www.youtube.com/watch?v=G93NITCCVTc

Batkaa 2014.03.08. 08:22:18

@Z69: csak nehogy te meg a másik csapdába sétálj bele...
Itt nem országok feszülnek egymásnak, hanem érdekek. Az orosz érdek történetesen viszonylag jól lefedi Oroszországot (miközben a putyini KGB múlt bőven ad okot elgondolkodásra).
Az "amerikai" érdek valójában az atlantistának nevezett érdekcsoport, ami Amerikában, az országot tekintve kisebbség, bár az ottani politikum többségét (a két váltópártot) áthatja. Ehhez csapódnak az európaiak, főleg az EU adminisztrációja, ami kiket is képvisel valójában? A küldőiket, akik például Magyarországnál maradva szintén egy pártokon átívelő kisebbség. (Hiszen pont az ukrán válság kapcsán feltűnő volt a Miniszterelnökség és a KüM viselkedése közötti interferencia.) Rendkívül álságos az amerikai "demokráciafelfogás", erre jó példa az új amerikai nagykövet körüli hírek, némi megélt kommunista gyakorlattal teljesen nyilvánvalóak a fals hangsúlyok, ami most Ukrajnánál fokozottan érvényesül.

Ennyi bevezető után a lényeg: tehát nem értékek feszülnek egymásnak, hanem érdekek és ebben számunkra kizárólag a magyar önérdek lehet fontos, az, hogy annyit lazítsunk az országunk vészes kiszolgáltatottságán, amennyit lehet.
Ha ez közmegegyezés lenne, akkor a kormányzat lépéseinek megítélésénél azt lehetne vizsgálni, hogy mennyire helyesek vagy helytelenek ebbe az irányba és nem azon rágódni, hogy helyes-e, hogy szabadulni akar az egyoldalú függésből. Ha leragadunk ennél az utóbbinál, akkor csak az a választás adódik, hogy elfogadjuk az országunk régóta tartó végzetes kifosztását.

A konkrétumokról: számomra az atomszerződés a lényegi rész miatt elfogadhatatlan: nem az atora kellene alapozni a jövőt, technikailag ez egy jól megcsinált szerződés, kár, hogy az atomról szól és nem mondjuk a helikopterekről... A Mi-8/17-esekkel, esetleges további új gépekkel az egyetlen problémám, hogy marad a megszokott üzemeltetési "kultúra" és ezen legelső sorban a döntéshozatali "kultúrát" értem, ami az önfelélést konzerválja. Ebből ki kell lépni és ezért az új típushoz üzemeltetési szerződést is kell kötni, amiben viszont az oroszok kevésbé versenyképesek.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.03.08. 09:23:30

@Batkaa: Csak ismétleni tudom magam. Az energetiták ne itt tárgyaljuk ki főleg akkor, ha csak ekézni tudod...

2014.03.08. 11:00:35

Nehéz elkülöníteni a dolgokat a paksi szerződéstől. Nem is akartam idehozni, ugyanakkor megjegyzem, hogy előtte is "atompárti" voltam. Emiatt nem is akarom megtagadni önmagam, de a szerződéssel már vannak problémáim. Oroszellenes sem vagyok, megértem a kiegyensúlyozottság fontosságát. De megint felteszem a kérdést: Mi a garancia, hogy nálunk nem fognak-e durván érdeket érvényesíteni, nyomást gyakorolni a vezetésre olyan módon, amire nem lehet nemet mondani?
Amikor egyfajta "ránknehézkedést" emlegettek, akkor nem gondoltok arra, hogy másik félnek nincs-e ilyen szándéka?
A helikopter üzemeltetésben is kell a váltás, ezzel egyetértek. De a meglévők feltámasztása, továbbéltetése mégis egy szükséges átmeneti megoldás lenne. Viszont ebbe is beleszólhat sok minden.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.03.08. 11:56:53

@Z69: Atomerőmű kapcsán...? Hány éve üzemel Paks..? Miféle nyomásgyakorlás volt eddig azon keresztül..? Semmi. Sőt, az oroszoknak kellett az a szart eltakarítani, amit pár "mindent jobban tudó" francia szakember okozott...

