Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

november 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Címkék

AirPowerNews (36) f 16 (20) gripen (76) Gripen (41) Hajmáskér (15) helikopter (22) hungarian (29) hungary (63) Kecskemét (29) kecskemét (45) Kub (15) magyar (37) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (16) radar (15) Szolnok (19)

HTML

Air Power vaskeréken, avagy amikor a lérak vasúton utazik

2013.07.07. 23:56 | zord | 15 komment

Ma elindult augusztusi ustkai lövészetének utolsó hazai felkészülési gyakorlatára, Újmajorba a győri 12. Arrabona Légvédelmi Rakétaezred kijelölt állománya, ha úgy tetszik, "a" magyar lérak. Tették ezt - amint az jelentősebb távolságú manővereknél szokásos -, vasúton, a győrszentiváni vasútállomáson "bevagonírozva", azaz járműveikkel a különböző két-, négy- és hattengelyű pőrekocsikra felhajtva. A lérakosok egész napos türelmét kihasználva a LégierőBlogger igyekezett a folyamat mozzanatait, érdekességeit elcsípni. Köszönöm a lehetőséget!

130707_GY_vasut_lerak_berak_3.jpg

A Kub komplexum szállító-töltő járművei (TZM, 2T7M) elfoglalják helyüket a vonaton.

130707_GY_vasut_lerak_berak_6.jpg

Lenyűgöző élmény 1.: két Unimog-platformú MCP rögzítése, mindig átlósan és keresztbe a heveder engedte legtávolabbi csomóponthoz.

130707_GY_vasut_lerak_berak_4.jpg

Lenyűgöző élmény 2.: Mercedes terepjáró rögzítése.

130707_GY_vasut_lerak_berak_5.jpg

Idegen objektum a aranycsapatos díszmatricájú Siemens mozdony, és a kukoricatábla között...

 130707_GY_vasut_lerak_berak_2.jpg

...közelebbről megvizsgálva a Kub SzURN állomásai a vasútvonal melletti földúton, a laktanyából megtett néhány kilométer után várakoznak a sorukra.

130707_GY_vasut_lerak_berak_9.jpg

A Kub egyik SzPU-ja előre araszol a szerelvényen. A gázfröccs bódító füstfellegét a következő járművet irányító katona kapja a nyakába. A 2K12 komplexum lánctalpas járműveiből kettő is felfért egy hattengelyes Sammp pőrekocsira.

130707_GY_vasut_lerak_berak_11.jpg

A bevagonírozás legszínesebb résztvevője ez a Kraz 255 volt, mely az SZT-68 generátorát vontatta.

130707_GY_vasut_lerak_berak_12.jpg

A Kraz 260 nyergesvontató mögött a lérak-csoportosítás saját szenzorainak legfontosabbika, a modernizált SZT-68-as. Ez a járműszerelvény a leghosszabb a győriek eszközei közül, "bőven" elfoglalta négytengelyes pőrekocsiját.

130707_GY_vasut_lerak_berak_8.jpg

A vasúti szállítás szervezésében és lebonyolításában az MH KKK katonái a helyszínen is tevékenyen kivették részüket.

130707_GY_vasut_lerak_berak_7.jpg

A pőrekocsi felülete: a vasszerkezet között fenyőpallóknak kell elviselniük a rájuk gördülő terhet. Nem biztos, hogy a kisebb méretű és kisebb tömegű járművek a nyerők. Számít a talajnyomás, de a nyomtáv is. Minél szélesebb, annál inkább a fémes szerkezetre helyeződik terhelés; minél keskenyebb, esetleg nem kívánatos következményekkel, úgy a pallókra, mint a játművekre nézve....

130707_GY_vasut_lerak_berak_10.jpg

...ami a bepakolási időt illeti, a nem specifikció szerint teljesítő pallókkal "szennyezett" pőrekocsik kisorolása jelentősen ronthatja a kilátásokat.

Zord

Címkék: vasút Győr légvédelmi rakéta Mistral Győrszentiván mh 12 Kub pőrekocsi Jutaspuszta Újmajor

A bejegyzés trackback címe:

http://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr375395380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Flankerr 2013.07.08. 08:06:14

Nagyon jó képsorozat, köszi.

zord 2013.07.08. 08:26:11

@Flankerr:

Még van egy-kettő jó, azokat is igyekszem ma felrakni.

Zord

Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2013.07.08. 08:51:57

Eddig csak sejtettem, de most a frissebb google earth fotókon látszik, hogy totál felszámolták a laktanya szomszédságában lévő vasúti rakodót. De a cikkben ahogy írod is, már nem a laktanyánál volt a berakodás.

