Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (100) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (72) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (33) helikopter (47) hírek (49) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) Kecskemét (65) kecskemét (45) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Load Diffuser 10 - második szerda

2010.05.05. 15:08 | zord | 9 komment

Két pótossal száll fel a Gripen. Kívácsi vagyok, mennyit mutat az óra a küszöb felett egy ilyen lapos indulásnál.

Kifordulás balra felszállás után.

UZR-73 imitátorral és R-27 súlymakettel indul a harci 29-es. Ez volt a típus standard gyakorló légiharc függesztmény-kombinációja magyar szolgálatban.

Kub SzURN, aggregátorral és műszerkocsival.

2T7M rakétaszállító jármű, leponyvázott rakománnyal, álcahálóval. Néhány kilométer távolságból már nehéz észrevenni a komplexum elemeit.

Ezen a 2P25 szállító-indító járművön két 3M9ME fog közre egy 3M9M3 gyakorló rakétát.  

A csoportosítást kiszolgáló SzT-68U.

A killer gép átsiklik a kerítés fölött. A zöld csillag egy iraki MiG-23-as felett aratott győzelmet jelképezi.

A kis Gripenen nagynak tűnik az ormótlan Litening IIIG célzókonténer.

Minimálforszázzsal átstartoló F-16-os alatt egy kigurulása végére érő Gripen a betonon.

Zord

Címkék: hungary kecskemét gripen straight flush mig 29 maverick litening iiig kub f 16 tin shield szt 68 load diffuser 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr611979157

samoth 2010.05.07. 14:57:00

Eddig is furcsának találtam, hogy a Gripenek hazánkban is törzspótossal repkednek, de 2 szárny alattival még furcsább. Eddig ugyanis nekem az jött le, hogy nálunk nem tart túl sok ideig egy-egy feladat. Netán változott a helyzet, és most már ki is használják rendesen ezt a sok üzemanyagot?

Egyébként azok nevében is köszönöm az eddigi beszámolókat, és képeket, akik nem lehetnek jelen!:)

falconfan 2010.05.07. 16:08:04

egyik gripen pilóta mondta hogy most a 2 hét alatt majdnem többet repült mint tavaly egész évben:-)
és hogy sok üzemanyag megmaradt abból amit elkülönítettek a gyakorlatra. made in hungary:-(

Rommel28 2010.05.07. 16:25:04

Azta stone, gripen gyakorló AMRAAM-okkal. A ehgyükről hiányzik is a festék. Ez gyárilag van így, vagy a használattól kopott meg. A tökök eleje szokott így lekopni.

A TV vezérlésű maverickek bevethetőek éjszaka, vagy csak nappal?
Nekem elég furcsának tűnik, hogy a Tv irányításúak vannak HEAT töltettel, az IR pedig a rombolóval.

stonefort 2010.05.07. 17:09:38

@Rommel28: Én nem látok kopást egyiken sem. A rakéták orrcsúcsa fémból van, talán erre gondolsz? A TV-s Mav is bevethető éjjel, CCD kamera van az orrában.

Rommel28 2010.05.07. 17:13:17

Arra gondoltam. De a CCD hogy lát a sötétben? A fényképezőgépem se lát, pedig abban is CCD van. Kell neki vmi minimális fény.

Rommel28 2010.05.07. 17:23:14

Az indítósínek is tetszenek, valami designert is találhattak a gyárban, pedig ez katonai cuccoknál nem gyakori.
A BOL fel volt rá szerelve?

Open Skies 2010.05.07. 18:15:44

De olyat még mindig nem láttunk hogy az AMRAAM magyar Gripenen lett volna :(
süti beállítások módosítása