Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (99) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (71) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (33) helikopter (47) hírek (48) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (64) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (16) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Életjel: Minyó a város fölött

2011.05.10. 10:22 | zord | 28 komment

A neoliberális állam- és honvédségleépítés révén afganisztáni jártasságfenntartásra kárhoztatott hazai katonai forgószárnyas közösség ritkuló itthoni megmozdulásai egyikének lehettünk tanúi ma a fővárosban, amikor az egyik szolnoki Mi-8-as a Honvédkórház leszállóhelyén gyakorolta a helyi megközelítési és indulási eljárásokat. 

 

Távoli pillantás a behelyezkedő ősszörnyetegre. A tervezett családegyesítés az északi rokonokkal meghiúsul a nyagytestver ijesztgetésétől berezelt teszetosza helyi klánfőnök miatt? 

Zord

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr542892527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jack o'neill 2011.05.10. 11:02:11

Jól van, akkor még jó a szemem. Akkor őt láttam Budafokról ahogy Csepel felett kavarja a levegőt.

"A tervezett családegyesítés az északi rokonokkal meghiúsult"
Ez miit takar pontosan? Buktuk a finn minyókat?

zord 2011.05.10. 11:12:57

@jack o'neill:

Lehet, hogy arra is járt. Amit én láttam az összecsengett a tegnapi bejelentéssel a Dunakeszi felőli érkezésről.

----------------------

Minden jel szerint igen.

Zord

2011.05.10. 12:31:15

Meglepődve hallottam a hangját. A Honvéd Kórház felől jött, egyből gondoltam, hogy ott dolgoznak. De fura volt, hogy Mi-8-ra emlékezető volt a zaj. Hiszen egy katonai gép egyből botrányt, tiltakozást kelt. Elapad a tej a hipermarketben, és megsárgul a paradicsom a piacon, ráadásul emiatt nem sikerül az írásbeli érettségi.
Egyből felsmertem a hangot, imádom. Kb 70-szer szálltam be az égett kerozinszagot szagolva a Mi-8/Mi-17 gépekbe. Mennyi emlék. Csodáltam a fehérsisakos pilótákat. Télen jó érzés volt a fűtöttó deszanttérbe beülni. Nézni a padlólemez mintáját, miközben átgondoltam újra feladatot, és a félelmet legyőzte az izgalom, a bizonyítási vágy. Figyelni a vezényszavakra, felállni, előremenni. Nézni a lasssan mozgó tájat, a Holt-Tiszát, a kanyargó Tiszát. A gépelhagyás után visszanézni a bekoszolódott kék színű hasra, az ék alakú felségjelet. Látni a következő ugrót.
4500-ról 70 másodpercet zuhanni. Vagy csak utasként repülni úgy, hogy a géptörzs a fák között, míg a rotor a lombok felett volt!!!
Rajtam kívül minden bizonnyal sok ember hátán fut még át a hideg a Minyó látványára.
Az első gondolatom az volt, hogy sebesülteket hoztak. De miután többször is elrepültek, sejtettem, hogy valami gyakorlat.
Minyó hajózók! kívánok sok-sok repórát és biztonságos leszállásokat!

Open Skies 2011.05.10. 19:22:19

A Mi-8asból ez így nézett ki:
www.rtlklub.hu/hirek/belfold/video/128331

Jól értem hogy Afganisztán miatt gyakorolják?

zord 2011.05.10. 21:13:54

@KGyST:

Szép képek!

Egyébként pedig ügyes kommunikációs húzás. Egyike azon keveseknek ezelatt a rezsim alatt, ami elég jól sült el.

Zord

Open Skies 2011.05.10. 21:38:53

Máskor is gyakoroltak már ilyet?

szasa30 2011.05.10. 21:42:30

Milyen oldalszám repült? Nekem kellemes meglepetés, hogy van repképes Mi-8 a rendszerben.

A finn opciót végleg buktuk? Az alkatrészeket azért megkapjuk?

Egerészölyv 2011.05.11. 01:32:02

@szasa30:
A Minyó oldalszáma: 6206

KgyST egyik képét megnéztem maximum felbontáson, és onnan lestem le:

indafoto.hu/KGyST/image/11654283-9edf1ef0/details/xl/user

Üdv:

Egerészölyv

Egerészölyv 2011.05.11. 02:12:37

A mai napig nem értem, hogy tavaly, az iszapkatasztrófakor a sérülteket szállító helikopter miért nem szállt le a Honvédkórház tetején. A Budaörsi reptéről mentőautóval vitték tovább a sérül embereket. Nem volt gyakorlatuk benne? Sötétben nem repülhettek be a város főlé? Úgy olvastam, hogy a mentésnél kéznél voltak a felújított Mi-17-sek, amik éjjellátó berendezéssel vannak felszerelve. Bár nem vagyok biztos benne, hogy kell ilyen berendezés, amikor egy kivilágított város felett repülnek, ahol még a gyárkéményeken is jelzőfények vannak. A mostani gyakorlat elegendő az éjjeli leszállásokra is?