Liverbird 2014.03.08. 16:55:54

@molnibalage: Molni, bocs, ez marhaság. Attól, hogy valami még nem volt, miért ne lehetne később?

Pöttyet sántító példa: '95 óta (a tavalyit leszámítva) nem szenvedett katasztrófát Triplahetes. Sajnos úgy tűnik, mégis le tud zuhanni...

Batkaa 2014.03.09. 02:13:40

@Open Skies: én nyitottam... :) de sajnos nincs időm a htka-ra, ezért nem tudjuk molnival ott megtárgyalni, itt pedig tényleg nem kellene ennél mélyebben belemerülni.

zord 2014.03.09. 10:27:45

@Open Skies:

Nemellopnikommentelőt! :-))))

Egyébként tényleg, ennyire mélyen itt ne Paksozzunk. Szívesen, ha megkapjuk mellé a két Sz-400-as osztályt és a Pancirokat. :-)))

Zord

Open Skies 2014.03.09. 11:22:20

@zord:
Nem lopom a kommentelőt, hanem hozom :)
(A htka.hu-n elég sokszor van hivatkozás a blogodra.)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.03.09. 11:46:08

@Batkaa: Akkor meg kérlek ne hozd fel a témát és ne bőszíts, mert ez így szimpla trollkodás...

zord 2014.03.09. 14:42:48

@Open Skies:

Vicc volt.

És tényleg ne itt Paksozzunk, csak ha a feltételeim teljesülnek.

Zord

Batkaa 2014.03.09. 22:08:53

@molnibalage: egy szót sem szóltam hozzád, z69--nek ajánlottam a figyelmébe szempontokat, más témában.

Pocok75 2014.03.09. 22:27:42

Hát a HTKA kezd átmenni vérpistikébe! Helikopter ügyben már mozgalmakat akarnak indítani egyesek! Nem tudom meddig mennek el, de kezdem megunni! :( igaz, még szegény Griff nevét is folyton két "pé"-vel írják és megfelelő fórumnak a kurucot emlegetik! :D

Open Skies 2014.03.10. 00:52:54

@Pocok75: Ez a Magyar Honvédség helyzetéből adódó végső elkeseredés eredménye. Egyébként ugyanazt szeretnék elérni amit Zord is: bekerüljön a köztudatba hogy a Honvédségre szükség van és pénzt kell rá fordítani, illetve jól kell elkölteni a pénzt.

A HTKA-ban egyébként az a jó hogy sok hozzászóló van, akik sok mindent olvasnak mindenféle nyelven és belinkelik, így sok érdekes képet, információt lehet ott találni. De a hozzászólások között sajnos szelektálni is kell.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.03.10. 10:12:53

@Pocok75: Úristen. De jó, hogy akkor a magyar vonatkozású témákat soha nem is olvastam...

elgabi 2014.03.12. 15:15:46

@elgabi:

No-SAR-in-West-Sector extended.

Again...

LHCC FIR 2014030F481V01 M0119/14
Q)LHCC/QORLT/IV/M /E /000/999/
A)LHCC B)201403110945 C)201403151630
E)SAR SERVICE OF WEST SECTOR IS NOT AVAILABLE DUE TO MAINT OF SAR
HELICOPTER. EAST SECTOR SAR AT LHSN IS RESPONSIBLE IN LHCC FIR.

:(

elgabi 2014.03.12. 16:58:23

@elgabi:

Meanwhile at LHPA...

www.honvedelem.hu/cikk/42900_ader_janos_a_beke_es_a_szabadsag_nem_a_termeszet_ajandeka

"Látogatása során Áder János megtekintette a bázisrepülőteret és a repülésirányító tornyot is..."