Beat it! 2013.07.08. 09:20:53

Nagyon jó, köszönjük, várjuk a további képeket!
Van olyan esetleg ami a teljes szerelvényt ábrázolja mozdonnyal együtt?
Jól látom, 4 Szurn-t vittek?

zord 2013.07.08. 13:03:34

@Levente B.:

Az Audi bővítése miatt átépült, de ahogy hallom, lehet még ebből közös használat...NAGYON REMÉLEM!

@Beat it!:

Biztos jó a szemed.

Zord

Volt tüzér 2013.07.08. 14:11:10

Éleslövészetre soha nem utaztam technikával, bár volt hozzá szerencsém bőven. Viszont Magyarországon utaztam néhányszor technikával. Börgöndön és Piliscsabán rakodtunk be, ami azt jelentette, hogy mindent mi csináltunk. Hiszen nem volt más. Mi nem is hallottunk hajdan olyanokról, hogy katonai közlekedési központ. Az akkori előd csupán annyiban vett részt, hogy időre előállította a közepes osztály szállításához szükséges gördülő anyagot. Annak idején erre még külön szabályzat is volt, hogy milyen haditechnikához milyen vasúti kocsi kell. Meg az eredeti orosz technikai dokumentációnak is volt olyan része, ami a szükséges vasúti anyagot tartalmazta. Igaz, azzal nem mentünk sokra, hiszen a szovjet elvtársak a vasutat is másképp kezelték. Náluk minden jóval nagyobb volt.

zord 2013.07.08. 14:52:07

@Volt tüzér:

Itt is teherbírás és járművek jellemzői szerint megvolt a tervezés némi mennyiségi ráhagyással, amit a nap negatív tapasztalatai alá is támasztottak (lásd fenn!). Szóval: volt tartalékban kocsi, amit a kisorolt helyére lehetett állítani. A srácok – az én laikus szememmel – teljes profizmussal dolgoztak! Ahogy jöttek a problémák, megoldották. Ha kellett, egy-egy megrogyott deszka fölé vaslemezt tettek, ha kellett visszatolattak, és más "nyomvonalon" gurultak fel ismét, hogy jó legyen. Az utóbbi idő egyik legérdekesebb élménye volt számomra végignézni ennek a több mint 1000 tonnás vonatnak az összeállítását!

Remélem, a mai Hajmáskér-Fenyvesi kirakodásnál jól mentek a dolgok!

Zord

Volt tüzér 2013.07.08. 21:08:08

@zord: Ha majd egyszer összefutunk, mesélek régi kivagonírozásokról. Különösen a Vegáé volt érdekes.

zord 2013.07.08. 21:47:56

@Volt tüzér:

Az biztos érdekes lesz!

Zord

zord 2013.07.08. 23:13:04

SzT-vel bővítve!

Zord

Kelepisti · http://jetbirds.gportal.hu 2013.07.12. 14:38:38

Az MH Arrabona Légvédelmi Rakétaezred kedden 9.00 órától tartja az augusztusban, Lengyelországban megrendezésre kerülő „Lendülő Kard 2013” elnevezésű légvédelmi rakéta harcászati éleslövészet felkészülésének sajtónapját.
--
Ahogy olvastam a programot, nagyon érdekes lehet.. Sajnos munkám miatt nem tudok rajta résztvenni. Remélem Gábornál lehet olvasni majd, amit megtudott ..

zord 2013.07.12. 15:15:45

@Kelepisti:

Én is remélem...(kézdörzsölés)

Zord

Beat it! 2013.07.14. 16:49:34

"A végső döntés értelmében a célimitációs feladatokat a KUB számára a magyar fejlesztésű METEOR-3M típusú, pilóta nélküli, légcsavaros repülőgép fogja ellátni a lengyel légierő Ustka városka mellett található állami lőterén, míg a MISTRAL számára a sugárhajtású METEOR-3MA."
- ez nem elírás lehet? A Kub kapja a légcsavaros, tehát lassabb célt??? Nem lennének jobbak azok a célanyagok, amiket Ustkán használnak a lengyelek?
www.honvedelem.hu/cikk/39030_gozerovel

FalloutBoy 2013.08.22. 09:37:35

@zord: Csodás ez a Szentiváni állomás :D

zord 2013.12.16. 15:16:06

Jövőre 420 millió forintnyi kerete lesz a Honvédségnek nemzetközi vasúti szállításokra:

honvedelmibeszerzes.kormany.hu/download/7/aa/00000/RVFELH65500_13-74_84.pdf

Belföldön 102 millió:

honvedelmibeszerzes.kormany.hu/download/6/aa/00000/RVFELH65500_13-74_85.pdf

Zord