Üdv:

Egerészölyv

2011.05.11. 13:52:10

Ez most nagyon negatív lesz, de sajna hozzátartozik a képhez. Kb 2006-ban fültanúja voltam Mi-8 pilóták és más katonák beszélgetésének. Az egyik kopteres alezredes ezt mondta: Vannak a vadúszok, vannak a szállító személyzetek, a harci helikopteresek, az egysejtűek, majd a kavicsok. Ezek után következnek a szállító helikopteresek megbecsülésben. Nagyon túlzó, de mindent elárul a történet. Ilyen lelki háttérrel szálljon be a gépbe, és repüljön?
Az AS-ban nemrég megjelent egy csoportkép a Mi-8 NVG hajózókról. Egy mosoly nem volt senkinek sem az arcán, csak megkeseredett emberek. Remélem azért máskor vidámabbak. A repülőemeberekről készült képeken máshol csupa önbizalomtól duzzadó, vidám és elszánt férfiakat, vagy nőket látni.
Jó lenne remélni, hogy tévedek, és nincs igazam. Jó lenne valahogy a pilótáinkban tudatosítani, hogy szükség van rájuk ebben az országban. A lelki háttér sokat számít.
Sajnos idehaza én is sokáig éreztem azt, hogy az embert szinte a földig akarják alázni. Amikor először a külföldi főnököm azt mondta egy kisebb részsikerre, hogy jól végzem a munkám, nem értettem miért dicsér. Később rájöttem.
Megbecsülés. Ez az ami még a fizetésnél is fontosabb sokszor.

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2011.05.11. 14:34:10

@Z69: A magyar ember alapból nem mosolygó, nézz körül az utcán, közlekedési eszközökön, stb. .
Sajnos ennek több oka is van.

zord 2011.05.11. 14:54:13

@Z69:

Nálunk nem vezetőképzés, rátermettség, érdem van, hanem a leggátlástalanabbja kierőszakolja magának a vezetői helyeket.
A vezetés esetlegesen és visszamenőleg valósul meg, azaz „ha rossz kedvem leb...lak a tegnapelőtti hibádért” (máskor észre se veszem a sokkal nagyobbat).
Miért pont a HM-ban és MH-ban ne lenne így?

Zord

2011.05.11. 15:13:18

Igen, sajnos ez van. De ezen lehet változtatni, és kell is. Szóvá kell tenni. VAgy viselkedjünk úgy, ahogy mástól elvárjuk, hogy bánjanak velünk. De ez már tényleg nagyon elüt a blog témájától.
Még szerencse, hogy az itt kommentelők ezen a téren (sem) a magyar átlagot reprezentálják.
Azt nem értem, hogy egy olyan hivatásban, mint a katonai repülés, ahok a többség értelmes, művelt, átlagnál jobb képességű emberek szolgálnak, mégis megvan ez a magyaros jelenség. Szerintem ezen akár egyetlen vezető is jól tudna változtatni személyes példával. Megértem, hogy hatalmas a felelősség minden parancsnokon, életek, gépek veszhetnek el egy kis lazaság esetén. A vadászoknál talán jobb a helyzet, ha jól érzem. De más területeken szemmel látható, hogy ez nem egy sikerorientált csapat.

zord 2011.05.11. 17:54:30

Ez tényleg messze visz minket. De a vezetés kérdése tényleg nagyon fontos, és agyon van misztifikálva a honvédségben is, holott egy ezerszer feldolgozott kérdés, amit szépen meg lehet fejteni, s meg lehet oldani.
Olyan embereket kell adott pozíciókba rakni, akik ott optimális teljesítményt tudnak nyújtani, képességeik, tapasztalataik, képzettségük alapján. Süvíteni ne egy csattogós készítsen fel, mert az nem lehet optimális. A sűvítők felkészítője ne egy csattogós csapat alá legyen rendelve, mert nem lehet jó. A hokiszakosztálynak se fociedzőt adnak, és nem a fociszakosztályba olvasztják be, mert abból jó hoki nem lesz. NEM LEHET. Ezt kellene megérteni, de nem akarják. Hogy lehet ilyen dolgokat aláírni?

Zord

samoth 2011.05.11. 20:08:05

@zord: Pedig egyszerű a megoldás.
A lényeg nem az optimális, vagy a legjobb működőképesség elérése. Egy bizonyos szint fölött nem cél, hogy a katonák a lehető legjobb teljesítményt érjék el és a legtöbbet hozzák ki a rájuk bízott technikából. Hogy mi a cél? Hát ugyan az, ami más állami szektorokban is. zsákmányszerzés, pozícióosztás, stb. A honvédség is csak egy eszköz erre. A többi parasztvakítás.
Egyébként én a "szakmai" rendteremtést azzal kezdeném, hogy az összes alkoholistát kirúgnám onnan (esetleg kapnának egy második esélyt ha elvonóra mennek) Ez sajnos még mindig igen aktuális probléma, hiszen több évtizedes hagyománya van már. Nem is csoda, hogy aki nem akar beállni a sorba, az igyekszik mihamarabb nyugdíjazni magát onnan.

zord 2011.05.11. 20:22:14

@samoth: Még mindig? Nekem úgy tűnik, a piálás azért valamennyire visszaszorult.