Open Skies 2014.03.12. 18:06:10

@elgabi: Ment volna inkább Szolnokra a főparancsnok úr...

elgabi 2014.03.12. 18:41:07

@Open Skies: Ja, ott hemzsegnek a helikopterek. Végül is tavasz van, ilyenkor rajzanak a Mi-8-asok...

Open Skies 2014.03.12. 19:49:47

@elgabi:Ott talán eszébe jutott volna az is hogy "a béke és a szabadság nem a természet ajándéka", az árvíz viszont igen.

zord 2014.03.13. 08:00:55

@ljuka71:

Nem tudom, miért nem linkelnek jobb és frissebb forrásokat. Valószínűleg "faji" alapon.

Zord

Batkaa 2014.03.13. 12:36:20

@zord: kampány van, még örüljünk, hogy nem röpködnek méretesebb baromságok a témában...

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2014.03.13. 13:04:37

Nem tudom, hányszor írtam le, hogy a nem kell pénz, egy közbeszerzési eljárás indításához. Igaz fedezetet le kell írni (de azt is meg lehet határozni hogy ennyi és ennyi, ettől és ettől a dátuimtól), sőt akár 0 fedezettel is lehet indítani, hiszen lehetséges más "pld. barter"ügylet amellyel lehet fizetni (lásd Thai Griffek és a fagyasztott csirke :)
Egyébként az eljárás elején akármilyen fedezetet is adunk meg, végig lehet futtatni és a szerződéskötés előtt is lehet hivatkozni (alátámasztva) , hogy a fedezet hiányában bár érvényes a beszerzési eljárás, nem lesz szerződéskötés. Maximum a Közbeszerzési Hatóság bírságol.. Más szankcionáló hatás nincs (ráadásul az állam csak egyik zsebéből a másikba rakná a pénzt :)
Tehát akármelyik tendert el lehetne indítani, Sőt minél előbb inditják, annál több idő lehetne a pályázatok írására, beadására, és szakmai, pénzügyi elbírálására, (persze, ha jól írják meg a közbeszerzési felhívás, dokumentáció, megfelelő határidőkkel hagyva időt fentiekre.

zord 2014.03.13. 16:16:50

@Kelepisti:

Jól beszélsz!

Szerintem lesz helikopter is, szállítógép is.

Zord

Open Skies 2014.03.17. 23:35:16

"A kilencvenes évek első felében, német felajánlás alapján a Szolnoki Repülőtiszti Főiskola hallgatóinak lehetősége volt jelentkezni egy egyéves németországi tiszti alapképzésre...."

airbase.blog.hu/2014/03/17/kaland_nemetorszagban

2014.03.18. 18:38:06

@Open Skies:
Egy évvel korábban is kiküldtek egy hallgatót. Azt hiszem szintén nem végzett, de rajta kívülálló okok miatt. Hihetetlen mértékű volt a kiszóródás akkoriban. Ez a folyamat tart a mai napig. Megérne egyszer egy tanulmányt, hogy mennyi ember került be a rendszerbe, majd hagyta el azt. Nemcsak hajózó, de műszaki állományra is gondolok. A személyzeti politikát egyszerűen katasztrofálisnak lehet nevezni. A megfelelő embereket sem tudták megtartani, rengetegen távoztak önként, még kiképzett hajózók is.

Open Skies 2014.03.19. 19:22:19

"Az MH 25/88. Könnyű Vegyes Zászlóalj idén több fázisban, integráltan tart harci kutató–mentő felkészítést. A harci kutató–mentők (Combat Search and Rescue) feladata, hogy felkutassák és kimentsék az eltűnt személyeket. Mindezt ellenséges területen."

www.facebook.com/media/set/?set=a.600328703387854.1073742173.203389926415069&type=1

Mai fotó lehet?

zord 2014.03.20. 08:54:19

Továbbra sem vagyok biztos a szolnoki repülőtér sorsát illetően. Lehet, hogy a HM altatgat?

www.vezess.hu/hirek/nap_kepe_repulot_bontanak_szolnok/50787/

Tudom, hogy ez a Goldtimer ügye, meg hogy csere, de mégiscsak elkerül ez is Szolnokról...lefelé menetel pici mozzanata...

Zord

Liverbird 2014.03.20. 11:07:58

@zord: Szerintem nagy kár ezért a gépért. Tudom, mostohán bántak vele, szar állapotban is van, de mégis egy már csak 3 példányban létező ritkaság. Erre elcserélik 1 (egy) db motorra. A Li-2-esre kettő kell, nem? :) Most komolyan, nem lett volna más forrás?

zord 2014.03.20. 12:07:12

@Liverbird:

Én is furcsállom a dolgokat, ahogy mennek itt nálunk. Van egy ritkaság, és úgy elszáll...persze a Li-2-es is az, ráadásul van komoly magyar vonatkozása, szemben a Belfegorral, melynek alig. Jól nézett ki ott az út mellett, jelzett valamit. Remélem, pótolják, mondjuk egy MiG-15-össel, hasonló pózban...

Zord

zord 2014.03.22. 07:31:56

@Open Skies:

Na végre. Megvan a Pelican utódja...

Zord

elgabi 2014.03.22. 07:47:08

@Open Skies: A habverös 701 miatt kérdezed? A szolnokiak biztos meg tudnák mondani. Egy mondaton viszont fennakadtam: "két nemzetközi gyakorlat követ az idén. Az egyik hazai környezetben, de nemzetközi résztvevőkkel (Cooperativ Sarex)..."
Lemaradtam volna valamiröl? Erröl nem találtam semmit az open source médiában...

zord 2014.03.22. 09:26:45

@elgabi:

Ja kérem, aki csak OSINT dolgozik, az magára vessen :-)

És a SIGINT konfigurációjú verebekkel mi lesz?

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2014.03.22. 16:08:24

@zord: Ja, csakhogy ez sem tud vízreszállni, akár a AW-139. Tehát képességkiesés. Ezt mondták nekünk legalábbis tavaly a Cerviai alakulatnál.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2014.03.22. 16:34:32

Tegnap itt a Blogon lévő társaság közül többen is voltunk az MHTT Légierő szakosztály havi rendezvényén. Először dr.Tóth Alexandra ezredes a légijogról tartott érdekes és színvonalas előadást. Sok olyan témát érintett előadásában, ami kívülálló számára teljesen új. A helyzetértékelése a honvédség repülő haderőneméről viszont szubjektíven szomorú és nem lát pozitív jövőképet.
Légierő Blogger a helikopter beszerzés témakörét, elsősorban nem a szakmai indokok, hanem az aktuálpolitika, és magának a politikának a védelmi költségekre való viszonyában tárgyalta. Óvári Professzor a Motor Szícs Mi-8 helikoperekbe ajánlott hajtóművét elemezte, mint legolcsóbb forrását, a helikopteres fegyvernem szállítógép flottájának üzemidő hosszabbítására.
Ami megdöbbentet: név nélkül, katonák több helyen is fórumon (itt is) a mellett álltak ki, hogy a honvédség számára a közepes szállítóhelikopterek mellett nem szükséges semmilyen kisebb, harci, vagy felfegyverzet(hető) forgószárnyas futás, felderítő, tűztámogató feladatra. Szerintük a honvédségünk ezt a képességet más Nato országtól kapja, amikor szükséges. Saját magánvéleményem: Mo. a legkisebb összfegyvernemi egység a zlj. Előtte még dandár (birgade) szisztémában gondolkodtak. Nos ennek a zlj-nak a Mi-24 kivonásával szinte eltűnt a tűztámogatása. A tüzérségünk kivénhedt fél tucat vontatott lövege, egy tucat T-72 harckocsi, néhány Konkurszal felszerelt BRDM valamint a Gripenekhez beszerzett 48 Maverick az amivel támogatni lehet egy lövészzászlóaljat. édeskevés. Nem egy zászlóaljunk van.. A kivont Mi-24 helyére a magyar hadsereg tisztjei szerint nem kéne erőltetni olyan fogószárnyasokat, amelyen van valamilyen támadófegyverzet. Én ezt teljesen felelőtlen kijelentésnek tartom. Amennyiben az Mi-24 helyett lenne olyan fegyverrendszer ami többé-kevésbé pótolhatja tűztámogatást (önjáró lövegosztály+UAV, és tüzérségi felderítőlokátor, GBU-k, és LGBU-k, akkor megérteném.. de így... Szóval keserű szájízt éreztem az előadás végén..

zord 2014.03.22. 18:05:53

@Kelepisti:

Ne túlozzunk! 40.