(Mondjuk az igazsághoz hozzátartozik, hogy én nem mondhatok semmi rosszat a piálásra, mert "kommunikációs médiumként" inkább segített az elmúlt másfél évtizedben a légierővel kapcsolatban.)

Zord

samoth 2011.05.11. 21:24:42

@zord: Gábor, egy dolog a barátias piálgatás munkaidő után, és másik, ha már csak szesszel megy a kazán, munkaidő alatt is. Mégis hogy várjunk el hatékony munkavégzést alkoholos befolyásoltságban. Nem hiába van ez megtiltva (és az egyik legszigorúbban betartatott szabályok egyike) ez a privát szektorban.
Egyébként érdekes, hogy az európai történelem nagy részében az emberek állandóan részegek voltak. Részegen döntöttek államok sorsáról, így vívták a csatákat, stb. A víz szennyezettsége miatt még a gyerekek is borral keverve itták azt. De nem hiszem, hogy ezt a hagyományt folytatni kellene.:P
Kicsit nagyon OFF lettem, bocs.
csak arra akartam rávilágítani, hogy ha már a döntéshozatalban a racionalitást hiányának okait keressük, akkor ez is egy figyelmen kívül nem hagyható tényező. (egyéb okok mellett persze)

szasa30 2011.05.11. 22:00:38

@Egerészölyv:

köszi, én nem vettem észre. Egyébként a harcihelikopter.hu szerint ezen oldalszámú Mi-8 már üzemidő miatt ki lett vonva a rendszerből.

Tudja valaki, hogy akkor most mennyi / melyik Mi-8 van rendszerben?

2011.05.11. 22:24:32

@zord:
Maximálisan egyetértek. Repülőtiszti fősikolásoknak harckocsizó volt a tagozatparancsnoka még a 90-es években is. Tiszteletem minden igazán elhivatott katonának, de az az ember a hadsereg szégyene volt.
Nekem már akkor feltűnt, hogy az USA haditengerészeténél egy repülőgép-hordozónak és az egész Carrier Battle Groupnak egy-egy ex vadászpilóta volt a parancsnoka. Miért is? Mert egy ilyen hajónak a legfontosabbb feladata, hogy a repülőgépek végrehjathassák a feladatukat. CSak ilyen ember ismerheti, mi kell ehhez, persze megsimerve az egész hatalmas rendszert. Minden más utána ez alá van rendelve.
Azt hittem változott valami ezen a téren, de sajnos még mindig...
MInt ahogy az egész országban, itt is hatalmas változásokra van szükség. Sajnos ehhez egy vadonatúj politikai vezetésre van szükség, melynek nem látom még a jeleit sem. Sehol.

sdragon · http://dragonnews.blog.hu/ 2011.05.12. 08:30:37

@samoth: Az állításaidat bizonyítani is tudod? Különben rágalmazol!!!
Rágalmazod a pilótákat, akik szerinted piásan repülnek, rágalmazod a vezetőiket, akik ezt engedik és az orvosokat, akik erre szemet hunynak.

zord 2011.05.12. 09:16:05

@sdragon:

Ezek egyikét sem állította. De hogy az alkoholizmus probléma volt az MN-ben és az MH-ban, az bizonyos. A jelenlegi helyzetet nem ismerem, de tekintettel arra, hogy a fegyveres erők ezzel mindenütt küzdenek, így nem hiszem hogy idehaza is "leküzdöttnek" kell nevezni a kérdést.
Egyébként pedig ezzel lezárom az alkoholizmus kérdésének tárgyalását. Felvetése elfér egy-két kanyar erejéig, de ENNYI.

Zord

szasa30 2011.06.18. 21:58:27

úgy látszik legalább 2 db Mi-8 repképes: a 6206-os repkedett Pest felett, mig a Vigorous Warrior-t a 6215-ös (is) támogatta :-)

Ez jó.

Zord, ha jól emlékszem korábban ígértél egy hosszabb lélegzetvételű cikket a magyar helikopteres helyzetről. Az mikor várható?

Open Skies 2011.06.19. 01:10:57

A 6215-ös repült május 21-én Dunakeszin is a repülőnapon.

zord 2012.04.19. 00:52:29

Arról, hogy Kolonárról miért nem a Honvédkórházba repült a gép egyenest:

www.hhelikopter.hu/index.php?oldal=cikkek&cikk=19&cim=

Zord

Open Skies 2012.04.19. 01:12:56

@zord: Akkor ennek hatására volt 2011 májusában (?) a MI-8 gyakorlás a Honvéd korháznál?

Open Skies 2012.04.19. 01:16:38

@zord: Ez az írás több helyen is megjelent (jogszerűen vagy nem, nem tudom). Csak itt van kiírva rendesen a szerző neve, valószínűleg ez lehet az eredeti: www.kerozingozos.hu/2011/10/04/vorosiszap-amirol-eddig-senki-nem-beszelt/
süti beállítások módosítása