De most majd jönnek a bombák :-))

Egyébként köszönöm a velős összefoglalót a tegnapi napról!

Zord

Open Skies 2014.03.22. 21:50:23

Moscow United Motor Corporation (UEC) és a Zaporozhye Motor Sich közös vállalatot hoz(ott) létre :

izvestia.ru/news/567780

Batkaa 2014.03.23. 19:05:57

@Kelepisti: én is köszönöm a beszámolót, mivel nem tudok jelen lenni és mindig örülök, ha elmondjátok!

Annál is kevésbé érthető az ódzkodás, mert pont ez a könnyű kategória lenne az, amiben megvalósítható lenne a típusegység a mentőkkel és a rendőrökkel (nyilván specializálva, kinek mi a gyíkja).
Attól félnek talán, hogy a könnyű típussal ki is fújna a politikai érdeklődés és buknák a katonák a közepes kategóriát?!

2014.03.24. 21:28:05

@Batkaa:
Én is péntek óta a könnyű kategória elutasításán töprengek. Amikor először hallottam róla, hogy az is lenne a csomagban, logikusnak tűnt. De azon is gondolkodtam, hogy vajon volt-e felmérés, hogy a Mi-8-asok összes feladata során mennyire volt tele a deszanttér. Van-e kimutatás arról, hogy hány személy volt bent a gépben. Igaz, jó régen volt, de én repültem néhányszor úgy utasként, hogy max 10 emberrel osztoztam a székeken.
Ennyire nincs olyan eset, hogy csak 4-6 embert kell elvinni valahova? Kis létszámú különleges műveleti csoport kirakása, megfigyelés, felderítés, tüzérségi megfigyelés. (Az alapkiképzést elutasították, ebben meggyőztek) A futárfeladat tényleg nincs már napirenden? Miniszterelnök, vagy egyéb fontos személy szállítása?
Én hajlamos vagyok elhinni, hogy nem kell a szolnokiaknak könnyű helikopter, de egy statisztikával jobban meggyőznének mindenkit.

JohnTerry 2014.03.24. 22:19:15

@Kelepisti: Azt azért szögezzük le, hogy múlt pénteken ezt az álláspontot csak egy személy képviselte! (Mármint a könnyűhelikopter témakörében). Ebből messzemenő következtetéseket nem kell levonni. A magánvéleményt pedig nem kell magadban tartani, én speciel szívesen meghallgattam volna az előadás végén. Attól mert valaki katona még lehet, hogy neked van igazad. :)

Batkaa 2014.03.25. 02:41:07

@Z69: +légitámogatás, amire egy könnyű típus alkalmasabb lehet, mint egy Minyó.
De felőlem jöhet valami Arpia-hoz hasonló megoldás is!

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2014.03.25. 11:23:22

@JohnTerry: Igazad van, azonban a sok Dr. előnevű katona előtt nem hiszem, hogy nekem kellett volna elmondani, hogy a zászlólalj, vagy netán dandár szintű összefegyvernemi m.egység tűztámogatását a XXI. században helikopterek, repülőgépek, drónok nélkül, bajos elképzelni. A tüzérség tűzkiváltását sem hatékony két árrepüléssel támogatni, ott folyamatos helyesbítés kéme. Márpedig a Gripenek nélkül nincs semmi.

zord 2014.03.25. 11:56:54

@Kelepisti:

Arra vigyázzunk, hogy senkit ne sértsünk meg.

Vannak más perspektívák, melyekből esetleg jobban látják a korlátokat. Most ott tartunk, hogy néhány sima, de üzemképes Mi-8-as is óriási előrelépés lenne. Egy fire support konfigurációjú, felszenzorozott korszerű
LUH, mint második típus most Szolnoktól ugyanolyan messze van, mint Makótól Jeruzsálem.

Zord

zord 2014.03.25. 12:00:25

@zord:

Ezt persze ne a beszerzésre értsétek, hanem a szolnokiak perspektívájára. Mert nekik, amíg nem kapnak elég üzemképes gépet a fenekük alá, lényegében mindegy, hogy miről dumálgat a HM és a többiek, meg mit vakkantgatunk mi itt.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2014.03.25. 12:39:04

@zord: Igen, a sorrend így van. 0-tól távolodás, ha van üzemképes helikopter. Természetesen a szállító kategória az elsőrendú priorítás szerintem is, aztán ha van fegyvernemnél ez a probléma megoldódik (mert békeidőben erre van elsősorban szükség), utána már lehet tűztámogatást is előtérbe lehet helyezni. Viszont, hogy eljövendő közbeszerzésen milyen feladatokra szerezzünk be helikoptereket, abban a packetben legyen olyan forgószárnyas, amely akár felderítésre, akár tűztámogotásra, és korlátozottan tűzvezetésre is alkalmas, (én a futárfeladatot hanyagolnám a XXI században) arra remélem a tényleges tenderkiás alkalmával a szakma IGEN-t szükségest jelöl meg.

zord 2014.03.25. 16:25:20

Ez a kemény. Azért ez a cím vetekszik egy 1945-ös német "közel a végső győzelemmel".

www.honvedelem.hu/cikk/43125_folytatodik_a_magas_szintu_munka_szolnokon

Zord

Open Skies 2014.03.25. 20:05:34

@zord: És itthon ugyanennyi idő alatt mennyi lehetett?

zord 2014.03.26. 15:16:37

@Open Skies:

Az utóbbi egy-két évben mindenképpen messze 1000 alatt.

Zord

Open Skies 2014.03.26. 19:56:34

„Szolnok, Kilián út 8. alatti Ittebei Kis József Hadnagy Helikopter Bázis fel- és leszállópálya repedésjavítási (8000 fm – 30%); kátyúzási (440 m2 – 30%) feladatok”

honvedelmibeszerzes.kormany.hu/65312-13-72-099

elgabi 2014.03.27. 18:18:24

@Open Skies: "Fel- és leszállópálya", muhaha! Nem mertek "futópályát" írni, nehogy salakot hozzanak aszfalt helyett!... :)

zord 2014.03.28. 12:30:52

"Közös kínai-francia helikoptergyártásról született megállapodás

Az újgenerációs, közepes, kéthajtóműves helikopter húsz évre szóló ipari kibocsátásáról határoztak

A kínai elnök, Hszi Csin-ping és Francois Hollande francia államfő jelenlétében írta alá a megállapodást az Airbus Helicopters és az AVIC helikopter-divíziója, az Avicopter, ezer újgenerációs EC175/AC352 forgószárnyas gyártásáról. A megállapodás a két cég közötti ipari partnerségi kapcsolatot rögzíti a közös fejlesztésű EC175/AC352 programjában."

Zord

Hollywood 2014.03.31. 10:08:15

@Beat it!:

Én igen. Szerintem szánalamas. :(

Beat it! 2014.03.31. 12:17:48

@Hollywood:
Az jutott eszembe, pár éve alaposan ki lett itt elemezve, hogy a Kecskeméti kerítés melletti őrök is a cikkben leírtak szerinti "úriemberek" voltak. Aztán ez változott. Reméljük ez Újmajorra is átszivárog idővel...

zord 2014.03.31. 12:19:49

Valahogy éreztem, hogy ez lesz. Mindenki k. fel van ajzva a néhány dögtől ami jött, mivel nekünk most alig vannak dögeink (még egy ideig).

Egyfelől van egy rendezetlen típushelyzet, másfelől pedig az önértékelés tökéletlensége. Én csak azt sajnálnám, hogy ha a folyamatos negatív visszacsatolások nyomán az objektumok környékén jogilag ellehetetlenülne a fotózás, aztán a fotózási korlátozásokat/tiltásokat a levegőben lévő technikára is vonatkoztatnák. Mert kérdés ne legyen, az ilyen látványos és zajos incidensek sajnos abba az irányba tolják az egészet. Higgyétek el, Magyarországon nem parkolót és pados-asztalos pihenőhelyet fognak építeni a spottereknek, ha feszítik a húrt, hanem betiltják az egészet. És akkor az őrség és a rendőrség nem bizonytalanul fog intézkedni, hanem határozottan.

Röviden csak annyit még: nagyon vigyázzunk arra, amink van, tökéletlenségével, bizonytalanságával együtt. A kiprovokált tiltásnál ez ezerszer jobb. Néha elhajtanak, néha továbbállsz, néha messzebbről lesz meg csak. De meglesz. Ezt senki ne felejtse el!

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.03.31. 12:41:22

@zord: Erről a régi lenines vicc jutott eszembe, hogy milyen nagylelkű volt a focizó gyerekekkel, hiszen közéjük is lövethetett volna...

Ejnye... 2014.03.31. 13:42:48

@zord: Az utolsó bekezdésben írottakkal nagyon is egyetértek. Akikről szó van, azok tudják, hogy mi a hivatalos menete a fotózás engedélyeztetésének, hogy mit lehet és mit nem, mikor, és hol. Ezek után megsértődni, erről cikket írni nagy bátorságra vall. Már csak azért is, mert van aki szintén felháborodik a történtek miatt, mások pedig joggal körberöhögik őket a durci miatt. Ha pedig egy ilyen eset valóban általános tiltást eredményez, onnantól kezdve nem lesz túl népszerű spotter körökben az, aki így tárja nyilvánosság elé a személyes kudarcát.

zord 2014.03.31. 15:53:43

És senki ne értsen félre, továbbra is tisztelem Ákos elszántságát az ügy iránt. Csak sokszor nem a direkt, hanem a kerülőút a célravezetőbb.

Zord

Liverbird 2014.03.31. 15:58:09

"KÖZLEMÉNY!

Birtokunkba jutott információk szerint sem a HM EI ZRt fegyveres biztonsági őrsége, sem pedig a Honvédelmi Minisztérium Sajtóirodája nem akarta korlátozni fotós tevékenységünket, vagy kifejezetten stábunkat a múlt szombaton Jutaspuszta határában. Az eljárás túlreagálására azért került sor, mert az amerikai hadsereg gyakorlatra érkező erői külön kérték a magyar biztonsági erőket az engedély nélküli fotósok visszaszorítására (szeretnék a róluk megjelenő anyagokat ellenőrizni), és az ilyenkor szokásos jó partnerségi szerep megőrzése céljából vetett be minden eszközt a helyi fegyveres biztonsági őrség. Reméljük, hogy ezek után nyíltabb hivatalos kommunikációval, és a sajtónyilvános eseményekre történő előzetes meghívásokkal kiküszöbölik az illetékes felek, hogy ilyesféle "spotter tevékenységre" kényszerüljünk!

LHSN.HU - Balogh Ákos"

stonefort2 2014.03.31. 19:29:11

@Liverbird: Na ezt nem hiszen el. Mindig másra hivatkoznak, aztán sokszor bebizonyosodott, hogy akiknek a szigort tulajdonították, azok magasról szartak a dologra. Ez estek többségében a hazai szervek reagálják túl a dolgot. Természetesen a konkrét esetet nem ismerem, lehet, hogy igaz a közlemény, de nem tartom valószínűnek.

elgabi 2014.04.01. 18:19:55

@Liverbird: "az amerikai hadsereg gyakorlatra érkező erői külön kérték a magyar biztonsági erőket az engedély nélküli fotósok visszaszorítására"

Ja, persze.

Amikor meg kiszáll az army-s pilóta az Apache-böl, annyit szól: "go ahead, guys, take photos if you want. We will open up the cockpit for you if you wish to take some pictures from inside when we come back from the tower..."

elgabi 2014.04.01. 18:21:22

@zord: "még egy ideig"

???

Publikus?

zord 2014.04.01. 20:48:30

@elgabi:

Hát rövidesen jön a helikoptertender, nem?

Zord

Batkaa 2014.04.01. 21:52:45

@zord: majd úgy október-november felé biztosan...

Open Skies 2014.04.02. 00:59:07

@elgabi: de hamarosan úgy is kiderül :)

2014.04.03. 00:34:49

a HTKA-n az a hír terjed, hogy ma lesz valami bejelentés helikopter ügyben. Állítólag egy szállítógép is fog hozni valamit.... Innen a blogról tud erről valaki?

zord 2014.04.03. 00:38:28

@ms07:

Javaslom a mai Magyar Nemzet megvásárlását, 2. oldalnál kinyitását!

Zord

2014.04.03. 00:42:24

@zord: Meglesz! Köszönöm

Open Skies 2014.04.03. 00:49:43

@ms07: Ne legyél már ilyen türelmetlen. Feküdj le szépen aludni, holnap majd megtudod. De szerintem nem a hivatalos médiából. Annál van gyorsabb forrás is. Nagyon kíváncsi vagyok mikor és hogyan lesz ez majd kommunikálva.

zord 2014.04.03. 00:58:42

@Open Skies:

Lásd fönn. Felkel, kutya levisz, MN vásárol, vissza, kávé, olvas.

Zord

2014.04.03. 01:05:36

@Open Skies: Te is nagyon kíváncsi vagy, akkor mit szólsz be? :) Amúgy nem azt kérdeztem Zordtól, hogy mondjon konkrétumot, csak, hogy tényleg lesz e valami holnap. Megtudtam, megyek aludni.

zord 2014.04.03. 04:54:30

Vaúúú, nem veszekszik!

Zord

Open Skies 2014.04.03. 07:55:54

@ms07: Bocsanat,nem beszolni, segiteni akartam.

Open Skies 2014.04.03. 08:00:33

@zord: En perverz modon Hende vagy valamelyik kormanytag nyilatkozatara vagyok kivancsi :)

Batkaa 2014.04.03. 23:42:29

@Open Skies: vasárnap előtt nem hiszem, hogy téma lenne... nem egy sikertörtének, erősen kétesélyes a kimenetele.

Pláne, hogy rövidesen ízekre fogjuk szedni... :)
Elég öregecskék a madárkák.

Open Skies 2014.04.04. 21:06:03

http://www.honvédelem.hu/cikk/43363_holland_helikopterek_erkeznek_papara

"A Várpalota Challenge 2014 elnevezésű gyakorlat keretében holland helikopterek érkeznek az MH Pápa Bázisrepülőtérre április 4-én, pénteken. A Boeing CH-47D Chinook típusú szállítóhelikopterek és az AH-64D Apache típusú harci helikopterek a holland hadsereg 11-es légi-mozgékonyságú dandár gyakorlatát támogatják."

zord 2014.04.08. 10:57:59

AW119 válthatja a TH-57-eseket a Navy kiképzőhelikoptereként. Valszeg a Lakota (UH-72, EC145) lesz a rivális.

www.defensenews.com/article/20140407/DEFREG02/304070033/AgustaWestland-Pitches-AW119-US-Navy-Helicopter-Trainer

Zord

zord 2014.04.21. 18:41:51

100 ezer óránál a CHC Helicopters AW139-esei, a flottavezér 9000 óránál, nyolc év alatt. A cég profilja offshore, SAR, EMS, szóval elég jó referencia, még katonai szemmel is:

www.helis.com/database/news/aw139_chc_100k/

Zord
süti beállítások módosítása